bpost « Terug naar discussie overzicht

Forum bpost geopend

10.780 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 ... 535 536 537 538 539 » | Laatste
Riding the Tiger
0
Dit initiatief zal geen lang leven beschoren zijn. Ik heb een webshop... Ik zie mezelf niet direct 20 paketten meegeven s'ochtends als de postbode langskomt. Er is een postkantoor om de hoek, dus ik zie de meerwaarde niet... Ook niet voor Bpost zelf...
belegger1981
0
quote:

Riding the Tiger schreef op 9 februari 2022 11:49:

Dit initiatief zal geen lang leven beschoren zijn. Ik heb een webshop... Ik zie mezelf niet direct 20 paketten meegeven s'ochtends als de postbode langskomt. Er is een postkantoor om de hoek, dus ik zie de meerwaarde niet... Ook niet voor Bpost zelf...
Mag ik vragen,werk jij uitsluitend met bpost?
Riding the Tiger
2
Ja, ondanks het feit dat ze bakken kritiek krijgen, is er ook wat positiefs te melden.

Ik ben in 13 jaar maar 3 pakjes kwijtgeraakt, dat vind ik het belangrijkste. Je kan daar geweldig veel tijd mee verliezen. Dus 3 pakjes is echt niets ...

De andere pakjes komen allemaal aan binnen de 1 dag in België en 3 dagen in NL en F. Dus ik heb niets te klagen. Moet me niet bezighouden met transportklachten of problemen. Het kost iets meer, maar ik slaap goed, en de klant volgt zelf zijn tracker op.

Dus : ik ben best tevreden over BPost, ook over het personeel hier in het kantoor te Korbeek-Lo. Ze doen wat ze kunnen, ondanks het feit dat ze niet altijd het respect krijgen dat ze verdienen. Ik ben +/- elke dag in het postkantoor, en het personeel wordt regelmatig grof behandeld door klanten zonder geduld en noch manieren.

Er valt dus toch iets positiefs te zeggen over BPost :). DPD heb ik enkele malen geprobeerd, maar dat was hopeloos...
Leefloon
2
quote:

Riding the Tiger schreef op 9 februari 2022 13:28:

Er valt dus toch iets positiefs te zeggen over BPost :)
Het traditionele, meestal iets duurdere pakjesbedrijf is gemiddeld overal de beste. Zij hebben immers het demotiverende concurreren op arbeidsvoorwaarden niet uitgevonden. Daar zijn geen individuele consumentenervaringen, goed of slecht, voor nodig.
Riding the Tiger
0
Een stap in de goede richting voor BPost zou zijn : geef elke werknemer gratis 2000 aandelen van BPost die ze 3 jaar moeten vasthouden(ze kunnen niet veel lager gaan). Zo zijn ze mede-eigenaar en voelen ze zich mee betrokken in het verhaal. Verlaag bonussen en salarissen aan de top, zo geef je het signaal dat de onderste laag toch geapprecieerd wordt. En keer voor één maal geen dividend uit.
JdeFL
1
quote:

DJ o Harry schreef op 9 februari 2022 11:48:

... "Het is ook alleen ­mogelijk wanneer de postbode al bij de klant moest zijn voor een pakket. Je kunt het niet zomaar bij de brievenbus klaarleggen."
...
Dit zou inderdaad een goede zaak kunnen zijn vooral al voor de ouderen tussen ons of mensen slecht te been ,die niet altijd weg kunnen
Er was ooit zoiets, toen moest je aan kaart achter je venster steken.... maar ik heb geen idee of dat werkte, en wat ermee gebeurd is. Nog uit de tijd dat de postbode de pensioenen rondbracht.....
DJ o Harry
1
contact gehad met Bpost, dit is hun antwoord
Thank you for your email.

Over the past two weeks, 4 analysts have published their equity reports and revised downwards their estimates for 2022, ahead of our 4Q21 results and 2022 outlook announcement.
They all have lowered their Target Price and 3 of them have downgraded bpost from BUY to HOLD, which caused a de-rating of our stock price.

In their reports, analysts are now including in their models the following headwinds for 2022. Most of them apply to peers in the sector, and some are specific to bpost only.

- bpost will face negative impacts from rising and accelerating inflation, including higher payroll, energy and transportation costs.
As to payroll costs, it is publicly known that in Belgium we will have 3 automatic +2% salary indexations between Nov. 21 and April 22, and a fourth one is also possible before the end of the year.
In North America, where we operate Radial and Landmark Global, a double-digit % salary increase is also currently observed for the moment.

- After a strong hike supported by COVID restrictions in 2020/2021, e-commerce growth is now slowing down (inflationary pressure impacting the purchasing power, easing of COVID lockdowns and restrictions now benefiting to physical shops, pressure on supply chain causing stock issues). This is expected to have a negative impact on parcels volume growth and e-commerce logistics activities.
Furthermore, as commented in the press since May last year, Amazon (one of bpost' top customers) started in 4Q21 its own last mile delivery in Wallonia and Brussels, so we will handle lower parcels volumes for Amazon in 2022.

- New VAT regulation which came into force on July 1, 2021 and has a negative impact on inbound volumes coming from Asia (as saw already in 3Q21 and still ongoing).

- After a recovery in Mail volumes in 2021 (against low volumes of 2020 during the pandemic), volumes are now expected to reconverge towards the known structural mail volume decline. In addition, in 2021 did benefit from a high price increase (+6.0% average price increase as announced in late 2020) which will not be the case in 2022 (+4.7% on average as announced in November 21).

In parallel, analysts expect bpost to be able to mitigate these impacts thanks to costs savings initiatives announced in 3Q21 results presentation.

In their reports, analysts flag that 2022 will be a tough year due to the above impacts and 2022 is seen as a transition year.
Some analysts expect to see some EBIT recovery in 2023, with comps reversing, further expected e-commerce penetration and cost savings coming in more full effect.
belegger1981
0
quote:

Riding the Tiger schreef op 9 februari 2022 13:28:

Ja, ondanks het feit dat ze bakken kritiek krijgen, is er ook wat positiefs te melden.

Ik ben in 13 jaar maar 3 pakjes kwijtgeraakt, dat vind ik het belangrijkste. Je kan daar geweldig veel tijd mee verliezen. Dus 3 pakjes is echt niets ...

De andere pakjes komen allemaal aan binnen de 1 dag in België en 3 dagen in NL en F. Dus ik heb niets te klagen. Moet me niet bezighouden met transportklachten of problemen. Het kost iets meer, maar ik slaap goed, en de klant volgt zelf zijn tracker op.

Dus : ik ben best tevreden over BPost, ook over het personeel hier in het kantoor te Korbeek-Lo. Ze doen wat ze kunnen, ondanks het feit dat ze niet altijd het respect krijgen dat ze verdienen. Ik ben +/- elke dag in het postkantoor, en het personeel wordt regelmatig grof behandeld door klanten zonder geduld en noch manieren.

Er valt dus toch iets positiefs te zeggen over BPost :). DPD heb ik enkele malen geprobeerd, maar dat was hopeloos...

Ik kan daar ook niet van klagen tegenover de concurrentie.
Bpost werkt ook goed voor mij,altijd op tijd zoals vermeld…
Ik doe er mee verder…
belegger1981
0
quote:

DJ o Harry schreef op 9 februari 2022 16:20:

contact gehad met Bpost, dit is hun antwoord
Thank you for your email.

Over the past two weeks, 4 analysts have published their equity reports and revised downwards their estimates for 2022, ahead of our 4Q21 results and 2022 outlook announcement.
They all have lowered their Target Price and 3 of them have downgraded bpost from BUY to HOLD, which caused a de-rating of our stock price.

In their reports, analysts are now including in their models the following headwinds for 2022. Most of them apply to peers in the sector, and some are specific to bpost only.

- bpost will face negative impacts from rising and accelerating inflation, including higher payroll, energy and transportation costs.
As to payroll costs, it is publicly known that in Belgium we will have 3 automatic +2% salary indexations between Nov. 21 and April 22, and a fourth one is also possible before the end of the year.
In North America, where we operate Radial and Landmark Global, a double-digit % salary increase is also currently observed for the moment.

- After a strong hike supported by COVID restrictions in 2020/2021, e-commerce growth is now slowing down (inflationary pressure impacting the purchasing power, easing of COVID lockdowns and restrictions now benefiting to physical shops, pressure on supply chain causing stock issues). This is expected to have a negative impact on parcels volume growth and e-commerce logistics activities.
Furthermore, as commented in the press since May last year, Amazon (one of bpost' top customers) started in 4Q21 its own last mile delivery in Wallonia and Brussels, so we will handle lower parcels volumes for Amazon in 2022.

- New VAT regulation which came into force on July 1, 2021 and has a negative impact on inbound volumes coming from Asia (as saw already in 3Q21 and still ongoing).

- After a recovery in Mail volumes in 2021 (against low volumes of 2020 during the pandemic), volumes are now expected to reconverge towards the known structural mail volume decline. In addition, in 2021 did benefit from a high price increase (+6.0% average price increase as announced in late 2020) which will not be the case in 2022 (+4.7% on average as announced in November 21).

In parallel, analysts expect bpost to be able to mitigate these impacts thanks to costs savings initiatives announced in 3Q21 results presentation.

In their reports, analysts flag that 2022 will be a tough year due to the above impacts and 2022 is seen as a transition year.
Some analysts expect to see some EBIT recovery in 2023, with comps reversing, further expected e-commerce penetration and cost savings coming in more full effect.

Al amazon wegvalt moeten ze mss eens wat meer overleggen met bol want die laten vooral met postnl leveren…
maskerade
0
quote:

DJ o Harry schreef op 9 februari 2022 16:20:

contact gehad met Bpost, dit is hun antwoord
Thank you for your email.

Over the past two weeks, 4 analysts have published their equity reports and revised downwards their estimates for 2022, ahead of our 4Q21 results and 2022 outlook announcement.
They all have lowered their Target Price and 3 of them have downgraded bpost from BUY to HOLD, which caused a de-rating of our stock price.

In their reports, analysts are now including in their models the following headwinds for 2022. Most of them apply to peers in the sector, and some are specific to bpost only.

- bpost will face negative impacts from rising and accelerating inflation, including higher payroll, energy and transportation costs.
As to payroll costs, it is publicly known that in Belgium we will have 3 automatic +2% salary indexations between Nov. 21 and April 22, and a fourth one is also possible before the end of the year.
In North America, where we operate Radial and Landmark Global, a double-digit % salary increase is also currently observed for the moment.

- After a strong hike supported by COVID restrictions in 2020/2021, e-commerce growth is now slowing down (inflationary pressure impacting the purchasing power, easing of COVID lockdowns and restrictions now benefiting to physical shops, pressure on supply chain causing stock issues). This is expected to have a negative impact on parcels volume growth and e-commerce logistics activities.
Furthermore, as commented in the press since May last year, Amazon (one of bpost' top customers) started in 4Q21 its own last mile delivery in Wallonia and Brussels, so we will handle lower parcels volumes for Amazon in 2022.

- New VAT regulation which came into force on July 1, 2021 and has a negative impact on inbound volumes coming from Asia (as saw already in 3Q21 and still ongoing).

- After a recovery in Mail volumes in 2021 (against low volumes of 2020 during the pandemic), volumes are now expected to reconverge towards the known structural mail volume decline. In addition, in 2021 did benefit from a high price increase (+6.0% average price increase as announced in late 2020) which will not be the case in 2022 (+4.7% on average as announced in November 21).

In parallel, analysts expect bpost to be able to mitigate these impacts thanks to costs savings initiatives announced in 3Q21 results presentation.

In their reports, analysts flag that 2022 will be a tough year due to the above impacts and 2022 is seen as a transition year.
Some analysts expect to see some EBIT recovery in 2023, with comps reversing, further expected e-commerce penetration and cost savings coming in more full effect.

Bedankt om te delen Harry.
Ze delen dus gewoon de info van de analysten. Ik probeer me in de plaats van de pr verantwoordelijke tebegeven. Info over cijfers mogen ze niet geven. Dus logisch dat ze gewoon oppervlakkig blijven.

Wel benadrukt de verantwoordelijke de loonkost impact en het feit dat bpost dmv costsavings wel kunnen opvangen.

Mij lijkt bpost de kar wel aan het keren. Groei vooruitzichten van radial en active ants zijn alvast 2 zaken waar ik in detail nr zal kijken.
Jestbread
0
Het lijkt wel een georkestreerde manier om Bpost alleen maar negatief te belichten door de analisten. Voordat ze uberhaupt iets weten van de cijfers over 2021 en eventueel dividend.
Leefloon
1
Wel "kopen", maar fundamenteel met een beperkt opwaarts potentieel. Richting +20% zou al heel wat zijn, dus nauwelijks meer dan de onderkant van de bandbreedte van "kopen".
JdeFL
1
Stel dat..... de winst van bpost volgend jaar zo'n 20% terugvalt. Zou kunnen, gestegen kosten, hier en daar iets, 't is maar een hypothese. En dat de winst van PostNL wel gelijkblijft. Schatting voor '21 bp 1.21€, pnl 0.45€.
KW nu: bp 5, pnl 8.2.
Voor '22 met hypoteses, dan kw bp 6.35 en postNL nog altijd die 8. Momenteel wel 2 shorters actief in bpost,
JdeFL
1
quote:

maskerade schreef op 9 februari 2022 22:09:

[...]
...
Mij lijkt bpost de kar wel aan het keren. Groei vooruitzichten van radial en active ants zijn alvast 2 zaken waar ik in detail nr zal kijken.
Mag je wel niet naar de koers kijken, van begin dit jaar 8€, een bijna rechte helling omlaag naar nu net boven de 6. Dalingen zie ik wel meer, recent nog Ageas, maar dit is toch veel.
trab33
0
quote:

JdeFL schreef op 11 februari 2022 09:36:

Stel dat..... de winst van bpost volgend jaar zo'n 20% terugvalt. Zou kunnen, gestegen kosten, hier en daar iets, 't is maar een hypothese. En dat de winst van PostNL wel gelijkblijft. Schatting voor '21 bp 1.21€, pnl 0.45€.
KW nu: bp 5, pnl 8.2.
Voor '22 met hypoteses, dan kw bp 6.35 en postNL nog altijd die 8. Momenteel wel 2 shorters actief in bpost,

stel dat post nl geen grootaandeelhouder heeft die zich wil inkopen tot 30% ??? in welke regionen zou de koers zich dan bevinden?
21nov
1
JdeFL
1
quote:

trab33 schreef op 11 februari 2022 09:44:

[...]
stel dat post nl geen grootaandeelhouder heeft die zich wil inkopen tot 30% ??? in welke regionen zou de koers zich dan bevinden?
Goed argument, dus nog wat verder gekeken, Deutsche Post, KW 13.
Leefloon
0
quote:

JdeFL schreef op 11 februari 2022 09:36:

Voor '22 met hypoteses, dan kw bp 6.35 en postNL nog altijd die 8.
De niet bij krimpende post passende dividendknip weegt mee. Geld dat naar het betalen voor Radial gaat, dat gaat niet naar de aandeelhouders toe. Als ik mij niet vergis, kwam ik elders of hier eerder tot een indicatieve waarde van €6,50 tot €7,50 uit. Exclusief dividendknip, exclusief door COVID-19 versnelde groei van e-commerce, exclusief kans op een terugkeer van eerder geziene (forse) overwaarderingen van die nu genormaliseerde double-digit koersdoelen, inclusief kans op onderliggende meevallers bij verder onbelangrijke KW4-cijfers.
JdeFL
1
quote:

21nov schreef op 11 februari 2022 09:46:

JdeFL : Ik dacht één shorter actief Voleon Capital Management voor 0,59%.
view.officeapps.live.com/op/view.aspx...
En Marshall Walace 0.61%, Voleon nu 0.72%
belegger1981
0
Zien jullie de koers nog eens naar de 10€ gaan?
Ik weet niet meer wat we moeten verwachten.
Die koers pf
10.780 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 ... 535 536 537 538 539 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 3,725
Verschil +0,125 (+3,47%)
Hoog 3,750
Laag 3,650
Volume 283.397
Volume gemiddeld 239.138
Volume gisteren 268.869