Euronav « Terug naar discussie overzicht

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
boothram
1
Ik hoop dat iemand me corrigeert want tot in de details kaan het misschien ook verschillen per handelaar...
Kapitaal uitkeren is in principe belaste winst geweest en kan vooralsnog integraal uitgekeerd. Het wordt gelijkgesteld met een nieuwe inbreng, en het teveel geef je terug... zoiets
De dividenden zijn dus lopende winsten na belastingen, die niet aan kapitaal worden toegevoegd. winsten op de verkoop van schepen kunnen zonder belasting (deels?) als kapitaal worden geboekt en eventueel belastingvrij worden uitgekeerd, maar er moet wel eenzelfde bedrag als desinvestering worden geherinvesteerd. Je verkoop een schip met winst, de totale waarde van de verkoop dient geherinvesteerd.
Als groeimotor keert euronav niet de volledige winst uit, maar reserveert (10%?) voor herinvesteringen. die komen dan in aanmerking (voorwaardelijk) voor terugbetaling.
Buitenlandse investeringen zijn voor de kleine investeerders door de roerende voorheffing vrijgesteld. Om al dan niet voor de bevrijdende roerende voorheffing te kiezen... specialist raadplegen denk ik dan.
buitenlandse inkomsten dient dan geen aandeleninkomsten te bevatten, als je voor de bevrijdende roerende voorheffing kiest. Sommige landen hebben overeenkomsten om een dubbele belasting te vermijden, die moet je dan wel aangeven om te recupereren. De roerende voorheffing is dan niet meer volledig dubbel, maar blijft bevrijdend.
£Indien iemand zich geroepen voelt om dat wat leesbaarde uit te schrijven , met correcties... doe maar!
boothram
0
Opbrengsten van een tanker?
wie de vlcc app van TI (euronav) gebruikt kan oa zien wat breakeven en 10% betekent voor het 'time charter equivalent. netto verschil tussen die 2 vermenigvuldigd met 5,5 zou het ingezette kapitaal moeten zijn (10x-45% af voor alleerlei taksen en makelaarslonen)
indien een tanker op die manier 10% opbrengt, voor 30% met geeleend geld brengt die 70% van de waarde die 10% op, - de kosten van de schulden... 8,5%/.70=12.14% op de netto vlootwaarde
indien de netto vlootwaarde ook nog eens 'maar' 80% is van beurskapitalisatie moet je er nog 3% bijtellen, en dan is de opbrengst op het beurskapitaal 15,175
Meestal is dat gebaseerd op een afschrijving die nog een extra winst toelaat van 1% zowat per jaar op de BRUTO vlootwaarde dus zowat het dubbele van het beurskapitaal, en zo kom je bij een rendement van 10% op basis van TCE eigenlijk aan 17%
Alleen 10% meer inkomsten volgens cfe verdubbeld zowat het netto rendement...
Bij nieuwbouw heeft men een 10% nettorendement pas vanaf...61000 (vlcc app:maran dane) tce/dag en aan dat tarief maakt een 15 jaar oud schip 35% winst...(na alle kosten).
Wil men nieuwbouw.... dat moet daarmee kunnen concureren in prijs!
Vandaar: nieuwbouw is extreem duur, conclusie men gaat het ook moeten voor de ouder schepen betalen, concurrentiele markt...
Men zal, ook met het oog op de nood aan schepen na 2030, de vloot minimaal vernieuwen, en een schaarste aan schepen duur betalen (maar goedkoper dan nieuwbouw)
PEPRE
1
voor wie het interesseert; heb gisteren 30 juni een artikel gelezen op Seekingalpha website...
Bijlage:
aossa
1
Re: kapitaalsuitkering belastingsregime (België)

Uit de oude doos. Misschien heb je er wat aan en is het een antwoord op jouw vraag.

www.tijd.be/netto/beleggen/wat-heeft-...

Voor de aandeelhouders is een uitkering van kapitaal inderdaad interessanter dan een dividend. De belangrijkste reden daarvoor is de fiscale behandeling. Bij de uitbetaling van een dividend wordt immers roerende voorheffing afgehouden. Bij een terugbetaling van kapitaal is dat niet het geval. Zolang de uitkering effectief een deel van het oorspronkelijke kapitaal en geen vermomde winstuitkering betreft, kan men genieten van dit gunstige belastingregime.
PEPRE
0
beste forumleden,

kan iemand mij op een simpele manier het volgende bericht duiden?
ik snap wel de termen maar niet of ik dit voordelig of nadelig moet interpreteren.
dank alvast.

June 20 (Reuters) - Euronav NV ::EURONAV NV FILES FOR MIXED SHELF; SIZE NOT DISCLOSED - SEC FILING.
aossa
0
quote:

PEPRE schreef op 2 juli 2023 13:31:

beste forumleden,

kan iemand mij op een simpele manier het volgende bericht duiden?
ik snap wel de termen maar niet of ik dit voordelig of nadelig moet interpreteren.
dank alvast.

June 20 (Reuters) - Euronav NV ::EURONAV NV FILES FOR MIXED SHELF; SIZE NOT DISCLOSED - SEC FILING.
otp.tools.investis.com/clients/us/eur...

Te vinden op website:
www.euronav.com/en/investors/company-...

Is imho administratieve verplichting opgelegd door de US SEC authority.
Nakennis
0
Onderstaand bericht lijkt de belegger al weer vergeten. Vandaag gewoon 13,83 en fli k gezakt in de middag op extreem laag volume:-)

Kepler Cheuvreux verhoogt koersdoel Euronav
12 juni 2023 om 10:13 uur
Delen
Kepler Cheuvreux verhoogt koersdoel Euronav
Van 21 naar 23,90 euro.

(ABM FN) Kepler Cheuvreux heeft maandag het koersdoel voor Euronav verhoogd van 21,00 naar 23,90 euro met handhaving van het koopadvies.

De Antwerpse scheepvaartgroep zal volgens Kepler goed kunnen profiteren van veranderingen in de handelsroutes na de oorlog in Oekraïne en van de geleidelijk aantrekkende vraag naar ruwe olie.

De vermindering van het olieaanbod door OPEC+ kan wellicht voor wat tegenwind zorgen, maar het uiteindelijke resultaat zal afhangen van de totale wereldwijde importvraag evenals de aanbodcapaciteit.

De groei van de internationale vloot van tankers zal de komende jaren bijna nul of mogelijk zelfs negatief zijn en zal waarschijnlijk leiden tot een krapper aanbod en dus hogere tarieven. Volgens Kepler is Euronav prima gepositioneerd om daarvan te profiteren.

Het aandeel Euronav noteert maandag 1,4 procent hoger op 15,36 euro.
Nakennis
0

Hoop eigenlijk dat ze vandaag nog naar 13,70 zakken want ik zou graag op deze koers nog wat uitbreiden (naar 1500 stukken)

Ik verwacht nog steeds een bod van Frederiksen en later een eventuele biedingsstrijd met de familie Saverys. En mocht dat uitblijven dan is de huidige koers ook mild. Kepler heeft onlangs verhoogd naar 23,90 uitgaande dat het bedrijf zelfstandig doorgaat.

Voor mij zijn dit de dagen om te kopen.

Het allerliefste koop ik namelijk van verliespakkende verkopende bleekneuzen ;-)

maar dat is alom bekend
Instapmoment
0
quote:

Beursprofeet schreef op 4 juli 2023 15:43:

Hoop eigenlijk dat ze vandaag nog naar 13,70 zakken want ik zou graag op deze koers nog wat uitbreiden (naar 1500 stukken)

Ik verwacht nog steeds een bod van Frederiksen en later een eventuele biedingsstrijd met de familie Saverys. En mocht dat uitblijven dan is de huidige koers ook mild. Kepler heeft onlangs verhoogd naar 23,90 uitgaande dat het bedrijf zelfstandig doorgaat.

Voor mij zijn dit de dagen om te kopen.

Het allerliefste koop ik namelijk van verliespakkende verkopende bleekneuzen ;-)

maar dat is alom bekend
Dat jij graag verlies maakt is inmiddels bekend. Ook de eeuwige anekdotes over 'bleekneuzen' kennen we nu wel. Wordt het niet eens tijd dat jij een overzicht van de portefeuille laat zien? We zien bij allerlei aandelen dagelijks dat jij aankopen doet voor bedragen van +/- EUR 10K: verkoop je iedere dag je overige posities weer met verlies? Je bent óf een leugenaar of enorm roekeloos met je geld. Beide lijkt me niet erg gezond.
arconati
0
quote:

Beursprofeet schreef op 4 juli 2023 15:31:

Onderstaand bericht lijkt de belegger al weer vergeten. Vandaag gewoon 13,83 en fli k gezakt in de middag op extreem laag volume:-)

Kepler Cheuvreux verhoogt koersdoel Euronav
12 juni 2023 om 10:13 uur
Delen
Kepler Cheuvreux verhoogt koersdoel Euronav
Van 21 naar 23,90 euro.

(ABM FN) Kepler Cheuvreux heeft maandag het koersdoel voor Euronav verhoogd van 21,00 naar 23,90 euro met handhaving van het koopadvies.

De Antwerpse scheepvaartgroep zal volgens Kepler goed kunnen profiteren van veranderingen in de handelsroutes na de oorlog in Oekraïne en van de geleidelijk aantrekkende vraag naar ruwe olie.

De vermindering van het olieaanbod door OPEC+ kan wellicht voor wat tegenwind zorgen, maar het uiteindelijke resultaat zal afhangen van de totale wereldwijde importvraag evenals de aanbodcapaciteit.

De groei van de internationale vloot van tankers zal de komende jaren bijna nul of mogelijk zelfs negatief zijn en zal waarschijnlijk leiden tot een krapper aanbod en dus hogere tarieven. Volgens Kepler is Euronav prima gepositioneerd om daarvan te profiteren.

Het aandeel Euronav noteert maandag 1,4 procent hoger op 15,36 euro.
arconati
1
Voor Euronav geldt een koersdoel boven de waarde van de schepen en voor Exmar een koersdoel onder de waarde van de schepen. Het is nog wachten op een advies uit hetzelfde beurshuis met twee maten en twee gewichten.
Bij mijn laatste berekening, volgens de waarde van de schepen, kwam ik uit op 19€. prijzen van schepen, volgens ouderdom, worden wekelijks gepubliceerd. Enkel voor het opslagschip is het gissen. Een premie is mi niet verantwoord gezien het wisselvallig karakter van de huurprijzen.
Becb
0
De 'dark fleet' is wat gestabiliseerd, en we kunnen verwachten dat de prijzen voor oude 2de hands schepen naar beneden zullen gaan. Dit zal de NAV van tankers co's laten dalen.

Maar de cache-flow is ok belangrijk: De spot rates zijn dit jaar nog niet onder break even punt gegaan. Euronav en concurrenten verdienen nog steeds aan het verslepen van olie, zelfs tijdens de(ze) zomer.
Ik hoop op 'vuurwerk' opnieuw richting de winter. En anders: uitkeringen opstrijken :-)
boothram
0
dht meldt reeds voorlopige spot earnings q2 en q3
voor q2 60 000 + per dag...
Ook q3 met voorlopig juli zowat geboekt is ruim winstgevend. En nu komt dan het winterseizoen...
conclusie : zeer positief, ook in q2, q3 en q4 dividendenregen bij de tankers...
bears
3
PEPRE
0
mooi zo, positief blijven en wachten op de hopelijk goede Q2/H1 resultaten (lees dividenden) jammer dat de dollar niet meewerkt.
19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 15,870
Verschil +0,350 (+2,26%)
Hoog 15,890
Laag 15,530
Volume 58.088
Volume gemiddeld 221.562
Volume gisteren 43.784