De amateur schreef op 21 maart 2022 13:15:
[...]
Takhzyro(Takeda) zat al in de markt en is het aanzienlijk makkelijker. Orladeyo had als voordeel de 1e te zijn met een pil. Pharvaris als ze geluk hebben zouden de 1e zijn met een pil voor acuut maar vooral voor Profylaxe wordt het heel lastig je in de markt te wringen. Vooral omdat de komende tijd Takhzyro/Orladeyo klanten langdurig aan zich binden. En als ze niet als 1e zijn met een pil voor acuut dan wordt het in ze geheel een grote kluif.
Technologie erachter is niet relevant in dit opzicht.
Board doet het echte werk niet dat is sales. Weet niet of Pharvaris dit zelf gaat doen (Moeten ze nog een goedwerkende sales team opzetten) of uitbesteden en is het maar de vraag ze er wel de juiste aandacht aan zullen geven.
Zelfs al heb je het allerbeste product blijft het altijd lastig je in een bestaande markt te wringen al helemaal als concurrentie er met vergelijkbare producten allang in zitten. Alleen als je echt revolutionair bezig bent heb je een aanzienlijk voordeel. Pilvorm zal als Pharvaris op de markt komt niet zo heel speciaal meer zijn en dan zou je alleen een voordeel kunnen hebben als je het aanzienlijk goedkoper in de markt zet.