Euronav « Terug naar discussie overzicht

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Risky bets
0
1.45x FRO +0.12$ div. Straks als premarket US opened, is het makkelijker appels-appels te vergelijken op de NYSE.

In die tweet link hierboven, heb ik een excel met huidige prijs verschillen, koersen gecorrigeerd voor dollar/ noorse kroon effect.
boothram
0
9,4x1.43=13.6
het is een feit dat frontline zijn aandelen duurder kon verkopen dan euronav...

normaal zou frontline nu iets moeten zakken...en euronav naar 12,5 maar vraag is of het niet nog hoger gaat:.
NAT meldde tot 50 000+ per dag voor een suezmax... en de schaarste moet nog komen.
die suezmax zullen wel de nieuwe zijn, maar het scrubberprofijt zou nog niet in het tarief inbegrepen
Wel rekening mee houden dat er eerst nog naar verwachtingen 2x een minimumdividend zal betaald worden. .. dus een half jaar geduld...
Natuurlijk, voor de middellange termijn zal de oude vloot nog wel moeten blijven varen: nieuwe vlcc aan de huidige prijs bieden dan wel een groot energievoordeel (grootteorde schatting 7000$/dag, bij lage snelheid).
nieuwe vlcc vanaf 2025? en voor hoelang zullen die nodig zijn? Met de versnelde afbouw van fossiele brandstoffen zal er beperkte vraag zijn vanaf 2028? die nieuwe vlcc zullen op korte termijn moeten renderen...en komen er niet zo snel.
Euronav zal in q2 winstgevend worden, als de koersen van nu aanhouden. De ruilverhouding met frontline is zeer gunstig...omdat euronav forser ondergewaardeerd was.
Vraag, als de spotkoersen oplopen met 140 boten ... goed voor 50.000 dagen aan 50 000 cash per dag? dit om op het potentieel te wijzen... elke 10 000 op spot is na een jaar 10% van de gekombineerde beurskoers
en wat gaan ze aanvangen met de cashflow?
.
effegenoeg
0
quote:

Risky bets schreef op 7 april 2022 08:53:

Massive...

Gefeliciteerd alle longs!

Ik heb hier wat gedachten in gepost: twitter.com/i/timeline

- Ditch Belgium status with Dividend headaches?
- Savery Family aggressively buying into EURN, insider information?!?
- Allows Fredriksen’s daughters to more easily exit some exposure in a few years
- Large enough to get into Indices/passive money flows?

Looks like a massive 22% premium for EURN, seems like a NAV-NAV deal.

Final observation. It looks close to NAV-NAV, but FRO is diluting their modern fleet with a mixed fleet and their high scrubber % to a mostly non-scrubbered fleet.

Maybe the combined company starts a big scrubber program on EURN's vessels?

$EURN up sharply today, $FRO down?
Ik laat me verrassen.
Jan Frans B
0
Heb een maand geleden al mijn EURN verkocht, ik dacht deze morgen "fuck hoe dom ben ik geweest". Tot ik de rekening maakte tussen wat ik tegen deze koers extra had verdient en wat ik effectief heb verdiend met de herbelegging in QfG, scheelt hem 40 € dat ik nu minder heb.

Eerlijk gezegd, als de koers blijft hangen rond de 11.5 €, dan is dat wel een beetje een tegenvaller, iedereen had toch minstens 12.5 € verwacht bij een fusie.
Anyway ik wens iedereen die nu nog EURN heeft een heeeeeel lucratief jaar, ik heb er nog steeds geen spijt van dat ik er aan 10.50 € ben uitgestapt.
Jan Frans B
0
tip voor diegene die net alles verkocht hebben en willen herbeleggen, bekijk Telenet eens. En vanzelfsprekend QfG (al heb je daar nu wel een superdividend verloren). Heb 15000 QfG bijgetankt en 1000 Telenet, Nu nog 5000 QfG (dan heb ik een ronde 100.000 stuks) en ik denk dat ik ook nog Telenet ga bijkopen.
Het was relatief leuk in de tanker wereld, maar ik ben toch blij dat ik er niet meer in zit. En wat me nog gelukkiger maakt is dat ik me niet meer over Hugo moet kwaad maken. Het feit dat ze hem CEO van de nieuwe fusie gemaakt hebben zou voor mij reden genoeg geweest zijn om heel de handel nu zeker te verkopen.
Astrix
1
quote:

Risky bets schreef op 7 april 2022 08:53:

Massive...

Gefeliciteerd alle longs!

Ik heb hier wat gedachten in gepost: twitter.com/i/timeline

- Ditch Belgium status with Dividend headaches?
- Savery Family aggressively buying into EURN, insider information?!?
- Allows Fredriksen’s daughters to more easily exit some exposure in a few years
- Large enough to get into Indices/passive money flows?

Looks like a massive 22% premium for EURN, seems like a NAV-NAV deal.

Final observation. It looks close to NAV-NAV, but FRO is diluting their modern fleet with a mixed fleet and their high scrubber % to a mostly non-scrubbered fleet.

Maybe the combined company starts a big scrubber program on EURN's vessels?

$EURN up sharply today, $FRO down?
Agressieve opbouw van Saverys is inderdaad op zijn minst merkwaardig. Naast de vraag of ze ergens lucht van hadden, wat zou hun play zijn, akkoord gaan met de fusie of agressief bijkopen en proberen dwars te liggen?
Jan Frans B
0
En mijn persoonlijke dank aan Risky Bets voor al zijn input over de laatste jaren. Voor al de andere, luister naar Risky hij is DE man op dit forum.
Risky bets
0
quote:

Jan Frans B schreef op 7 april 2022 10:12:

tip voor diegene die net alles verkocht hebben en willen herbeleggen, bekijk Telenet eens. En vanzelfsprekend QfG (al heb je daar nu wel een superdividend verloren). Heb 15000 QfG bijgetankt en 1000 Telenet, Nu nog 5000 QfG (dan heb ik een ronde 100.000 stuks) en ik denk dat ik ook nog Telenet ga bijkopen.
Het was relatief leuk in de tanker wereld, maar ik ben toch blij dat ik er niet meer in zit. En wat me nog gelukkiger maakt is dat ik me niet meer over Hugo moet kwaad maken. Het feit dat ze hem CEO van de nieuwe fusie gemaakt hebben zou voor mij reden genoeg geweest zijn om heel de handel nu zeker te verkopen.

Als je wilt verkopen, zou ik FRO in de plaats ervan shorten. 7% spread nu voor wat eruit ziet als een done-deal. EURN nu verkopen lijkt mij persoonlijk niet handig.
voda
0
Advies van KBC Securities over Euronav
Beurshuis KBC Securities
Aandeel Euronav
Datum 07 april 2022
Advies Kopen
Koersdoel 11,00 EUR

Detail advies
BRUSSEL (Trivano.com) - Op 7 april 2022 hebben de analisten van KBC Securities hun beleggingsadvies voor Euronav (EURN; ISIN: BE0003816338) herhaald. Het advies van KBC Securities voor Euronav blijft "kopen".

De analisten behouden hun koersdoel van 11,00 EUR.

Op 4 november 2021 publiceerde Euronav kwartaalcijfers.
Becb
0
Dus als ik het goed begrijp zou EURN naar +- 12.5 euro moeten gaan, maar staan ze nu op 11.7 euro, maar geeft KBC securities niettemin 11 euro koersdoel?
FRO: 9.4$ *1.45 + 0.12$ = 13.75$ / 1.1 euro per dollar = 12.5 Euro.
DW Services
0
Iemand een idee wat er met de voorheffing gaat gebeuren op de dividenden? Ik bedoel indien we onder FRO gaan opereren waar is de hoofdzetel en gaan we de Belgische RV misschien kwijtspelen?
Proficiat aan de longs trouwens en hoe zou het met belegger1981 zijn?
Risky bets
0
FRO is Bermuda geloof ik, is een groot voordeel van deze merger, dat EURN van de Belgische naamstelling af is.

FRO's / Fredriksens reputatie is minimaal net zo goed op dividenden, dan die van EURN. Verwacht niet veel verandering.

Suezmax rates zijn hoog en VLCC's ook aan het recoveren trouwens.

splash247.com/tankers-surge-as-fredri...
arconati
0
Er is de beurskoers van Frontline en de waarde van Frontline. Iemand een idee over de waarde van beide bedrijven tov mekaar?
In de pers las ik ook iets van synergievoordelen. Dat lijkt mij op gebied van kosten onbestaande. Maar op gebied van bekomen tarieven misschien wel?
Twinny33
0
Zou deze koers vandaag nog omhoog gaan wanneer de Amerikanen er vanmiddag bijkomen ?
Risky bets
0
quote:

arconati schreef op 7 april 2022 11:46:

Er is de beurskoers van Frontline en de waarde van Frontline. Iemand een idee over de waarde van beide bedrijven tov mekaar?
In de pers las ik ook iets van synergievoordelen. Dat lijkt mij op gebied van kosten onbestaande. Maar op gebied van bekomen tarieven misschien wel?
The exchange ratio of 1.45 Frontline shares for each Euronav share makes this a “very good deal” for Euronav shareholders, while Frontline has finally been able to make use of its premium share pricing, Norwegian investment bank Fearnley Securities said.

The Fredriksen company is usually the only major tanker owner trading above net asset value (NAV).

But Fearnleys analysts Peder Nicolai Jarlsby, Erik Gabriel Hovi and Ulrik Mannhart said the longer-term question is whether the new company will be able to maintain this historical pricing of 1.3 times the NAV.
Big cost savings

“More importantly, we would expect major synergies on the cost side, as well as it creates the undisputed market leader in the tanker market,” they added.
Fearnleys calculates the exchange ratio would be 1.7 in favour of Euronav on a pure NAV basis, with the figure at 1.2 based on market prices.
Risky bets
0
FRO/EURN: Highly anticipated merger – win-win for both – accretive
• This morning, Frontline and Euronav announce that the two companies intend
to merge. This is not unexpected, with Fredriksen making his mark in EURN
through the acquisition of a ~10% stake last fall. Frontline will remain the listed
entity, but EURN-CEO Hugo de Stoop will become CEO and as far as we can
see no offices will be closed down (‘continue to operate from Belgium, Norway.
UK, Singapore, Greece and the US’)
• Based on the proposed exchange ratio of 1.45x FRO share per EURN-share,
Euronav holders will control 59% and Frontline 41%. Based on NAV-for-NAV
the ‘fair’ ratio would on our numbers have been ~1.75x, but based on market
prices ~1.2x. So, positive to see that Frontline actually gets some benefit from
their premium pricing and is able to use this in an accretive manner
• We would see our FRO NAV increase from USD 7.1 to USD 8.03. Using the
historical premium of 1.35x a fair share price would be closer to USD 11
• Euronav holders will receive USD 0.12/share of dividends prior to closing
• In sum a positive transaction where we will see synergies both on revenues
(market consolidation) and costs. The fleet will be gigantic, with 69x VLCCs
and 57x suezmaxes (and 20x LR2s). NAV above USD 4bn and likely market
capitalization above USD 5bn. Clearly the go-to-name in tankers. Hemen will
control ~22% of the new company and have two seats at the BoD
• Positive for both companies, accretive to FRO-NAV. The share price reaction
this morning does however suggest that the market feels less confident in the
combined entity’s ability to maintain the steep FRO premium.
Risky bets
0
Als iemand dit leest en je wilt cashen, short dan FRO gewoon. Met deze spread cashen lijkt me niet handig...
boothram
0
NU ZEKER NIET CASHEN !!!
ja die spread lijkt een beter idee dan te verkopen: als er dan een hoger bod komt, zal het wel niet op fro zijn...95% kans op succesrijke verkoop aan 13.5...
Een hoger bod, vijandig dan, kan ik niet uitsluiten: insw zou kunnen fusioneren en tevreden zijn met 35% van de fusie: ze hebben een vergelijkbare omvang, en zouden de fso kunnen verkopen... (en daarna fro gewoon opkopen...(FRO is waard :de volledige fso en wat je op verkoopbedrag kan lenen)
indien de fusie niet doorgaat, is er een beperkt risico. Maar ik denk dat de Amerikaanse markt bereid is om euronav nog wat op te waarderen...fro is ook niet overdreven duur... in vergelijking met de nieuwprijs van een vlcc zelfs serieuze korting...
nee zeker niet cashen onder de 13,5 = slechte raad nu te cashen, de sector zit in de lift en na fusie ferm meer waard!
19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 15,870
Verschil +0,350 (+2,26%)
Hoog 15,890
Laag 15,530
Volume 58.088
Volume gemiddeld 221.562
Volume gisteren 43.784