Hik schreef op 4 juli 2017 12:26:
Mijn aandelen hebben me deze vakantie ook weer niet teleurgesteld: altijd, maar dan ook echt áltijd als ik met vakantie ga dan zakt het allemaal als een pudding in elkaar. Maar ik weiger om me daar op vakantie druk over te maken.
Maar goed, weer terug van een heerlijk weekje Andalusië. TomTommetje in de huurauto gezet: nagenoeg onbruikbaar in Malaga. Niet te geloven hoeveel false positives er gegeven worden op rotondes waar er helemaal geen rotondes zijn. Voor de rest kloppen de vele snelheidsaanduidingen van TomTom op de gewone doorgaande wegen zelden of nooit (is vaak in de war met onderborden waar pijltjes voor de uitvoegstroken staan lijkt het wel). Hoe dat ooit moet met een zelfrijdende auto in een verkeersbeeld waar er ook nog veelal not-connected auto's rijden is mij vooralsnog een raadsel. Je gaat er toch min of meer van uit dat het tegen de 100% betrouwbaar zal moeten zijn.
@KarenT en @Groeibrljant:
Alle publicaties wijzen er op dat de ruwe RRS-data eerst door de TomTom middleware-fabriek gehaald moeten worden om bruikbare updates op te leveren. Dus zelfs in een model waar de OEM-er wel Bosch kiest, maar niet voor TomTom HD-maps, kan het in mijn ogen tóch zo zijn dat TomTom de sensordata verwerkt (uncompiled mapdata) en de updates naar de uiteindelijke mapping provider verstuurt, deze compileert de data in het eigen mapping formaat.
Zie ook de slides die Xynix even hiervoor heeft gepost:
twitter.com/jeremy_morley/status/8821...