Stellantis « Terug naar discussie overzicht

Forum Stellantis geopend

447 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 » | Laatste
Altijd
1
quote:

Gooss schreef op 27 oktober 2023 20:36:

Voor wie Stellantis al goedkoop vindt : al eens gedacht aan Peugeot Invest? Daarmee koop je Stellantis met een korting die nu wel al 60% zal bedragen. Volgens het blad Kroffinvest, een tijd geleden, was dit een "screaming Guy". Ondertussen een oorverdovende schreeuw, lijkt me.
Op de website van Peugeot Invest vind je de nodige facts&figures
Zeker interessant. Probleem blijft wel de spreiding tussen sectoren, de beperkte freefloat van aandelen. Maar dat laatste kan ook een voordeel zijn als eigen aandelen gaan worden ingekocht, zoals bij Exor of Prosus. Dat ontsluit waarde. Ik heb Peugeot daarom bij de favo's gezet, waarvoor dank!
Instapmoment
1
Na Ford bereikt ook Stellantis loonakkoord met bonden
De medewerkers van autoproducent Stellantis, het moederbedrijf van Jeep en Chrysler, krijgen een loonsverhoging van 25%. Dat is te danken aan het loonakkoord dat deze Amerikaanse fabrikant afgelopen zaterdag bereikte met vakbond United Auto Workers of UAW. Het akkoord wordt ter goedkeuring voorgelegd aan de leden van de vakbond.

UAW heeft nu een loonakkoord met twee van de drie grote autofabrikanten: Ford en Stellantis. De komende 4,5 jaar stijgen de salarissen daar met 25%. Daarnaast stijgt het aanvangssalaris met 68% en gaat de vergoeding voor de oproepkrachten met 150% omhoog. De eisen van de vakbond worden gesteund door president Joe Biden.

Lees het volledige artikel: fd.nl/bedrijfsleven/1494533/na-ford-b...

Aanzienlijke percentages en dat verklaart mogelijk ook de daling van vandaag. In ieder geval goed dat de stakingen verleden tijd zijn.
'belegger''
1
Zaterdag kwam het nieuws naar buiten: www.reuters.com/business/autos-transp...

In Amerika sloot het aandeel vrijdag -/- 2,4% en nu staat het voorbeurs +/+ 1,4%. Beleggers houden van duidelijkheid.

Vooral voor nieuwe en oproepkrachten zijn dat forse percentages. Wellicht werd men zwaar onderbetaald. Dat kan ik niet per sector beoordelen. Maar als we ons hier druk maken over inflatie, moet je daar eens boodschappen gaan doen. Ook in bijvoorbeeld de Aldi, die hebben ze daar nu ook. Voor grote delen van de bevolking vind ik het een tweede wereld land.
Gooss
1
Bedankt, Altijd, dat je mijn bericht. ernstig nam. Een Screaming Guy? Wat kan autocorrectie toch geestig voor de dag komen. Ik probeer opnieuw : Screaming Buy!
Voor de volledigheid : vergelijk eens de zesmaands performance tussen Peugeot Invest en Stellantis
Instapmoment
1
quote:

Gooss schreef op 30 oktober 2023 14:14:

Bedankt, Altijd, dat je mijn bericht. ernstig nam. Een Screaming Guy? Wat kan autocorrectie toch geestig voor de dag komen. Ik probeer opnieuw : Screaming Buy!
Voor de volledigheid : vergelijk eens de zesmaands performance tussen Peugeot Invest en Stellantis
YTD performance: Peugeot 0.22% en Stellantis 26.73%. Mis ik iets? Stellantis ook nog meer dividend uitgekeerd dan Peugeot. En mogelijkheid om de dividendbelasting terug te krijgen via de NL fiscus.
'belegger''
0
Volkswagen crasht
Mercedes in de slip
BMW rijdt lek
Renault uit de bocht

Stellantis in de startblokken

Stellantis heeft het dit jaar niet slecht gedaan. Maar nu het weerstand €19,35 (gevormd op 21 januari 2022) heeft aangetikt, is er wel wat aarzeling.

De stijgende trend krijgt enkel een nieuwe impuls als de horde €19,35 wordt gebroken. In dat geval mag men verdere koersstijgingen tegemoet zien, mogelijk richting €24. Er liggen rond €20,20 wel wat tussenliggende hordes, gevormd door de toppen van 2018.

Stellantis NV heeft pas steun rond €16,16 (bodem van 18 augustus). De stijgende 200-dagenlijn wijst op een positieve technische conditie.

De B.O.B.-indicator (blauwe lijn) stijgt en signaleert dat Stellantis beter presteert dan de rest van de markt.


www.tostrams.nl/Artikel/783944/Autoaa...
Debedrijfseconomiedocent
1
Third Quarter 2023 Shipments and Revenues


Stellantis Reports 7% Growth in Q3 2023 Net Revenues,
Driven by Continued Strength in Shipments Year-Over-Year


Net revenues of €45.1 billion, up 7% compared to Q3 2022, mainly reflecting improved volume and consistent pricing, partially offset by foreign exchange impacts
Consolidated shipments(1) of 1,427 thousand units, up 11% versus Q3 2022, with Enlarged Europe, Middle East & Africa, North America and South America reporting year-over-year improvements
Total new vehicle inventory of 1,387 thousand units at September 30, 2023. Company inventory of 388 thousand units, up 158 thousand units from December 31, 2022 reflecting a return to more normal levels after a multi-year period of materially-constrained supplies
Tentative agreement reached with both UAW and Unifor. Work stoppages negatively impacted Net revenues by approximately €3 billion, compared to planned production, through October
Global BEV sales up 37% versus Q3 2022 mainly driven by the Jeep® Avenger and growing commercial BEV vehicles sales led by the Citroën ë-Berlingo
The Company repurchased €0.5 billion in shares during Q3 2023. During the nine months ended September 30, 2023, €1.2 billion in shares were repurchased. The Company expects to complete the announced €1.5 billion 2023 Share Buyback Program during Q4 2023

www.stellantis.com/en/news/press-rele...
Gooss
1
Bij de halfjaarcijfers : Peugeot Invest NAV = €221.3. Daarvan 95% waarde voor Stellantis alleen.
De korting op de NAV is nu opgelopen tot (bijna) 60%. Met de goede cijfers van Stellantis, en verschillende koers-reacties, is dit nog aan het oplopen.
Ik voeg de daad bij het woord, en koop vandaag een pakketje bij!
'belegger''
1
Hoe bedoel je die 95%?

Hieronder zie ik dat Stellantis eind vorig jaar 7% van de NAV van Peugeot Invest bedroeg.

peugeot-invest.com/en/assets/713/stel...

Verder zie ik allerlei investeringen. Daardoor ben ik geneigd Peugeot Invest te vergelijken met Exor i.p.v. Stellantis.

Zie eventueel:

www.iex.nl/forum-aandeel/600826527/EX...

www.iex.nl/Forum/Topic/1390286/Koffie...
Altijd
0
quote:

'belegger'' schreef op 31 oktober 2023 14:34:

Hoe bedoel je die 95%?

Hieronder zie ik dat Stellantis eind vorig jaar 7% van de NAV van Peugeot Invest bedroeg.

peugeot-invest.com/en/assets/713/stel...

Verder zie ik allerlei investeringen. Daardoor ben ik geneigd Peugeot Invest te vergelijken met Exor i.p.v. Stellantis.

Zie eventueel:

www.iex.nl/forum-aandeel/600826527/EX...

www.iex.nl/Forum/Topic/1390286/Koffie...
Als Peugeot Invest 7% van Stellantis heeft wil kan dat nog steeds 95% van hun totale investering zijn. Maar het is wel minder, dat klopt.
'belegger''
0
Stellantis valt onder Peugeot 1810. En Stellantis is geen 7% van Peugeot, maar ze hebben 7% van Stellantis. Foutje van mij.
Instapmoment
0
In dat geval stel ik voor de Peugeot discussie ergens anders voort te zetten....

Zoals eerder aangegeven komt Peugeot Invest ook niet in de buurt van het rendement op aandelen Stellantis dit jaar. Holdings noteren altijd tegen een discount t.o.v. de investeringen en ik zie niet in wanneer of waarom dat zou gaan veranderen. Zie ook o.a. HAL en D'ieteren.
'belegger''
0
Zie het topic over beleggingsholdings: www.iex.nl/Forum/Topic/1390286/Koffie...

Stellantis en Peugeot wisselen elkaar af welke koers het beter of slechter doet. Met 80% in handen van de familie Peugeot zijn er niet zoveel vrij verhandelbare aandelen.
Fatcat
2
Leuk cadeautje van Stellantis. 50m aandelen teruggekocht en geannuleerd. Dat is bovenop het aandeleninkoop programma van 1.5mld.

www.stellantis.com/en/news/press-rele...
VforVermogen
1
quote:

Fatcat schreef op 24 november 2023 11:07:

Leuk cadeautje van Stellantis. 50m aandelen teruggekocht en geannuleerd. Dat is bovenop het aandeleninkoop programma van 1.5mld.

www.stellantis.com/en/news/press-rele...
Mijn aandelen mogen ze niet hebben, die hou ik stevig vast! Ze hebben een flinke cashpositie, zijnngoed gepositioneerd, er is veel risico ingecalculeerd, mooi dividend.
Altijd
1
quote:

VforVermogen schreef op 24 november 2023 19:16:

[...]

Mijn aandelen mogen ze niet hebben, die hou ik stevig vast! Ze hebben een flinke cashpositie, zijnngoed gepositioneerd, er is veel risico ingecalculeerd, mooi dividend.
Wow, het geld klotst tegen de plinten op, met een K/W van 3. Het is een buitengewoon goed aandeel. Mag iets sneller stijgen, maar de macro-economische omgeving verbiedt dat nog even. Ik denk toch weer aan geschreven putopties bij mn aandelen. Het neerwaarts risico lijkt mij ook laag. Misschien dan ook nog calls erbij, als de premie toch binnenkomt...
Jackio
1
Prachtig aandeel en blijft lekker op de plank gak 13,90. Mooi dividend en gouden toekomst
mathijsjelle
1
Lekker een dikke groen dag... 27-11 voor het eerst een positie genomen en laat het rustig liggen tot koersdoel van 30 euro.... mocht dat er ooit van komen ;)
N audio
1
Mooie verrassing vandaag. Staat nog steeds absurd laag in vergelijking met peers trouwens. Ook gezien de efficiëntie, oftewel hoeveel Stellantis verdiend per gebouwd voertuig. Positie op nummer 2, na Mercedes ;)
mathijsjelle
0
wel btj wantrouwig nu want een stijging als deze zonder aanwijsbare reden gaat vaak niet goed.... maar ik hou ze gewoon vast in ieder geval.
447 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 7 mei 2024 17:39
Koers 20,205
Verschil -0,035 (-0,17%)
Hoog 20,380
Laag 20,130
Volume 2.342.860
Volume gemiddeld 2.521.768
Volume gisteren 1.826.259