Air France - KLM « Terug naar discussie overzicht

Air France-KLM 2024

161 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 » | Laatste
Take a sisi
0
Het is allemaal moeilijk te zeggen , luchtvervoer is in januari flink gegroeid in hoeverre KLM daarvan heeft mee kunnen profiteren , is moeilijk te zeggen .
Take a sisi
0
Van 10.30 naar 9.65 in twee dagen tijd , de markt lijkt in zijn algemeenheid wat nerveuzer te worden , anders gezegd wat KLM betreft , .....het is om te janken .
Take a sisi
0
Van 10.30 naar 9.65 in twee dagen tijd , de markt lijkt in zijn algemeenheid wat nerveuzer te worden , anders gezegd wat KLM betreft , .....het is om te janken .

Hopelijk morgen wat herstel .
CJS
1
Ik blijf me wel een beetje verbazen over al het (negatieve) sentiment rondom AFKLM. Ja, de balance-sheet is ronduit slecht na het slachtveld van de Corona jaren - niet door mismanagement -. Er is echter helemaal niets dat we nu weten wat we 2 jaar geleden niet wisten of konden weten. Toch dalen we al 2 jaar gestaagd (?). Dit ondanks dat elke trendlijn in de balance sheet lijkt aan te geven dat hij sterker wordt. Ook zien we de KPI's van de luchtvaart-sector elk kwartaal omhoog gaan, met een positieve outlook.
Natuurlijk kunnen we met een negatieve bril naar de toekomst kijken en erop blijven wijzen dat de sterkte van de balance sheet van dien aard is dat economische tegenvallers (stijging van de rentes etc) zwaar zullen vallen voor AFKLM. Deze zaken en verwachtingen wisten we 2 jaar geleden ook en toen hadden we andere koers, bijna factor 2.
Wat weten de shortpartijen met een 10%plus aandeel wat wij niet weten? Dat het particulieren sentiment slecht is en zij dus met elke (dag) daling op het bord snel met verlies verkopen? Met meer dan het magische getal van 10% van de aandelen short wordt het risico voor de shortpartijen ook bijzonder groot in geval van positief nieuws. Tot die tijd zullen ze alle mogelijkheden benutten om particulier geld af te troggelen. Ik zie dat er vandaag niets is wat we 2 jaar geleden niet wisten en dat AFKLM langzaam maar zeker uit het dal komt ten midden van een positieve sector dynamiek. Even het werk van de shortpartijen daargelaten, cijfers liegen niet, AFKLM is bijzonder ondergewaardeerd als bedrijf en in vergelijking met sectorgenoten. Het kan op termijn maar een kant op gaan. Nu inslaan zal ik zeggen en niet van de wijs laten brengen door (schok) acties van shortpartijen.
Fred 62
1
quote:

CJS schreef op 15 maart 2024 07:58:

Ik blijf me wel een beetje verbazen over al het (negatieve) sentiment rondom AFKLM.

Na 100 jaar aan het overheids infuus en 10 x failliet begrijp
ik de negatieve houding wel.
Het gaat bij een bedrijf natuurlijk gewoon om centjes
verdienen maar daar ontbreekt het bij deze club nogal aan.
Wil je inspelen op dagelijkse schommelingen en daar wat
aan verdienen , prima.
Maar voor een langdurige belegging met wat dividend
betalingen zou ik het niet doen.
Dus : personeel te duur.
Concurrentie is moordend.
Teveel overheidsbelang.
Geen dividenden en onzeker verdienmodel.
Negatief sentiment.
Teveel schuld.
Gevoelig voor externe factoren zoals:
slecht weer.
olie prijzen.
stakingen.
milieu perikelen.
krimp inplaats van groei.
Etc Etc.

Ik wens je veel geluk met dit aandeel.

Fred
ThisisyourCaptainspeaking
3
Een familie van mij was Captain 747 en Directeur flightsimulator&opleidingen. Die zei al dit bedrijf is door en door en door verrot. Denk ff aan Camiel Eurlings, de arrogantie van het "personeel", niks presteren met zoveel overheidssteun.....nee - die gaan Fokker achterna. IK heb al mijn aandlelen er op tijd uitgesmeten - nooit meer. Speeltuin. Elbers ontslaan en nu een vierkoppige "directie" - right. Sabena, Swissair, PanAm etc zijn allemaal over de kop gegaan het houdt een keer op. Weg ermee.
bamlong
0
Dus ticket prijzen moet in de sector omhoog
En overheid ,klm eens niet kapot maken,,,gewoon uitbreiden op Schiphol
ThisisyourCaptainspeaking
0
AF-KLM is gewoon een bedrijf in een concurrerende markt en dient uiteindelijk winst te maken. Wij hebben hebben geen Ministerie van Vliegen - KLM gaat dus gewoon failliet. Weg ermee asap.
Take a sisi
1
Ho ho ho captain het is nog lang niet nodig op met de parachute omgehangen in de cockpit plaats te nemen ;-)
[verwijderd]
0
quote:

Take a sisi schreef op 18 maart 2024 13:53:

Ho ho ho captain het is nog lang niet nodig op met de parachute omgehangen in de cockpit plaats te nemen ;-)
Ho ho ho, het is ook nog geen tijd voor de kerstman of sinterklaas. Er wordt aan aandeelhouders niets uitgekeerd!
Take a sisi
0
quote:

Knife Catcher schreef op 18 maart 2024 15:25:

[...]
Ho ho ho, het is ook nog geen tijd voor de kerstman of sinterklaas. Er wordt aan aandeelhouders niets uitgekeerd!
Had op z'n minst van jou wel vet gedrukte letters verwacht , dat mag je toch wel zien als extra accent op de de richting , van iemand die het van de daling moet hebben ;-)
[verwijderd]
0
quote:

Take a sisi schreef op 18 maart 2024 16:56:

[...]
Had op z'n minst van jou wel vet gedrukte letters verwacht , dat mag je toch wel zien als extra accent op de de richting , van iemand die het van de daling moet hebben ;-)
Misschien is het verstandiger eerst je verwachtingen wb AF-KLM (wat een open boek moet zijn) op orde te krijgen voordat je je gaat wagen aan verwachtingen over forumgenoten.
Mr Zorin
0
Ik wil bij deze Air Fr. KLM voordragen als allerslechtste bedrijf aller tijden aan het Damrak.
Zit er in sinds emissie omgerekend op op € 17.5 en ik irriteer me helemaal groen & geel aan dit blauwe bedrijf. Wat alleen maar kan crashen.. En dat terwijl je het aandeel niet eens kunt shorten.. Hoe vind je een glijvlucht van omgerekend 950 euro naar 9.95 dan de afgelopen 20 a 25 jaar?
Wat een droeve ellende dit bedrijf. Terwijl prijsvechters zoals Ryan air het duidelijk wel kunnen en goede prestaties aan de beurs laten zien....

KLM is er alleen maar voor het KLM personeel dat knetter en knetter verwend is en 3x zoveel als de rest krijgt betaald als vergelijkbare luchtvaartmaatschappijen en de helft minder werkt.. Ten koste van ons de aandeelhouder en de NL-staat als grootaandeelhouder en dus de belastingbetaler..

Stewardessen en piloten vliegen bijv. 10.5 uur naar bangkok, blijven daar vervolgens letterlijk 4 dagen in het Hilton om te herstellen en te acclimatiseren aan het tijdsverschil om dan weer een vluchtje van 12 uur terug te nemen.. 22.5 uur werken voor een uurloon van 2000 euro per uur per piloot (2,5 ton op jaarbasis) en de stewards verdienen € 250 euro per uur.. Het gaat daar helemaal nergens meer over. De vrouwelijke CEO daar krijgt geen grip op de kostenbeheersing en had ale een jaar eerder per direct moeten wieberen..

Waarom bestaat KLM überhaupt nog? terk het van de beurs, aub. Al 25 jaar lang een hoofdpijndossier voor beleggers. Blauwe maffiafamilie.. Tijd dat de VEB hier eens echt naar gaat kijken.. Dit gaat echt zo niet langer meer. Wanstaltig gedrocht is het verworden..
Bijlage:
Fred 62
0
quote:

Mr Zorin schreef op 18 maart 2024 18:19:

Al 25 jaar lang een hoofdpijndossier voor beleggers. Blauwe maffiafamilie..

En toch ben je ingestapt.
????
Mr Zorin
0
quote:

Fred 62 schreef op 18 maart 2024 18:39:

[...]

En toch ben je ingestapt.
????
Ja, ik had beter mijn huiswerk moeten doen.. Het leek me een goed idee omdat de Staat ook weer meedeed..
En ik het gevoel had dat het nu écht niet lager kon.. Had het mis. Nu koers x 10 gedaan, 1.75 werd € 17.5 is nu 9.60.
Wacht 2 maanden en het is weer 1.75. Doen ze de koers weer X10.. het is echt om te janken dit bedrijf..

Wat een huichelaars, charlatans, farizeeërs zitten er in het KLM-Bestuur en maar pappen en nathouden en elkaar de hand boven het hoofd houden.. Ook de RvC in deze.. Manman. Gauw opdoeken dit misbaksel. Ben er helemaal klaar mee.. Economie is als een gek aangetrokken, inflatie is bijna weg, na corona. iedereen reist zich een ongeluk. Alle luchtvaartmaatschappijen profiteren.. En KLM tankt maar door als een lekke russische atoomonderzeeër, naar lagere koersen.. Werkelijk Zum Kotsen!
Fred 62
0
quote:

Mr Zorin schreef op 18 maart 2024 18:58:

[...]

Ja, ik had beter mijn huiswerk moeten doen.. Het leek me een goed idee omdat de Staat ook weer meedeed..

Jij dacht aan bodemvissen.
Ach wie weet komt het nog goed.
Failliet zal het niet zo snel gaan met al die
overheden die er in zitten maar voor een belegger
is het meestal geen goed teken als de overheid er
grootaandeelhouder is.

Sterkte.
Dicall69
0
Calls Unilever verkocht en ook een gedeelte Signify, heb nu flink ingeslagen op gemiddeld € 9,464 deze koers is een hele mooie instap met een mega vliegseizoen voor de boeg, mensen willen erop uit.
Fred 62
2
quote:

Dicall69 schreef op 19 maart 2024 09:56:

heb nu flink ingeslagen op gemiddeld € 9,464

Hoeveel schuld per aandeel heb je gekocht
voor die € 9,464 ?
ThisisyourCaptainspeaking
0
En vandaag staat in de Televaag :"Kassa voor KLM personeel 52 miljoen Euro winstdeling"

Het is gewoon niet te geloven.
161 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 29 apr 2024 13:43
Koers 9,876
Verschil +0,156 (+1,60%)
Hoog 9,898
Laag 9,718
Volume 539.570
Volume gemiddeld 1.816.564
Volume gisteren 1.369.653