Tesla Motors Inc. « Terug naar discussie overzicht

Tesla blow-off

7.742 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 ... 384 385 386 387 388 » | Laatste
Rai444,44
0
Hopelijk hebben de shorters op tijd kunnen cashen vandaag. De rebound is wederom indrukwekkend, 627 alweer. Richting 21 december zal en moet het omhoog gaan.
MeerGelukDanWijsheid
0
quote:

Rai444,44 schreef op 11 december 2020 00:26:

Hopelijk hebben de shorters op tijd kunnen cashen vandaag. De rebound is wederom indrukwekkend, 627 alweer. Richting 21 december zal en moet het omhoog gaan.
Ik snap de hele redenatie niet. Ja, er zullen partijen instappen. Maar dat zal een keer om 100 miljoen aandelen gaan? Maar waarom zouden die de absolute hoofdprijs willen betalen? Bijvoorbeeld de omzet en winst verwachting is dramatisch in verhouding tot de koers. Er van uitgaande dat het rond die 100 miljoen ligt gaat het om slechts 2 dagen omzet van Tesla opde beurs.

Tuurlijk kan je Tesla als techbedrijf ipv autofabrikant beschouwen. Dat rechtvaardigt een hogere koers tot van de winst. Maar dan is het met 300-400 dollar echtwel betaald. Maar goed, een ieder zijn theorie. We zullen zien wat de koers de komende weken gaat doen. Ik heb in ieder geval nog weer wat shorts bijgeplaatst.
Rai444,44
0
Ik snap zoveel dingen op de beurs niet, fact is dat na aankondiging van de opname in de senp koers 50% gestegen is, dus tja hebben we het maar mee te doen.
MeerGelukDanWijsheid
0
Dus omdat de koers na aankondiging meer dan 50% is gestegen moet hij tot aan 21 december wel stijgen?

Ik denk dat er mensen wakker gaan worden en logisch gaan nadenken en de boel dan als een pudding in elkaar zakt.
Dutcheon
0
Dan hadden ze al eerder wakker geworden he....

Er zijn mega winsten behaalt en ik ken er een handjevol die afgelopen twee jaar een ton of wat meer op de app hebben zien verschijnen. Allemaal particuliere beleggers die gewoon ouderwets aandeeltjes hebben, sommigen zomaar begonnen met 20 aandeeltjes en steeds wat bijgekocht. Denk je nu echt dat die zenuwachtig worden van een paar duizend naar beneden?

Dat zijn juist de mensen die af en toe wat winst nemen en net zo hard weer terugkopen bij het dipjes van eergister.
[verwijderd]
0
quote:

Dutcheon schreef op 11 december 2020 10:27:

Dan hadden ze al eerder wakker geworden he....

Er zijn mega winsten behaalt en ik ken er een handjevol die afgelopen twee jaar een ton of wat meer op de app hebben zien verschijnen. Allemaal particuliere beleggers die gewoon ouderwets aandeeltjes hebben, sommigen zomaar begonnen met 20 aandeeltjes en steeds wat bijgekocht. Denk je nu echt dat die zenuwachtig worden van een paar duizend naar beneden?

Dat zijn juist de mensen die af en toe wat winst nemen en net zo hard weer terugkopen bij het dipjes van eergister.
Al die robinhood beleggertjes lopen achter elkaar aan. Daardoor stijgt de koers.
Maar zodra er een paar beginnen te verkopen, lopen ze weer achter elkaar aan, en dan zal de koers weer moeten dalen.

De bubbel zal een keer barsten.
En hij die dan als eerste verkoopt is de winnaar!
MeerGelukDanWijsheid
0
quote:

wizz schreef op 11 december 2020 10:41:

[...]

Al die robinhood beleggertjes lopen achter elkaar aan. Daardoor stijgt de koers.
Maar zodra er een paar beginnen te verkopen, lopen ze weer achter elkaar aan, en dan zal de koers weer moeten dalen.

De bubbel zal een keer barsten.
En hij die dan als eerste verkoopt is de winnaar!
Precies dit. En tuurlijk blijft het een enorm risico om Tesla momenteel te shorten. Maar de daling kan maarzo eens dichterbij zijn dan velen hopen. Ik zeg hopen en niet denken want dat is wat er momenteel gebeurt
[verwijderd]
0
quote:

MeerGelukDanWijsheid schreef op 11 december 2020 10:49:

[...]

Precies dit. En tuurlijk blijft het een enorm risico om Tesla momenteel te shorten. Maar de daling kan maarzo eens dichterbij zijn dan velen hopen. Ik zeg hopen en niet denken want dat is wat er momenteel gebeurt
Dit is het probleem met Tesla shorten.

Het gaat 10 dagen gestaag vooruit en in 1 dag recht naar beneden.
De daling is zo verekkes lastig te timen!
Je moet net op die ene dag short zitten.

Blijft lastig!
Jack P
0
quote:

wizz schreef op 11 december 2020 10:41:

[...]

Al die robinhood beleggertjes lopen achter elkaar aan. Daardoor stijgt de koers.
Maar zodra er een paar beginnen te verkopen, lopen ze weer achter elkaar aan, en dan zal de koers weer moeten dalen.
Wat een onzin, Robinhood is maar een fractie van de omzet. De grote jongens spelen er mee en volgende week gaat het pas echt knallen. Als je wilt shorten zou ik mooi ff wachten tot 22 dec.
Martinuscreed
0
Ben benieuwd. Gisteren 5% min in pre-market en koers stijgt de gehele dag. Nu 3% min. Gaat het nu net zo?
Dutcheon
0
Die robin hood beleggers zijn er wel duizenden maar die zijn qua centjes slechts een druppel op een gloeiende plaat...

Ik heb het juist over de early adapters die helemaal niet van plan zijn om uit te stappen... die hebben qua koersverloop al alles meegemaakt en de grote trend is omhoog, dat gaat ook nog wel even zo door.

Natuurlijk komt er dit jaar nog een correctie... klein of groot. maar volgend jaar breekt hij zeker door de 1000 en misschien dit jaar nog wel door de 800.
Dutcheon
0
quote:

Jack P schreef op 11 december 2020 11:14:

[...]

Wat een onzin, Robinhood is maar een fractie van de omzet. De grote jongens spelen er mee en volgende week gaat het pas echt knallen. Als je wilt shorten zou ik mooi ff wachten tot 22 dec.
precies, jij snapt het.

Shorten op een kortstondige daling is vrijwel niet te timen
MeerGelukDanWijsheid
0
quote:

Dutcheon schreef op 11 december 2020 13:24:

maar volgend jaar breekt hij zeker door de 1000 en misschien dit jaar nog wel door de 800.
Waarom ben je daar zo stellig van overtuigd?
Martinuscreed
1
Ik weet dat de pijplijn van Tesla vol zit en elke auto die ze maken al verkocht is. Maar auto verkopen zijn zeer slecht dit jaar. Andere automakers maken tegenwoordig prima elektrische autos. Tesla marktaandeel zal heel snel minder worden. De Duitsers zullen ze wegblazen. Ook de kwaliteit van Tesla autos is minder goed dan de Duitsers. Tesla heeft veel onderhoud nodig die ook nog duur is. Veel gebreken en kinderziektes.
VforVermogen
0
quote:

Dutcheon schreef op 11 december 2020 13:24:

Die robin hood beleggers zijn er wel duizenden maar die zijn qua centjes slechts een druppel op een gloeiende plaat...

Ik heb het juist over de early adapters die helemaal niet van plan zijn om uit te stappen... die hebben qua koersverloop al alles meegemaakt en de grote trend is omhoog, dat gaat ook nog wel even zo door.

Natuurlijk komt er dit jaar nog een correctie... klein of groot. maar volgend jaar breekt hij zeker door de 1000 en misschien dit jaar nog wel door de 800.
Zou kunnen, kan ook niet. Ligt echt aan puur aan het sentiment en dat vind ik heel gevaarlijk.
[verwijderd]
2
quote:

Martinuscreed schreef op 11 december 2020 13:34:

Ik weet dat de pijplijn van Tesla vol zit en elke auto die ze maken al verkocht is. Maar auto verkopen zijn zeer slecht dit jaar. Andere automakers maken tegenwoordig prima elektrische autos. Tesla marktaandeel zal heel snel minder worden. De Duitsers zullen ze wegblazen. Ook de kwaliteit van Tesla autos is minder goed dan de Duitsers. Tesla heeft veel onderhoud nodig die ook nog duur is. Veel gebreken en kinderziektes.
plus te bedenken dat Tesla dus geen zak verdient aan de verkoop van auto's.
De enige reden dat ze winst maken is door de verkoop van emissie rechten.

Maar nu de andere fabrikanten steeds meer EV's gaan verkopen zal ook die opbrengst voor Tesla terug gaan lopen.

Tesla wordt dan gewoon een autobouwer. Net als alle anderen.
StilleWillem
0
quote:

Martinuscreed schreef op 11 december 2020 13:34:

Ik weet dat de pijplijn van Tesla vol zit en elke auto die ze maken al verkocht is. Maar auto verkopen zijn zeer slecht dit jaar. Andere automakers maken tegenwoordig prima elektrische autos. Tesla marktaandeel zal heel snel minder worden. De Duitsers zullen ze wegblazen. Ook de kwaliteit van Tesla autos is minder goed dan de Duitsers. Tesla heeft veel onderhoud nodig die ook nog duur is. Veel gebreken en kinderziektes.
Net als bij de "ouderwetse" auto's dus , alles is beter dan Amerikaans
tomansky
0
quote:

Martinuscreed schreef op 11 december 2020 13:34:

Ik weet dat de pijplijn van Tesla vol zit en elke auto die ze maken al verkocht is. Maar auto verkopen zijn zeer slecht dit jaar. Andere automakers maken tegenwoordig prima elektrische autos. Tesla marktaandeel zal heel snel minder worden. De Duitsers zullen ze wegblazen. Ook de kwaliteit van Tesla autos is minder goed dan de Duitsers. Tesla heeft veel onderhoud nodig die ook nog duur is. Veel gebreken en kinderziektes.
Ja leuk geprobeerd maar nee. Dit hoor ik al jaren. Andere merken maken een EV om de klant iets te kiezen te geven bij hun merk, maar ze staan er niet achter. Daardoor lopen ze al jaren achter Tesla aan en het verschil neemt alleen maar toe.

Augustus:
img.cls.cn/images/20200904/0SbahaPSCc...

September:
external-preview.redd.it/Ip0tbJfSasrU...
Dutcheon
0
quote:

tomansky schreef op 11 december 2020 16:01:

[...]

Ja leuk geprobeerd maar nee. Dit hoor ik al jaren. Andere merken maken een EV om de klant iets te kiezen te geven bij hun merk, maar ze staan er niet achter. Daardoor lopen ze al jaren achter Tesla aan en het verschil neemt alleen maar toe.

Augustus:
img.cls.cn/images/20200904/0SbahaPSCc...

September:
external-preview.redd.it/Ip0tbJfSasrU...
Precies, ze lopen achter en wat wil je liever? een probleem met panel gaps en minor issues of kapotte electromotoren en slechte accu's?

De andere automerken beginnen nu te verkopen maar bij alle merken inclusief Polestar, Kia, Hyundai en Volkswagen zijn al allerlei problemen die te maken hebben met de harde techniek.

Dus als je zo gecharmeerd bent van Duitse kwaliteit stel ik voor het internet even na te speuren op problemen van de Audi E-tron, dan zul je zien dat het zeker niet een beter product is dan een willekeurige model -X waar gemiddeld de meeste problemen mee zijn.

Tesla verdiend geen grote sommen geld aan hun auto's maar verdiend inmiddels wel wat. de andere merken maken zware verliezen op hun EV. dit zijn compliancy cars die het mogelijk maken om traditionele auto's met grote winst te verkopen.

7.742 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 ... 384 385 386 387 388 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 22:00
Koers 168,290
Verschil -1,890 (-1,11%)
Hoog 172,120
Laag 166,370
Volume 109.815.725
Volume gemiddeld 100.534.623
Volume gisteren 75.580.637