'Verdubbeling klachten pakketten PostNL'

Door AFN op 23 september 2018 08:30 | Views: 5.283

DEN HAAG (AFN) - Bij de Consumentenbond komen steeds meer klachten binnen over de pakketbezorging van PostNL. De consumentenorganisatie verwacht dit jaar een verdubbeling van het aantal meldingen. Vorig jaar ontving de bond 1374 klachten op het Klachtenkompas, nu staat de teller op 2031, met nog ruim drie maanden te gaan.

Uit een onderzoek onder bijna 4000 klanten van PostNL van het tv-programma Kassa (BNNVARA) blijkt maar liefst 86 procent niet tevreden te zijn met de aangeboden oplossing na een klacht. ,,Het percentage dat ontevreden is met de klachtenafhandeling is opvallend hoog. Een teken aan de wand. PostNL moet daar echt heel wat verbeteren", stelt Joyce Donat van de Consumentenbond.

Uit een rondgang van het tv-programma blijkt dat consumenten hun pakketten soms op de gekste plaatsen aantreffen zoals in de kliko. Ook blijken pakketbezorgers zelf handtekeningen te zetten op aangetekende poststukken, zo zegt Kassa. Ook worden er volgens Kassa niet-thuis-briefjes door de brievenbus gegooid terwijl de consument gewoon aanwezig is op het bezorgadres.

PostNL neemt de klachten serieus en gaat sancties opleggen bij bezorgers die de regels aan hun laars blijven lappen. Bovendien monitort het bedrijf dagelijks via e-mail en sociale media de klachten. Ook zegt PostNL dat in diverse delen van Nederland kleinere bezorgwijken zijn ingesteld.

Reacties

24 Posts, Pagina: « 1 2 | Laatste
josti5
0
Wij hadden een uitstekende bezorger.
Hij heeft mij eens een inkijkje gegeven in hoe hij moet werken: tot op de minuut nauwkeurig was zijn route volgeplanned.
Terwijl hij wist, hoe laat bepaalde mensen wel of niet thuis waren (werk, kinderen van school halen, boodschappen doen), en het dus geen zin had, daar pakketjes te bezorgen op de verkeerde tijd.
Hij was slim, want maakte zijn eigen planning, die hem bergen tijd scheelde,
en heel weinig vergeefs aanbellen kostte.
In de zomer reed hij zijn wijk in plaats van 9 - 17, van 17 tot 21, de slimmerd...

Ik bedoel maar: laat (ervaren) mensen hun eigen wijk managen, in plaats van dat vanuit kantoor te willen regelen.

Zo niet Post nl, nog stééds een ambtenarenclub...
[verwijderd]
1
De genoemde klachten hebben echter alleen betrekking die via de Consumentenbond lopen.
Vermoed dat de klachtenomvang velen malen groter is. Ook de problemen waar geen klacht voor gemeld is.
Verder wordt alleen gesproken over de pakkettendienst. Laat staan de gewone post.
Man man wat een drama bedrijf zeg
Sps uslugi
0
de energie transformatie gaat een hoop werk opleveren voor postnl , wel wat aanpassingen , er moet wel door iedereen bij de post beter gelezen worden.
er komt toch nog een gouden toekomst voor postnl als ze een aantal opties nemen
24 Posts, Pagina: « 1 2 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.