AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG 2023

17.508 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 ... 872 873 874 875 876 » | Laatste
Tippie
1
Vandaag 6 bladzijden vol met verhalen, maar ik heb er weinig aan. Allerlei beschouwingen, het kan zo, het kan die kant op en/of die andere kant.
Zijn er op dit forum nou niet een paar deelnemers, die eens kort en krachtig kunnen uitleggen waarom AMG koopwaardig is, wat AMG precies voor bedrijf is, wat de afhankelijkheden zijn en wat de vooruitzichten zijn.
Ik denk dat dit zeer verhelderend kan werken, want ik merk zelf dat ik best veel optie-posities in AMG heb, maar dat ik niet 100 % overtuigd ben van het Waarom ?
En alle dagelijkse beschouwingen helpen daar niet echt bij : ik houd meer van facts and figures.
En als er acties nodig zijn richting het management van AMG en/of AFM, dan wil ik dit best doen, maar dan moet er eerst meer duidelijkheid zijn !
Blanco rolling
9
Goed een simpel verhaal.

AMG heeft een mijn in Brazilie.
Daar werd een rara earth mtal gedolven noboim en tantalium, meen ik.
Naast de mijn lag/ligt een enorme voorraad afval . Iets van 2 miljoen ton om dat gat in de mijn te vullen.
Ineens bleek litium het metaal dat batterijen een grote opslagcapaciteit gaf.
Lithium werd voorheen gebruikt voor de ziekte bi-polair.

Dus de batterijen. Amg had 2 miljoen ton aan afval erts liggen dat rijk bleek te zijn aan lihium met een hoge concentratie.

Ondertussen delven ze het erts verder uit die mijn die pas over 20 jaar leeg is en ze halen er grote hoeveelheden erts uit.
Dat erts wordt verrijkt tot spodumene. Dat is de grondstof van lithium hydroxide wat uiteindelijk gebruikt kan worden voor batterijen .
Amg bouwt nu een fabriek om die lithiumhydroxide op een niveau te brengen dat er batterijen van gemaskt kunnen eorden. Deze fabriek is gereed eind 2023 en is de enige fabriek in Europa of VS die dit kan..

Dan extract AMG vanadium it catalysatoren uit de olie industrie.
Vanadium is een essentieel metaal om staal sterker te maken

1 kg vanadium maakt 1 ton staal 2 keer zo sterk
Amg is goed voor misschien meer dan 90% van de vanadium productie in de VS

Let op dus wat de VS wil: onafhankelijk worden.

Dan brengt Amg in de aviation industry een costing san op Leap motoren voor vliegtuigen.
De orderportefeuille van de fabrikant bedraagt 30 k units
Blanco rolling
8
AbnAmro becijferde de losse delen al op 83 euro per aanddeel.
Inmiddels komt eind dit jaar de lithium hydroxide fabriek klaar in Duitsland.

Abn hield met de 83 euro nog geen rekening met deze fabriek.

Deze fabriek heeft 5 modules om lithium hydroxide te maken.

De 1e is contractueel volgeboekt, ebitda extra 100 miljoen minstens

2e schijnt ook al ook al bijna volgeboekt te zijn.

Amg heeft hierdoor een ebitda van 600 miljoen en snel 1 miljard.

De beurswaarde is 1,2 miljard.

Dan kan iedereen begrijpen dat de koers echt te laag is.
Blanco rolling
5
Dan is AMG een joint-venture aangegaan met Shell om in het Midden Oosten een 3e fabriek te openen om oa vanadium te extracten uit de catalysatoren uit de petro industrie.

Dit project is heel groot en daaruit komen zeer grote winsten.
Ik verwacht zelf uit dit project minstens 500 miljoen ebitda.

Dit aandeel is een no brainer.
Blanco rolling
5
Ik zeg een no brainer.

Dit aandeel maakt het mogelijk om de rest van je levrn zonder zorgen door te komen.
Daarvoor hoef je niet eens bijster veel te investeren
Blanco rolling
4
Een anekdote:
Ergens begin vorige kwam kaw Henry Ford naar de Autobeurd in Parijs.
Hij begreep niet dat de Franse auto’s zoveel lichter waren dsm zijn T-Fords.

Het geheim van de Franse fabrikanten was dat zij toen al vanadium toepasten in het staal.
Daardoor was bijv maar 1,5 mm staal nodig, waar Ford 3 mm nodig had en de wagens van Ford heel verl zwaarder waarden.

Niet gauw daarna gebruikte Forf ook staal met vanadium.
Hopper58
0
quote:

Lepre Chaun schreef op 12 april 2023 19:54:

Lithiumexpert zegt dat China prijzen naar beneden manipuleert.

lithiumexpert Joe Lowry dat de markt de realiteit niet weerspiegelt en geeft hij China de schuld voor het gebruik van een "vals verhaal" om de prijzen te manipuleren terwijl er een grote krapte op het aanbod dreigt.

"Iedereen weet dat ze een lithiumprobleem hebben en we hebben dit jaar aan het begin van het jaar extreme volatiliteit op de Chinese spotmarkt gezien", vertelde Lowry op een conferentie in Singapore, zoals gerapporteerd door Stockhead.

Ik denk dat je in de toekomst volatiliteit in de lithiumruimte zult zien. Ik geloof eerlijk gezegd dat China heeft geprobeerd een vals verhaal te creëren om de lithiumprijs omlaag te praten.
Het wordt interessant, maar... als ik naar de cijfers kijk, hebben we de rest van dit decennium een tekort", voegde hij eraan toe.
China is goed voor een groot deel van de wereldwijde levering van lithium en domineert de wereldwijde toeleveringsketen van lithium-ionbatterijen.

Lowry zegt dat dit allemaal niet waar zou moeten zijn, en schat dat we tegen 2030 3,7 miljoen ton lithium nodig zullen hebben en dat er "25 pekelprojecten van wereldklasse nodig zijn om binnen drie jaar online te komen" om dat voor elkaar te krijgen.

Ik beloof je dat dat niet gaat gebeuren", zei hij tegen de conferentie, eraan toevoegend dat hoewel er "mismatches" kunnen zijn tussen vraag en aanbod en prijzen, "de lithiumprijs op de lange termijn zal evolueren naar een hoge en niet laag".

oilprice.com/Latest-Energy-News/World...
Ah toch nog bruikbare informatie tussen al die vervuiling. Die Lowry heb ik hier ook al eens gepost. Dat is een bekende naam.

Overigens weer hetzelfde verhaal als dat van Mr. Schimmelbusch. Het is eenvoudigweg niet zo gemakkelijk om een Lithiumbron op te starten.
r66
0
Probleem met een vrije markt is dat er vrij weinig te doen is tegen manipulatie in CFD's & aandelen. Rechtmatige constructies over land/continent grenzen heen zijn altijd zo complex te maken dat juridische aantoonbaarheid vrijwel niet te doen is.
Verzin vervolgens maar eens een systeem waar geen manipulatie mogelijk.
Het enige nieuwe qua markt manipulatie, is dat er nu ook via social media gemanipuleerd kan worden, en hier kan je ook aardig wat buying power mee genereren.
Als mensheid gaan we altijd als een mierenkolonie net zolang door tot het goed fout gaat, en dan proberen we weer wat nieuws te verzinnen.
DeZwarteRidder
1
quote:

Blanco rolling schreef op 13 april 2023 01:33:

Een anekdote:
Ergens begin vorige kwam kaw Henry Ford naar de Autobeurd in Parijs.
Hij begreep niet dat de Franse auto’s zoveel lichter waren dsm zijn T-Fords.

Het geheim van de Franse fabrikanten was dat zij toen al vanadium toepasten in het staal.
Daardoor was bijv maar 1,5 mm staal nodig, waar Ford 3 mm nodig had en de wagens van Ford heel verl zwaarder waarden.

Niet gauw daarna gebruikte Forf ook staal met vanadium.
Forf had beter aluminium kunnen gebruiken...............!!!

lol
DeZwarteRidder
1
Ron Kerstens
2
quote:

am1993 schreef op 31 maart 2023 19:59:

Even een stukje TA van ons "geliefde" aandeel.
Al eerder meldde ik, dat het er op leek, dat de koers van AMG van negatief naar positief aan hetdraaien was.
Dat wordt nu door alle signalen bevestigd.
BB: koers boven het midden met een top van de BB op 40.64. MACD en TRIX staan nog onder de 0 en krullen naar boven. RSI pas op circa 60 en zowel momentum als OBV krullen ook naar boven. Geen negatieve signalen. Alleen maar positieve.
Volgens mij kan dit heel leuk gaan worden.
Disclaimer: AMG zit voor 50% (qua aantallen en 60% qua geld) in mijn porto.
Over porto gesproken: Mijn lieve echtgenote en ik zitten weer lekker aan de port. Terecht:). Prettig weekend.
Moet toch altijd glimlachen om dit soort TA geklets observaties. AM1993 schreef dit toen AMG op het hoogste punt stond (39,20), sindsdien is de koers gaan glijden.
Stork 49
1
quote:

Ron Kerstens schreef op 13 april 2023 10:36:

[...]

Moet toch altijd glimlachen om dit soort TA geklets observaties. AM1993 schreef dit toen AMG op het hoogste punt stond (39,20), sindsdien is de koers gaan glijden.
TA is een middel tot....maar niet zaligmakend
Ron Kerstens
2
quote:

Zwaluwe/Dongen schreef op 13 april 2023 10:40:

[...]
TA is een middel tot....maar niet zaligmakend
TA is een middel om geld te verdienen middels abbo's of cursussen maar ik heb nog nooit een succesvolle belegger gesproken of over gelezen die serieus geld op de beurs verdiende met deze flauwekul. Tostrams is voor mij een mooi vb, verdiende bakken met geld met zijn "adviezen" maar is als belegger een onbenul.
Hopper58
1
In een artikel over de plotse exportgroei in China:

'That may be due to factories catching up with backlogged orders after China emerged from strict Covid-19 lockdowns at the end of last year. Demand for electric vehicles and parts may have been particularly strong.'

www.marketwatch.com/articles/china-ex...
Hopper58
1
quote:

Hopper58 schreef op 13 april 2023 11:27:

In een artikel over de plotse exportgroei in China:

'That may be due to factories catching up with backlogged orders after China emerged from strict Covid-19 lockdowns at the end of last year. Demand for electric vehicles and parts may have been particularly strong.'

www.marketwatch.com/articles/china-ex...
Heb AMG getipt op het Prosusforum. Die zijn ook altijd geïnteresseerd in China.
Candlelight
1
quote:

Ron Kerstens schreef op 13 april 2023 10:36:

[...]

Moet toch altijd glimlachen om dit soort TA geklets observaties. AM1993 schreef dit toen AMG op het hoogste punt stond (39,20), sindsdien is de koers gaan glijden.
Niet iedereen ziet hetzelfde in TA-grafieken. Je zou wellicht ook kunnen concluderen dat AMG momenteel in een zijwaartse trend zit waarvan niemand weet wanneer die wordt doorbroken, hetzij naar boven, hetzij naar beneden.
17.508 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 ... 872 873 874 875 876 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 21,880
Verschil -1,340 (-5,77%)
Hoog 23,380
Laag 21,880
Volume 313.927
Volume gemiddeld 239.844
Volume gisteren 108.936