Euronav « Terug naar discussie overzicht

Forum geopend voor Euronav

19.346 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 ... 964 965 966 967 968 » | Laatste
Alfonz
0
quote:

Jan de Man schreef op 3 oktober 2023 11:02:

[...]
DIe 30% kunt u terugvorderen he?? ik zou een superdividend van 11 euro daarentegen wel zien zitten. Ik blijf lekker op mijn stukken zitten.
Je kan inderdaad een (zeer) klein gedeelte terugvorderen maar ik sta persoonlijk niet te springen voor een superdividend.... Zeer jammer dat twee mooie en winstmakende bedrijven zo naar beneden worden geduwd. Ik zie Euronav zelfs verder dalen naar € 12,00 en dan....???
Kleine investeerder
0
Beste, waarom zou Euronav nu nog e4n korting van 10-15% moeten geven aan Frederiksen ????? Die gaat sloten geld verdienen de komende jaren met de over te nemen VLCC's door de supercuclus die nu wel heel dichtbij is gezien historisch lage orders en historisch oude VLCC vloot wereldwijd...centen die Euronav niet meer zal binnen krijgen

Het enige goede zou zijn om toch nog iets te compenseren voor de kleine aandeelhouder zijn zoals analist Kepler voorstelt een superdividend van 11,9 euro en het vernietigen van de aandelen van Frderiksen en Frontline zodat het aantal aandelen met kleine 30% daalt en neem daar ook maar de 8% ingekochte aandelen bij door Euronav. Dan ga je aandeelhouderswaarde creëren nu en niet in een verre toekomst

Is ook de grote reden volgens mij dat het aandeel klappen krijgt.

Gezien u betoog vermoed ik dat u geen of geen kleine aandeelhouder bent
JdeFL
1
Als ze zoveel zouden uitkeren, zit je binnen enkele jaren dicht bij nul. 't is een wreed cyclisch aandeel. Dat gaat niet veranderen.
Als je met de lange termijn bezig bent, gewoon reserveren.
Kleine investeerder
0
Weet ik maar zou hier een eenmalig super dividend zijn.

Niet verkochte deel van de vloot kan verder renderen en met opbrengst daarvan en financiering die voor hefboom zorgt de nieuw te volgen strategie implementeren.

Zo gun je de kleine aandeelhouder ook return op zijn investering op kortere termijn en niet op lange termijn.
Alfonz
0
quote:

Kleine investeerder schreef op 3 oktober 2023 16:10:

Weet ik maar zou hier een eenmalig super dividend zijn.

Niet verkochte deel van de vloot kan verder renderen en met opbrengst daarvan en financiering die voor hefboom zorgt de nieuw te volgen strategie implementeren.

Zo gun je de kleine aandeelhouder ook return op zijn investering op kortere termijn en niet op lange termijn.
Allemaal goed en wel maar wat gaat er overblijven van de vloot Euronav...., de beste schepen gaan volgens mij naar Frontline....Volgende vraag is dan ook aan welke koers Euronav gaat noteren. Kan dit aan bv. € 2,00 à € 3,00 zijn....?
Alfonz
1
quote:

cabdriver_x schreef op 3 oktober 2023 18:11:

2 tot 3 euro, is dat geen doemdenkerij?
Dit is best mogelijk als er een (superdividend) komt.....,let maar op Exmar....
aossa
0
Het lijkt er op dat Frederiksen toch zijn slag thuis haalt...

Waar zit het verschil met het vorige scenario cq. 'fusie' ?
Wat voordeel hebben de Saverys aan een overgebleven vloot(je)?

Voorlopig is het gissen in afwachting van duidelijkheid.
Alfonz
0
quote:

aossa schreef op 3 oktober 2023 18:53:

Waar zit het verschil met het vorige scenario cq. 'fusie' ?
Het is momenteel maar gissen wat er zal gebeuren, ook een fusie tussen Euronav & Exmar is best mogelijk...Hopelijk komt er snel een persbericht omtrent de plannen tussen Euronav & Frontline....?
cabdriver_x
0
Als de meeste schepen naar onze viking gaan dan worden de lopende contracten waarschijnlijk in 2 gesplitst en komt er meer op tafel te liggen dan de waarde van de vloot die overgenomen wordt? Of zie ik dat verkeerd?
cabdriver_x
0
quote:

Alfonz schreef op 3 oktober 2023 18:35:

[...]
Dit is best mogelijk als er een (superdividend) komt.....,let maar op Exmar....
Oke, maar dan heb je wel je superdividend gekregen wat momenteel meer zeker is dan de dagelijkse beurswaardering. Een opwaarts potentieel is dan groter dan wat er zich nu afspeelt, niet?
Alfonz
0
quote:

cabdriver_x schreef op 3 oktober 2023 19:13:

[...]
Oke, maar dan heb je wel je superdividend gekregen wat momenteel meer zeker is dan de dagelijkse beurswaardering. Een opwaarts potentieel is dan groter dan wat er zich nu afspeelt, niet?
Mits een voorheffing van 30% die je niet zou hebben bij een volledige overname van Euronav.....Dit dividend dan e.v. investeren in het "Groene" Euronav dat dan op (middel) lange termijn winstgevend zou moeten worden....??
krach03
1
Die analist weet niet hoeveel tankers zullen verkocht worden, dus kan hij in feite ook geen juiste inschatting maken van evenyueel dividend.
Ik hoop dat euronav de moderne tankers voor zich houdt en de oudste helft verkoopt.

Dat zou toch raar zijn. Saverys die als eerste tankerbedrijf een co2-vrije uitstoot wil hebben en tegelijkertijd Fredriksen met al die moderne tankers aan de haal laat gaan. Ik mag er niet aan denken. Dat zou voor mij de grootste ontgoocheling zijn.
aossa
0
quote:

cabdriver_x schreef op 3 oktober 2023 23:56:

Verkopen voor ex dividend en 30% besparen
Bij een superdividend (als kapitaalsvermindering) geldt er geen 30% RV.
(dit gezegd zijnde veel succes met je verkoop en je virtuele besparing)
Gooss
0
Op deze manier (verkoop van gros van de vloot aan Frederiksen) halen beide partijen hun slag thuis. Frederiksen wou de fusie om de grootste aanbieder van olie-transport te worden - een markt waarvan hij gelooft dat er de komende jaren veel geld mee te verdienen valt. De Saverys-clan wou Euronav omvormen/moderniseren naar "clean energy" transport. Met de cash uit de massale verkoop van schepen ben je al een eind gevorderd qua financiering, natuurlijk
cabdriver_x
0
[quote alias=aossa id=15027930 date=202310040939]
[...]
Bij een superdividend (als kapitaalsvermindering) geldt er geen 30% RV.
(dit gezegd zijnde veel succes met je verkoop en je virtuele besparing)
[/quote
Ik ben niet zinnens om te verkopen hoor]
Alfonz
0
quote:

Gooss schreef op 4 oktober 2023 11:25:

Op deze manier (verkoop van gros van de vloot aan Frederiksen) halen beide partijen hun slag thuis. Frederiksen wou de fusie om de grootste aanbieder van olie-transport te worden - een markt waarvan hij gelooft dat er de komende jaren veel geld mee te verdienen valt. De Saverys-clan wou Euronav omvormen/moderniseren naar "clean energy" transport. Met de cash uit de massale verkoop van schepen ben je al een eind gevorderd qua financiering, natuurlijk
Je hebt enigzins gelijk maar de omvorming, modernisering en volledige nieuwe structuur naar "Clean energy" zal wel enige tijd kosten denk ik.....
Gooss
1
quote:

Alfonz schreef op 4 oktober 2023 12:22:

[...]
Je hebt enigzins gelijk maar de omvorming, modernisering en volledige nieuwe structuur naar "Clean energy" zal wel enige tijd kosten denk ik.....
Tijd én geld.
Het zijn bewogen tijden voor de (kleine) belegger die met een Saverys te maken krijgt... Deze koersdaling zegt alles : "de markt" houdt niet van onzekerheid. Wat gaan die tankers opbrengen? En wat gaat de toekomst van het bedrijf Euronav zijn? Qua opbrengst alvast 1 positief punt : Mister Marc zal wel het onderste uit de kan halen tov Frederiksen. Bij Exmar waren wij, kleine beleggers, de "vijand".
Eekhoorn50
0
Waarom doet Frederiksen niet een bod op alle aandelen a € 30,= ? Appeltje eitje toch zou je zeggen. Kost hem met korting van zijn eigen aandelen ongeveer 2,7 miljard. Hij heeft samen met Frontline 35 % en hoeft dus nog 'maar' 65% uit te kopen. Zijn prive vermogen wordt geschat op 12 miljard!!
19.346 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 ... 964 965 966 967 968 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 31 mei 2024 17:36
Koers 15,190
Verschil +0,260 (+1,74%)
Hoog 15,250
Laag 14,930
Volume 72.494
Volume gemiddeld 201.535
Volume gisteren 46.132