AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG - 2022: dit jaar moet het gebeuren!

9.510 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 ... 472 473 474 475 476 » | Laatste
Just lucky
2
quote:

Analyse schreef op 5 juli 2022 11:34:

[...]
Toch zijn er geen significante meldingen short. Is wel eens anders geweest. Of heel veel gerommel onder de meldingsgrens wellicht.
Er gebeurt ook helemaal niets. Vanmorgen 1 verkoper in een lege markt, de omzet is nu weer helemaal nul. Koers staat al helemaal op recessieniveau en dit jaar wordt het beste jaar ooit, qua resultaat dan.
HaBe
0
Geen nieuws, maar ongeveer een halvering van de koers t.o.v. mei. Als er iets speelt dan zouden we dit toch ontdekken m.b.v. mede forum leden?
Retired
0
quote:

HaBe schreef op 5 juli 2022 12:23:

Geen nieuws, maar ongeveer een halvering van de koers t.o.v. mei. Als er iets speelt dan zouden we dit toch ontdekken m.b.v. mede forum leden?
Het nieuws nog gevolgd de laatste 4 maanden? Of denk je dat het aandeel AMG immuun is voor stagflatie, recessie, oorlog, hongersnoden, corona-lockdowns, extreme droogte, extreme regenval?
[verwijderd]
0
quote:

Just lucky schreef op 5 juli 2022 12:10:

[...]Er gebeurt ook helemaal niets. Vanmorgen 1 verkoper in een lege markt, de omzet is nu weer helemaal nul. Koers staat al helemaal op recessieniveau en dit jaar wordt het beste jaar ooit, qua resultaat dan.
Jij kunt niet weten of er nou 1 of 10 partijen vanmorgen zijn uitgestapt, daarnaast staat de koers niet op recessieniveau, in 2020 stond deze ruimschoots lager en was er ook geen sprake van een recessie. Ook jij kunt niet in de toekomst kijken, dus beste jaar ooit?? We hebben al eerder meegemaakt dat Schimmel er een zooitje van heeft gemaakt, dus wellicht dat de geschiedenis zich herhalen.
Retired
0
De markt heeft altijd gelijk. Bij forse dalingen van AMG kwam er altijd slecht nieuws. Dit betekent concreet dat we niet onder een winstwaarschuwing gaan uitkomen. Of "vanwege het economische klimaat" uitstel van de vele zaken/investeringen die ze in de pijplijn hadden.
HaBe
0
quote:

Retired schreef op 5 juli 2022 12:52:

[...]
Het nieuws nog gevolgd de laatste 4 maanden? Of denk je dat het aandeel AMG immuun is voor stagflatie, recessie, oorlog, hongersnoden, corona-lockdowns, extreme droogte, extreme regenval?
O ja, nou snap ik het. bedankt
Sonic
2
Ha collega’s,

Zit nu al jaren in AMG. Maar een duikvlucht van 42 naar 22 euro (bijna minus 50%!) is toch uitzonderlijk. Ook als je de lange termijn grafiek erbij pakt.

Sentiment, zorgen over inflatie / oorlog en algo’s kunnen toch niet de enige oorzaak hiervan zijn?
Nota bene als de verdere context en vooruitzichten voor het bedrijf over de breedte genomen zo positief zijn.
Misschien verdere afbouw van een investeerder vs. weinig koopbelangstelling.

Blijf AMG extreem ondergewaardeerd vinden. Maar wie ben ik in dit grotere gebeuren. Zonder een noemenswaardige en geldige reden gaat deze daling mij even boven de pet.

Op dit niveau stap ik in ieder geval niet meer uit. De koers heeft denk ik meer up dan down potentie. Dan maar weer langer blijven zitten. Pffff.
HaBe
1
quote:

Retired schreef op 5 juli 2022 12:56:

De markt heeft altijd gelijk. Bij forse dalingen van AMG kwam er altijd slecht nieuws. Dit betekent concreet dat we niet onder een winstwaarschuwing gaan uitkomen. Of "vanwege het economische klimaat" uitstel van de vele zaken/investeringen die ze in de pijplijn hadden.
En ik maar denken dat deze forse dalingen werden veroorzaakt door shorters. Ik leer veel vandaag.
Retired
0
quote:

Sonic schreef op 5 juli 2022 12:59:

Ha collega’s,

Zit nu al jaren in AMG. Maar een duikvlucht van 42 naar 22 euro (bijna minus 50%!) is toch uitzonderlijk. Ook als je de lange termijn grafiek erbij pakt.

Sentiment, zorgen over inflatie / oorlog en algo’s kunnen toch niet de enige oorzaak hiervan zijn?
Nota bene als de verdere context en vooruitzichten voor het bedrijf over de breedte genomen zo positief zijn.
Misschien verdere afbouw van een investeerder vs. weinig koopbelangstelling.

Blijf AMG extreem ondergewaardeerd vinden. Maar wie ben ik in dit grotere gebeuren. Zonder een noemenswaardige en geldige reden gaat deze daling mij even boven de pet.

Op dit niveau stap ik in ieder geval niet meer uit. De koers heeft denk ik meer up dan down potentie. Dan maar weer langer blijven zitten. Pffff.
Als alle economische signalen op rood staan en er ook nog eens rente verhogingen in het verschiet liggen, dan is er simpel weg niet voldoende instroom van nieuw geld in de aandelenmarkt. Dat geld gaat dan naar veilige havens zoals goud en obligaties. Wat er aan instroom overblijft gaat de naar de waarde aandelen die bakken met dividend garanderen. Het is echt heel simpel, heeft dan niets meer met de waarde van een bedrijf te maken. As zelf ASML er aan moet geloven, dan moet je met AMG helemaal geen illusies hebben. Achterover leunen met een B-merk bier is het enige devies. Over een paar jaar kun je gegarandeerd weer overstappen op een eersteklas Belgisch bier! Geduld!
Analyse
1
quote:

Retired schreef op 5 juli 2022 12:56:

De markt heeft altijd gelijk. Bij forse dalingen van AMG kwam er altijd slecht nieuws. Dit betekent concreet dat we niet onder een winstwaarschuwing gaan uitkomen. Of "vanwege het economische klimaat" uitstel van de vele zaken/investeringen die ze in de pijplijn hadden.
Ben je nu niet wat voorbarig. Recentelijk nog hebben ze de outlook verhoogd. Q2 is ondertussen voorbij maar we mogen toch aannemen dat ze bij AMG gedegen maandcijfers opmaken. Dan hadden ze toch na periode april en mei allang berichtgeving naar buiten gebracht omtrent winstwaarschuwing of iets in die richting.
Fox WIld
0
quote:

Retired schreef op 5 juli 2022 12:56:

De markt heeft altijd gelijk. Bij forse dalingen van AMG kwam er altijd slecht nieuws. Dit betekent concreet dat we niet onder een winstwaarschuwing gaan uitkomen. Of "vanwege het economische klimaat" uitstel van de vele zaken/investeringen die ze in de pijplijn hadden.
Wordt lastig voor AMG om met een winstwaarschuwing te komen want ze hebben helemaal geen winstverwachting voor 2022 gegeven. Alleen een range voor de EBITDA van 260-290 miljoen.
Lepre Chaun
1
Automakers Boost Lithium Investments as Focus Turns to Electric Vehicles

Lithium will likely take precedence for automakers in the short term, with the metal able to provide much quicker returns than nickel, as well as being a comparably undermined resource, Fitch said.

www.marketwatch.com/story/automakers-...

We merken er weinig van !
N audio
0
quote:

HaBe schreef op 5 juli 2022 13:00:

[...] En ik maar denken dat deze forse dalingen werden veroorzaakt door shorters. Ik leer veel vandaag.
Nou, het lijkt me eerder dat je gewoon gelijk hebt.
Tandsteen
1
..Huis Nieuws Vanadiumprijzen in Europa en de Verenigde Staten blijven stijgen
Vanadiumprijzen in Europa en de Verenigde Staten blijven stijgen
www.ferroalloynet.com: Volgens het internationale markttransactierapport van afgelopen vrijdag bleef de prijs van ferrovanadium in Europa voorlopig stabiel. De prijs van V2O5 bleef stijgen ten opzichte van een week geleden en ook de prijs van ferrovanadium in de Verenigde Staten steeg met een ruime marge. Het handelsprijsbereik van ferrovanadium op de Europese markt was 29,5-30,7 USD/KgV, tijdelijk stabiel, omgezet in 50# ferrovanadium was 103.300-107.500 Yuan/ton. De prijs van vanadiumpentoxide steeg tot 6,5-7,5 USD/LB V2O5, omgezet in V2O5 98% was 98.300-113.500 Yuan/ton, een stijging van 13500 Yuan/ton vergeleken met een week geleden; de prijs van ferrovanadium in de Verenigde Staten is verhoogd tot 13-13,5 USD/LB V, omgerekend naar 50# ferrovanadium was 100.300-104.200 Yuan/ton. De wisselkoers van vandaag is USD: RMB = 7.0024:1.

Sinds afgelopen vrijdag was de prijs van ferrovanadium op de Europese markt weliswaar tijdelijk stabiel, maar de marktnotering was nog steeds sterk en de prijs van V2O5 in Europa, omgerekend in RMB, was hoger dan de binnenlandse marktprijs. De sterke vanadiumprijs op de internationale markt heeft een zeker stimulerend effect op de binnenlandse markt. Bovendien is door de impact van de epidemie in China de opstart vertraagd, de logistiek geblokkeerd en is het spotcirculatievolume niet groot. De spotprijs van binnenlandse vanadiumproducten blijft ook stijgen. De verwachting is dat het op korte termijn moeilijk zal zijn om de binnenlandse opstart en logistiek volledig te herstellen en de prijs zal blijven stijgen bij slecht aanbod.

www.ferroalloynet.com
Blanco rolling
0
Hoeveel ton Spodemene delft AMG?
Het is toch een simpel rekensommetje hoeveel dat bij die thans torenhoge prijzen oplevert?
turboturbo33
0
Shell & AMG Recycling B.V. (“SARBV”) and its partner, the United Company for Industry (“UCI”), announced the signing of an agreement (“the Agreement”) with the Saudi Arabian Oil Company (“Aramco”) under which SARBV and UCI shall construct and operate a world-class ‘Metals Reclamation Complex’ for the recovery and recycling of metals in Al-Jubail Industrial City, in Saudi Arabia (“the Kingdom”).

The Agreement is in support of the Kingdom’s [Vision 2030] ambitions to accelerate energy transition, achieve sustainability aspirations and drive circular investment in the Kingdom, and in alignment with the Aramco Namaat Industrial Investments Program initiative that aims to build national champions, create a robust industrial ecosystem and introduce unique job opportunities.

As the Kingdom and the GCC region are becoming globally pivotal for the supply and demand of the metal, vanadium, as well as the upgrading of the bottom-of-the-barrel, the Metals Reclamation Complex seeks to enable the development of a world-class and regional facility for processing refineries’ recyclable materials into valuable products. In support of this initiative, this Agreement aims to be the initial phase of the Supercenter complex, with the processing of the metal vanadium concentrate from the Jazan Integrated Gasification Combined Cycle Plant, licensed by Shell, to produce high-purity Vanadium Pentoxide; build a regional research and development center for testing a residue-upgrading catalyst; install a Lithium Vanadium Battery (“LIVA”); and install a vanadium electrolyte production plant, an important step in the development of a market for Vanadium Redox Flow Batteries in the Kingdom.

The Agreement also addresses later phases of the visionary “In-Kingdom Supercenter” that include expanding recycling capabilities, as well as a regional hub for spent residue catalysts metals reclamation, and fresh residue-upgrading catalyst manufacturing. This unique combination of capabilities, all in one place, will provide an end-to-end solution for refiners, and aim to accelerate growing niche downstream industries in the Kingdom.

“Building upon Shell’s long and successful history with Aramco, we are very pleased to be working together to support the Kingdom’s [Vision 2030] energy transition ambitions. Sharing many sustainability goals, we are transforming our businesses and finding new opportunities to enable renewable energy, such as electricity generated by solar and wind power. The SARBV-UCI Aramco commitment will both contribute toward the Kingdom’s net zero 2060 target, while increasing the sustainability of the region’s current energy infrastructure with the reduction of waste materials production. Going beyond metals recycling, this project is the first step toward a supercenter that aims to support the region’s refining catalyst development, testing, and production. We look forward to continuing the energy transition journey together with SARBV-UCI and Aramco,” said Andy Gosse, President of Shell Catalysts & Technologies.

“We look forward to deepening our relationship with Aramco. The SARBV-UCI Aramco commitment to build the metal reclamation complex supports Saudi Arabia’s ambitions to accelerate energy transition, achieve sustainability goals and drive a new wave of investment in the Kingdom. Saudi Arabia’s ambitious commitments to CO2 reduction will necessitate the acceleration of its sustainability goals under Vision 2030. SARBV-UCI’s closed loop circular recycling of refinery waste to produce materials that will enable increasing penetration of renewable energy into the energy supply mix in the Kingdom, as well as improvements in energy efficiency for industrial users, which are all key drivers of the energy transition,” said Dr. Heinz Schimmelbusch, Chairman and CEO of AMG.

“We are excited to be contributing to the Kingdom's journey as a promoter of circularity and renewable energies. In collaboration with Aramco and our international partners AMG and Shell, we are combining critical capabilities to extract valuable metal compounds from our natural resources. It is energizing to enable the development of clean energy storage innovations, as well as high tech metals value chains in the Kingdom through this investment. United Company for Industry is committed to investing in cutting-edge technologies and innovative materials. We consider this investment an important milestone in UCI's path to becoming a recognized advanced materials supplier in the Kingdom and beyond,” said Sheikh Ibrahim Aljomaih, Chairman of UCI.
Lepre Chaun
0
quote:

Floppert schreef op 5 juli 2022 13:57:

22,30 er weer uit, nooit meer AMG voor mij. Succes allen.
Kan het me indenken.
Werkelijk al het nieuws en prijs stabiliteit en giga vraag..
Klopt niet met de koers .
Dan wordt je beflikkert.
[verwijderd]
0
quote:

Lepre Chaun schreef op 5 juli 2022 14:02:

[...]

Kan het me indenken.
Werkelijk al het nieuws en prijs stabiliteit en giga vraag..
Klopt niet met de koers .
Dan wordt je beflikkert.
Volgens mij worden we ook belazerd, zijn het de overheden misschien die de grondstof gerelateerde bedrijven aan het slachten zijn, om op die wijze de inflatie naar beneden te krijgen. Ik begrijp het niet meer, maar eens zal het duidelijk worden.
Deventenaarforever
1
Na met een mega verlies in JET uitgestapt te zijn ingestapt in AMG op 31. Gaat alweer dezelfde kant op. Ik weet ze wel uit te zoeken.
9.510 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 ... 472 473 474 475 476 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 21,880
Verschil -1,340 (-5,77%)
Hoog 23,380
Laag 21,880
Volume 313.927
Volume gemiddeld 239.806
Volume gisteren 108.936