AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG 2023

17.508 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 ... 872 873 874 875 876 » | Laatste
Calendar
0
quote:

am1993 schreef op 29 juni 2023 20:49:

[...]
Ik heb geen ABN in porto, dus kom nooit op het ABN-forum. Maar n.a.v. deze post toch even zitten kijken/lezen. Het is inderdaad bizar.
Misschien is "triest" een betere kwalificatie, want m.i. kan dit niet "normaal" zijn. Het lijkt wel op stalking of zo. Geen probleem als je enthousiast bent over ABN of AMG, maar dit lijkt op obsessief gedrag. Maar ja, misschien is dat tegenwoordig wel normaal.
Normaal is het zeker niet. Langzamerhand ben ik aan het uitwijken naar het ING forum, daar gaat het nog wel om de inhoud. LC en O slopen gezamenlijk het ABN forum.
Lepre Chaun
0
ACG's overname van mijnen in Brazilië ter waarde van 1 miljard dollar heeft grote gevolgen voor toeleveringsketens.

Deze overeenkomst geeft een belangrijke boodschap aan de hele mijnbouwsector, namelijk het belang van bedrijven uit andere sectoren om meer verbonden te zijn met hun toeleveringsketens.

Dit is niet langer een trend, dit is een realiteit en deals als deze zullen waarschijnlijk intenser worden.

ook in andere mijnbouwsectoren, zoals bijvoorbeeld lithium," vertelde Valdir Farias, uitvoerend directeur van mijnbouwadviesbureau Fioito.
am1993
1
quote:

Calendar schreef op 29 juni 2023 22:05:

[...]

Normaal is het zeker niet. Langzamerhand ben ik aan het uitwijken naar het ING forum, daar gaat het nog wel om de inhoud. LC en O slopen gezamenlijk het ABN forum.
Heel jammer dat een leuk forum over AMG op deze manier naar de Filistijnen wordt geholpen. Ik kom om die redenen ook al niet meer op het FlowTrader forum. En als ik het ABN-forum lees, zal het daar ook niet lang meer duren voordat serieuze posters afhaken.
Heel jammer en het bezoek van posters aan de diverse fora is toch (vanwege de reklame - uitingen) toch een verdienmodel lijkt mij.
Wat betere afspraken met bepaalde posters zou m.i. toch ook moeten kunnen.
AMG is een leuk aandeel en er zitten/zaten m.i. behoorlijk veel serieuze posters/beleggers op dit forum. Maar ik zie er helaas steeds minder en steeds meer roeptoeters. Echt jammer.
Lekker Truitje
0
quote:

Tjoenis schreef op 29 juni 2023 19:48:

FREYR Battery gaat als de brandweer....20% +
is het al bekend wanneer die voor het eerst omzet gaan maken ?
marijke m
8
quote:

Blanco rolling schreef op 29 juni 2023 20:44:

[Modbreak IEX: Gelieve elkaar niet persoonlijk aan te vallen, bericht is bij dezen verwijderd. Deze account is geschorst.]
Is hier niet het verkeerde account geschorst????

Marijke
Tippie
1
Mijn mening : respecteer elkaars inbreng en ga daar eventueel op in, maar stop met : ik heb de langste.
marijke m
4
quote:

Tippie schreef op 30 juni 2023 00:59:

Mijn mening : respecteer elkaars inbreng en ga daar eventueel op in, maar stop met : ik heb de langste.
Daar heb ik niet zo'n last van. :-).
Tjoenis
0
quote:

Lekker Truitje schreef op 29 juni 2023 23:21:

[...]
is het al bekend wanneer die voor het eerst omzet gaan maken ?
Ik heb persoonlijk geen bericht gehad. Zag de "mega" koersstijging, en het verband met AMG. Vandaar. Misschien reden tot overname 65/70? Haha
Lepre Chaun
0
Batterijgigant CATL gaat nog een stap verder om zijn dominantie in de industrie te consolideren.
Het productiehoofd van het bedrijf zei dat het van plan is om recyclinglocaties voor EV-batterijen op te zetten met partners in Europa en Noord-Amerika. Teruggewonnen materialen zullen naar verwachting een cruciale rol spelen in de toekomstige productie van CATL.

In een panel op de zomer van Davos op 28 juni zei Ni Jun, chief manufacturing officer van CATL, dat het bedrijf in gesprek is met een partner in Europa om meerdere recyclinglocaties voor EV-batterijen op het continent te bouwen.

Hij onthulde de partner niet of meer details over het project.
Maar hij zei dat CATL op zoek is naar samenwerking met bedrijven in Noord-Amerika om vergelijkbare sites te bouwen.

Misschien wel AMG als partner .
Lepre Chaun
0
Threatened by shortages, electric car makers race for supplies of lithium for batteries

"Zeker, massamarktspelers die hun lithiumstrategie niet goed volgen, zullen in het nadeel zijn",

japantoday.com/category/business/thre...
Kruimeldief
0
quote:

marijke m schreef op 30 juni 2023 00:32:

[...]

Is hier niet het verkeerde account geschorst????

Marijke
Denk het wel. Vind het vreemd, dat niet de veroorzaker door de moderator wordt aangepakt.

Misschien neemt de moderator een wijs besluit en keert terug op haar beslissing?
Greyhounds
0
quote:

Kruimeldief schreef op 30 juni 2023 08:11:

[...]

Denk het wel. Vind het vreemd, dat niet de veroorzaker door de moderator wordt aangepakt.

Misschien neemt de moderator een wijs besluit en keert terug op haar beslissing?
Goedemorgen, dat zal hij helaas niet zo snel doen.
Dit zie je ook op andere forums gebeuren, de aanstichter lachend achter blijft en gewoon zijn gang kan gaan.
Beste is ze te negeren maar ik begrijp best dat dat soms moeilijk is.
Ben er zelf ook in die val gelopen.
Succes.
Scorpio_60
0
quote:

Kruimeldief schreef op 30 juni 2023 08:11:

[...]

Denk het wel. Vind het vreemd, dat niet de veroorzaker door de moderator wordt aangepakt.

Misschien neemt de moderator een wijs besluit en keert terug op haar beslissing?
Ik denk het niet. Je moet maar eens op het Pharming forum kijken. Daar gebeurt het 100> x per dag. Het lijkt wel een verdienmodel! Uitlokken en ja sommigen kunnen hun emotie niet te baas. Maar met het aandaal als zodanig heeft het niets te maken.
Lepre Chaun
0
Sterke vraag naar lithium in het verschiet - Zal het aanbod gelijke tred houden?

Lithium-mijnwerkers staan onder druk om de groeiende vraag van de sectoren voor elektrische voertuigen en energieopslag bij te houden.

"De positieve verrassingen in de afgelopen vijf jaar waren allemaal aan de vraagzijde," zei Joe Lowry van Global Lithium tijdens een paneldiscussie op de recente Lithium Supply and Battery Raw Materials-conferentie, georganiseerd in Las Vegas, VS, door Fastmarkets.

Over hoeveel pragmatischer we allemaal zullen moeten zijn in termen van het versnellen van de levering, denk ik dat je kijkt naar echt structurele tekorten, misschien niet alleen voor lithium, maar ook voor andere batterijgrondstoffen,"

"Technische kennis is zeer geregionaliseerd: pekel in Zuid-Amerika, hard gesteente in Australië en lithiumraffinage in China," zei hij. " Dit gebrek aan kennis is tegenwoordig zeer acuut in deze industrie; daarom denk ik dat we de komende vier, vijf jaar tegen een aanzienlijk tekort aanlopen."

Een van de manieren waarop knowhow kan worden gedeeld en het aanbod kan worden versneld, is door middel van fusies en overnames.

Voor Tara Berrie van de maker van elektrische voertuigen Rivian (NASDAQ:RIVN) spotprijzen, die uiteindelijk slechts ruis en afleiding zijn.

"Vanuit het perspectief van een belegger moeten we leren om de ruis weg te nemen en te kijken naar (het feit dat) er een fundamenteel tekort zal zijn," zei Berrie, die eerder werkte bij Tesla (NASDAQ: TSLA), Allkem (ASX: AKE, OTC Pink: OROCF) en Rio Tinto (ASX: RIO, NYSE: RIO, LSE: RIO).

Lithiumvoorziening op korte termijn

Voorraden spelen een sleutelrol in deze hoge groei van de consumptie,"
Calendar
0
Ondertussen is de weerstand van 47 eindelijk weer eens geslecht. Op naar de 48 lijkt mij, waar de volgende weerstand ligt.
Geeninspiratie
0
Fijn om een consolidatie te zien inderdaad. Hoop over drie weken wat meer te horen over de plannen want de ontwikkelingen gaan ontzettend snel en je moet als bedrijf er goed tussen zitten.
BuyandholdT
2
quote:

Blanco rolling schreef op 29 juni 2023 18:49:

@ Lepre
Hoeveel stuks heb je?
200 en zit je daarom zo te roeptoeteren, omdat de druk je teveel is?

Ik heb er 11000, hoor je mij roeptoeteren?
Ik wach op een terechte koers voor mijn exit in dit fonds en die is bij lange na nog niet bereikt.

Nouw monotone praat en je constante wens die je dan ook nog post voor een overname is botweg ontstellend irritant en draagt bij aan de neergang van dit forum.
Ja, je zit hier constant te roeptoeteren hoeveel aandelen je hebt. En beetje denigrerend doen als iemand 200 stukken zou hebben...Zegt veel over je.
Aslof je meer of minder recht van spreken hebt naar gelang het aantal stuks.
Goed je wilde al opstappen hier. IEX heeft het makkelijk voor je gemaakt. Daaag.
Calendar
2
quote:

BuyandholdT schreef op 30 juni 2023 13:01:

[...]Ja, je zit hier constant te roeptoeteren hoeveel aandelen je hebt. En beetje denigrerend doen als iemand 200 stukken zou hebben...Zegt veel over je.
Aslof je meer of minder recht van spreken hebt naar gelang het aantal stuks.
Goed je wilde al opstappen hier. IEX heeft het makkelijk voor je gemaakt. Daaag.
Lekker makkelijk om kritiek te leveren als iemand geen weerwoord meer kan geven. Afgezien van het mogelijk denigrerende, heeft Blanco rolling gewoon gelijk. Iemand mag van mij hier overigens posten hoeveel aandelen die heeft. Ik word er niet jaloers van.
Alpen
3
quote:

Geeninspiratie schreef op 30 juni 2023 10:55:

...
Hoop over drie weken wat meer te horen over de plannen want de ontwikkelingen gaan ontzettend snel en je moet als bedrijf er goed tussen zitten.
Ik ook, en naast de huidige lithium gerelateerde projecten van "vandaag", d.w.z. het opzetten of uitbreiden van productie-installaties in Brazilië en Duitsland, ben ik tevens benieuwd naar de status van projecten van "overmorgen". En dan met name de activiteiten voor solid-state batterijen. Intern wordt door R&D sinds 2018 aan dit holy grail materiaal gewerkt, maar ook extern in combinatie met partners rond het Frauenhofer instituut. Alhoewel dat project net een paar maanden loopt; "don't hold your breath" zouden de Engelsen zeggen.
Gezien de belangen worden op het gebied van solid-state batterijen wereldwijd aanzienlijke investeringen gedaan en geraken ontwikkelingen in een stroomversnelling.

Zoals een paar weken geleden bijvoorbeeld gemeld door Toyota, die sprak van een technologische doorbraak (eerst zien dan geloven) en een EV met solid-state batterij (oplaadtijd: 10 min.) een range meegeeft van 1.200 km. Massaproductie voorzien voor 2027-2028.
www.reuters.com/business/autos-transp...
Kwalificatie- en evaluatieprojecten worden trouwens uitgevoerd door AMG Lithium met verschillende (vier) klanten/OEM's in Japan,
amg-nv.com/wp-content/uploads/CMD-AMG...
en Stefan Scherer voorziet commerciële produktie in 2028 (zoals uitgesproken op de CMD in maart). Dus kan ook niet helemaal worden uitgesloten dat AMG Lithium op de één of andere manier bij Toyota's ontwikkelingen was en is betrokken. Terwijl één van de drie Europese klanten waarmee momenteel kwalificatie- en evaluatieprojecten worden uitgevoerd Mercedes zou moeten zijn, althans volgens het artikel in Der Spiegel van 7 juni jl.
17.508 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 ... 872 873 874 875 876 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 2 mei 2024 09:06
Koers 22,500
Verschil +0,380 (+1,72%)
Hoog 22,540
Laag 22,200
Volume 10.328
Volume gemiddeld 237.158
Volume gisteren 101.402