Stellantis « Terug naar discussie overzicht

Forum Stellantis geopend

426 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 18 19 20 21 22 » | Laatste
N audio
0
Ik kijk niet zozeer bij shortsell, dat heeft mijns inziens niet heel veel zin. Er kan een heel roedel net onder de meldingsgrens zitten. Maar bij Fintel kijk ik liever liever naar short volumes. Deze lopen vaak op en af gedurende de dag/week. Dat geeft mij een indicatie/idee waarom de koers doet wat ie nu doet.

Wanneer een aandeel steeds onder druk staat, vind ik het handig om proberen uit te zoeken waardoor een bepaald verloop ontstaat. Is er geen echt negatief nieuws rond een bedrijf, liggen oorzaken van een koersdaling vaak elders. Omdat hier (door de mooie cijfers), behoorlijk waarde wordt gecreëerd in mijn ogen, zou de waardering ook mogen oplopen. Het aandeel beweegt contrair aan de cijfers, en dan is het fijn om redelijkerwijs te vermoeden wat een mogelijke oorzaak kan zijn.

Het steeds lenen, en binnen 24 uur weer inleveren van stukken is een patroon wat zich sterk ontwikkelde direct na de cijferpublicatie. Dat zal eerst moeten stoppen voordat we hogere koersen gaan zien in mijn Jip en Janneke beredenering. Naar de redenen ervan is het gissen, maar bij een k/w van nog geen 3, terwijl peers vaak rond de 5/6 zitten, krijgt men mijn stukken dus duidelijk niet. Stellantis heeft de afgelopen tijd bewezen dat men kort op de bal zit, de waardeontwikkeling lijkt mij goed. Nu de koers nog :)
Jetzt geht los
1
quote:

Acquire Winnaar schreef op 11 augustus 2023 09:28:

[...]

finance.yahoo.com/news/gm-ford-shares...
Bedankt, dat is dus de voornaamste reden van de 10% daling sinds de publicatie van de q2 cijfers. Ik ben vandaag ook ingestapt en koop maandag extra bij want als je alles door rekent is dit een pareltje. Die looneisen in de VS zijn natuurlijk belachelijk, maar geeft wel veel onzekerheid en een mooi koopmoment.
N audio
0
Alleen betreft dit Ford en GM. Bovendien klopt de timing van de daling niet met het verschijnen van het nieuws.
Ook vandaag weer een hoog shortvolume.
Er wordt stevig met onze voeten gespeeld
'belegger''
1
Stellantis is half Amerikaans met Chrysller, Dodge en Jeep en wordt ook genoemd in het artikel over de vakbonden.

Verder lees ik in dit draadje over short posities. Zelf kijk ik daar niet naar. Maar wie dat wel doen, nemen jullie dan ook de Amerikaanse markt mee (CUSIP N82405 106)?
Endless
1
Nieuwe Fiat Panda wordt de duurste ooit (en dat is leuker dan jij denkt)
Di. 8 aug 2023
Dat er een nieuwe Fiat Panda komt, is geen verrassing. Maar dat de nieuwe Fiat Panda duurder dan ooit wordt, is even wennen. En toch lach je iedereen, zo niet bijna iedereen uit.

Wie wat ouder is, kent de reclameslogan van de eerste generatie Fiat Panda vast nog wel. 'Met een Panda lach je iedereen uit', was de kreet waarmee Fiat in de jaren 80 wilde benadrukken hoe slim de Panda wel niet was. Hij was zuinig, kon veel bagage meenemen en wie de stoeltjes platgooide, had een tweepersoonsbed en hoefde bij ruzie met zijn partner niet op de bank in de woonkamer te slapen.

Waarmee je andere automobilisten ook uitlachte, was de aanschafprijs. Voor ongeveer 10.000 gulden had je er een, omgerekend zo'n 5000 euro. De nieuwe Fiat Panda wordt echter een heel stuk duurder en waarschijnlijk de duurste Panda ooit, namelijk net onder de 25.000 euro. Dat heeft Fiat-topman Olivier François gezegd, aldus insideevs.com, zonder hierbij trouwens het woord 'Panda' in de mond te nemen.
Fiat Panda wordt elektrisch
Toch is die hogere aanschafprijs goed nieuws. De Panda wordt namelijk elektrisch en dan is 25.000 euro opeens een stuk aantrekkelijker. De woorden die de CEO van Fiat gebruikt zijn 'een betaalbare elektrische Fiat die in Europa moet concurreren met Renault en goedkope elektrische auto's uit China'. Met Renault doelt de CEO op de Dacia Spring en de nieuwe Renault 5.

Meer goed nieuws is dat het een elektrische auto zonder poespas wordt, belooft François. Want hoe geinig digitale buitenspiegels, vegan leder en sfeerverlichting met de keuze uit 5 miljoen kleurtjes ook zijn, je zit er niet echt op te wachten
Trekjes van de Fiat Panda
François zegt verder dat de auto geïnspireerd is op de in 2019 onthulde Fiat Centoventi die op zijn beurt trekjes van de Fiat Panda heeft. Wij durven onze handen ervoor in het vuur te steken dat de auto Panda gaat heten. Daarmee is het de opvolger van de huidige Fiat Panda die al meer dan 10 jaar in productie is.
Actieradius van 300 km
Olivier François vertelde ook dat het 'zeer waarschijnlijk' is dat de betaalbare elektrische auto van Fiat zijn platform deelt met de nieuwe Citroën ë-C3. Beide merken maken immers deel uit van het grote Stellantis-concern. Ook die Citroën belooft een prijs te krijgen van minder dan 25.000 euro. De actieradius bedraagt een acceptabele 300 kilometer.

Op de hoogte blijven van de elektrische Fiat Panda en andere goedkope EV's? Meld je aan!
Save the date
Ten slotte heeft de CEO van Fiat gezegd dat de nieuwe betaalbare elektrische auto van Fiat in juli 2024 wordt gepresenteerd. Tijdens de onthulling van de Fiat 600e hoorden we de exacte datum, namelijk donderdag 11 juli 2024. Op die dag bestaat Fiat exact 125 jaar.
N audio
0
quote:

'belegger'' schreef op 12 augustus 2023 00:26:

Stellantis is half Amerikaans met Chrysller, Dodge en Jeep en wordt ook genoemd in het artikel over de vakbonden.

Verder lees ik in dit draadje over short posities. Zelf kijk ik daar niet naar. Maar wie dat wel doen, nemen jullie dan ook de Amerikaanse markt mee (CUSIP N82405 106)?
Dat zou inderdaad wel moeten. Usa meenemen. De reden dat ik dus naar het gehannes met geleende stukken kijk, is omdat het handig is om tre weten waarom de waardering zo onder druk lijkt te dtaan.
N audio
0
Mochten die draconische eisen trouwens ooit bewaarheid worden, kunnen de fabrikanten meteen het faillissement aanvragen. Ben benieuwd tot hoe ver men hier het balletje onder water wil drukken. En voor hoe lang. Maar even rekening mee houden dat er nog meer af kan, en de duiten voor uitbreiding vast klaarleggen.
teppo
2
N audio
0
Het ziet er richting 2024 toch veelbelovend uit voor Stellantis. Betaalbare EV's die geïntroduceerd gaan worden, dat lijken mij ijzersterke troeven voor de toekomst. We gaan (of we willen of niet), toch die kant op. Leuk al die enorme SUV'S welke als EV, of hybride verkocht worden nu. De meeste mensen hebben daar echter geen budget voor.

Betaalbare oplossingen, dat is een mooie groeimarkt lijkt me. Zitten we hier goed. Lijkt door Mr market nog niet helemaal begrepen te worden.
N audio
0
quote:

teppo schreef op 12 augustus 2023 18:28:

Vergelijking van top 10 automakers.

2023 Industry Report Card: Mid-Term Exams
youtu.be/-DXDVbN-tt8
Dank voor de link. Zeer informatief ;)
'belegger''
1
quote:

N audio schreef op 14 augustus 2023 11:17:

Leuk al die enorme SUV'S welke als EV, of hybride....
"De Ram 1500 REV heeft een grotere actieradius dan de Mercedes-Benz EQS en heeft daarmee een flinke streep voor op grote concurrent Ford F-150 Lightning."

www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/el...

Ik ben het met je eens dat de massa, buiten Amerika, meer heeft aan compacte en betaalbare oplissingen. Stellantis pakt het hele spectrum, van klein tot groot.
N audio
0
Voor de zoveelste keer van plus, toch rood de dag uit. Ik heb het filmpje uit teppo's link bekeken. Dat is een aanrader.
Daar komt Stellantis toch als uitmuntend naar voren. Doen het zeer goed. Hier liggen we (vwb waardering), er voor dood bij. Het verloop is iedere dag heel bijzonder. Stinkt wat mij betreft als een lekke giertank.

En daarmee bedoel ik duidelijk niet Stellantis zelf, maar partijen die het aandeel steeds dag in dag uit onder druk zetten.
Uppie
1
Na lang overwegen toch maar een klein ingestapt; heb er een goed gevoel over. Dank Teppo, dankzij je link ben ik overstag gegaag
N audio
1
'belegger''
1
Volgens het filmpje staat v.w.b. operationele marge Hyundai op één en Stellantisop twee.
N audio
0
Gisteren nogmaals uitgebreid. Voor nu heb ik er genoeg. Mocht het balletje nog veel verder onder water gedrukt worden, zal ik heroverwegen om nogmaals uit te breiden.
2 Euro gedaald op meer dan uitstekende cijfers. Ridicule. Logica is vaak ver te zoeken. Ik zie het maar als een kans.
Gelukkig heeft Exor nu ook stevig geïnvesteerd in Philips. Zit ook in de porto, en hun 15% nieuw belang in Philips stelt toch een beetje gerust.
N audio
0
Het was vanochtend opnieuw dringen bij het uitleenloket voor aandelen. Dan weet je dat er weer met de voeten gespeeld wordt.
Duidelijk waar het vandaag weer heen moet.
Endless
1
Kw van 2,8 x is bezopen laag kw Tesla 69 x en dit alles op uitstekende cijfers en Outlook
'belegger''
0
Wat schiet je ermee op om steeds naar de uitgeleende stukken te kijken? Misschien benader ik het te simpel. Ik heb de aandelen gekocht vanwege het bedrijf en de waardering,. Inmiddels een keertje dividend ontvangen en wacht het verder af.
N audio
0
quote:

'belegger'' schreef op 16 augustus 2023 12:20:

Wat schiet je ermee op om steeds naar de uitgeleende stukken te kijken? Misschien benader ik het te simpel. Ik heb de aandelen gekocht vanwege het bedrijf en de waardering,. Inmiddels een keertje dividend ontvangen en wacht het verder af.
Ik zoek naar een oorzaak waarom we (nog) steeds niet doorstijgen. Persoonlijk ben ik benieuwd naar zoiets wanneer een aandeel zich zo fors tegendraads gedraagt. Of is het normaal dat een koers 2 Euro zakt op zulke uitstekende cijfers?
Dat is de enige reden. En wat mij betreft is het gepiepel met de geleende stukken, dag in dag uit op dit moment de hoofdoorzaak tijdens deze rustige zomerperiode. Het gilde is ook wel zo slim om vóór einde van de dag de boel in te leveren. Dus géén melding in de registers.

Voor de rest, helemaal eens. Ik heb ze ook gekocht vanwege de fundamentals.
426 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 18 19 20 21 22 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 23,035
Verschil +0,130 (+0,57%)
Hoog 23,325
Laag 23,035
Volume 3.459.372
Volume gemiddeld 2.399.333
Volume gisteren 2.433.301