Fugro « Terug naar discussie overzicht

Fugro - 2020

24.415 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 ... 1217 1218 1219 1220 1221 » | Laatste
Guus_Geluk
0
quote:

PANGEA schreef op 17 juni 2020 16:18:

[...]

Probleem met HERFINANCIERING !!!
Hoe kom je hierbij?!
ff_relativeren
2
@ Dire Straits,

waarom zou het goed komen met Fugro, als de pers schrijft dat de Fugro-vloot slechts kinderspeelgoed is in vergelijk met de concurrentie ?

Ocean Infinity : de grote en modernere concurrent :

Fugro heeft concurrentie van o.a. Ocean Infinity. Dat bedrijf is voorzien van veel modernere schepen voor oceaanbodem-onderzoek. Zoals de Seabed-Constructor :

"With eight unmanned submarines at its disposal and a scan rate of 1,200km per day, Seabed Constructor is the most advanced civilian vessel in the world and makes its predecessor, the Fugro Equator, look like a child’s toy."

(..)

“Ocean Infinity’s approach is to use a team of eight autonomous underwater vehicles (AUVs), each one equipped with sonar sensors. Using multiple vehicles drastically increases the amount of seabed that can be scanned each day.

(..)

Unlike Fugro’s tow fish, which was unable to dive deeper than 4000m, often became snagged on underwater mountains and once crashed into an underwater volcano, Seabed Constructor’s AUVs can go to 6000m.

bron : www.news.com.au/travel/travel-updates... .

Verschil tussen geld hebben voor onderhoud, en geld hebben voor vernieuwen van de vloot

Daar zie je het verschil tussen investeringen in vernieuwing van de vloot, en (Fugro) investeringen in onderhoud van de bestaande vloot. Door de crisisjaren bij Fugro zijn ze op achterstand geraakt.

Het probleem van vandaag, is dat Fugro met het oplossen van het aflossings-probleem nog steeds niet de stap kan zetten naar modernisering van de vloot. En dat is volgens mij 1 van de kernproblemen voor de toekomst van Fugro.

De diversificatie bij Fugro van offshore naar onshore is een tijdelijk lapmiddel in dit perspectief.
Als je offshore niet mee kunt met de concurrentie, dan is het spel gespeeld. Het in delen opsplitsen en los verkopen lijkt daarmee een logisch scenario. Waarbij niet gezegd is, dat de losse onderdelen samen niet meer kunnen opbrengen dan het geheel.

Somber of realistisch ?

Is het een somber scenario om het bedrijf in losse delen te verkopen, als je offshore niet (meer) mee kunt met de techniek van de concurrenten ? Als het Onshore Fugro-smaldeel genoeg opbrengt, kan dat geld misschien worden aangewend voor modernisering van de vloot. Uiteindelijk komt het neer op een macabere rekensom ;

Stel, dat Fugro geld kan losweken voor het moderniseren van 1 of 2 schepen ..
hoeveel geld kan Ocean Infinity dan vrijmaken voor het moderniseren en uitbreiden van ?-aantal schepen ?

En Ocean Infinity is niet de enige concurrent met voorsprong .. de vraag is simpel :
Kun je nog mee, of haak je af in de moeilijke wereld van de offshore ?
De vraag anders gesteld : Als je niet hard genoeg kunt lopen, moet je dan mee doen met een hardloopwedstrijd ?
sjaakkio
0
Orders of geen orders is helemaal niet relevant.
Vrijwel geen enkele serieuze belegger is geinteresseerd in dit aandeel, alleen degenen die er al jaren inzitten en hopen en gokkers zoals ik.
Ik ga er nog steeds van uit dat de koers naar rond de 3 euro gaat en dan steek ik de winst in m.n zak
Flat Tyre
1
quote:

ff_relativeren schreef op 17 juni 2020 19:09:

bron : www.news.com.au/travel/travel-updates... .

Lol, een artikel van 5 januari 2018 quoten.

Ter info, die AUV'S van beide clubs komen van kongsberg. Zijn zeer modulair, zowel de auv zelf als het gehele systeem,wat zoveel betekent als dat de auv herconfigureerbaar (sensoren en batterijcapaciteit) is en dat het gehele systeem plug and play te plaatsen op any ship of opportunity. Het enige wat je nodig hebt is vrije dekruimte.

Daarnaast 2018, nogmaals werkelijk...deze dingen zijn volop in evolutie

Met andere woorden. Een grote speler ben je niet als je alleen maar veel auv's hebt op 1 schip , maar ook afdoende schepen wereldwijd en getraind personeel om met dit equipment te werken.

De auv's zijn overigens airtransportable en dus snel wereldwijd inzetbaar.

Kan niets zinnigs zeggen over een herfinanciering, maar schepen en auv's die begrijp ik wel
PANGEA
0
quote:

IQ schreef op 17 juni 2020 17:56:

Jammer dat positief nieuws totaal geen effect heeft op de koers, ook orders werken niet mee mee. Shorters zijn op zeker niet aan het afbouwen, daar zitten de beste analisten, bedrijf wordt compleet van alle kanten bekeken en tegen het licht gehouden.

Handelen in aandelen is altijd risicovol.
RESULTATEN BEHAALD IN HET VERLEDEN BIEDEN GEEN GARANTIE VOOR DE TOEKOMST
PANGEA
0
quote:

Guus_Geluk schreef op 17 juni 2020 19:08:

[...]

Hoe kom je hierbij?!
Vraag maar aan IQ
[verwijderd]
0
quote:

wimpie 707 schreef op 17 juni 2020 19:50:

Orders of geen orders is helemaal niet relevant.
Vrijwel geen enkele serieuze belegger is geinteresseerd in dit aandeel, alleen degenen die er al jaren inzitten en hopen en gokkers zoals ik.
Ik ga er nog steeds van uit dat de koers naar rond de 3 euro gaat en dan steek ik de winst in m.n zak
je kan dan ook gewoon zeggen zonder emissie is het einde fugro
NewKidInTown
0
Het tendeert naar lager, niks bijzonders, een lager dagje in een lange termijn downtrend. Morgen daglaag rond 3,60.
Gelukkig
0
NEW YORK (AFN) - De aandelenbeurzen in New York zijn woensdag overwegend met verliezen de handel uitgegaan. Nervositeit vanwege de sterke toename van het aantal nieuwe coronabesmettingen in verschillende Amerikaanse staten, maar ook in andere landen, speelde gedurende de sessie op. Eerder had juist optimisme over extra stimuleringsmaatregelen nog de overhand.

Tja daar gaan we dan hoe verzinnen ze het toch op de beurs lekker creatief ook. Koersen lopen te hoog op en hup daar is het Corona monster weer, morgen een rode dag dus
PANGEA
0
quote:

ff_relativeren schreef op 17 juni 2020 19:09:

@ Dire Straits,

waarom zou het goed komen met Fugro, als de pers schrijft dat de Fugro-vloot slechts kinderspeelgoed is in vergelijk met de concurrentie ?

Ocean Infinity : de grote en modernere concurrent :

Fugro heeft concurrentie van o.a. Ocean Infinity. Dat bedrijf is voorzien van veel modernere schepen voor oceaanbodem-onderzoek. Zoals de Seabed-Constructor :

"With eight unmanned submarines at its disposal and a scan rate of 1,200km per day, Seabed Constructor is the most advanced civilian vessel in the world and makes its predecessor, the Fugro Equator, look like a child’s toy."

(..)

“Ocean Infinity’s approach is to use a team of eight autonomous underwater vehicles (AUVs), each one equipped with sonar sensors. Using multiple vehicles drastically increases the amount of seabed that can be scanned each day.

(..)

Unlike Fugro’s tow fish, which was unable to dive deeper than 4000m, often became snagged on underwater mountains and once crashed into an underwater volcano, Seabed Constructor’s AUVs can go to 6000m.

bron : www.news.com.au/travel/travel-updates... .

Verschil tussen geld hebben voor onderhoud, en geld hebben voor vernieuwen van de vloot

Daar zie je het verschil tussen investeringen in vernieuwing van de vloot, en (Fugro) investeringen in onderhoud van de bestaande vloot. Door de crisisjaren bij Fugro zijn ze op achterstand geraakt.

Het probleem van vandaag, is dat Fugro met het oplossen van het aflossings-probleem nog steeds niet de stap kan zetten naar modernisering van de vloot. En dat is volgens mij 1 van de kernproblemen voor de toekomst van Fugro.

De diversificatie bij Fugro van offshore naar onshore is een tijdelijk lapmiddel in dit perspectief.
Als je offshore niet mee kunt met de concurrentie, dan is het spel gespeeld. Het in delen opsplitsen en los verkopen lijkt daarmee een logisch scenario. Waarbij niet gezegd is, dat de losse onderdelen samen niet meer kunnen opbrengen dan het geheel.

Somber of realistisch ?

Is het een somber scenario om het bedrijf in losse delen te verkopen, als je offshore niet (meer) mee kunt met de techniek van de concurrenten ? Als het Onshore Fugro-smaldeel genoeg opbrengt, kan dat geld misschien worden aangewend voor modernisering van de vloot. Uiteindelijk komt het neer op een macabere rekensom ;

Stel, dat Fugro geld kan losweken voor het moderniseren van 1 of 2 schepen ..
hoeveel geld kan Ocean Infinity dan vrijmaken voor het moderniseren en uitbreiden van ?-aantal schepen ?

En Ocean Infinity is niet de enige concurrent met voorsprong .. de vraag is simpel :
Kun je nog mee, of haak je af in de moeilijke wereld van de offshore ?
De vraag anders gesteld : Als je niet hard genoeg kunt lopen, moet je dan mee doen met een hardloopwedstrijd ?

Wat een onzin zeg, OI wordt minstens net zo hard geraakt als Fugro door Corona.
Weet jij dan hoeveel vet op de botten OI heeft???
ff_relativeren
0
quote:

PANGEA schreef op 17 juni 2020 23:31:

[...]

(..)
Weet jij dan hoeveel vet op de botten OI heeft???
Ocean Infinity heeft net een vernieuwing van de offshore doorgevoerd :
oceaninfinity.com/2020/02/ocean-infin... .

Dus : nog meer achterstand voor Fugro ..
bekeken
0
De Amerikaanse olieproductie is de afgelopen week met 600.000 barrels gedaald en bereikt daarmee het laagste niveau sinds maart 2018. Er wordt nu 10.5 miljoen barrels geproduceerd, 2.6 miljoen vaten minder dan de piek in maart dit jaar.

bekeken
0
Europese banken konden deze week ongelimiteerd inschrijven bij de ECB op een nieuwe kredietfaciliteit tegen een tarief van -1.0%. De verwachting is dat hiermee 1.000 tot 1.500 miljard zal worden opgehaald. De banken krijgen dus één procent rente toe op het lenen van geld voor een periode van drie jaar.

Vandaag (18 juni) maakt de ECB bekend voor hoeveel er is ingeschreven.

Op deze voorwaarden moeten er toch wel een paar banken bereid zijn de kredietfaciliteit van Fugro te verlengen?

Als hier ook nog de GO-C regeling van de overheid aan gekoppeld wordt, dan is 50% van het risico gedekt met een maximum van € 150 miljoen (dus € 75 miljoen garantie). Op de bestaande kredietfaciliteit hebben twee banken (ING en Rabo) elk een maximale deelname van € 144.75 miljoen. Dus bij een onveranderde verdeling zouden alle deelnemende banken een zelfde kredietverlening kunnen verstrekken onder de GO-C regeling en het risico voor de helft hebben afgedekt.
Flat Tyre
0
quote:

ff_relativeren schreef op 17 juni 2020 23:41:

[...]
Ocean Infinity heeft net een vernieuwing van de offshore doorgevoerd :
oceaninfinity.com/2020/02/ocean-infin... .

Dus : nog meer achterstand voor Fugro ..

Dude serieus, vernieuwing doorgevoerd ? Ik zie een fucking render. Betekent 1 ding, het is er nog niet want dan hadden ze wel een foto geplaatst.

Google even op fugro en usv, en je vind een soortgelijk artikel van Fugro uit, jawel 2018

Dus wat zit jij hier de hele tijd zogezegd met kennis hoog van de toren te blazen, het is vermoeiend man

En de gehele industrie gaat over op unmanned waar mogelijk, maar dat is dus niet altijd mogelijk, je zal specialistische schepen nodig blijven hebben en aantallen tellen dan wel degelijk.
Gelukkig
0
Maar even serieus, de luchtvaart industrie loopt momenteel alweer op 50 procent van haar capaciteit en wat te denken van de automobilisten. Deze week weer diverse keren in de file gestaan doordat de capaciteit van het verkeer weer fors was te noemen op dat moment, wat betekend dat er weer meer fossiele brandstof wordt afgenomen .De afgelopen 3 weken was het in de ochtenduren alweer druk met bouwvakkers die met de busjes vanuit de polder naar de randstad reden. Wat ik hiermee probeer te zeggen is dat ineens zoals bij postnl het goede nieuws dat nu onder de radar wordt gehouden boven water komt .
PANGEA
0
quote:

ff_relativeren schreef op 17 juni 2020 23:41:

[...]
Ocean Infinity heeft net een vernieuwing van de offshore doorgevoerd :
oceaninfinity.com/2020/02/ocean-infin... .

Dus : nog meer achterstand voor Fugro ..

Onzin, dit propaganda artikel zonder echte foto’s is van februari.. nog voor de lockdowns.. je weet alles leuk te formuleren, maar slaat kant nog wal..
Pompy
0
quote:

PANGEA schreef op 18 juni 2020 07:32:

[...]

Onzin, dit propaganda artikel zonder echte foto’s is van februari.. nog voor de lockdowns.. je weet alles leuk te formuleren, maar slaat kant nog wal..
Maak je niet druk om wat sommigen hier posten, als je die mensen moet geloven was Fugro jaren geleden al failliet.
Jake90
1
quote:

bekeken schreef op 18 juni 2020 00:36:

De Amerikaanse olieproductie is de afgelopen week met 600.000 barrels gedaald en bereikt daarmee het laagste niveau sinds maart 2018. Er wordt nu 10.5 miljoen barrels geproduceerd, 2.6 miljoen vaten minder dan de piek in maart dit jaar.

Ja terwijl de vraag weer flink toeneemt. A v shape is coming!
Gelukkig
0
LONDEN (AFN) - De olieprijs stond donderdag, voor de tweede dag op rij, onder druk. Een groter dan verwachte opbouw van de Amerikaanse olievoorraden en zorgen over een mogelijke tweede golf van het coronavirus in China zetten het sentiment onder druk.
De prijs voor een vat Amerikaanse olie zakte tussentijds met 0,6 procent tot 37,73 dollar. Brentolie ging 0,2 procent omlaag tot 40,63 dollar per vat.

Ongetwijfeld zal de koers vandaag onder druk staan bij Fugro maar dit soort berichten zijn redelijk kansloos te noemen
24.415 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 ... 1217 1218 1219 1220 1221 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 17:35
Koers 23,400
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 23,880
Laag 23,160
Volume 440.133
Volume gemiddeld 372.523
Volume gisteren 440.133