AMG « Terug naar discussie overzicht

Draadje met INHOUD! geen toogpraat a.u.b.

2.642 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 ... 129 130 131 132 133 » | Laatste
DeZwarteRidder
0
quote:

ff_relativeren schreef op 21 februari 2021 02:17:

[...]
Nog meer problemen bij Boeing : Afbrekende stukken van de romp in volle vlucht. Boven Nederland en boven Amerika. 2 verschillende typen Boeing. Boven Nederland afbrekende stukken van de romp. Boven Amerika afbrekende stukken van het omhulsel van de motor.
Een vrachtvliegtuig Boeing 747 boven Meerssen, Nederland. Beschadigde huizen en beschadigde auto's. 2 gewonde mensen. Bron : nos.nl/artikel/2369598-luchtvaartpoli... .

Een passagiersvliegtuig Boeing 777 boven Denver, USA. Het onderzoek is in volle gang. Nog geen schade bekend. Bron : www.cnbc.com/2021/02/20/united-boeing... .
Allemaal vliegtuigen die gemaakt zijn van verkeerde materialen.
Beginnerinaandelen
0
Graag advies: ik heb ING en AMG beide met een goede winst: voor een grote aankoop wil ik een van de twee verkopen: welke van de twee verkopen? Bij voorbaat dank.
DeZwarteRidder
0
quote:

Beginnerinaandelen schreef op 21 februari 2021 10:49:

Graag advies: ik heb ING en AMG beide met een goede winst: voor een grote aankoop wil ik een van de twee verkopen: welke van de twee verkopen? Bij voorbaat dank.
Als je niet kan kiezen: ieder de helft en desnoods gooi je kruis of munt.
drooglegging1920
1
Ome Geert kan je altijd mailen of bellen voor beleggingsadvies ..doe ik ook altijd!

Contactinformatie Geert Schaaij

Vaart Noordzijde 6
9401 GM Assen

Tel: (0592) 31 66 75
Fax: (0592) 31 66 85
E-mail: geert@beursgenoten.nl
ff_relativeren
0
quote:

ff_relativeren schreef op 21 februari 2021 02:17:

[...]
Nog meer problemen bij Boeing : Afbrekende stukken van de romp in volle vlucht. Boven Nederland en boven Amerika. 2 verschillende typen Boeing. Boven Nederland afbrekende stukken van de romp. Boven Amerika afbrekende stukken van het omhulsel van de motor.

Een vrachtvliegtuig Boeing 747 boven Meerssen, Nederland. Beschadigde huizen en beschadigde auto's. 2 gewonde mensen. Bron : nos.nl/artikel/2369598-luchtvaartpoli... .

Een passagiersvliegtuig Boeing 777 boven Denver, USA. Het onderzoek is in volle gang. Nog geen schade bekend. Bron : www.cnbc.com/2021/02/20/united-boeing... .
Beide type Boeings bleken een motorisch probleem te hebben. Het vrachtvliegtuig Boeing 747 boven Meerssen : edition.cnn.com/2021/02/21/europe/car... ,

en het passagiersvliegtuig Boeing 777 boven Denver, USA : edition.cnn.com/2021/02/21/us/united-... .

2 verschillende typen Boeing. Dezelfde dag. Beide met motorpech.

Op 18 februari werd het onderzoek naar 220 vliegtuigen van Boeing type 787 bekend, na mogelijke problemen met decompressie-platen : www.flightglobal.com/air-transport/fa... .

3 verschillende typen Boeing : De 747. De 777. De 787 ; toeleveranciers mogen gaan nadenken over hun outlook. AMG (Advanced Metallurgical Group) heeft een business unit die afhankelijk is van orders bij Boeing.

Niet goed zo vlak voor de jaarcijfers.
ff_relativeren
0
Slecht nieuws en Goed nieuws over de Boeings met motorproblemen ;

Eerst het slechte nieuws :

De FAA gaat de Boeing 777 onderzoeken, en specifiek de Hollow Fan Blades van de motor.
United Airlines houdt 24 toestellen voorlopig aan de grond, en de Japanse regulator heeft alle vluchten geschorst met het type motor Pratt and Whitney (PW4000).

Bron : www.cnbc.com/2021/02/22/united-engine... .

Het goede nieuws :
Het goede nieuws is dat AMG sinds 2016 aan een ander type vliegtuigmotor (fan blades) werkt van Pratt and Whitney : amg-nv.com/feed-posts/amg-advanced-me... .

Het is nu afwachten hoeveel vertraging in orders er zal komen vanuit Boeing na problemen met de 747 (motor), de 777 (motor), en de 787 (decompressie-panelen). En wat dat betekent voor de toeleveranciers aan Boeing.
ff_relativeren
0
Het Boeing 747 vrachtvliegtuig dat motorproblemen kreeg boven het Nederlandse Meerssen, blijkt ook een Pratt and Whitney motor te hebben. Het positieve nieuws daarbij is, dat alleen oudere modellen 747 dit type motor hebben.
Boeing overweegt om dit oudere type uit te faseren. Nieuwere 747's hebben dit probleem niet. Het lastige nieuws over de Pratt and Whitney vliegtuig-motoren (en fan blades) is dat het nieuwste bericht vertelt, dat het geen design-probleem is. Er wordt nu gekeken naar bewerkingsproblemen en onderhoud.

Bron : edition.cnn.com/2021/02/22/business/b... .
GoudenBamischijf
0
Hoezo moet dit per se slecht nieuws zijn voor AMG? Al deze kapotte vliegtuigmotoren moeten vervangen/gerepareerd worden. Hiervoor zijn onderdelen nodig welke met AMG-legeringen gemaakt worden. Kunnen ze hier niet juist aan verdienen?
[verwijderd]
0
Zie veel nieuwe op dit forum, welkom. Hoop dat jullie een sterke maag hebben, veel actie in dit aandeel gegarandeerd, zowel naar boven als naar beneden, succes iedereen.
[verwijderd]
0
Goed nieuws, Silbanye - Stilwater gaat zich ook bemoeien met de Europese litium productie markt door zich in te kopen bij Keliber oy voor 30%.
Het plan is om van het project in Finland de eerste verticaal geintregeerde lithiumproducent in Europa te maken.
Productie vanaf 2024, 15.000 ton batterijkwaliteit
rene66
0
Lithium Miners News For The Month Of February 2021

Feb. 24, 2021 4:18 AM ETALB, AMVMF, BATT..
Summary

Lithium prices were up for the past month.

Lithium market news - Deutsche Bank sees the lithium market in a deficit from late 2021 out towards 2024, upgrades ALB and SQM.

Lithium company news - Albemarle to raise $1.3b. SQM agrees to raise US$1.1b and approves Mt. Holland lithium project.

Galaxy Resources and Pilbara Minerals both reported record quarterly spodumene shipments.

seekingalpha.com/article/4408479-lith...
voda
0
Beursblik: lichte verbetering winstgevendheid AMG voorzien

FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
AMG Advanced Metallurgical Group
30,61 -0,29 -0,94 % Euronext Amsterdam

(ABM FN-Dow Jones) AMG heeft in het vierde kwartaal van 2020 op kwartaalbasis een hogere REBITDA geboekt, maar op jaarbasis is er juist sprake van een forse daling. Dit verwacht ING woensdag in aanloop naar cijfers van AMG nabeurs.

ING mikt op een REBITDA van 14,8 miljoen dollar, hetgeen op jaarbasis een daling betekent van 35 procent, maar op kwartaalbasis goed is voor een stijging van 5 procent. De consensus voorziet gemiddeld een resultaat van 16,5 miljoen dollar, waarbij de ramingen uiteenlopen van 14,2 tot 18,6 miljoen dollar.

ING verwacht dat de prijzen van lithium, ferrovanadium en tantalum nog relatief laag liggen, maar dat er in het lopende kwartaal een verbetering optreedt. De bank kijkt dan ook vooral uit naar de prijsverwachtingen van AMG voor lithium en ferrovanadium, maar ook naar de snelheid waarin de vraag binnen aerospace herstelt.

Vooralsnog verwacht ING dat de vraag binnen aerospace gedrukt bleef in het vierde kwartaal, terwijl Engineering geraakt wordt door de huidige reisbeperkingen. Vanwege een herbevoorrading sluit ING een positieve verrassing in het in het automotive-segment niet uit.

Verder hoopt ING een update te krijgen over strategische projecten rond vanadium en lithium.

AMG herhaalde bij publicatie van de cijfers over het derde kwartaal de focus op het behoud van een sterke liquiditeitspositie, verlaging van de kosten en een verbetering van de productiviteit. Daarnaast zei het bedrijf zich voor te bereiden op een economische opleving.

"We denken dat de EBITDA in het tweede kwartaal het dieptepunt bereikte en we verwachten dat we de groei van onze EBITDA in 2021 kunnen doorzetten", zei AMG in oktober vorig jaar.

ING heeft een koopadvies met een koersdoel van 25,00 euro voor AMG. Het aandeel koerste woensdagochtend 1,3 procent lager op 30,50 euro.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
ff_relativeren
0
Ahum. De Q4 cijfers en de FY cijfers 2020 zijn online : amg-nv.com/feed-posts/amg-advanced-me... .

De Q4 cijfers 2020 liggen iets achter die van Q4 2019, en de FY cijfers 2020 zijn een domper.
Jaaromzet -/- 21%. Operating Loss 64%. Nett Loss 14%. Ebit -/- 71%. Ebitda -/- 45%.
Cash van Operating Activities -/- 58%.

Dan is er nog een kleintje short nieuws : Citadel Advisors is terug boven de meldingsgrens,
met een short positie in AMG van 0,55%.

Dat 2020 ging tegenvallen, dat wisten we uiteraard al. De hamvraag van vanavond :
Zijn deze cijfers al volledig ingeprijsd in de beurskoers (die wel erg hard gestegen is) ?
Deventenaarforever
0
Voorlopig is het lang geleden dat AMG de dag na de cijfers niet in de min geëindigd is.
Ben zo stom geweest om mijn aandelen AMG enige tijd geleden in te ruilen voor Alfen. Dom dom dom.
Maar het is jullie gegund.
ff_relativeren
0
shorter Citadel Advisors gaat van 0,55% naar 0,42% (en verdwijnt met de 0,55 uit het overzicht want lager dan de meldingsplicht van 0,50).
ff_relativeren
0
Opnieuw een Boeing 777 met motor-problemen : Noodlanding op vliegveld Moskou. Bron : www.tagesschau.de/ausland/boing-muss-... .

De relevantie voor AMG = de order-afhankelijkheid van AMG business unit bij Boeing.
En Boeing heeft tegelijkertijd problemen met de Boeing 747 (vrachtvliegtuig), de Boeing 777 (passagiersvliegtuig) en de Dreamliner 787 (passagiersvliegtuig).
drooglegging1920
1
Als Boeing een scheet laat hoef je het niet gelijk te posten hoor. Onderzoeken, rapporten met financiële cijfers kan uiteraard maar geen Telegraaf of nu.nl artikelen
2.642 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 ... 129 130 131 132 133 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 21,880
Verschil -1,340 (-5,77%)
Hoog 23,380
Laag 21,880
Volume 313.927
Volume gemiddeld 239.806
Volume gisteren 108.936