AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG 2023

17.508 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 ... 872 873 874 875 876 » | Laatste
mathijsjelle
0
quote:

Het mannetje van de radio schreef op 28 juli 2023 10:16:

Dit klink misschien heel raar. Maar als je wat langer belegt in AMG, ga je hier aan wennen. Op nieuwsberichten, cijfers etc wordt extreem gereageerd (soms positief, soms negatief) in termen van de koersuitslagen. Maar onderliggende cijfers en toekomstperspectief zijn prima. Normaliter zie je de koers na verloop van tijd ook weer herstellen van een dergelijke klap. Vergt soms stalen zenuwen, maar de 'getrainde' AMG-belegger wordt hier niet warm of koud van.
Dat was mij het laatste jaar (zo lang zit ik pas in AMG) ook opgevallen en had ook wel een reactie van -5 of +5 % verwacht maar dit was ff andere koek.
In ieder geval een top bedrijf met goede vooruitzichten maar met echt een onmogelijke communicatie over outlook etc. Of beter gezegd het ontbreken van communicatie.
Lekker Truitje
1
@Mathijsjelle: jahoor, je bent niet de enige, mijn verlies en dat van mijn man apart ook nog, was groter. Wel enigszins gedempt door geschreven call-opties maar niet genoeg. Ik heb de aandelen niet verkocht, verwacht wel weer een stijging, maar kan misschien wel een paar maanden duren. Misschien een klein jaar.... Ik wil er niet uit zijn op het moment dat de stijging weer in gang wordt gezet, want dan zou het wel eens goed hard kunnen gaan.
Blub
0
De boot ingaan, kan niet als gestaffeld bijkoop.
Koers kan nog zakken, maar opwaarts potentiele kans is nu 10 %

Succes
Just lucky
0
quote:

am1993 schreef op 28 juli 2023 10:14:

[...]
Voor de Ebitda voor geheel 2023 wordt nu een range aangegeven van 350-380M. In het 1e halfjaar is al 225M aan Ebitda gerealiseerd, dus volgt nog een Ebitda van circa 125-155 voor het gehele 2e halfjaar!!! Dat is bijna net zoveel als in EEN kwartaal, dus van "compensatie in het 4e kwartaal kan m.i. geen sprake zijn.
Natuurlijk kan dat wel in Q3 ebitda bijv. 40 mln door stilleggen en in Q4 bijv.
130 mln
mathijsjelle
0
quote:

Lekker Truitje schreef op 28 juli 2023 10:20:

@Mathijsjelle: jahoor, je bent niet de enige, mijn verlies en dat van mijn man apart ook nog, was groter. Wel enigszins gedempt door geschreven call-opties maar niet genoeg. Ik heb de aandelen niet verkocht, verwacht wel weer een stijging, maar kan misschien wel een paar maanden duren. Misschien een klein jaar.... Ik wil er niet uit zijn op het moment dat de stijging weer in gang wordt gezet, want dan zou het wel eens goed hard kunnen gaan.
Ha Lekker Truitje, dank voor je reactie! Heb nu call opties mrt 24 en die gaan niet zo lekker om het maar simpel uit te drukken. Ben wel ff vertrouwen kwijt in AMG met opties. Aandelen zouden voor LT wel een mogelijkheid zijn.
HaBe
0
quote:

Mika schreef op 28 juli 2023 10:16:

[...]
Dit zijn veel grotere partijen die van hun aandelen AMG af wilden.

Ja er is verkocht, maar dat kan alleen als een andere partij er in gelooft en koopt.
Alpen
0
quote:

Kruimeldief schreef op 28 juli 2023 10:05:

@Hopper58: Volgens Heinz in de CC van Q1 moet Q4 ruimschoots de stillegging in Q3 compenseren.
Volgens de CC van Q2 ook.
Just lucky
0
quote:

Mika schreef op 28 juli 2023 10:16:

[...]
Er klinkt wat cynisme door in deze post richting forumleden die zich kritisch hebben uitgelaten over de communicatie vanuit AMG en wat er gisteren (en ook vandaag weer tot nu toe) is gebeurd.
Klopt dat vwb het door mij genoemde cynisme of interpreteer ik het verkeerd?
Mocht het inderdaad serieus bedoeld zijn, vwb de productie in Brazilië, daar is al genoeg over geschreven hier op dit forum. Daar zullen mensen niet door 'verrast' zijn zoals jij schrijft. Grote partijen zullen daar ook van op de hoogte zijn want ik geloof dat zij zich ook in zullen lezen.

Ik sta sowieso verbaasd om nu te lezen in enkele posten dat het aan de mensen zelf ligt dat ze nu zo in de boot gaan met dit aandeel.
'Het aandeel was te hard gestegen', 'als je de markt volgt qua prijzen dan kon je weten dat dit zou gaan gebeuren', 'mensen verwachten veel te snel veel winst' enz.
Eigenlijk worden een aantal forumleden die zich hebben uitgesproken over wat er in hun ogen is gebeurd (en daar reken ik mijzelf ook toe) een beetje weggezet als een stel onnozele. Jammer is dat. Want kijkend naar de grote aantallen die gisteren verhandeld werden (1.8 miljoen) met daaraan gekoppeld de grote koersdaling + wat er nu vanochtend weer gebeurt (een kleine 19% daling in iets meer dan een dag tijd) wordt dit natuurlijk niet veroorzaakt door wat forumleden die ook wat aandeeltjes AMG in hun bezit hebben. Dit zijn veel grotere partijen die van hun aandelen AMG af wilden. Partijen die bij een dergelijk fonds toch ook voor een langere periode gaan dan paar dagen zoals hier iemand op het forum suggereerde.
Dat de fan nu ineens een belangrijk issue zou zijn vind ik ook veelzeggend. Hadden we daar eerder al veel over gehoord dat dit zo'n probleem zou kunnen zijn?

Wat er nu is gebeurd (en nog steeds gebeurt) is m.i. een kwestie van vertrouwen, transparantie en geloofwaardigheid. Niemand vindt het prettig als dat beschaamd wordt. Grote partijen helemaal niet, kijkend naar wat er is verkocht. Want nogmaals, ondanks dat ik aardig wat aandelen AMG heb (en daardoor doet dit behoorlijk pijn in mijn portefeuille), mijn aandelen zijn maar een minuscuul druppeltje op de bekende plaat. Het zijn grote partijen die hebben gedropt en het is afwachten wanneer zij weer instappen waardoor de koers ook weer omhoog zou kunnen gaan.
Helemaal mee eens, ik denk ook dat de daling met name door het vertrouwen komt (dat is verdwenen) en nog geen eens door de outlookverlaging. Veel particulieren op dit forum zijn hierover ook verontwaardigd, professionals ook, en die trekken direct een conclusie, en dat is wegwezen. Het zal weer tijd kosten om dat vertrouwen te herstellen.
Hans_U
6
bijgekocht op 39,17.

Ik zit voor de lange(re) termijn. Wat er nu gebeurt is een afstraffing van een enorme (PR)blunder. Wordt door partijen misbruik van gemaakt om de koers weer eens ouderwets in elkaar te plempen.
Mindere resultaten t.g.v. een probleem in een fabriek en uitbreiden van de produktie zijn niet meer dan een beetje RUIS. Al eerder door iemand opgemerkt.

Verder is er niets aan de hand. Toekomst? Hangt helemaal af van je eigen inschatting van de energietransitie en hoe lithium en vanadium daarin een grote rol gaan spelen. Met het resulterende (lastig te voorspellen) spel van vraag en aanbod.

Mijn inschatting : over een paar jaar (3-4?) gaat het helemaal LOS met elektrisch vervoer. Als er solid-state accu's in grote(re) aantallen op de markt komen. Dubbele capaciteit, lichter, sneller laden, niet zo brandgevaarlijk.
Komen nu al, grote doorbraak zo tegen de tijd dat de Toyota's van deze wereld er mee gaan komen.
En over een paar jaar is ook de laad-infrastructuur beter op orde.

Maar ook tot die tijd, worden er electrische (vracht)auto's gemaakt. Tesla gaat echt elke 45 seconden een auto uitspugen uit zo'n giga-fabriek. Idem straks met de cybertruck. Ongeacht wat je er van vindt, ze gaan geproduceerd worden.
Er komen kleinere, goedkopere auto's (VW, Volvo, Stellantis), en er wordt gestimuleerd. China nu al weer, Europa en Amerika zullen niet achterblijven.

Grootschalige accu's is een enorme groeimarkt. In hoeverre AMG hier succesvol in wordt, moet je maar afwachten (veel concurrentie), maar kan wat worden.

Last-but-not-least : zou me niet verbazen als "technology" verkocht zou worden.

Mijn inschattingen voor wat het waard is. Ik blijf zitten waar ik zit en laat me niet gek maken en/of intimideren.
Denk aan je gezondheid ;-)

wijsheid, succes, groeten, Hans.
Het mannetje van de radio
3
quote:

mathijsjelle schreef op 28 juli 2023 10:20:

[...]

In ieder geval een top bedrijf met goede vooruitzichten maar met echt een onmogelijke communicatie over outlook etc. Of beter gezegd het ontbreken van communicatie.
Dat gebrek aan goede communicatie en PR vanuit AMG is al lange tijd een doorn in het oog van menig aandeelhouder en forum-lid.
Daar kan en moet AMG echt nog stappen in zetten. Het zou al een slok op een borrel schelen als er een fris nieuw boegbeeld tot het bestuur toetreedt.

Heinz is in mijn optiek enorm goed bezig geweest met de ontwikkeling van het bedrijf tot waar het nu staat en met zijn visie mbt Lithium etc. Maar anderzijds vind ik hem een PR-ramp. Mooiste zou zijn dat hij als 'technisch visionair' actief blijft bij AMG, maar zich laat vervangen als CEO door een persoon met een betere uitstraling.
Just lucky
0
Yes, buckle up, de trein gaat vertrekken, op naar de 100...... Grapje natuurlijk, het zal tijd kosten om het vertrouwen te herstellen. Stabilisatie/herstel van de prijzen zal ook een goede basis kunnen leggen.
Xynix
1
quote:

JH1988 schreef op 28 juli 2023 07:31:

Mooi om te zien hoe iedereen zo mega verbaasd is over de "extreme drop" maar dan wel tegelijk aangeeft.

"Gelukkig heb ik flink lopen afbouwen voor de cijfers"

Het probleem is niet de shorts, het probleem zijn niet de brokers, het probleem is niet de CEO.

Het probleem is dat mensen handelen in plaats van investeren, en dan zijn grote koerssprongen te verwachten:)

Ik noem het nu het "probleem" maar het is geen probleem natuurlijk. Voor de echt lange termijn maakt het weinig uit, of je nou op 50 in bent gestapt of op 45, of op 40.
Volg je de bijdragen van Rontron op het Shell forum? Zo ja, dan weet je dat juist het verstandig handelen en daarmee benutten van de swings rond de trendlijn DE sleutel is tot goede rendementen. Onder verstandig handelen versta ik ook het schrijven van kortlopende puts en calls op de daartoe geëigende momenten. Mijn eigen ervaring van de afgelopen 2-3 jaar is ook dat je daarmee een rendementsverbetering van 20-30% (en meer) kunt behalen.

Ik ben gisteren om die reden in AMG gestapt op 39,6. Ik denk daar voor de volgende expiratie door een combinatie van dividend, geschreven call 42 AUG23 (0,55) en koersherstel van het aandeel zelf zo'n 7-8% rendement te gaan maken in iets minder dan een maand. Dat is goed genoeg voor mij. Daarna kijk ik wel verder of ik ook in de toekomst nog wat met AMG ga doen. Maar ik kies tegenwoordig steeds vaker voor om gewoon liquide te gaan tot ik weer ergens een mooie kans zie langskomen.
weinigmazzel
0
Ik geloof niet dat ze dezelfde flater nog ooit begaan .
Hopelijk heeft de koers geen zin om inde dertigers te vertoeven.
Had erger gekund, mooi om weer wat bij te kopen.
Positief richting dividend maandag en nieuwe kansen augustus.
steef78
0
quote:

HaBe schreef op 28 juli 2023 10:26:

[...] Ja er is verkocht, maar dat kan alleen als een andere partij er in gelooft en koopt.
Dat klopt niet. Het kan natuurlijk ook een shorter zijn die zijn positie sluit.
Lekker Truitje
0
Er zijn nog genoeg partijen die flink vertrouwen hebben in dit bedrijf, in dit aandeel, deze markt. Ik heb o.a. geschreven call-opties dec. 46. Die staan nu op € 1,80. Dus een koper moet dan uiterlijk t.z.t. een prijs betalen van € 47,80 voor een aandeel. Is die gek of slim ;) Ze gaan net naar 1,75.
Aandeel doet nu € 39,51 ...
HaBe
1
quote:

steef78 schreef op 28 juli 2023 10:48:

[...]

Dat klopt niet. Het kan natuurlijk ook een shorter zijn die zijn positie sluit.
Is waar maar dat zijn niet echt investeerders die er niet meer in geloven, maar gebruiken de gelegenheid.
Just lucky
0
Wat me wel opvalt is dat de bied en laatboekjes bijna leeg zijn, allebei ca 3k stuks...
17.508 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 ... 872 873 874 875 876 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 30 apr 2024 14:31
Koers 22,280
Verschil -0,060 (-0,27%)
Hoog 22,440
Laag 22,040
Volume 28.137
Volume gemiddeld 240.396
Volume gisteren 164.778