AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG 2023

17.508 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 ... 872 873 874 875 876 » | Laatste
[verwijderd]
6
Belangrijke waarschuwing!

Beste forumleden, het artikel in finance.yahoo.com komt van Simply Wall St. Dat moet je absoluut niet serieus nemen.

Vorig jaar was bij Simply Wall St de fair value van AMG volgens deze site rond de € 240,00 of zo, dus extreem ondergewaardeerd. Thans is de fair value rond de € 7,00, dus extreem overgewaardeerd volgens deze site. Puur voor de grap heb ik het gratis deelaccount daar aangehouden. Ze zijn totaal geschift daar, gaan van fair value van bij wijze van spreken € 300,00 naar € 10,00 ineens.

Laat je absoluut niet misleiden door die gevaarlijke onzin.
Just lucky
0
quote:

Hopper58 schreef op 27 februari 2023 21:59:

[...]

Ja waarom staan die partijen er dan niet bij. Veel manipulatie in de USA.
Weet ik ook niet, maar ik verwacht zeker revenuegroei met de 40kt extra spodumene, Ohio2 en een redelijk goede lithiumprijs vanwege link met hydroxide en spodumene.
marijke m
2
quote:

mathijsjelle schreef op 27 februari 2023 14:53:

grrrr te vroeg verkocht
Wat spijtig voor je! Ik heb alles nog, kan ook verkeerd uitpakken natuurlijk. Maar hoe hoger de prijs, des te meer kan ik er uitoefenen.
In ieder geval heb je er 1500€ euro aan overgehouden, ook niet verkeerd toch!
Kan best nog een dip komen, succes!
Marijke
am1993
1
quote:

marijke m schreef op 27 februari 2023 23:12:

[...]

Wat spijtig voor je! Ik heb alles nog, kan ook verkeerd uitpakken natuurlijk. Maar hoe hoger de prijs, des te meer kan ik er uitoefenen.
In ieder geval heb je er 1500€ euro aan overgehouden, ook niet verkeerd toch!
Kan best nog een dip komen, succes!
Marijke
Zo is het maar net, Marijke. Beleggen pakt soms verkeerd uit en met opties of futures kan het snel gaan. Veel ervaring mee:). En soms ook niet. Dan heb ik ineens gratis geld. Hoef ik niets voor te doen. Is, per saldo, al veel jaren zo. Ben ik héél dankbaar voor, want om me heen zie ik ook veel mensen zich rot werken (of met alleen AOW en soms een pensioentje van 2 x niks) en die dan net (of net niet) hun hoofd boven water kunnen houden.
En dan kijk ik eens tussendoor naar mijn saldo op Degiro en dan zie ik soms mutaties op één dag waarvoor een ander een kwartaal aan de bak moet. En soms knalt het er net zo hard weer af (zeker met AMG:):)), maar toch. Kom helemaal niets tekort en dat voelt best vaak heel dubbel. Juist door dat "gratis geld". Terzijde: Geef ook (anoniem) wel heel veel weg, want "het laatste hemd heeft toch geen zakken".
Bio-marker
0
Ter info. Groot contract Tesla met L&F,. Dat is de concurrent van EcoPro waaraan AMG levert.

Korea’s L&F in $2.9 billion deal to supply battery material to Tesla
Kyung-Min Kang
57 MINUTES AGO

Tesla EVs at charging stations
Tesla EVs at charging stations

South Korea’s leading battery materials maker L&F Co. said on Tuesday it has signed a $2.91 billion deal to supply cathodes, a key electric vehicle battery material, to Tesla Inc.

L&F said in a regulatory filing that it will provide high-nickel cathodes to Tesla and its affiliates for two years from Jan. 1, 2024 through Dec. 31, 2025.

The value of the deal was calculated based on L&F’s recent cathode sales price and is subject to change depending on the changes in lithium prices, the company said.

Shares of L&F surged as much as 19% to 285,000 won on the junior tech-heavy Kosdaq market earlier on Tuesday following the announcement of the deal. At that share price, L&F replaced Celltrion Healthcare Co. as Kosdaq’s second-largest stock.

The Tesla deal’s value is tantamount to L&F’s estimated 2022 sales revenue of 3.88 trillion won.

Korea’s L&F in .9 billion deal to supply battery material to Tesla

“Judging from the deal size, Tesla will likely have secured enough high-nickel cathode materials for 300,000 EVs annually for two years,” said Hana Securities analyst Kim Hyun-soo.

ONE OF KOREA’S BIG THREE

Established in 2000, L&F is one of Korea’s big three cathode materials makers. The other two are EcoPro BM Co. and POSCO Chemical Co.

Cathode materials are made up of nickel, lithium and other materials, and comprise around 40% of the cost of electric vehicle batteries.
Money Never Sleeps
0
[quote alias=am1993 id=14677858 date=202302280117]
[...]
Zo is het maar net, Marijke. Beleggen pakt soms verkeerd uit en met opties of futures kan het snel gaan. Veel ervaring mee:). En soms ook niet. Dan heb ik ineens gratis geld. Hoef ik niets voor te doen. Is, per saldo, al veel jaren zo. Ben ik héél dankbaar voor, want om me heen zie ik ook veel mensen zich rot werken (of met alleen AOW en soms een pensioentje van 2 x niks) en die dan net (of net niet) hun hoofd boven water kunnen houden.
En dan kijk ik eens tussendoor naar mijn saldo op Degiro en dan zie ik soms mutaties op één dag waarvoor een ander een kwartaal aan de bak moet. En soms knalt het er net zo hard weer af (zeker met AMG:):)), maar toch. Kom helemaal niets tekort en dat voelt best vaak heel dubbel. Juist door dat "gratis geld". Terzijde: Geef ook (anoniem) wel heel veel weg, want "het laatste hemd heeft toch geen zakken".
[/quote

Mooie gedachte , ik heb hetzelfde. Heb altijd hard gewerkt en nu het de laatste jaren zakelijk goed gaat en de kosten ( kinderen de deur uit) thuis wat lager worden, kun je wat lekkerder leven , maar ook eens wat delen.]
mathijsjelle
0
quote:

marijke m schreef op 27 februari 2023 23:12:

[...]

Wat spijtig voor je! Ik heb alles nog, kan ook verkeerd uitpakken natuurlijk. Maar hoe hoger de prijs, des te meer kan ik er uitoefenen.
In ieder geval heb je er 1500€ euro aan overgehouden, ook niet verkeerd toch!
Kan best nog een dip komen, succes!
Marijke
Is ook! Dank je wel Marijke. Nu idd AMG gewoon in de gaten houden en wellicht ga ik wel gewoon Buy and Hold :) Is een mooi aandeel met mooie kansen
AanDeelnemer
3
Duurzame mobiliteit wordt een mix van technieken'

BMW kiest na de Japanners en Koreanen ook voor de waterstofauto, 'auto's met batterijen krijgen de wind tegen'
Opeens zet ook BMW in op auto's die rijden op waterstof. ,,Auto's met batterijen zijn prima. Maar er is een tweede techniek nodig voor de energietransitie. Want wat als er geen stroom is om je auto te laden?''

Sissend gaat de druk van de slang. ,,Hoe lang duurde deze tankbeurt? 5 minuten? We kunnen weer dik 500 kilometer rijden'', glundert Jürgen Guldner. Hij heeft zojuist bij een waterstofpomp in de Antwerpse haven een BMW iX5 Hydrogen afgetankt met waterstof.

Bijna drie weken lang ontvangt het Duitse automerk journalisten uit heel de wereld om te pronken met de X5 op waterstof. ,,Er is veel interesse voor ons verhaal waarom waterstof een goede keuze is'', zegt de waterstofchef van BMW.

Vijf jaar geleden kreeg Guldner een opdracht van de BMW-top. De automaker uit München die inmiddels tal van elektrische auto's aanbiedt, wilde een alternatief voor auto's met batterijen. ,,Daar hebben we drie grote argumenten voor. Het eerste is de beschikbare elektriciteit. Hoe laad je de auto als er onvoldoende elektriciteit is voor de laadpalen? Nu al kan het netwerk de vraag naar stroom niet aan. Het tweede betreft de grondstoffen. Er zijn onvoldoende zeldzame metalen voor honderden miljoenen auto's met grote batterijen. Met de metalen uit één traditionele elektrische auto kan ik tien waterstofauto's maken. En ten derde wil een deel van onze klanten - we weten niet precies hoeveel - een auto die ze snel kunnen tanken. Bovendien willen we als bedrijf niet op één techniek inzetten. Duurzame mobiliteit wordt een mix van technieken, inclusief waterstof.''

Een auto op waterstof is ook een elektrische auto, maar de energie wordt niet in batterijen bewaard maar in de vorm van waterstof. In de brandstofcel onder de motorkap reageert de waterstof met zuurstof. Bij dat proces komt elektriciteit vrij.

Waterdamp
Vier jaar lang heeft BMW aan de waterstofauto gewerkt. Tal van testen werden gedaan. Er werden er zelfs een paar in de fik gestoken om te zien of de veiligheidskleppen werkten en de tanks niet zouden ontploffen. De X5 zoeft geruisloos over de weg. De 400 pk onder de 'motorkap' geeft de pit die bij elektrisch rijden hoort. Uit de uitlaat komt slechts een wolkje waterdamp, géén broeikasgas; de groene droom van de autoliefhebber.

BMW staat niet alleen. Toyota en Hyundai prediken het waterstofgeloof al meer dan tien jaar, beide merken hebben een waterstofmodel in de showroom. Ook Honda maakt een waterstofauto, maar die is niet te koop in Nederland. Autoconcerns als Stellantis zien voor waterstof alleen in bestelauto's en vrachtwagens een kans. Mercedes ziet toekomst in vrachtwagens op waterstof.

De BMW iX5 Hydrogen staat voorlopig evenmin in de showroom. Guldner: ,,Nu hebben we bijna honderd waterstofauto's gebouwd op basis van de BMW X5. Bij de X5's hebben we het motorblok en de benzinetank eruit gehaald en de brandstofcel, de waterstoftanks en de elektrische motoren erin geplaatst. Met die auto's gaan we wereldwijd onder extreme condities proefrijden en luisteren naar de ervaringen van de gebruikers. In de tweede helft van het decennium komt hij te koop.''

Prijs
Er is nog geen prijs. ,,Maar prijzen dalen altijd als je iets seriematig gaat maken. Behalve bij auto's op batterijen.'' Een oplopend tekort aan metalen die in de accu's gebruikt worden, kunnen tot prijsverhogingen leiden. Sterker: dat gebeurt al. De gemiddelde elektrische auto in Nederland kost nu volgens de ANWB 46 mille, dat was vijf jaar geleden 35.000 euro. En zo kan de dure waterstofauto - die van Toyota en Hyundai kosten nu nog 70 mille - ook qua prijs interessant worden. Waterstof krijgt de wind mee, omdat auto's met batterijen de wind tegen krijgen.

Waterstof wordt nu vooral gezien als dé energiedrager voor grote voertuigen die veel kilometers maken. BWM rekent ook op personenauto's, voor ,,mensen die veel rijden, snel willen tanken en weer door.''

De X5 is een bakbeest en dat is ook nodig om de techniek kwijt te kunnen. ,,Maar de efficiëntie van de brandstofcel neemt toe, hij kan kleiner worden zodat ook kleinere auto's op waterstof kunnen'', zegt Guldner.

Lithium
BMW volgt met zijn oplossingen voor elektrisch rijden de lijn van Toyota. Dat maakt elektrische auto's met batterij, maar zegt dat ook waterstof en zelfs hybrides nodig zullen zijn. Door het tekort aan lithium wil het geen beperkt aantal auto's met heel grote batterijen, stelt het Japanse autobedrijf, maar heel veel auto's met een kleine batterij. De totale CO2-uitstoot daalt daardoor harder.

In de brandstofcel wordt het zeldzame platinum gebruikt. ,,Komende decennia gaan er miljoenen benzineauto's naar de sloop. In de katalysator van die auto's zit platinum, dat kunnen we mooi hergebruiken'', stelt Guldner. Er is over nagedacht, wil hij maar zeggen.

Dat BMW en Toyota het samen eens zijn is niet verwonderlijk. De twee merken werken al lang samen bij de ontwikkeling van waterstofauto's. De brandstofcel in de BMW iX5 Hydrogen komt rechtstreeks uit de fabriek van de Japanners.

Waterstof heeft nu nog één grote drempel. Waar ga je tanken? Nederland heeft elf waterstofpompen en nog eens zoveel in aanbouw. Dat leidde tot een bescheiden waterstofautopark van 651 personenauto's, 13 bestelwagens en 85 vrachtwagens. Duitsland heeft inmiddels een landelijk dekkend netwerk van ruim honderd waterstofstations.

,,In 2030 zijn er in Europa duizend waterstofstations. Dat heeft de EU de lidstaten opgedragen'', zegt Jorgo Chatzimarkakis, ceo van Hydrogen Europe, de Europese organisatie van de waterstofindustrie. 50.000 vrachtwagens op waterstof moeten dan uitstofvrij het continent doorkruisen en misschien wel nog meer personenauto's op waterstof.

,,Vooral voor vrachtvervoer is waterstof dé oplossing. Je moet anders een 1000 kilo zware batterij meezeulen voor elke 100 kilometer die je rijdt. Waanzin. Waterstof kost in 2030, denken wij 2,50 euro per kilo. En met een kilo kun je 100 kilometer rijden. Als waterstof 5,50 euro kost is het al goedkoper dan diesel.''

Elon Musk
Critici wijzen op het energieverlies bij de productie van waterstof en bij de omzetting naar elektriciteit, twee derde van de energie gaat daarbij verloren. ,,Waterstof als energiedrager is de stomste oplossing die je kunt verzinnen'', zei Elon Musk, de ceo van Tesla, vorig jaar nog. Tesla heeft alleen elektrische auto's met batterijen.

Guldner glimlacht. ,,Bij een brandstofauto wordt 80 procent van de energie omgezet in warmte en herrie. Waterstof doet het beter. Op dagen dat het hard waait en de zon flink schijnt dumpen we nu groene elektriciteit voor niets. Wat als je daar nu eens waterstof van maakt? En waterstof kun je bewaren en transporteren van bijvoorbeeld Noord-Afrika, waar je het spotgoedkoop uit zonnestroom kunt produceren, naar de havens van Antwerpen en Rotterdam. Met elektriciteit gaat dat niet.''
[verwijderd]
0
Het momentum lijkt even weg te zijn voor de 'pareltjes' van de afgelopen weken, AMG en Fugro. Er is de laatste paar dagen voor beide fondsen veel van de koers afgegaan.
am1993
0
Nou, bedankt voor je artikel over waterstof. Gelijk weer 2,5% van AMG af! LOL:). Eén voordeel: Het gaat allemaal nog wel even duren, dus met AMG hebben we de tijd. Ik zie AMG straks meer doen met grote energieopslag en ze beheren zowat de hele (eigen) productieketen.
Lepre Chaun
0
Dit soort artikelen moet je toch ook laten denken dat de komende kwartaal minders wordt .

Chinese lithium prices fall 30% as demand for electric vehicles weakens

www.ft.com/content/ab5d74d9-a229-4d7a...
Just lucky
0
quote:

Lepre Chaun schreef op 28 februari 2023 10:06:

Dit soort artikelen moet je toch ook laten denken dat de komende kwartaal minders wordt .

Chinese lithium prices fall 30% as demand for electric vehicles weakens

www.ft.com/content/ab5d74d9-a229-4d7a...
Gelukkig heeft AMG daar maar beperkt last van, spodumene en Lihium hydroxide liggen immers nog op ath.
Just lucky
0
quote:

Lepre Chaun schreef op 28 februari 2023 10:06:

Dit soort artikelen moet je toch ook laten denken dat de komende kwartaal minders wordt .

Chinese lithium prices fall 30% as demand for electric vehicles weakens

www.ft.com/content/ab5d74d9-a229-4d7a...
Vraag me af hoe lang dat duurt, voor Corona moesten complete industrien afschakelen vanwege de smerige lucht in steden, ze moeten wel electrificeren, en snel ook.
Lepre Chaun
0
Analyse: Lithiumprijsschuif verdiept zich naarmate de Chinese batterijgigant inzet op goedkopere inputs.

RBC Capital Markets ziet de spodumeenprijzen, voor het laatst op $ 5.800, dalen tot een gemiddelde van $ 4.275 per ton in 2024.

"De daling van de spodumeenprijzen is sneller gegaan dan we hadden verwacht", zei RBC-analist Kaan Peker.

www.reuters.com/markets/commodities/l...
Thorgall
1
quote:

am1993 schreef op 28 februari 2023 09:55:

Nou, bedankt voor je artikel over waterstof. Gelijk weer 2,5% van AMG af! LOL:). Eén voordeel: Het gaat allemaal nog wel even duren, dus met AMG hebben we de tijd. Ik zie AMG straks meer doen met grote energieopslag en ze beheren zowat de hele (eigen) productieketen.
daling heeft niks te maken met dat artikel, maar met het zwalkende dividendbeleid, waarvan DZR gisteren terecht aangaf dat Heinz het beleid is. We zien in de k/w verhouding hoe dat uitpakt. Er wordt op deze manier alle ruimte aan shorters gegevens.

Shell kent ook nu nog de gevolgen van zwalkend dividendbeleid en zit vandaag nota bene te klagen over een te lage waardering tov concurrenten. Exact wat ik hier gisteren schreef. Misschien hadden ze het dividend niet onverwachts moeten verlagen in 2020.

Bedrijven beseffen het vaak onvoldoende maar de waarde staat of valt met vertrouwen.
Just lucky
0
quote:

Lepre Chaun schreef op 28 februari 2023 10:46:

Analyse: Lithiumprijsschuif verdiept zich naarmate de Chinese batterijgigant inzet op goedkopere inputs.

RBC Capital Markets ziet de spodumeenprijzen, voor het laatst op $ 5.800, dalen tot een gemiddelde van $ 4.275 per ton in 2024.

"De daling van de spodumeenprijzen is sneller gegaan dan we hadden verwacht", zei RBC-analist Kaan Peker.

www.reuters.com/markets/commodities/l...
Ze schrijven alsof de daling van spodumene een feit is, maar het is waarschijnlijk een verwachting, want de prijs staat iets onder ath.
Just lucky
0
quote:

Thorgall schreef op 28 februari 2023 11:39:

[...]daling heeft niks te maken met dat artikel, maar met het zwalkende dividendbeleid, waarvan DZR gisteren terecht aangaf dat Heinz het beleid is. We zien in de k/w verhouding hoe dat uitpakt. Er wordt op deze manier alle ruimte aan shorters gegevens.

Shell kent ook nu nog de gevolgen van zwalkend dividendbeleid en zit vandaag nota bene te klagen over een te lage waardering tov concurrenten. Exact wat ik hier gisteren schreef. Misschien hadden ze het dividend niet onverwachts moeten verlagen in 2020.

Bedrijven beseffen het vaak onvoldoende maar de waarde staat of valt met vertrouwen.
Daling komt denk wel door vooruitzichten lithiumprijs, voor echt dividend zitten beleggers in andere aandelen. En je hoeft bij AMG maar een lullig verkopertje te hebben, zoals bij opening (omzet is nu nul), en de koers zegt knak. Nu is het weer wachten op een koper.
RJ 80
2
Ik denk eerlijk gezegd niet dat dividend hier een reden is voor de volatiliteit die we bij AMG wel gewend zijn. Eerder de onzekerheid over prijsontwikkeling van (bepaalde) lithium producten. En die zijn mijns inziens misschien dan wel flink afgekomen, maar nog steeds goed genoeg. Neemt niet weg of het dan klopt dat er ook een periode van oversupply is wat dan nog meer druk op de sector legt.

Kortom, een zeer cyclische factor wordt ingeprijsd, zoals bij alle gronstof gerelateerde fondsen dat zo is. Niet vergelijken met Shell overigens, dat is toch eeen andere orde van grootte (maar qua cyclische factor weer wel, dat speelt 'zelfs' bij Shell een flinke rol, maar als net genoemd, de vergelijking stopt hierbij voor mij en ik begrijp niet waarom dat vergelijk hier getrokken word, en al helemaal als het gaat om dividendbeleid => Shell was een aristoctraat, AMG komt net kijken op dat vlak en zit in een totaal andere levensfase.....).

Kortom, dividendbeleid is van zwaar ondertgeschikt belang. De dalingen en stijgingen hebben gewoon te maken met de onvoorspelbaarheid van ook nog eens een zwaar cyclisch segment. PErsoonlijk hoef ik bij AMG geen dividend, eerst maar eens een 'Shell' worden, en tot die tijd investeren in zichzelf. Bij Shell, als ik het had, zou dividend idd wel een rol van belang betekenen voor me als een bron van stabiel inkomen. Dat is nu bij AMG gewoon veel te vroeg om dat van ze te verwachten. Ik zit erin voor het toekomstpotentieel en hun vermogen goed te presteren tov peers. Risicovol fonds daardoor, met veel potentie, dus beperkte allocatie.
RJ 80
0
quote:

Just lucky schreef op 28 februari 2023 11:47:

[...]Daling komt denk wel door vooruitzichten lithiumprijs, voor echt dividend zitten beleggers in andere aandelen. En je hoeft bij AMG maar een lullig verkopertje te hebben, zoals bij opening (omzet is nu nul), en de koers zegt knak. Nu is het weer wachten op een koper.
Ja precies, dit dus.
Thorgall
1
quote:

Just lucky schreef op 28 februari 2023 11:47:

[...]Daling komt denk wel door vooruitzichten lithiumprijs, voor echt dividend zitten beleggers in andere aandelen. En je hoeft bij AMG maar een lullig verkopertje te hebben, zoals bij opening (omzet is nu nul), en de koers zegt knak. Nu is het weer wachten op een koper.
Je leest het niet goed. Ik zeg nergens dat het dividend te laag is. Ik schrijf dat het zwalkend is. En er zitten wel instituties en mensen voor dividend in aandelen.. De verkoop door de Noren zie ik als een gevolg van het zwalkende dividendbeleid.

En als de daling nu zou komen die verwachtingen over de prijs van Lithium, waarom is de koers dan de afgelopen jaren niet fors gestegen obv dezelfde gestegen verwachtingen destijds. Nee hoor, de daling heeft daar niets mee te maken.
17.508 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 ... 872 873 874 875 876 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 21,880
Verschil -1,340 (-5,77%)
Hoog 23,380
Laag 21,880
Volume 313.927
Volume gemiddeld 239.806
Volume gisteren 108.936