AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG 2023

17.508 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 ... 872 873 874 875 876 » | Laatste
HaBe
1
quote:

christo1 schreef op 20 augustus 2023 08:21:

[...]

Is de deadline opgeschoven naar februari 2024 voor de spodumene uitbreiding van 130.000 ton of is dit iets anders, dat lijkt me dan toch een setback.

Het enige voordeel zou dan kunnen zijn dat Q3 aan normale productievolumes zal draaien.

Maat ik ga uit van het laatst gecommuniceerde bericht , dat Q3 negatief beïnvloed zal zijn door de omschakeling naar 130.000 ton spodumene concentrate.

AMG Brazil investeert in een project om de productiecapaciteit van de Lithium Concentrate Beneficiation Plant te vergroten, tot 130.000 ton per jaar tegen februari 2024.


Verwacht maar niets van Q3 en Q4. Is dat erg?: nee volgens mij niet. Vanaf 2024 zal AMG een gestaag stijgende lijn laten zien. In eerste instantie in volume en diversificatie hetgeen ook tegen lage prijzen een stijgende omzet creëert. Zodra de prijzen wat herstellen zal de winst omhoog vliegen. Ik heb echt de indruk dat er minder of in een lager tempo wordt opgestart bij de miners. Dat kan een significant probleem opleveren. Niet in 2024 maar wel daarna m.b.t. tekorten en ergo hogere prijzen.
Kruimeldief
0
quote:

christo1 schreef op 20 augustus 2023 08:21:

[...]

Is de deadline opgeschoven naar februari 2024 voor de spodumene uitbreiding van 130.000 ton of is dit iets anders, dat lijkt me dan toch een setback.

Het enige voordeel zou dan kunnen zijn dat Q3 aan normale productievolumes zal draaien.

Maat ik ga uit van het laatst gecommuniceerde bericht , dat Q3 negatief beïnvloed zal zijn door de omschakeling naar 130.000 ton spodumene concentrate.

AMG Brazil investeert in een project om de productiecapaciteit van de Lithium Concentrate Beneficiation Plant te vergroten, tot 130.000 ton per jaar tegen februari 2024.


Was mij ook opgevallen. Michele meteen gemaild. Hopelijk komt er een antwoord.
Gaasp
6
quote:

Take a sisi schreef op 20 augustus 2023 08:32:

[...]

- de eerste schuld moet pas ergens in 2027-28 afgelost te worden -

Weet iemand wellicht de som van dat af te lossen bedrag ?
Dat heb je iets concreets .
Uit het laatste jaarverslag (vanaf pag.117) haal ik het volgende

Dit is de "term loan" die op 30-11-2028 moet zijn afgelost.
Van de oorspronkelijke $350 miljoen stond eind vorig jaar nog $346,5 miljoen open.
Rente is Libor + 3,5%. Effectief 7,9% op 31-12-2022. Er zijn interest rate swaps afgesloten om die rente stabiel te houden.
Er hangen wat convenanten aan deze lening , met name over de hoeveelheid cash die er op de balans moet staan, waardoor een spoedige aandeleninkoop mij niet erg waarschijnlijk lijkt.

Er zijn nog meer leningen, o.a. in Brazilië en in Ohio, maar die hoeven pas later te worden ingelost.

Per eind 2022 was de totale schuld $661.270 miljoen, en de netto schuld $330 miljoen
De netto schuld per 30 juni 2023 is afgenomen tot $280 miljoen, maar daar moet het interim dividend nog van af (nou ja, komt erbij natuurlijk).
Take a sisi
0
quote:

Gaasp schreef op 20 augustus 2023 10:05:

[...]

Uit het laatste jaarverslag (vanaf pag.117) haal ik het volgende

Dit is de "term loan" die op 30-11-2028 moet zijn afgelost.
Van de oorspronkelijke $350 miljoen stond eind vorig jaar nog $346,5 miljoen open.
Rente is Libor + 3,5%. Effectief 7,9% op 31-12-2022. Er zijn interest rate swaps afgesloten om die rente stabiel te houden.
Er hangen wat convenanten aan deze lening , met name over de hoeveelheid cash die er op de balans moet staan, waardoor een spoedige aandeleninkoop mij niet erg waarschijnlijk lijkt.

Er zijn nog meer leningen, o.a. in Brazilië en in Ohio, maar die hoeven pas later te worden ingelost.

Per eind 2022 was de totale schuld $661.270 miljoen, en de netto schuld $330 miljoen
De netto schuld per 30 juni 2023 is afgenomen tot $280 miljoen, maar daar moet het interim dividend nog van af (nou ja, komt erbij natuurlijk).
Bedankt dit zegt duidelijk weer wat meer , aangaande de vraag die ik bij Umicore heb uitgezet inhoudelijk ongeveer het volgende

HLM - High Lithiun Mangaan tot zover alles nog duidelijk , echter wilde ik U vragen of in de fabrikage van deze batterij het Lithium-carbonaat of het Lithium-hydroxide wordt toegepast voor de vervaardiging van deze vooruit strevende batterij
---------------------------------------------------------------
Thank you so much for your question about HLM

We have forwarded your question to our Business Unit expert. That colleague will contact you to help you with all your questions.

Kind regards,

Umicore Group Communications

Tot zo ver
DeJef
2
quote:

Take a sisi schreef op 20 augustus 2023 11:03:

[...]

Bedankt dit zegt duidelijk weer wat meer , aangaande de vraag die ik bij Umicore heb uitgezet inhoudelijk ongeveer het volgende

HLM - High Lithiun Mangaan tot zover alles nog duidelijk , echter wilde ik U vragen of in de fabrikage van deze batterij het Lithium-carbonaat of het Lithium-hydroxide wordt toegepast voor de vervaardiging van deze vooruit strevende batterij
---------------------------------------------------------------
Thank you so much for your question about HLM

We have forwarded your question to our Business Unit expert. That colleague will contact you to help you with all your questions.

Kind regards,

Umicore Group Communications

Tot zo ver
Nog eens aan mijn goede vriend Bard gevraagd:

Yes, lithium hydroxide is needed for the production of HLM batteries. HLM batteries are lithium-ion batteries that use a cathode material with a high lithium and manganese content. The lithium hydroxide is used to synthesize the cathode material, which is typically a lithium manganese oxide (LMO) compound. The LMO compound has a high energy density and is also relatively inexpensive, making it a good choice for HLM batteries.

Here is a brief overview of the process of producing HLM batteries:

Lithium hydroxide is mixed with a solution of manganese salts.
The mixture is then heated, which causes the lithium hydroxide and manganese salts to react and form the LMO compound.
The LMO compound is then processed into a powder form, which is used to make the cathode of the HLM battery.
The use of lithium hydroxide in the production of HLM batteries is a relatively new development. However, it is seen as a promising way to improve the performance and affordability of these batteries.

Here are some of the advantages of using lithium hydroxide in HLM batteries:

Higher energy density: The LMO compound has a higher energy density than other cathode materials, such as lithium cobalt oxide (LCO). This means that HLM batteries can store more energy, which can extend the range of electric vehicles.
Lower cost: Lithium hydroxide is relatively inexpensive, which makes it a more cost-effective option for HLM batteries than other cathode materials.
Improved safety: The LMO compound is less flammable than other cathode materials, which makes HLM batteries safer to use.
Overall, lithium hydroxide is a promising material for the production of HLM batteries. It offers a number of advantages over other cathode materials, including higher energy density, lower cost, and improved safety. As a result, HLM batteries are expected to play an increasingly important role in the future of electric vehicles.
4finance
3
quote:

HaBe schreef op 20 augustus 2023 09:06:

[...] Verwacht maar niets van Q3 en Q4. Is dat erg?: nee volgens mij niet. Vanaf 2024 zal AMG een gestaag stijgende lijn laten zien. In eerste instantie in volume en diversificatie hetgeen ook tegen lage prijzen een stijgende omzet creëert. Zodra de prijzen wat herstellen zal de winst omhoog vliegen. Ik heb echt de indruk dat er minder of in een lager tempo wordt opgestart bij de miners. Dat kan een significant probleem opleveren. Niet in 2024 maar wel daarna m.b.t. tekorten en ergo hogere prijzen.
Veel onzekerheid in grondstoffen prijzen en de Outlook van AMG,
dat in combinatie met grillige beurzen zal het aandeel voorlopig geen goed doen. Dit gaat eerst afdalen richting de 20’ ers.
Geen enkele positieve reden om hier nu in te stappen.
Gewoon een midden 20 koers afwachten.
Take a sisi
1
quote:

DeJef schreef op 20 augustus 2023 12:27:

[...]

Nog eens aan mijn goede vriend Bard gevraagd:

Yes, lithium hydroxide is needed for the production of HLM batteries. HLM batteries are lithium-ion batteries that use a cathode material with a high lithium and manganese content. The lithium hydroxide is used to synthesize the cathode material, which is typically a lithium manganese oxide (LMO) compound. The LMO compound has a high energy density and is also relatively inexpensive, making it a good choice for HLM batteries.

Here is a brief overview of the process of producing HLM batteries:

Lithium hydroxide is mixed with a solution of manganese salts.
The mixture is then heated, which causes the lithium hydroxide and manganese salts to react and form the LMO compound.
The LMO compound is then processed into a powder form, which is used to make the cathode of the HLM battery.
The use of lithium hydroxide in the production of HLM batteries is a relatively new development. However, it is seen as a promising way to improve the performance and affordability of these batteries.

Here are some of the advantages of using lithium hydroxide in HLM batteries:

Higher energy density: The LMO compound has a higher energy density than other cathode materials, such as lithium cobalt oxide (LCO). This means that HLM batteries can store more energy, which can extend the range of electric vehicles.
Lower cost: Lithium hydroxide is relatively inexpensive, which makes it a more cost-effective option for HLM batteries than other cathode materials.
Improved safety: The LMO compound is less flammable than other cathode materials, which makes HLM batteries safer to use.
Overall, lithium hydroxide is a promising material for the production of HLM batteries. It offers a number of advantages over other cathode materials, including higher energy density, lower cost, and improved safety. As a result, HLM batteries are expected to play an increasingly important role in the future of electric vehicles.
Opnieuw goede informatie mocht Bart bij Umicore werken is het misschien interessant om eens navraag te doen , of ze banden met AMG hebben , of daar toekomst gericht wellicht aan willen werken .
In ieder geval lijkt de HML batterij met de daarbij horende eigenschappen , voor wat de toekomst betreft de nodige potentie te hebben .
Lepre Chaun
0
Zijn de lithiumprijzen in China al meer dan drie weken aan het dalen.
Experts zeggen dat de markt goed bevoorraad is en dat de groeipercentages van EV's onder de verwachtingen liggen.
En experts suggereren dat we misschien nog geen vloer hebben gezien.

Onzekere vraag leidt tot bear moves: Benchmark

In zijn meest recente prijsbeoordeling beoordeelde Benchmark Mineral Intelligence lithiumcarbonaat van batterijkwaliteit met 9,2% tot US $ 33.075 / t in China, terwijl hydroxide met 8,3% daalde tot US $ 32.325 / t.

"Gezien het sterke aanbodbeeld en de perceptie van onzekere vraagvooruitzichten voor het vierde kwartaal van 2023, probeerden lithiumproducenten en -handelaren in China snel van materiaal te wisselen, in de verwachting dat de prijzen op korte termijn zouden blijven dalen", aldus BMI.

Bovendien verzwakten de dalende termijnprijzen tijdens de beoordelingsperiode het sentiment op de binnenlandse markt verder.

“Terwijl de prijzen van lithiumchemicaliën in China kelderden en de verwachting dat prijsdalingen op korte termijn zouden aanhouden, meldden contacten dat handelaren in China materiaal wilden verkopen op de overzeese Aziatische markt om te profiteren van de prijspremie die op die markten aanwezig is.

"Dit drukte zowel de spotprijzen voor carbonaat als voor hydroxide op CIF Azië-basis."

Wat zit hier allemaal achter?
Bij Stockhead graven we graag wat dieper. Daarom spraken we met Fastmarkets senior research analist Chandler Wu om zijn mening te krijgen over waarom de Chinese markt in een funk raakte.

Het is een mix van een paar dingen, zei Wu.

Aan de vraagzijde was de Chinese verkoopgroei voor nieuwe energievoertuigen niet zo sterk als in 2022, deels als gevolg van zorgen over de Chinese economie en zwakke consumentenbestedingen.

Dus in dit geval kun je zien dat de EV-markten lager zijn dan onze verwachting. Het is nog steeds erg goed, ik bedoel, 20% of 30% groei binnen China. Maar als je het vergelijkt met vorig jaar, 2022, is het lager dan onze verwachting.

“Als we het hebben over het aanbod van lithiumproductie, een stijging van 30%, als de groei van uw EV-markt lager is dan 30%, zal de prijs dalen – dat is de logica.

Wu zei dat een zwakke vastgoedmarkt in China en jeugdwerkloosheid ook bijdroegen aan lagere verbruikspercentages voor nieuwe energievoertuigen.

Wat biedt de toekomst voor lithium?

Wu zegt dat het te vroeg is om te zeggen en voor een groot deel afhangt van het monetaire beleid in China. Een complicerende factor voor de groei van de EV-verkoop is dat China zijn penetratiedoelstelling voor 2025 in 2022 al heeft bereikt.

Met futures-prijzen die verder daalden dan spot, zei hij dat de prijzen nog steeds in de "corrupte corridor" zaten.

Het aanbod stijgt ook uit door China gecontroleerde mijnen in Zimbabwe, zoals de Bikita-mijn.

stockhead.com.au/resources/is-your-li...
HaBe
3
quote:

4finance schreef op 20 augustus 2023 13:07:

[...]

Veel onzekerheid in grondstoffen prijzen en de Outlook van AMG,
dat in combinatie met grillige beurzen zal het aandeel voorlopig geen goed doen. Dit gaat eerst afdalen richting de 20’ ers.
Geen enkele positieve reden om hier nu in te stappen.
Gewoon een midden 20 koers afwachten.
Ik begrijp dus dat je geen positie hebt maar dit heel graag zou willen. Je bent immers niet van dit forum af te slaan. Dat je nadenkt over een bodemprijs kan ik je niet kwalijk nemen, maar het sentiment kan bij AMG snel omslaan. Ik denk niet dat het nog veel zal dalen er bestaat een grotere kans dat het stijgt. Een daling van euro 18,00 is wel wat veel van het goede en mede door shorters veroorzaakt. Ik heb vorige week de helft verkocht om meer risico spreiding te hebben en met de andere helft blij ik lang, heel lang zitten. AMG kan enorm profiteren van de gehele energietransitie.
DeJef
7
quote:

4finance schreef op 20 augustus 2023 13:07:

[...]

Veel onzekerheid in grondstoffen prijzen en de Outlook van AMG,
dat in combinatie met grillige beurzen zal het aandeel voorlopig geen goed doen. Dit gaat eerst afdalen richting de 20’ ers.
Geen enkele positieve reden om hier nu in te stappen.
Gewoon een midden 20 koers afwachten.
Het is toch echt ongelooflijk hoeveel keer je hier hetzelfde plaatst, zonder enige onderbouwing.
Daarnaast praat je enkel over de koers, zonder iets zinnigs te zeggen over het bedrijf zelf.
Take a sisi
0
quote:

DeJef schreef op 20 augustus 2023 14:22:

[...]

Het is toch echt ongelooflijk hoeveel keer je hier hetzelfde plaatst, zonder enige onderbouwing.
Daarnaast praat je enkel over de koers, zonder iets zinnigs te zeggen over het bedrijf zelf.
Wellicht de stemming alvast wat drukken voor a.s. maandag , in de hoop dat ze niet te laat zijn ;-)
get.shorty
1
capital markets day,vanaf ongeveer min 35 gaat over de uitbreiding van de Mibra mijn

amg-nv.com/investors/media/investor-m...

hier word duidelijk aangegeven wanneer het uitgebreide gedeelte opgestart word,en dat is tijdens Q4 en oplopende naar 100% in begin 2024
begin febr 2024 is dus absoluut geen nieuws of tegenvaller

Warrem Buffet
1
Een ding is zeker: lithium zal nog lang nodig zijn, voor de electrificering van het wereldwijde wagennpark en de thuisbatterijen. Dat GS over de huidige tijdelijke dip kijkt, is logisch. Nu nog een persbericht van de Chinezen om een boost te geven aan hun economie en AMG vliegt weer richting het noorden.
Goudmijn64
1
Er zijn genoeg redenen te bedenken waarom koers omhoog of naar beneden zal gaan.

Nu in een dalende trend….kans op een lagere koers is zeker aanwezig.
Maar na 4 negatieve (afgeronde) weekresultaten (-20, -10, -5 en -6,5 procent) weet je ook dat een positieve week weer dichterbij is gekomen.

Ik vermoed na de fusie tussen Allkem en Livent ( afgelopen mei) er altijd partijen zijn die op zoek zijn naar strategische mogelijkheden. En dus ook in de markt waarin amg opereert.
ToTheTop
0
quote:

Goudmijn64 schreef op 20 augustus 2023 16:13:

Er zijn genoeg redenen te bedenken waarom koers omhoog of naar beneden zal gaan.

Nu in een dalende trend….kans op een lagere koers is zeker aanwezig.
Maar na 4 negatieve (afgeronde) weekresultaten (-20, -10, -5 en -6,5 procent) weet je ook dat een positieve week weer dichterbij is gekomen.

Ik vermoed na de fusie tussen Allkem en Livent ( afgelopen mei) er altijd partijen zijn die op zoek zijn naar strategische mogelijkheden. En dus ook in de markt waarin amg opereert.
Wat doet de Amerikaanse obligatie rente op dit moment, 4,25 of 4,3%? Inflatie op 3,2% en stijgt de $ vs de €?
Calendar
0
quote:

get.shorty schreef op 20 augustus 2023 15:47:

capital markets day,vanaf ongeveer min 35 gaat over de uitbreiding van de Mibra mijn

amg-nv.com/investors/media/investor-m...

hier word duidelijk aangegeven wanneer het uitgebreide gedeelte opgestart word,en dat is tijdens Q4 en oplopende naar 100% in begin 2024
begin febr 2024 is dus absoluut geen nieuws of tegenvaller

Ik hoor geen 2024. Tijdens welke minuut zou dat gezegd worden? Ik hoor wel full name plate capacity beginning of Q4 and ramp up towards the end of the year.
get.shorty
0
quote:

Calendar schreef op 20 augustus 2023 17:24:

[...]

Ik hoor geen 2024. Tijdens welke minuut zou dat gezegd worden? Ik hoor wel full name plate capacity beginning of Q4 and ramp up towards the end of the year.

hij zegt niet specifiek 2024,dat klopt, maar gebruikt het woord onwards na Q4,betekend dan automatisch 2024
36.50 zegt hij,fourth quarter onwards
Calendar
0
quote:

get.shorty schreef op 20 augustus 2023 17:37:

[...]
New name plate capacity from the fourth quarter onwards, betekent volgens mij dat de ramp up in Q4 is, dat is consistent met wat Heinz eerder heeft gezegd. Na Q4 zou men dus 100% moeten draaien, maar dit lijkt nu (weer) door te schuiven.
Calendar
0
Onwards is vanaf dit punt in de tijd (Q4), niet nadien ergens. Zijn Engels is helaas niet al te best.
H. Voorman
1
USA: Fully-electric vehicles (BEVs) had 7.2% market share in Q1 2023. This is a new all-time record. In Q1 2021, EV market share was just 3.2%.

Vraag naar lithium zal in 2030 ongeveer 400% hoger liggen dan nu.

In 2040 per maand evenveel als nu jaarlijks nodig is.
Bijlage:
17.508 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 ... 872 873 874 875 876 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 2 mei 2024 16:01
Koers 23,260
Verschil +1,140 (+5,15%)
Hoog 23,740
Laag 22,200
Volume 153.949
Volume gemiddeld 237.158
Volume gisteren 101.402