AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG 2023

17.508 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 ... 872 873 874 875 876 » | Laatste
Stork 49
0
quote:

Mika schreef op 28 juli 2023 15:19:

[...]
Het is inderdaad 'lijden' wat er gebeurt maar je bedoelt zelf waarschijnlijk 'Leiden'?
ik bedoelde precies wat ik schreef: als het leiden is met een korte ei dan is het Lijden met een lange ij. Toch?
[verwijderd]
1
quote:

Zwaluwe/Dongen schreef op 28 juli 2023 15:56:

[...]
ik bedoelde precies wat ik schreef: als het leiden is met een korte ei dan is het Lijden met een lange ij. Toch?
Maar je schrijft 'lijden in last' en volgens mij is het gezegde 'Leiden in last'.
Overname is E-Fiets
0
Hallo Aandeeltje, wat voor belang heb jij met een koers van 30-35 EUR?

Degroof Petercam had gisteren nog een koersdoel van 50 EUR,
Freemoneyforever
0
quote:

Mika schreef op 28 juli 2023 15:57:

[...]
Maar je schrijft 'lijden in last' en volgens mij is het gezegde 'Leiden in last'.
Ik kan van beide wel genieten (zou lijden in last echt fout geschreven zijn, ik betwijfel dat, alleen dan wordt het letterlijk, Leiden in last is meer figuurlijk), creatief gevonden!
Just lucky
1
Idd bijzonder als je de (slechte) resultaten leest van Signify (zie ook advies IEX) en de koers flink stijgt. Dat bevestigd misschien wel waarom AMG daalt, bij op zich prima cijfers. Iets met een ego en vertrouwen.....
Freemoneyforever
0
quote:

Just lucky schreef op 28 juli 2023 16:17:

Idd bijzonder als je de (slechte) resultaten leest van Signify (zie ook advies IEX) en de koers flink stijgt. Dat bevestigd misschien wel waarom AMG daalt, bij op zich prima cijfers. Iets met een ego en vertrouwen.....
Het gaat mij meer om de (toekomstige) waarde van het bedrijf, dan om de huidige beurskoers. Signify is een echt dividendaandeel, AMG deels ook een groeiaandeel.
[verwijderd]
2
quote:

Freemoneyforever schreef op 28 juli 2023 16:16:

[...]
Ik kan van beide wel genieten (zou lijden in last echt fout geschreven zijn, ik betwijfel dat, alleen dan wordt het letterlijk, Leiden in last is meer figuurlijk), creatief gevonden!
Laatste wat ik er over wil zeggen anders wordt het een beetje een taaldraadje maar volgens mij heeft het met de plaats Leiden te maken welke destijds belegerd werd (ontzet van Leiden - 80 jarige oorlog).
Calendar
0
quote:

Calendar schreef op 28 juli 2023 15:52:

Ben de call aan het beluisteren.

Een deel van de verklaring voor de relatief goede cijfers in Q2 en de relatief slechte toekomstige resultaten in Q3 is de relatief hoge verscheping van Spodumene in Q2 van 29.000 ton versus normaal 22.000 ton. Dat betekent 7.000 ton minder winstbijdrage in Q3.
Ik meen verder te begrijpen dat de "ramp up" van de verhoogde productie in Q4 plaats vindt. Dit betekent dat er niet in geheel Q4 op 100% capaciteit kan worden gedraaid. Dat is dus een extra verklaring voor de relatief slechte outlook. Blijkbaar is de uitbreiding verder naar achteren in de tijd verschoven.
Just lucky
0
quote:

Calendar schreef op 28 juli 2023 16:41:

[...]

Ik meen verder te begrijpen dat de "ramp up" van de verhoogde productie in Q4 plaats vindt. Dit betekent dat er niet in geheel Q4 op 100% capaciteit kan worden gedraaid. Dat is dus een extra verklaring voor de relatief slechte outlook. Blijkbaar is de uitbreiding verder naar achteren in de tijd verschoven.
Vergeet niet dat dat fannetje, in 2023 ook 21 mln ebitda scheelt......
Lekker Truitje
0
Nog 1x over de autoboot bij Ameland:
uit de Telegraaf: "Auto’s zonder opgeladen batterij in het ruim laden is volgens hem niet mogelijk. „Dan krijg je ze de boot namelijk niet op zonder te slepen. Ontladen aan boord kan ook niet, want dan krijg je ze er niet meer af. Ze moeten dus wel met volle accu het ruim in worden gereden.” In eerste instantie werd gemeld dat er slechts enkele elektrische auto’s aan boord van het vrachtschip waren. Later liep dat aantal ineens sterk op, van 25 naar ongeveer 500."
Lijkt me dat je die accu's dan toch niet persé vol hoeft te laden, genoeg voor 10-20-50 km, wat er nodig is, en dan de accu bij de importeur laten opladen, is misschien nog goedkoper ook .

Zoals iemand hier ook al schreef, dit gevalletje kan het exporteren per boot veel moeilijker gaan maken, rederijen of verzekerings-mij'en die weigeren enz. Minder electr.auto's> minder accu's> minder lithium> minder AMG.
Of die solid state accu's zouden dat probleem kunnen oplossen ?
Calendar
0
quote:

Just lucky schreef op 28 juli 2023 16:45:

[...]Vergeet niet dat dat fannetje, in 2023 ook 21 mln ebitda scheelt......
Dat heeft Q2 gedrukt. Volgens mij is dat nu opgelost. Hoe kom jij aan 21 miljoen?
VLiTaNbase
1
N.a.v. zorgen op dit forum over financiële invloed van tijdelijk stilleggen van de mijn voor capaciteitsuitbreiding van de Spodumene productie in Brazilië in Q3 (eventueel doorlopend in Q4) zeg ik het nog eens:

De beurswaarde van de aandelen AMG wordt niet alleen bepaald door de jaarlijkse winst en winstverwachtingen, maar ook door de voorraad Lithium en Tantaal die in de toekomst nog uit de mijn kan worden gewonnen (met relatief goedkope productie).

Vergelijk dit eens met de beurswaarde van het Canadese bedrijf Lithium Americas (LAC) op de NYSE en de TSX.
LAC heeft nog nauwelijks Lithium geproduceerd en verkocht vanuit wel (ver) gevorderde projecten in Argentinië.
En LAC heeft een project Thacker Pass (constructie net begonnen) in het noorden van de staat Nevada (USA). The largest known measured and indicated resource in the United States and the next large scale lithium mine.
De beurs waardering van LAC is merendeels gebaseerd op deze laatste te winnen Lithium voorraad. Men wil overigens beide onderdelen (Argentinië en Noord-Amerika) binnenkort gaan scheiden.
Just lucky
0
quote:

Calendar schreef op 28 juli 2023 16:52:

[...]

Dat heeft Q2 gedrukt. Volgens mij is dat nu opgelost. Hoe kom jij aan 21 miljoen?
Ik meende gelezen te hebben, dat dat de rest van het jaar nog speelde, zou ik moeten nalezen.
Goudmijn64
0
Ik had gehoopt op een klein plusje vandaag, maar zodra het aandeel 39,40 bereikt zakt het weer weg.

Maandag dan maar het herstel?
am1993
2
Persoonlijk ben ik van mening, dat de extreme daling van de koers vooral te maken heeft met het gebrek aan (vooral) informatie aan de aandeelhouders. Dat schept geen vertrouwen, als je bij tegenslagen, dat niet meldt en daarmee ook de beleggers en analisten die het aandeel volgen in het ongewisse laat.
Neem bijvoorbeeld Flow Traders, dat voor de lock down met een mededeling kwam, dat de resultaten over het 2e kwartaal zouden tegenvallen mede i.v.m. lage omzetten en lage volatiliteit. Uiteraard hadden veel aandeelhouders (gelet op de vix en de stand van de beurzen) al dat vermoeden, maar toch. De koers gaf uiteraard een reactie en zette een langzaam dalende trend in.
Vandaag komt FT met cijfers waarbij duidelijk wordt, dat ze inderdaad over het 2e kwartaal geen ruk hebben verdiend, betalen wel een interimdividend van pakweg € 0.30 en wat doet de koers? Die stijgt!
Had bij AMG dus ook kunnen gebeuren. Koers drukte al lang tegen de 50 en een duidelijke boodschap vanuit het MT had de koers even laten schrikken, met mogelijk een langzame daling, maar geen -15% na het bekendmaken van de cijfers, met ondertussen ook nog eens koersdoelverhogingen van ING en DP, met op 26 juli nog een nabrander dat de analisten een fors hogere winst verwachten.
Daar maak je geen vrienden mee.
Helaas zullen veel beleggers nu hun wonden moeten likken en kijken ze als je het woord AMG laat vallen, de andere kant op.
Dan heb je m.i. dus iets helemaal verkeerd gedaan, want die beleggers heb je dus gewoon nodig om je aandeel te kopen en de algoritmen in gang te zetten om de koers te verhogen.
Ook grote partijen zullen niet happig zijn om in te stappen, want die zouden, door het niet communiceren van tegenvallers in het verleden, kunnen denken dat er misschien nog een paar lijken in de kast zitten.
Als de CEO dus weer gaat klagen dat de koers te laag is, moet hij m.i. in de spiegel kijken.
Terzijde: Ik heb m.i. niemand hier aandacht zien schenken aan het feit, dat de heer S. meldde, dat de uitbreiding in BrazilIë wordt gefinancierd en dat pas in het 4e kwartaal duidelijk zou worden hoe dat precies zou uitpakken. Bovendien zou de bouw van de extra fabriek daar circa 2 jaar in beslag nemen. En ook, dat het plan van aanpak in de samenwerking met Shell en Aramco óók pas in het 4e kwartaal duidelijk zou worden.
Kortom: m.i. is er nog héél veel te verduidelijken. Gelukkig is de kaspositie en het financieringspotentieel van AMG behoorlijk fors, maar als je veel investeert en het zit een beetje tegen, dan kan het zo maar op zijn. Dat hebben we meer voorbij zien komen. Voorbeelden te over. Mijn vertrouwen in het MT van AMG heeft wel een deuk opgelopen.
Niets mis mee, want ik ben daardoor nóg oplettender wat dit aandeel betreft.
HaBe
1
Nu 3 weken vakantie en heb zo de pest in m.b.t. AMG dat ik me er toe moet zetten om te genieten van mijn vrije tijd. Ik weet het dat is niet goed. Maar zelfs vandaag lukt het niet om een beetje in het groen te blijven. Ik ga het dividend maar omzetten in drank maandag.
Dartzeiler
0
quote:

HaBe schreef op 28 juli 2023 17:17:

Nu 3 weken vakantie en heb zo de pest in m.b.t. AMG dat ik me er toe moet zetten om een te genieten van mijn vrije tijd. Ik weet het dat is niet goed. Maar zelfs vandaag lukt het niet om een beetje in het groen te blijven. Ik ga het dividend maar omzetten in drank maandag.
Proost
Calendar
4
Ik heb de call beluisterd.

Een deel van de verklaring voor de relatief goede cijfers in Q2 en de relatief slechte toekomstige resultaten in Q3 is de relatief hoge verscheping van Spodumene in Q2 van 29.000 ton versus normaal 22.000 ton. Dat betekent 7.000 ton minder winstbijdrage in Q3.

Ik meen verder te begrijpen dat de "ramp up" van de verhoogde productie in Q4 plaats vindt. Dit betekent dat er niet in geheel Q4 op 100% capaciteit kan worden gedraaid. Dat is dus een extra verklaring voor de relatief slechte outlook. Blijkbaar is de uitbreiding verder naar achteren in de tijd verschoven.

De toon van Heinz viel reuze mee. Hij was rustig. De ABN AMRO analist werd per ongeluk door de operator afgekapt maar kwam later weer aan bod.

Het viel mij op dat ook de CFO niets wilde delen over de start van de transitie naar het nieuwe "flow sheet" van 130.000 ton. Vreemd aangezien ze bij de CMD en Q1 wel een timeline hadden genoemd.
HaBe
0
am1993
1
quote:

HaBe schreef op 28 juli 2023 17:17:

Nu 3 weken vakantie en heb zo de pest in m.b.t. AMG dat ik me er toe moet zetten om te genieten van mijn vrije tijd. Ik weet het dat is niet goed. Maar zelfs vandaag lukt het niet om een beetje in het groen te blijven. Ik ga het dividend maar omzetten in drank maandag.
Goed idee. U heeft toch vakantie, dus om pakweg 12.00 uur de eerste versnapering bij de lunch en dan doorzetten! Ik begin meestal rond 16.00-16.30 uur, maar ik ben pensionado:) Prettig weekend.
17.508 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 ... 872 873 874 875 876 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 2 mei 2024 17:35
Koers 23,420
Verschil +1,300 (+5,88%)
Hoog 23,740
Laag 22,200
Volume 239.094
Volume gemiddeld 237.763
Volume gisteren 101.402