Air France - KLM « Terug naar discussie overzicht

Air France-KLM 2023

1.321 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... 63 64 65 66 67 » | Laatste
Cacla
0
quote:

GakGak schreef op 18 april 2023 09:21:

[...]
.
Qua uitbetaling bonussen en hogere salarissen....ja.
Qua beperking aantal vluchten en ban op nachtvluchten ?....helemaal nog niet.
Ja idd, dan gaan ze dus alleen maar meer geld uitgeven ten koste van de aandeelhouders...
peter 58
0
quote:

ZeroDix schreef op 17 april 2023 10:27:

AirFrance/KLM van de zomer een uitbreiding naar 31 bestemmingen, Transavia overboekt en heef tt eweinig toestellen....dat zijn op zich positieve berichten. Wellicht is dit een moment om in te stappen cq wat bij te kopen?
AF/KLM gaat binnenkort vliegen..! :-)
GakGak
0
Geen reacties hier, maakt niet uit want ik ben er lekker mee bezig
.
NOK
0,325
(+6,59%)
.
prachtig aandeel, althans sinds vrijdag 14 april toen het uitgebodemd was.
stijgt s´morgens flink en zakt na die stijging (verkopen dus > 10 % ofzo) weer terug om bij te kopen...

mogelijk heeft niemand hier in de gaten dat je met een stijging van een aandeel met een koers van 0,0288 (in euro)
ook gewoon 5 a 10 % kunt maken en je bepaalt tenslotte zelf wat je eraan riskeert
.
geen enkele garantie natuurlijk, het feest kan morgen over zijn, al of niet tijdelijk.

maar dat er drie overheden achter zitten (Noorwegen, Zweden en Denemarken) om Scandinavian Airlines in de lucht
te houden zegt mij voldoende.

Geen gouden kans dus, alleen een leuke speculatie tip.
g=wvak
0
ok ok gak gak , Ben met valscherm er uitgesprongen . Was mooie vlucht met AF. Volg NOK nog niet maar hou zelf niet zo van NOK Out:)
GakGak
0
quote:

g=wvak schreef op 19 april 2023 09:45:

ok ok gak gak , Ben met valscherm er uitgesprongen . Was mooie vlucht met AF. Volg NOK nog niet maar hou zelf niet zo van NOK Out:)
.
Wel opletten hoor, nok = noorse kronen en het gaat om SAS Scandinavian Airlines.
Je kunt ze ook kopen (althans bij Degiro) in Zweedse kronen of Deense valuta en zelfs in euro (te dure optie).

0.0267 eurocent en gaat met tienduizenden tegelijk.
GakGak
0
quote:

GakGak schreef op 19 april 2023 09:45:

en weer....hoog de deur uit en goedkoop terug ;O)
.
tenminste 1 duimpje van iemand die het begrepen heeft...
en hopelijk zelfs meegeprofiteerd heeft, vandaag nog even kwakkelen met die koers maar er moeten
ook bij/terugkoopmomenten zijn anders werkt het niet.
GakGak
0
Omdat de beweeglijkheid van AF/KLM (tussen 1.58 - 1.595) te wensen overlaat nog maar wat
extra info over een airline waar dat niet geldt:
.
20.000 bied 0,3009 / 0,3027 laat 227.194 (volume)....en hoog/laag vandaag: 0,3164 / 0.2982

En over 12 maanden: hoog/laag 1,16 / 0,20 in Noorse kronen.

Dit ter vergelijking hoe het ook kan qua volatiliteit op een rustige dag.
GakGak
1
AMSTERDAM - In hoeverre mag KLM de suggestie wekken dat het mogelijk is om duurzaam te vliegen? Over die vraag buigt de rechtbank in Amsterdam zich vanaf donderdag. Dan is de eerste zittingsdag in een rechtszaak die Fossielvrij NL tegen de luchtvaartmaatschappij heeft aangespannen. Volgens de eisers misleidt KLM consumenten door met "groene marketing" de indruk te wekken dat je "kunt vliegen zonder de klimaatcrisis te verergeren".

Fossielvrij NL stelt dat dit wereldwijd de eerste zaak in zijn soort is. Ook de internationale milieuorganisatie ClientEarth steunt de zaak, net als 14.000 mensen die een petitie hebben ondertekend.
In de reclame-uitingen waar de zaak om draait, profileert KLM zich als een bedrijf dat verantwoord wil omgaan met de aarde. Fossielvrij NL vindt dat de invulling daarvan op meerdere punten in strijd is met Europese regels over eerlijke handel. Zo is de organisatie sceptisch over het nut van herbebossingsprojecten waar klanten van KLM een bijdrage aan kunnen leveren als ze een meerprijs betalen. Ook van het gebruik van alternatieve, schonere vliegtuigbrandstoffen door KLM is Fossielvrij NL niet onder de indruk, omdat het nog maar gaat om 0,6 procent van het totale brandstofverbruik.

"KLM doet aan luchtfietserij, maar wij gaan die zeepbel doorprikken en hebben het volste vertrouwen in het oordeel van de rechter", zegt de woordvoerster van Fossielvrij NL.
Op de eerste dag gaat het volgens Fossielvrij vooral nog om de vraag of de eisers ontvankelijk zijn.
KLM noemt de eigen klimaataanpak "zeer ambitieus". Het bedrijf zegt ook "zeer zorgvuldig" te kijken naar uitingen op dit gebied. "De 19 uitingen die in deze zaak centraal staan, gebruiken we niet meer. Wij blijven zoals gezegd kijken naar onze uitingen om te bepalen wat beter en nog transparanter kan", aldus KLM in een verklaring. Met Fossielvrij NL kon het bedrijf echter geen overeenstemming bereiken.
GakGak
0
quote:

GakGak schreef op 20 april 2023 10:28:

[...]
.
Wel opletten hoor, nok = noorse kronen en het gaat om SAS Scandinavian Airlines.
Je kunt ze ook kopen (althans bij Degiro) in Zweedse kronen of Deense valuta en zelfs in euro (te dure optie).

0.0267 eurocent en gaat met tienduizenden tegelijk.
............
Even een update uit de speelhoek/ballenbak van aandelen onder 10 cent (in euro dan) :
.
SAS A (in noorse kronen):

vandaag van 0,29 opening naar 0.265 en nu weer op 0,28.
alleen voor de daghandel en wie er bovenop zit.
.
bij AF/KLM weinig leuks te beleven, tenzij je helemaal short zit:
1,512 (-3,07%)
GakGak
0
luchtvaartnieuws.nl/nieuws/categorie/...
.
Lekker hoog salaris en onbeperkt bonussen binnenslepen, nu er geen overheidsdwang of bemoeienis is
vanuit Ned. of Franse overheid.
Wel eerst de kas gevuld om de corona ellende te overleven, de belastingbetaler vindt het prima/heeft niks
in te brengen en de aandeelhouder heeft ook de verkeerde instelling/vindt alles wel goed.
Cacla
0
quote:

GakGak schreef op 25 april 2023 14:03:

luchtvaartnieuws.nl/nieuws/categorie/...
.
Lekker hoog salaris en onbeperkt bonussen binnenslepen, nu er geen overheidsdwang of bemoeienis is
vanuit Ned. of Franse overheid.
Wel eerst de kas gevuld om de corona ellende te overleven, de belastingbetaler vindt het prima/heeft niks
in te brengen en de aandeelhouder heeft ook de verkeerde instelling/vindt alles wel goed.
Ach, laat ze de kas maar plunderen. Ik heb nog een flinke positie puts liggen.... :-)
Iksnaperniksvan
0
Vraag

Ik heb calls €1.40. Sep 2023

Maar wat denken jullie van de koers ontwikkeling. Gaan we weer helemaal onder de €1.40 en waarom?

Ik lees geen raar nieuws.

Airfrance/Klm zou toch weer zo rond de €2 moeten zitten?
Cacla
0
quote:

Iksnaperniksvan schreef op 26 april 2023 09:20:

Vraag

Ik heb calls €1.40. Sep 2023

Maar wat denken jullie van de koers ontwikkeling. Gaan we weer helemaal onder de €1.40 en waarom?

Ik lees geen raar nieuws.

Airfrance/Klm zou toch weer zo rond de €2 moeten zitten?
5 mei weer kwartaalcijfers. Wellicht gaat dat iets doen met de koers.
De langere termijnverwachting is overigens dat de koers zal dalen. Met een negatief eigen vermogen zou de koers nu -€1,25 moeten zijn. Ja negatief. Overleven met een negatief eigen vermogen lukt normaal gesproken alleen een bedrijf dat door overheden op de been wordt gehouden. En dat is nu afgelopen...
@iPlof
0
quote:

Cacla schreef op 26 april 2023 09:29:

[...]
Overleven met een negatief eigen vermogen lukt normaal gesproken alleen een bedrijf dat door overheden op de been wordt gehouden. En dat is nu afgelopen...
KLM wordt al 100 jaar op de been gehouden door onze overheid.
Naast belastingvrijstelling en wetteloosheid , heel veel reddingsoperaties, aandelenkoop, steun, coronasteun, btw constructies etc etc.
Dat gaat echt niet veranderen want VVD, CDA en de splintertjes rechts daarvan zijn nou eenmaal dol op de blauwe zwaan.

En het geeft natuurlijk zo makkelijk weg, het door de burger opgebrachte belastinggeld, zeker als men ook nog een kersttrui daarvoor krijgt toegestuurd..

schipholwatch.nl/2022/01/25/de-blauwe...
France 22
0
quote:

Iksnaperniksvan schreef op 26 april 2023 09:20:

Vraag

Ik heb calls €1.40. Sep 2023

Maar wat denken jullie van de koers ontwikkeling. Gaan we weer helemaal onder de €1.40 en waarom?

Ik lees geen raar nieuws.

Airfrance.klm zou toch weer zo rond de €2 moeten zitten?
De overheid heeft zelf een 11 procent belang in klm.airfrance gekocht op 11 Euro bingo, proficiat, well done aur revoir y a bientot. En waarom....omdat de Fransen ook zo.n belang hadden gekocht.

Het lijken wel kinderen, belastinggeld verkwanselen door stompzinnige aankopen te doen in een vliegtuig show.

Ben nou een kerel en koop bij op 1.40 ongeveer het all time low maar nee, we kopen liever op 11.

Wat zijn dat voor stoethaspels daar in dat Rutte 8.

Ik kan me er druk om maken om dat soort clown.neske aankopen. Gvd, wat een klootjokers daar in Den Haag.
GakGak
1
Dat noemden ze een strategische positie, wel een dure.
En bij de daaropvolgende emissie volkomen verwaterd, de Fransen lachen ons uit en ook ''ons'' strategisch belang.

Niets in te brengen bij belangrijke issues.
En hoe meer Schiphol (en Lelystad) lijdt onder de klimaatgekte en de lawaaipapagaaien rond SPL komt
er geen verbetering of hoop op een mooie (groei)toekomst daar.

De VVD inbreng met onbeperkte steun hebben we achter ons, voltooid vergeten tijd.
1.321 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... 63 64 65 66 67 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 3 mei 2024 17:35
Koers 9,970
Verschil -0,016 (-0,16%)
Hoog 10,220
Laag 9,958
Volume 1.674.326
Volume gemiddeld 1.908.891
Volume gisteren 2.236.203