AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG 2023

17.508 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 ... 872 873 874 875 876 » | Laatste
Ruud132
1
quote:

Just lucky schreef op 4 september 2023 13:38:

[...]Dit zijn de slimsten, bij een uitbraak verkopen om goedkoper terug te kopen.
[/quote]

[quote alias=boer id=14982899 date=202309041438]
[...]

een beetje dom ik hoop dat we de bodem hebben gehad dat we verder stijgen naar 43
Lekker hoor, nu al goedkoper inkopen, maar wacht wel even nog :)
[verwijderd]
0
[quote alias=Lekker Truitje id=14982941 date=202309041507]
[...] > achterhaald bericht
Tja en dan "nu" dit weer, ook al weer 3 dagen oud, maar toch recenter:
www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/au...
inhaalslag bijna voorbij........ maar wel 18,6% meer auto's verkocht dan in aug. 2022. Lijkt me toch ook niet nix.
Al zou het straks 10% zijn, dan is het nog een groeipercentage dat een heleboel bedrijven met jaloezie zouden bekijken. En 10% meer omzet betekent vaak wel 30% meer winst....
In het artikel is geen verdeling gemaakt tussen fossiel en electrisch, al zijn de Tesla's natuurlijk wel erg electrisch.
Maar inderdaad, zoals een ander al schreef, als per 1 januari de benzineaccijns-korting weer verdwijnt, dan wordt de verhouding fossiel-electrisch weer gunstiger. En als je je auto kunt opladen met je eigen zonnepaneel-energie is dat natuurlijk ook wel goeikoop.
[/quote
Veel elektrische wagens worden aangeschaft voor het zakelijk verkeer. Veel bedrijven willen ook graag de uitstraling hebben dat ze aan het milieu denken. Voor de particuliere markt is de elektrische wagen voor veel mensen vooralsnog te duur.
boer
0
quote:

Ruud132 schreef op 4 september 2023 16:21:

[...]

Lekker hoor, nu al goedkoper inkopen, maar wacht wel even nog :)
Dan hebt uw weel heelkunde goedkoop gekoccht
Ruud132
1
Zolang de lithium prijzen dalen of zijwaard gaan op de pieken verkopen.
Bekijk grafieken, al is dat geen garantie maar wel de manier om je GAK te verlagen.
Lekker Truitje
1
quote:

boer schreef op 4 september 2023 16:41:

[...] Dan hebt uw weel heelkunde goedkoop gekoccht
Boer, bent u goed in koeien melken ?
[verwijderd]
0
quote:

boer schreef op 4 september 2023 16:41:

[...]

Dan hebt uw weel heelkunde goedkoop gekoccht
Soms helpt het om even na te lezen wat je post. Dit overkomt jou vaker zie ik.
Fox WIld
0
quote:

boer schreef op 4 september 2023 16:41:

[...]

Dan hebt uw weel heelkunde goedkoop gekoccht
Wat staat hier nou toch weer?
Greyhounds
1
quote:

Fox WIld schreef op 4 september 2023 16:52:

[...]

Wat staat hier nou toch weer?
Daar staat dat hij Fox Wild wordt van zijn koeien! ;-)
boer
0
quote:

Fox WIld schreef op 4 september 2023 16:52:

[...]

Wat staat hier nou toch weer?
Dan hebt uw goedkoop gekocht
mercurius-adept
1
quote:

Lepre Chaun schreef op 4 september 2023 16:01:

BMW-BAAS

Oliver Zipse twijfelt aan de elektrische strategie van Europa.

BMW-baas Oliver Zipse scherpe kritiek op het Duitse industriebeleid. "Ik denk dat de politieke eis om verbrandingsmotoren te stoppen nalatig is", zegt hij in een interview met het Handelsblatt.
Zipse vreest dat er in 2035 geen uitgebreide infrastructuur voor e-auto’s in Europa zal zijn. Daarnaast was er een gebrek aan grondstoffen als lithium, kobalt en zeldzame aardmetalen voor de massabouw van elektrische auto’s. “Uiterlijk staat Europa open voor politieke chantage omdat we afhankelijk zijn van de aanvoer van grondstoffen”, zegt hij.

www.handelsblatt.com/unternehmen/indu...
BMW heeft wellicht een agenda:

2 sept: BMW heeft zaterdag zijn nieuwe concept voor elektrische auto's gepresenteerd, de zogenoemde 'Vision Neue Klasse'.

Het bedrijf wil daarmee in 2025 de concurrentie kunnen aangaan met andere elektrische automakers. Dat zijn bijvoorbeeld Tesla en het Chinese BYD, maar ook elektrische modellen van de Duitse rivalen Volkswagen, Audi en Mercedes-Benz.

www.nu.nl/economie/6279233/bmw-presen...

-->2025 pas up-to-par...dat moet pijn doen daar
Lepre Chaun
0
Onder invloed van de langetermijncontractprijzen in het tweede kwartaal bleven de prijzen in het derde kwartaal dalen.
In augustus 2023 bedroegen de maandelijkse gemiddelde prijzen van 6% spodumeen US$3345,81/t, een MoM-daling van 8,48%, inclusief US$30/t vrachtkosten en 13% importbelasting.
De kosten van lithiumconcentraat bedroegen ongeveer 3.815 yuan/ton (berekend volgens de huidige wisselkoers) na import, of ongeveer 220.000 yuan/ton (exclusief verwerkingskosten) wanneer omgezet in lithiumcarbonaatprijzen.



In augustus 2023 bedroeg de gemiddelde binnenlandse spotprijs van 6% spodumeenconcentraat 4.689 yuan/mtu, een MoM-daling van 12,36%; de gemiddelde spotprijs van lepidoliet 3,5-4% was 3426 yuan/mtu, een MoM-daling van 14,84%.



De prijzen van spodumeen en lepidoliet fluctueerden mee met de prijsverandering van lithiumcarbonaat. In augustus vertoonde de marktvraag geen noemenswaardig herstel vanwege het trage marktsentiment. Het mondiale aanbod van lithiumbronnen nam toe door het toegenomen overaanbod op de markt.
Daarom bleven de prijzen van lithiumgrondstoffen dalen en bleven sommige handelaren hun aanbiedingen verlagen om contant geld op te nemen. Verwacht wordt dat de prijzen van lithiumerts op korte termijn zullen blijven dalen.
get.shorty
2
quote:

Lepre Chaun schreef op 4 september 2023 19:36:

Onder invloed van de langetermijncontractprijzen in het tweede kwartaal bleven de prijzen in het derde kwartaal dalen.
In augustus 2023 bedroegen de maandelijkse gemiddelde prijzen van 6% spodumeen US$3345,81/t, een MoM-daling van 8,48%, inclusief US$30/t vrachtkosten en 13% importbelasting.
De kosten van lithiumconcentraat bedroegen ongeveer 3.815 yuan/ton (berekend volgens de huidige wisselkoers) na import, of ongeveer 220.000 yuan/ton (exclusief verwerkingskosten) wanneer omgezet in lithiumcarbonaatprijzen.



In augustus 2023 bedroeg de gemiddelde binnenlandse spotprijs van 6% spodumeenconcentraat 4.689 yuan/mtu, een MoM-daling van 12,36%; de gemiddelde spotprijs van lepidoliet 3,5-4% was 3426 yuan/mtu, een MoM-daling van 14,84%.



De prijzen van spodumeen en lepidoliet fluctueerden mee met de prijsverandering van lithiumcarbonaat. In augustus vertoonde de marktvraag geen noemenswaardig herstel vanwege het trage marktsentiment. Het mondiale aanbod van lithiumbronnen nam toe door het toegenomen overaanbod op de markt.
Daarom bleven de prijzen van lithiumgrondstoffen dalen en bleven sommige handelaren hun aanbiedingen verlagen om contant geld op te nemen. Verwacht wordt dat de prijzen van lithiumerts op korte termijn zullen blijven dalen.
hehe eindelijk,het duurde best lang voordat een van de geliefde forumleden weer een negatief bericht kon vinden
hartelijk dank hiervoor,
doet pijn he,de koers is vandaag gestegen
natuurlijk mvg
christo1
0
quote:

get.shorty schreef op 4 september 2023 19:51:

[...]

hehe eindelijk,het duurde best lang voordat een van de geliefde forumleden weer een negatief bericht kon vinden
hartelijk dank hiervoor,
doet pijn he,de koers is vandaag gestegen
natuurlijk mvg
Morgen kom ik met een update, ben benieuwd wat morgen de ING Benelux conference in petto heeft, een laat voor niets of toch iets nuttig?

Mvg.
nine_inch_nerd
1
quote:

mercurius-adept schreef op 4 september 2023 17:13:

[...]

BMW heeft wellicht een agenda:

2 sept: BMW heeft zaterdag zijn nieuwe concept voor elektrische auto's gepresenteerd, de zogenoemde 'Vision Neue Klasse'.

Het bedrijf wil daarmee in 2025 de concurrentie kunnen aangaan met andere elektrische automakers. Dat zijn bijvoorbeeld Tesla en het Chinese BYD, maar ook elektrische modellen van de Duitse rivalen Volkswagen, Audi en Mercedes-Benz.

www.nu.nl/economie/6279233/bmw-presen...

-->2025 pas up-to-par...dat moet pijn doen daar
Toevoeging:

Mercedes and BMW want to take on Tesla. Check out their new electric concept cars

www.cnbc.com/2023/09/04/bmw-mercedes-...

Mercedes-Benz and BMW took the wraps off electric concept cars as they look to catch up with Tesla in the premium end of the market.

At the IAA auto show in Munich, Mercedes showed off the Mercedes-Benz Concept CLA Class while BMW revealed the BMW Vision Neue Klasse.

These cars are built on an entirely new platforms from the German automakers that will underpin both their EV offerings for the coming years, in what has been their most aggressive push into battery-powered vehicles yet.

They are concept cars, so it’s unclear what their final form will look like when they’re eventually produced. But here’s a closer look at Mercedes and BMW’s offerings.

The Mercedes-Benz Concept CLA Class is built on the so-called Mercedes-Benz Modular Architecture (MMA), a new platform designed by the German auto giant for electric cars.

The range will comprise a total of four new models — a four-door coupé, an estate and two sports utility vehicles.

Mercedes claims the car will have a range of 750 kilometres (466 miles) on a single charge. The company also claims that in just 15 minutes, the battery can be charged so the car can be driven 400 kilometers.

Mercedes touted the fast-charging capabilities and long-range batter of the Concept CLA Class.

Mercedes has placed a big focus on the interior and user experience. The company said it is developing its own operating system for the car called MB.OS. This will help power various features from the giant screen across the dashboard to the voice assistant within the car.

It will also allow third-party apps, such as your favorite music or video streaming apps, to be integrated with the vehicle.

“This proprietary chip-to-cloud architecture represents a completely new approach for the company and will be a largely hidden yet defining aspect of all its future vehicles,” Mercedes-Benz said in a press release.

Mercedes said it focused on digitizing the interior of the Concept CLA Class. This includes a virtual assistant and support for third-party apps.

Traditional automakers have been perceived as being behind Tesla on the software front. This is an attempt by Mercedes to show it is catching up.

The BMW Vision Neue Klasse is BMW’s answer to Tesla. It is also built on a new architecture that will underpin BMW’s future electric cars.

The first electric vehicles based on the Neue Klasse — or new class — architecture are set to enter production in 2025.

BMW revealed the BMW Vision Neue Klasse, a concept electric vehicle that will underpin its foray into battery-powered cars.

The concept vehicle has a glass roof. BMW said the design of the car embody classic elements that fans know of the brand.

The BMW Vision Neue Klasse was unveiled at the IAA Mobility 2023 International Motor Show in Munich.

BMW said the car will contain what it calls Panoramic Vision, a heads-up display which projects information on the windscreen at the eyeline of the driver.

The company said this will first be available in the Neue Klasse. Both passenger and driver will be able to interact with the Panoramic Vision feature, BMW said.

There were few details on range and charging. But BMW said the new generation of its technology will improve the charging speed of the Neue Klasse models by up to 30 percent, in addition to boosting their range by up to 30 percent.

BMW says the Vision Neue Klasse electric car has all the classic features the brand is known. BMW said the 21-inch aerodynamic wheels “pay tribute to the classic cross-spoke design inspired by motorsports.”

Arjun Kharpal | CNBC
eddy59
2
Ik verwacht dat de materialen voor opslag van energie voor bedrijven en huizen de komende jaren een gigantische katapult worden voor de omzet van AMG. Ze hebben alles in het assortiment om heel groot te worden.
Al 6 jaar aandelen aan het verzamelen en ga lekker door.
mercurius-adept
0
quote:

Mrs. Smith schreef op 4 september 2023 20:38:

onlinelibrary.wiley.com/doi/epdf/10.1...
vrij vertaald: bv Vulcan Energy ziet nu ook mogelijkheden om in Duitsland zelf redelijke(!) kwaliteit te delven ??

"Das Unternehmen Vulcan Energie Ressourcen zum Beispiel will bald industriell in die Lithiumgewin-nung einsteigen. Seit über zwei Jahren produziere es an den Pilot-anlagen des unternehmenseigenen Geothermiekraftwerks in Insheim am Oberrheingraben im nicht-in-dustriellen Maßstab Lithium, be-richtet Chief Commercial Officer Vincent Ledoux-Pedailles"
nine_inch_nerd
0
quote:

mercurius-adept schreef op 4 september 2023 21:16:

[...]

vrij vertaald: bv Vulcan Energy ziet nu ook mogelijkheden om in Duitsland zelf redelijke(!) kwaliteit te delven ??

"Das Unternehmen Vulcan Energie Ressourcen zum Beispiel will bald industriell in die Lithiumgewin-nung einsteigen. Seit über zwei Jahren produziere es an den Pilot-anlagen des unternehmenseigenen Geothermiekraftwerks in Insheim am Oberrheingraben im nicht-in-dustriellen Maßstab Lithium, be-richtet Chief Commercial Officer Vincent Ledoux-Pedailles"
Speelt dit project niet al zeker 5 jaar?
Ik ben toen Vulcan gaan volgen vanwege die intentie en berichtgeving toen.

Algemeen vind ik Li-mining in Europa echt nog in de kinderschoenen staan en pril en ik vrees dat dit nog lang gaat duren dat we daar praktisch iets van zullen zien.
mercurius-adept
0
quote:

nine_inch_nerd schreef op 4 september 2023 21:21:

[...]

Speelt dit project niet al zeker 5 jaar?
Ik ben toen Vulcan gaan volgen vanwege die intentie en berichtgeving toen.

Algemeen vind ik Li-mining in Europa echt nog in de kinderschoenen staan en pril en ik vrees dat dit nog lang gaat duren dat we daar praktisch iets van zullen zien.
in dat duitse artikel hebben ze het (inderdaad) over al jarenlange proefopstellingen aldaar, evt per 2025 commercieel oid
17.508 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 ... 872 873 874 875 876 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 3 mei 2024 17:35
Koers 22,680
Verschil -0,740 (-3,16%)
Hoog 23,480
Laag 22,600
Volume 168.706
Volume gemiddeld 237.763
Volume gisteren 239.094