Air France - KLM « Terug naar discussie overzicht

februari start op 8.53

74 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 | Laatste
Anatevka
0
Ach, de schrik van vrijdag is alweer voorbij denk ik. Zolang de koers tussen 8,2 en 9,4 blijft en vanaf nu weer richting de vorige top van 9,4 kachelt, dan valt er weinig te vrezen m.i.
Pietje6
0
Waar kwam het bericht van de emissie nou eigenlijk vandaan?! En waarom wordt dit niet door AFKLM ontkracht of bevestigd? Anyway: koers gaat weer herstellen richting 9 euro, dus dat is prima.
[verwijderd]
0
joebeatt
0
quote:

JvH schreef op 25 februari 2014 11:47:

Koers wordt opgepompt ivm naderende emissie?
Het lijkt me sterk dat er na de verklaringen van vorige week op korte termijn toch nog een emissie zou komen. Wel vraag ik me af of er inderdaad niet gepompt wordt. De jaarcijfers waren niet al te best. Je kunt wel lange verhalen houden over onderliggende resultaten en EBIDTA maar uiteindelijk bleef er onder de streep wel weer een verlies van 1,8 miljard over. Tel daarbij op dat de olieprijs langzaamaan weer naar recordhoogte stijgt, dat de opkomende markten flink afzwakken, dat het in Europa ook nog steeds niet helemaal pluis is, dat het Franse personeel nog steeds geen voorbeeld van collaboratie is en dat de onrust in het Midden-Oosten zomaar zou kunnen overslaan naar bijvoorbeeld Israël of Turkije. Is een stijging van meer dan 60(!)% in een half jaar dan niet wat te veel van het goede?

Het lijkt mij best mogelijk dat er gepompt wordt. Relatief klein fonds. Sexy uitstraling. Gooi er wat bankenverhaaltjes over "onderliggende waarden", "verbeteringen heel langzaam zichtbaar" en wat koersdoelverhogingen bij en er is dan altijd wel weer een meute te vinden die er zijn zuur verdiende centjes in wil plempem om "nog in te stappen voordat de trein vertrekt". Ik vind het opvallend dat Société Générale het nu wel hoog genoeg vindt staan maar dat de Rabobank, ondanks hun initiële reactie van "resultaten iets onder verwachting" dan toch uiteindelijk weer met de zoveelste adviesverhoging komt. Het volume begint overigens op te drogen. Vandaag de 3 miljoen niet gehaald. Ik ben benieuwd wat er de komende dagen gaat gebeuren.
joebeatt
1
Ook dat continue pompen aan het einde van de dag begint me nu op te vallen. Het is bijna altijd zo dat er net voor het sluiten van de beurs nog even een procentje bij gezet moet worden, ook vandaag weer. Geeft mij een wat unheimisch gevoel.
[verwijderd]
0
quote:

joebeatt schreef op 25 februari 2014 17:30:

Ook dat continue pompen aan het einde van de dag begint me nu op te vallen. Het is bijna altijd zo dat er net voor het sluiten van de beurs nog even een procentje bij gezet moet worden, ook vandaag weer. Geeft mij een wat unheimisch gevoel.
...het zijn steeds de yanken die dat doen! kijk naar de dip van net na de opening en vervolgens weer meeklimmen met...
Scoop78
0
Precies, ik ben helemaal uitgestapt. Koers wordt opgekrikt voor een emissie... de fundamenten zijn nog steeds niet goed en zullen ook niet snel verbeteren met een groot en log Air France.
niche 010
0
Ik kijk meer naar technische analyse en sentiment, de weerstand op € 9,90 is met een dikke omzet (voorlopig) uitgenomen en de volgende weerstand ligt zo rond de € 10,95 dus ik kijk het nog ff aan.

Groet,

niche
joebeatt
0
quote:

Scoop78 schreef op 26 februari 2014 17:45:

Precies, ik ben helemaal uitgestapt. Koers wordt opgekrikt voor een emissie... de fundamenten zijn nog steeds niet goed en zullen ook niet snel verbeteren met een groot en log Air France.
Denk je echt dat er nog een emissie komt na de uitspraken van de bobo's bij de jaarcijfers? Dat lijkt me wel heel sterk, toch?
[verwijderd]
0
quote:

Scoop78 schreef op 26 februari 2014 17:45:

Precies, ik ben helemaal uitgestapt. Koers wordt opgekrikt voor een emissie... de fundamenten zijn nog steeds niet goed en zullen ook niet snel verbeteren met een groot en log Air France.
...moet je vooral doen en niet meer instappen!
niche 010
0
quote:

Scoop78 schreef op 26 februari 2014 17:45:

Precies, ik ben helemaal uitgestapt. Koers wordt opgekrikt voor een emissie... de fundamenten zijn nog steeds niet goed en zullen ook niet snel verbeteren met een groot en log Air France.
Iedereen zijn eigen motivatie om in of uit een aandeel te stappen, uit dit pb blijkt in ieder geval dat er op korte termijn geen emissie te verwachten is.

Groet,

Niche

PARIJS (AFN) - Air France-KLM heeft geen extra kapitaal nodig om zijn strategische plannen uit te voeren en heeft dan ook geen plannen om nieuwe aandelen uit te geven, zoals Franse media onlangs meldden. Dat zei topman Alexandre de Juniac donderdag.
,,Een kapitaalverhoging is niet nodig en zou niet passend zijn'', voegde financieel directeur Pierre-François Riolacci daar aan toe.
De Juniac zei dat nog steeds wordt gesproken met het Arabische Etihad Airways over verdieping van de huidige samenwerking. Meer details wilde hij evenwel niet geven.
Ook over Alitalia herhaalde de topman zijn eerdere standpunt. Er wordt pas nagedacht over een nieuwe investering in de Italiaanse branchegenoot als voldaan is aan de voorwaarden van Air France-KLM, dat onder meer een stevige reorganisatie eist.
[verwijderd]
0
74 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 10 mei 2024 17:36
Koers 10,520
Verschil +0,170 (+1,64%)
Hoog 10,715
Laag 10,390
Volume 1.918.018
Volume gemiddeld 1.973.845
Volume gisteren 1.385.002