Euronav « Terug naar discussie overzicht

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
boothram
0
3 jaar : 36 maanden wachten maar een goede prijs..
hij zal dus voor een groot deel in 2026 betaald worden, en weinig wegen op de voorgande kwartalen.
Om fiscale redenen zal wellicht betaald worden in functie van winsten op de verkoop van boten, en dan in 2026 een lening. Wellicht is er een zekere morele verplichting tov van bevrachters om mee te voorzien in een redelijk aantal schepen. Het zou dus ook kunnen dat niet vroeger dan in 2026 nieuwbouw vlcc komt, en dan nog met mondjesmaat. Wel zullen die schepen in gebruik merkelijk goedkoper (moeten) zijn dan de oudere vloot. Als men het schip lineair afschrijft en 10% rekent op he kapitaal...dan is dat in jaar 1 50 000$ net per dag. Brandstofbesparing en andere besparingen kunnen al voor een deel zorgen...maar meer rentabiliteit komt normaal wel in daaropvolgende jaren (aflopende rentelast). Zolang er niet teveel nieuwe vlcc komen: dat gevaar is reeel, maar eerder na 2028...voordien zullen er niet veel van de stapel rollen. Euronav blijft een dividendaandeel, zolang er geen externe aankopen volgen. De mogelijkheid voor euronav om andere vloten op te kopen is in het huidige optimisische klimaat niet mogelijk wegens 'te duur'...nieuwbouw lijkt nu dus goedkoper.
ThomasB
0
“ Burry is momenteel tuk op de Belgische oliereder Euronav. Eind juni bezat hij 52.900 aandelen, goed voor ruim 800.000 dollar, leert een 13F-document.”
Bron: DeTijd 16/08/2023
Ortho2023
0
aug. 15 december 2023, 10:35 uur
Peter Christensen, analist van Cleaves Securities, handhaafde op 13 augustus een koopadvies op Euronav (EURN – Research Report) en stelde een koersdoel vast van $34,00. De aandelen van het bedrijf zijn vandaag geopend op $ 17,91.

Volgens TipRanks is Christensen een top 100-analist met een gemiddeld rendement van 37,1% en een slagingspercentage van 71,14%. Christensen bestrijkt de energiesector en richt zich op aandelen zoals Dorian LPG, Avance Gas Holding en DHT Holdings.

Momenteel is de analistenconsensus over Euronav een sterke koop met een gemiddeld koersdoel van $24,63, wat neerkomt op een stijging van 37,52%. In een rapport dat vandaag is vrijgegeven, heeft J.P. Morgan ook de dekking geïnitieerd met een koopadvies op het aandeel met een koersdoel van € 19,50.

Zie populaire aandelen van insiders op TipRanks >>

Het bedrijf heeft een eenjarig hoogtepunt van $ 18,65 en een eenjarig dieptepunt van $ 11,49. Momenteel heeft Euronav een gemiddeld volume van 1,44 miljoen.

TipRanks heeft 36.000 insiders van bedrijven gevolgd en ontdekt dat enkelen van hen beter zijn dan anderen als het gaat om de timing van hun transacties. Bekijk welke 3 aandelen de meeste kans hebben om bewegingen te maken na hun insider-activiteiten.

Euronav NV houdt zich bezig met het transport en de opslag van ruwe olie. Het opereert via de segmenten Tankers en FpSO (Floating Production, Storage en Offloading Operation). Het segment Tankers biedt scheepvaartdiensten voor vervoer over zee van ruwe olie. Het FpSO-segment ontvangt koolwaterstofvloeistoffen die worden gepompt door nabijgelegen offshore-platforms en biedt veldopslag. Haar activiteiten omvatten bemannings-, scheeps- en vlootbeheerdiensten. Het bedrijf werd opgericht in 1989 en heeft zijn hoofdkantoor in Antwerpen, België.
cabdriver_x
0
Wat ik prachtig vind is dat er veel verkocht wordt bij opening van NY waar daar achteraf een mooie stijging komt. Of shorters, daytraders of angsthazen? Ik ben maar een leek é
cabdriver_x
0
Op de brusselse beurs wordt er dan verkocht en nochtans zie men de pré opening in Nyset
cabdriver_x
0
Misschien verkopen bij opening in brussel en na de middag kopen bij opening NYSE rn terug verkopen!?
aossa
0
Misschien ook ''niets doen' en wachten op het knippen van de coupon begin september... (je bespaart alvast op kosten).
Rendement 3%

uit De Tijd:
JPMorgan, merkt in een koopadvies voor Euronav op dat de tarieven om die ruwe olie van producent naar consument te transporteren nog lang hoog zullen blijven: 'Er is weinig nieuw aanbod van capaciteit, omdat scheepswerven de handen vol hebben met de bouw van nieuwe LNG-tankers en containerschepen', schreef analist Samuel Bland. Euronav zelf bestelde deze week één nieuwe VLCC-supertanker, die in 2026 opgeleverd moet worden. Een duidelijke motie van vertrouwen in de langetermijnvooruitzichten, na de recordwinst over het tweede kwartaal.

100 procent van die winst vloeit op 6 september naar de aandeelhouder, via een kwartaaldividend van bruto 80 dollarcent ofte 74 eurocent. Bij de huidige koers goed voor ruim 3 procent netto op één kwartaal. Daar gaat zelfs met een half zo hoge roerende voorheffing de coupon van de staatsbon op één jaar niet aan kunnen tippen.
aossa
0
quote:

cabdriver_x schreef op 19 augustus 2023 21:06:

??
Zoals ik zei: "het loont om te blijven zitten op de aandelen". Het spaart je geënerveer en de kosten van het voortdurend verkopen/terug_kopen.

Het aandeel EURN zit in een run_fase naar aanloop van het knippen van de dividendcoupon en de uitmuntende verwachte resultaten in het najaar en de aanbrekende winterperiode. De transporttankers worden schaarser en de transportafstanden langer.
cabdriver_x
0
Terug het zelfe verloop als vele keren, in het rood in Brussel bij sluiting in in New York terug groen
aossa
0
quote:

cabdriver_x schreef op 25 augustus 2023 18:40:

Terug het zelfe verloop als vele keren, in het rood in Brussel bij sluiting in in New York terug groen

Geneuzel...
PEPRE
0
vraagje over Frontline, weet iemand hoe zit het met dividendbelasting ik bedoel hoeveel wordt daarvan ingehouden?
Becb
0
Voor Frontline weet ik het niet.
Ik heb, naast Euronav, ook insw en stng, en daar wordt om de een of andere reden geen bronbelasting afgehouden. Er wordt wel onze Belgische 30% roerende voorheffing afgehouden. Ik denk dat die bedrijven allemaal een constructie hebben in een of ander belastingsparadijs om die bronbelasting te omzeilen. Voor Fro zal dat ook wel zijn, als ik Fredericson een beetje kan inschatten :-).

In Nederland is de dividendbelasting trouwens 15%. Ik ben als Belg zijnde jaloers!
krach03
0
quote:

PEPRE schreef op 30 augustus 2023 12:24:

vraagje over Frontline, weet iemand hoe zit het met dividendbelasting ik bedoel hoeveel wordt daarvan ingehouden?
Roerende voorheffing: 30%
Kosten incassostelling + BTW: ongeveer 2%

Sinds begin dit jaar zit ik 50/50 EURN en FRO en ik heb al een berg dividenden ontvangen dit jaar. In september komen daar nog eens de nieuwe dividenden bij, olé, we worden slapend steenrijk!!
Becb
0
Een tijdje geleden deed Euronav een 'kapitaaluitkering' ipv een dividenduitkering. Hierop moest geen roerende voorheffing betaald worden. Plannen ze dat truukje in de toekomst nog? Op 7 september is het een gewoon dividend met bijhorende belasting.
Becb
0
@Krach, ik beklaag me ook dat ik niet naar Fro heb gediversifieerd, ipv naar Stng. INSW daarentegen doet het, dankzij dividend, mjah, redelijk
Becb
0
De vlcc rates staan laag trouwens 21k. Misschien nog okee voor de tijd van het jaar, maar door het krappere aanbod olie vanuit Rusland en de saoudi's en de groeivertraging in China weet ik niet goed of de 'supercycle' een grand Cru super cycle wordt.
Ik vind de volgende maanden toch spannend wat dat betreft.
19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 15,870
Verschil +0,350 (+2,26%)
Hoog 15,890
Laag 15,530
Volume 58.088
Volume gemiddeld 221.562
Volume gisteren 43.784