AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG 2023

17.508 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 ... 872 873 874 875 876 » | Laatste
Chip Freight Train
2
Was dit al eerder gepost? Sorry als dat het geval is.

nl.hardware.info/nieuws/85976/ware-vo...


Ware vorm van lithium ontdekt, kan leiden tot veilige lithium-metaal-accu’s
Onderzoekers van het California NanoSystems Institute van de UCLA zijn er voor het eerst in geslaagd om de ware vorm van lithium te observeren. Dit was tot dusver niet mogelijk omdat er bij traditionele toepassingen vrijwel onmiddellijk corrosie wordt gevormd. De ontdekking kan zorgen voor veilige lithium-metaal-accu’s, die een stuk krachtiger zijn dan de lithium-ion-gebaseerde varianten.

Door het gebruik van een nieuwe techniek kan het vormen van corrosie worden vermeden. Dankzij dit proces heeft men ontdekt dat het lithium in alle vier de gevallen miniscule rhombische twaalfvlakken vormde, met de grootte van maximaal 2 micrometer – ongeveer de gemiddelde lengte van een enkele bacterie.

Het team omschrijft de dodecaëders (bovenaan) als twaalfkantige figuren die lijken op de dobbelstenen die in rollenspellen zoals Dungeons and Dragons worden gebruikt.

De onthulling van de echte vorm van lithium – wanneer er geen corrosie optreedt – suggereert dat het explosiegevaar van lithium-metaal-accu’s kan worden verminderd. Het onderzoek toont namelijk aan dat de atomen zich ophopen in een geordende vorm in plaats van een die kriskras door elkaar loopt en voor veiligheidsrisico's kan zorgen in batterijen. De ontdekking zou dan ook belangrijke gevolgen kunnen hebben voor de ontwikkeling van betere accu’s.
Fox WIld
2
quote:

christo1 schreef op 9 augustus 2023 15:06:

lithium carbonaat prijs nog steeds dalende, en aangezien het huidige sentiment in China qua economische heropleving zie ik het nog niet direct de andere kant uitgaan.

De rijken zullen wel een elektrische auto aanschaffen als ze dit nog niet gedaan hebben voor deze groep maakt het weinig uit de kostprijs voor een EV, maar de middenklasse en lager zullen wel vijf keer nadenken of hun koop uitstellen tot later als er weer economische stabiliteit of groei is.

Ik blijf geloven in AMG maar momenteel wacht ik af.

Mvg.
Wat een onzin. BYD maakt al een EV voor minder dan 10K.
En in Europa zijn al EV's te koop tussen 20K en 30K. Moet je daar rijk voor zijn?
Geeninspiratie
1
quote:

BEAR-BULL schreef op 9 augustus 2023 14:37:

[...]

Ik denk dat de modules tamelijk snel gebouwd kunnen worden. Zo een gebouw wat er nu staat kost hooguit iets van 10 miljoen. De bouwkosten zijn veel hoger en dat impliceert dat er allerlei voorbereidingen in de bouw zijn opgenomen voor de andere modules.

Input van grondstoffen:
Dat lijkt mij niet zo een groot probleem. De aanbieders van halffabricaten hebben daar niets aan als het niet verwerkt kan worden. AMG heeft met de toekomstige modules die capaciteit, waardoor de aanbieders in de rij zullen staan met hun halffabrikaat.
Wishful thinking. Ga nou maar gewoon uit van de timelines gegeven en als die behaald worden, is het al knap.
christo1
0
quote:

Fox WIld schreef op 9 augustus 2023 15:21:

[...]

Wat een onzin. BYD maakt al een EV voor minder dan 10K.
En in Europa zijn al EV's te koop tussen 20K en 30K. Moet je daar rijk voor zijn?
We zullen het er dan maar bij houden dat de lithium carbonaat prijs dalende is en daarop moest gekeken worden volgens het management om hun contract prijs ongeveer te berekenen.

Over het andere dat ik aangehaald heb gaan we toch niet overeenkomen qua visie.

Mvg.
silverwheaton
2
Gun AMG gewoon wat tijd. Ik kijk argwanenend naar de reacties op dagkoersschommelingen. Ik zit er in voor de lange termijn -sinds meer dan tien jaar- en ken ‘t reilen en zeilen ondertussen een beetje in onze hartendief. Maar ik ben er ook stellig van overtuigd dat we over pakweg twee jaar niet hoger noteren dan nu, ook al heeft dit bedrijf mijn vertrouwen nooit aangetast. Maar voor de meesten alhier geldt enkel jaarwinsten boeken.
Just lucky
2
quote:

silverwheaton schreef op 9 augustus 2023 16:07:

Gun AMG gewoon wat tijd. Ik kijk argwanenend naar de reacties op dagkoersschommelingen. Ik zit er in voor de lange termijn -sinds meer dan tien jaar- en ken ‘t reilen en zeilen ondertussen een beetje in onze hartendief. Maar ik ben er ook stellig van overtuigd dat we over pakweg twee jaar niet hoger noteren dan nu, ook al heeft dit bedrijf mijn vertrouwen nooit aangetast. Maar voor de meesten alhier geldt enkel jaarwinsten boeken.
Dan moet je als serieuse belegger direct alles verkopen.
silverwheaton
1
quote:

Just lucky schreef op 9 augustus 2023 16:14:

[...]Dan moet je als serieuse belegger direct alles verkopen.
Ik heb ruim dertig aandelen in port en heb sinds zes jaar geen enkel order meer geplaatst. En dat bezorgt me rust en vooral rendement. Geloof in wat je koopt!
BEAR-BULL
1
quote:

G20 Xdrive schreef op 9 augustus 2023 16:36:

Dividend zou bijgeschreven worden vandaag ??
Bij Degiro krijg je het dividend altijd een dag later. Snap het wel want zij krijgen het die dag gestort en dan hebben zij weer een dag nodig om dat te verdelen.
Lepre Chaun
0
quote:

BEAR-BULL schreef op 9 augustus 2023 17:26:

[...]

Bij Degiro krijg je het dividend altijd een dag later. Snap het wel want zij krijgen het die dag gestort en dan hebben zij weer een dag nodig om dat te verdelen.
Jij snapt veel.
Just lucky
0
quote:

Lepre Chaun schreef op 9 augustus 2023 17:34:

[...]

Jij snapt veel.
Wilde ik ook net zeggen, slimme kerel hoor, duimpje.....
Take a sisi
0
quote:

silverwheaton schreef op 9 augustus 2023 16:19:

[...]

Ik heb ruim dertig aandelen in port en heb sinds zes jaar geen enkel order meer geplaatst. En dat bezorgt me rust en vooral rendement. Geloof in wat je koopt!
Een oprecht sterk argument , kunt U even samenvatten over het waarom het , over twee jaar niet hoger staat , want zo ver reikt mijn visie niet , had zelf 2 kwartalen gedacht , ik vermoed dat U uw visie baseert op concurrentie , vraag en aanbod .
Goudmijn64
1
quote:

silverwheaton schreef op 9 augustus 2023 16:07:

Gun AMG gewoon wat tijd. Ik kijk argwanenend naar de reacties op dagkoersschommelingen. Ik zit er in voor de lange termijn -sinds meer dan tien jaar- en ken ‘t reilen en zeilen ondertussen een beetje in onze hartendief. Maar ik ben er ook stellig van overtuigd dat we over pakweg twee jaar niet hoger noteren dan nu, ook al heeft dit bedrijf mijn vertrouwen nooit aangetast. Maar voor de meesten alhier geldt enkel jaarwinsten boeken.
Als je verwacht dat de koers over 2 jaar niet hoger staat dan de huidige koers en je hebt een long positie…. Beleg jij dan voor het dividend? Amg is niet echt een dividend topper
Warrem Buffet
0
quote:

silverwheaton schreef op 9 augustus 2023 16:07:

Gun AMG gewoon wat tijd. Ik kijk argwanenend naar de reacties op dagkoersschommelingen. Ik zit er in voor de lange termijn -sinds meer dan tien jaar- en ken ‘t reilen en zeilen ondertussen een beetje in onze hartendief. Maar ik ben er ook stellig van overtuigd dat we over pakweg twee jaar niet hoger noteren dan nu, ook al heeft dit bedrijf mijn vertrouwen nooit aangetast. Maar voor de meesten alhier geldt enkel jaarwinsten boeken.
Beetje raar verhaal, waarom zit er dan in? Ga dan 2 jaar ergens anders in beleggen en kom dan terug. Of heb je het te gemakkelijk/te lui?
Warrem Buffet
2
Ik val u niet aan hoor, ik gun iedereen zijn manier van denken. Maar ik kan mij niet voorstellen, dat je inactief bent met beleggen, en dan toch actief op forums bezig bent.
Lepre Chaun
0
CFD’s en turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 73% van de retailbeleggers lijdt verlies op de handel in CFD’s met deze aanbieder. 75% van de retailbeleggers lijdt verlies op de handel in turbo’s met deze aanbieder. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe CFD’s en turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren. Opties zijn complexe financiële instrumenten. Uw vermogen loopt risico.
17.508 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 ... 872 873 874 875 876 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 29 apr 2024 17:35
Koers 22,340
Verschil +0,460 (+2,10%)
Hoog 22,340
Laag 21,900
Volume 164.778
Volume gemiddeld 240.396
Volume gisteren 313.927