Air France - KLM « Terug naar discussie overzicht

Air France 2020

3.382 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 ... 166 167 168 169 170 » | Laatste
gbakl
0
nabeurs (zonder veel koersimpact) nog kleine miljoen aandelen erdoorheen.

er is veel gedaghandeld en nu weer gladgestreken, denk ik.
Jelle Trader
0
quote:

gbakl schreef op 30 juli 2020 17:48:

nabeurs (zonder veel koersimpact) nog kleine miljoen aandelen erdoorheen.

er is veel gedaghandeld en nu weer gladgestreken, denk ik.
Ik denk 't oock,.....
gbakl
0
KLM heeft over de eerste zes maanden van dit jaar een negatief resultaat van bijna 800 miljoen euro behaald, blijkt donderdag uit de halfjaarcijfers van de luchtvaartmaatschappij. In dezelfde periode vorig jaar ging het nog om een positief resultaat van 223 miljoen euro, een verschil van bijna 1 miljard euro.

"Deze financiële resultaten onderstrepen de effecten van deze ongekende crisis voor de luchtvaart en KLM", zegt topman Pieter Elbers van KLM. "Een resultaat van bijna 800 miljoen euro verlies in de eerste zes maanden is het slechtste resultaat in de KLM-geschiedenis."

In het tweede kwartaal daalde het aantal passagiers bij KLM met 95 procent van ruim negen miljoen naar nog geen half miljoen. In de periode van april tot en met juni leed KLM een operationeel verlies van bijna 500 miljoen euro. In de vergelijkbare periode vorig jaar boekte het bedrijf nog een winst van 270 miljoen euro.

De luchtvaartmaatschappij maakt vrijdagochtend bekend hoe de met het kabinet afgesproken bezuiniging wordt ingevuld. "Hoewel er al veel gedaan is, zullen verdere ingrijpende maatregelen daarom helaas onvermijdelijk zijn", aldus Elbers.

De reorganisatie maakt deel uit van het steunpakket dat KLM kreeg van de Nederlandse overheid. In ruil voor het steunpakket van 3,4 miljard euro stelde het kabinet als voorwaarde dat de kosten met 15 procent omlaag moeten. Dat is omgerekend een bezuiniging van 1,3 miljard euro. Een deel van die bezuiniging wordt gehaald bij het personeel.

Nettoverlies van 4,4 miljard voor moederbedrijf Air France-KLM
Moederbedrijf Air France-KLM boekte in de eerste zes maanden van het jaar een nettoverlies van 4,4 miljard euro. In het miljardenverlies zit een afschrijving op de Airbus A380- en A340-toestellen ter waarde van in totaal bijna 600 miljoen euro. Overigens vliegt alleen Air France met deze toestellen. Ook wordt 100 miljoen euro afgeschreven op brandstof en is ruim 225 miljoen euro gereserveerd voor de aanstaande reorganisatie.

Air France-KLM verwacht de komende maanden iets meer te kunnen vliegen: het concern verwacht in het derde kwartaal op 45 procent van het niveau van vorig jaar te vliegen. In het vierde kwartaal moet dat opgeschroefd worden naar 60 procent. Air France-KLM benadrukt wel dat gedrag van passagiers vanwege de coronacrisis moeilijker te voorspellen.
****************************
en ? valt het mee ?
als de bedragen maar groot genoeg zijn dan maakt het allemaal niet zoveel uit
wat de details zijn.

veel verlies / veel steun nodig / gaat wat langer duren / nog wel wat onzekerheid
en verder is er niet zoveel aan de hand, althans niets wat niet al lang bekend was.

morgen gaat (misschien in 2e instantie) de koers omhoog :o)
De Realist
0
gezien de resultaten zou het aandeel naar 1 euro moeten:

Negatief eigen vermogen! Vroeger ging je dan naar het strafbankje van de beurs.

3 mrd. extra oplopende schuldenpositie; dat is exclusief de 10 mrd die er nog in gaat van de franse en ned staat.

aantal lease vliegtuigen meer dan 60% van de 555 toestellen. hier kan je niet op bezuinigen zonder penalty. is een blok aan het been. eigen toestellen onverkoopbaar. kortom een veel te grote vloot voor de rebounce naar 60-80% vluchten pre-corona. moeten nog minstens 100 toestellen kwijt.

De subsidie: hoeveel NOW en vergelijkbare "giften" zijn er verwerkt in de cijfers?? dat zou ik willen weten maar is niet te vinden in persbericht. 4mdr verlies + de giften = echte verlies.

Altmann-Z score: niet eens meer uit te rekenen, zo slecht.

Los van de overheidstiet is dit bedrijf gewoon kapot. sluiten en doorstarten lijkt me.

[verwijderd]
0
Weescht eerlijck, KLM is voor de 4de keer failliet gegaan. Is het niet tijd dat andere partijen dit overnemen? En ja, ook die partijen die gesteund worden door overheden zoals Ethihad, Emirates, Turkish A.

Totale waanzin dat schiphol/KLM in de lucht worden gehouden.

En als ik alle claims op tel hoeveel mensen er op schiphol werken kom ik op 3,2 mio betrokkenen.

(overigens ik woon vlakbij schiphol).
steelfighter72
0
Dat wisten we toch al in april 2020.... alles is allang in de koers verwerkt, de maatregelen zien er zeer goed uit en de miljardensteun is geen blok aan de been als een banklening met rente en risico.... feitelijk dient de koers hogervte zijn dan voor de corona zeker gezien de voorgenomen kostenbesparingen
De Realist
0
o ja en leningen hoef je niet terug te betalen?? waarvan dan?? winst in het beste geval 300 mio per jaar (als dat ooit nog komt).
leningen meer dan 15 mrd. dat is dan 50 jaar winsten voordat er dividend uitgekeerd kan worden!!

face the facts: tent is kapot.
[verwijderd]
0
quote:

steelfighter72 schreef op 31 juli 2020 08:52:

Dat wisten we toch al in april 2020.... alles is allang in de koers verwerkt, de maatregelen zien er zeer goed uit en de miljardensteun is geen blok aan de been als een banklening met rente en risico.... feitelijk dient de koers hogervte zijn dan voor de corona zeker gezien de voorgenomen kostenbesparingen
Onjuiste info;
de leningen van banken - door de staat gegarandeerd voor 90% - moet gewoon een behoorlijke rente over betaald gaan worden....en dan ook nog afgelost

Ik weet niet wat je positie is, maar je zit of bewust te jokken of iemand moet je uit je droom helpen voordat het een nachtmerrie wordt!
gbakl
0
OK...4 % eraf, maar nu ?

ik zal het straks uitleggen maar ben nog het meest blij met Lufthansa
tot nu toe.
[verwijderd]
0
quote:

gbakl schreef op 31 juli 2020 09:18:

OK...4 % eraf, maar nu ?
Tja, waarde misschien €1, politieke waarde - wie zal het zeggen? €2,90?
[verwijderd]
0
quote:

gbakl schreef op 31 juli 2020 09:18:

OK...4 % eraf, maar nu ?
veel computerhandel- gemanipuleer.
moet helaas wat anders gaan doen . Zie het later wel
gbakl
0
slechts volume van 1.5 miljoen tot nu..valt tegen en ook niet moeilijk te
manipuleren zo.
gbakl
0
quote:

Rogue Trader schreef op 30 juli 2020 14:35:

Ik zit momenteel met een Turbo long stoploss 3,40 in AF-KLM en vroeg me af of het slim is om nu mijn verlies te nemen of de cijfers af te wachten met het risico van een knockout bij slechter dan verwachte nieuws en een kans op een flink sprong omhoog bij beter dan verwacht nieuws. Heb jij al een idee hoe de koers zich morgen gaat ontwikkelen en openen? Ik hoor het graag.
3.40 is als laatste gesneuveld
ze hebben zitten meelezen, de boeven :o)

hoop dat je slim geweest bent !
steelfighter72
0
quote:

Knife Catcher schreef op 31 juli 2020 09:12:

[...]

Onjuiste info;
de leningen van banken - door de staat gegarandeerd voor 90% - moet gewoon een behoorlijke rente over betaald gaan worden....en dan ook nog afgelost

Ik weet niet wat je positie is, maar je zit of bewust te jokken of iemand moet je uit je droom helpen voordat het een nachtmerrie wordt!
het is in ieder geval geen Imtech ….
Lepre Chaun
0
Luchtvaartmaatschappij KLM is in het
tweede kwartaal nog harder getroffen
door de coronacrisis dan in het eerste
kwartaal.Het verlies van het bedrijf is
opgelopen tot 493 miljoen euro.De omzet
daalde met meer dan 75 procent.

KLM deed het beter dan Air France.Het
Franse zusterbedrijf zag de omzet met
87 procent dalen,onder meer door de
strengere lockdownregels in Frankrijk.

Heel Air France-KLM haalde een omzet
van 1,2 miljard euro,tegen 7 miljard
vorig jaar.Het nettoverlies bedroeg 2,6
miljard euro,onder meer door extra
afschrijvingen vanwege het eerder uit
de vaart nemen van delen van de vloot.

Vliegmaatschappij KLM schrapt in de
komende jaren in totaal tussen de 4500
en 5000 banen.Het gaat om flexwerkers
van wie het contract wordt stopgezet
vanwege de coronacrisis,om ongeveer
2000 mensen die vrijwillig vertrekken
en zo'n 500 door natuurlijk verloop.

Daarnaast worden nog eens 1500 banen
geschrapt,heeft het bedrijf vanochtend
bekendgemaakt:1100 bij KLM en 400 bij
KLM-dochters en bij moedermaatschappij
Air France-KLM.

Na dramatische kwartaalcijfers vallen
de ontslagen door het hele bedrijf.Er
staan banen op de tocht in de cockpit,
de cabine,op kantoor en op de grond.
[verwijderd]
0
quote:

steelfighter72 schreef op 31 juli 2020 10:13:

[...]

het is in ieder geval geen Imtech ….
Geen malversaties bekend en die verwacht ik ook niet grootschalig.

Verder is alles wat je om 8.52 schreef onjuist.

Het kan voor de huidige aandeelhouders nog steeds in hetzelfde tranendal eindigen. Omdat in de topjaren deze eeuw nauwelijks winst gemaakt kon worden, mag je dat bij een kleinere omvang - ook al is er sterk bezuinigd - de komende jaren ook niet verwachten.

Op dit moment gaat het top met de middenklasse hotels, zit allemaal vol, maar kijk niet bij de tophotels, bezettingsgraad is nog steeds naadje 10-20%.
Zo gaat het ook in de luchtvaart; goedkope binnenlandse vluchten Europa en Amerika gaan goed; kostbare internationale vluchten waar AF-KLM zijn brood mee moet verdienen - …… echt niet
steelfighter72
0
quote:

Knife Catcher schreef op 31 juli 2020 10:26:

[...]

Geen malversaties bekend en die verwacht ik ook niet grootschalig.

Verder is alles wat je om 8.52 schreef onjuist.

Het kan voor de huidige aandeelhouders nog steeds in hetzelfde tranendal eindigen. Omdat in de topjaren deze eeuw nauwelijks winst gemaakt kon worden, mag je dat bij een kleinere omvang - ook al is er sterk bezuinigd - de komende jaren ook niet verwachten.

Op dit moment gaat het top met de middenklasse hotels, zit allemaal vol, maar kijk niet bij de tophotels, bezettingsgraad is nog steeds naadje 10-20%.
Zo gaat het ook in de luchtvaart; goedkope binnenlandse vluchten Europa en Amerika gaan goed; kostbare internationale vluchten waar AF-KLM zijn brood mee moet verdienen - …… echt niet
dat bedoel ik.... de staat staat garant
ik verwacht dan ook dat het aandeel binnenkort minimaal een euro hoger noteert, al is klm al tig keer feitelijk failliet
gbakl
0
wat denken jullie dat er gebeurt als er echt positieve berichten komen over
medicijnen en vaccins?

begin juni waren er vage berichten en alle koersen van de meestgeraakte
aandelen zoals cruiseschepen en airlines spoten omhoog (tijdelijk).

vergeet nou even dat doemdenken over bestaansrecht etc.
kijk allereerst naar de koers en de kansen...
en dat staat vaak helemaal los van het winstpotentieel.

later zien we wel weer...
@iPlof
0
quote:

Lepre Chaun schreef op 31 juli 2020 10:23:

Vliegmaatschappij KLM schrapt in de
komende jaren in totaal tussen de 4500
en 5000 banen.Het gaat om flexwerkers
van wie het contract wordt stopgezet
vanwege de coronacrisis,om ongeveer
2000 mensen die vrijwillig vertrekken
en zo'n 500 door natuurlijk verloop.

Daarnaast worden nog eens 1500 banen
geschrapt,heeft het bedrijf vanochtend
bekendgemaakt:1100 bij KLM en 400 bij
KLM-dochters en bij moedermaatschappij
Air France-KLM.
Dat is echt nog geen pleister op een slagaderlijke bloeding..

Omzet 75% weggevallen, zal minimaal 50% blijven voorlopig. En dan 15% minder personeeel..
KLM zit zo ruim in het personeel dat als alle personeelsleden op komen dagen men nauwelijks in de gehele vloot vliegtuigen past. Ook onderzoeken van de sector laten dit zien. Men verdient meer en werkt minder. En moeder AF is nóg erger..

Misschien wordt de koers nog een keer wat opgepompt voor een emissie, maar daarna is het naar pennystock territorium..
3.382 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 ... 166 167 168 169 170 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 21 mei 2024 16:50
Koers 10,610
Verschil -0,090 (-0,84%)
Hoog 10,740
Laag 10,600
Volume 409.345
Volume gemiddeld 2.017.310
Volume gisteren 884.675