AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG 2023

17.508 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 ... 872 873 874 875 876 » | Laatste
Mrs. Smith
0
quote:

christo1 schreef op 16 september 2023 14:47:

[...]

Enthousiasme is ver te zoeken, kan zelfs nog een klein jaartje verder dalen volgens de podcast, en ik denk ook dat de daling nog niet voltrokken is gezien de huidige trend van de lithium prijzen en uitvoering van hun projecten als die op tijd en budget vlot verlopen.

Vind het ook wat raar dat AMG ook nog niet zelf heeft aangegeven dat hun spodumene uitbreiding voltooid is we zijn bijna het derde kwartaal voorbij.

Mvg
www.brasilmineral.com.br/noticias/amg... ( februari 2024 )
christo1
0
quote:

Mrs. Smith schreef op 17 september 2023 08:56:

[...]

www.brasilmineral.com.br/noticias/amg... ( februari 2024 )
Het bevestigd de stelling dat de spodumene uitbreiding vertraagd is, in februari 2024 volledig operationeel ipv het vroegere Q4 2023.

Het andere betreft de lithium carbonaat fabriek voor operationeel te zijn in 2026.

Mvg.
christo1
0
@Calendar,

als je de spreadsheet aangepast hebt in oktober of november kan je hem hier nog eens posten a.u.b, ik hou het ook wat bij maar dan kan ik vergelijken.

Jouw huidige link werkt trouwens niet meer bij me.

Mvg.
Money Never Sleeps
0
quote:

am1993 schreef op 15 september 2023 18:48:

[...]
En ik vind, dat als we nu ECHT zuinig met energie moeten leren omgaan, dat het DEZE methode is. Een kerncentrale duurt 7 tot 10 jaar om te bouwen en dit kan, met enige inspanning binnen één jaar en daar kan de stadsverwarming van de grote steden haar voordeel mee doen. Voordeel is ook, dat stadsverwarming momenteel gekoppeld is aan de gasprijs (=waanzin) en dus een vermogen kost. Het vastrecht is al circa € 700, zonder dat je 1Gj verbruikt, dus dat zou de mogelijkheid geven om heel veel huizen van het gas af te halen en bovendien energie op te wekken, want je kan op hoge(re) temperaturen boren en onze aarde heeft voorlopig vermogen zat. Alleen de lobbyisten en andere schrapers zien liever andere oplossingen die hun cliënten beter uitkomen. Lees: rijker maken. Zou de politiek eindelijk eens gaan nadenken? Ik hoop het.
Diep in de aarde zit energie zat om hele generaties nog een goed leven te geven. Gaat dat gebeuren? Ben bang van niet.
In de jaren 70 al een grote bedrijfshal uit laten rusten met/via aardwarmte. Vond men toen heel raar, maar achteraf wel heel erg goedkoop en dat is het nog steeds.
Met je eens , maar een kerncentrale bouwen kost minimaal 20 jaar. Voorbeelden genoeg; Frankrijk 22 jaar , Finland nu 20 jaar bezig en hopelijk volgend jaar draaien.
nine_inch_nerd
1
Lithium
"The oversupply came well before the momentary demand. That’s why the lithium price has dropped from $85 to $29"

Lithium is all the rage. Then why is it constantly decreasing?
www.kitco.com/commentaries/2023-09-15...

This metal often stays in the shadow of gold, silver, aluminum, and other more heavy-traded assets. And in 2023, the gap is even wider, with lithium hitting a rock-bottom low last seen at the end of 2021. Why it’s happening, and where the shine of the metal has gone – it’s time to find answers.

First, let's take a look at the lithium futures chart. As you can see, the metal was at its highs throughout the previous year, soaring over 120% from January 1 to December 31, 2023. Gold and silver were left behind.

But in 2023, lithium lost its friends (sorry, that's just a nod to Nirvana's lyrics) and all its winning streaks. This year's chart illustrates continuous drops perfectly well.

Let's run back over why lithium became the hot topic. The main reason is lithium-ion batteries, found in electric vehicles, laptops, smartphones, and other electronic gadgets (if we consider vehicles as such). Smartphones and laptops have been around for years, but electric cars are just about to conquer the world. Therefore, the demand for lithium might increase in the next 3, 5, or 10 years – or in each of these periods.

2023 hasn’t been the most favorable environment for growth. The world crisis with skyrocketing prices has pushed people to reconsider their daily expenses rather than to splash the cash on a new (and probably their first) electric car. Industrial demand has decreased, but lithium production has only surged. New operations have sprung up in Bolivia, Argentina, Chile, China, Namibia, Zimbabwe, Germany, Russia.

In other words, the oversupply came well before the momentary demand. That’s why the lithium price has dropped from $85 to $29.

Nevertheless, most experts believe it’s not the end but a new start. Economic recovery and increased purchasing power will return sooner or later. Electric vehicles will more and more often substitute internal combustion engine autos. And there are even various deadlines regarding when lithium will be in deficit – some experts expect it as early as 2025, while others project it in 2030 and beyond.

Nobody knows when exactly the demand for lithium rebounds and prices resume their growth. The nearest positive driver is the expected reduction in the Fed's interest rates in 2024, but it’s unrelated to demand and is unlikely to be a huge catalyst. At the same time, nobody denies that lithium could become one of the most valuable resources in the near future.

It means that investors can discover trading opportunities in lithium futures and stocks of relevant companies. Just remember to conduct your own in-depth analysis before making any buying or selling decisions.
nine_inch_nerd
0
De discussie China versus EU....

FD artikel:
fd.nl/bedrijfsleven/1489694/ook-al-ko...

Ook al komt hij uit China: Europese consument snakt naar goedkope elektrische auto

'Pap! Mam! Ik heb 58 Volkswagens, 33 Toyota's en 12 BMW's geteld.' Welke ouder heeft tijdens lange autoritten zijn kinderen niet beziggehouden met een merkenspelletje? Sinds enkele jaren klinkt vanaf de achterbank ook: '8 Tesla's'. Net als dat steeds vaker MG, Polestar, BYD, Nio en Lynk & Co de lijstjes halen.

Deze Chinese makers van elektrische en hybride auto's zijn in Europa namelijk steeds zichtbaarder, zegt Rico Luman, transporteconoom bij ING. De eerste acht maanden van dit jaar hadden volledig elektrische auto's uit China een marktaandeel van 7% in Nederland. Terwijl dat over heel 2022 nog slechts 5% bedroeg.

Daar komt het marktaandeel van de hybride auto van Lynk & Co nog bij; met 2% de best verkochte Chinese auto in Nederland. De cijfers kruipen in de richting van het marktaandeel van het Amerikaanse Tesla (bijna 15%).

'Voor de consument is de concurrentie goed', zegt Eric Berkhof, directeur van Van Mossel Automotive Group. Het bedrijf importeert en verkoopt auto's van MG, het bestverkopende 100% elektrische merk uit China in Nederland. Volgens transporteconoom Luman zijn het aantrekkelijke auto's en zijn de eerste reacties van Europese kopers positief. Dat beaamt Jaap Burger, specialist elektrisch vervoer bij de Brusselse denktank Regulatory Assistance Project. 'De software is zelfs vaak beter dan bij Europese fabrikanten. Zoals rij-assistentie, automatisch opladen en entertainment.'

Importheffing

Niet zo blij met de Chinese expansiedrift is Ursula von der Leyen. De voorzitter van de Europese Commissie kondigde vorige week een onderzoek aan naar Chinese autofabrikanten. Zij zouden de kansen van Europese autofabrikanten verstoren door met forse subsidies de prijs van hun elektrische wagens kunstmatig laag te houden. Na het onderzoek volgen mogelijk consequenties, zoals een verhoogde importheffing.

Stekkerauto's uit China zouden nu zo'n 20% goedkoper zijn, terwijl het importtarief 10% is. De EU zegt 'significant bewijs' te hebben dat dit komt door ongeoorloofde staatssteun. Daarnaast zijn er zorgen over wat de Chinezen doen met in de stroomauto's gebruikte data. Ook zijn er zijn signalen dat er dwangarbeid plaatsvindt in de Chinese batterijenindustrie. Om die laatste reden houdt Amerika geïmporteerde elektrische auto's uit China vaker vast bij de grens.

Horrorscenario

Brussel vreest dat de Europese auto-industrie het net zo moeilijk krijgt als de zonnepanelensector. Duitsland stak jaren geld in de technologie, maar uiteindelijk wist China veel goedkoper zonnecellen te maken. Er zijn nu nauwelijks nog Europese zonnepaneelfabrikanten en de overgebleven bedrijven hebben het financieel zwaar. Dit jaar kwam 80% van de wereldwijd verkochte zonnepanelen uit China.

Wat in deze handelsruzie snel vergeten wordt, is hoe belangrijk betaalbare elektrische modellen zijn voor het klimaat, zegt Luman van ING. Juist China is daar erg goed in. Luman: 'De groeimarkt zit bij de particulieren, want veel leaserijders hebben al een elektrische auto. BYD verkoopt bijvoorbeeld nu de 'Dolphin' voor minder dan €30.000. Opel en Volkswagen hebben vergelijkbare modellen aangekondigd, maar pas voor na 2025'.

Volgens klimaatwetenschappers moeten landen veel sneller hun fossiele brandstofverbruik afbouwen om opwarming van de aarde tegen te gaan. Net als dat Chinese zonnepanelen nu zorgen voor recordopbrengsten zonnestroom, kunnen Chinese auto's ook een positief effect hebben. Luman: 'Ze dagen de traditionele autobouwers flink uit. Die prikkel is nodig.'

Peking reageerde geprikkeld en noemde de stap van Brussel 'oneerlijk en protectionistisch'. China kan de auto's goedkoop aanbieden, omdat het een concurrerende toeleveringsketen bezit, zo zegt het land. Ook MG-importeur Berkhof wijst de beweringen over oneerlijke concurrentie van de hand. 'Ik ben er geweest. De productiviteit ligt hoger omdat mensen meer uren werken. Bovendien is arbeid goedkoper.' Ook Luman vraagt zich af of Brussel bluft. 'Het is mij nog niet duidelijk dat China bewust de markt verstoort. Het land maakt al jaren batterijen en bezit mijnen met benodigde grondstoffen.'

China zegt vanwege een schandaal in 2016 de financiële voordelen voor de auto-industrie al jaren af te bouwen. Tot dan had het Chinese handelsministerie een levendig subsidieprogramma, maar zeven grote autobouwers die daar gebruik van maakten bleken veel slechtere batterijen in de wagens te plaatsen dan waarmee ze adverteerden.

Handelsoorlog

Partijen vrezen dat China terugslaat. Berkhof: 'Europese fabrikanten verkopen jaarlijks veel meer auto's in China, dan zij hier. Bovendien moet Europa de situatie niet overdrijven', zegt hij. 'Er zijn nu pas zo'n drie, vier Chinese merken die een goede positie beginnen te krijgen.' Aangezien de Chinese automarkt de grootste ter wereld is, is toegang ertoe voor Europese automakers belangrijk.

Koepelorganisatie ACEA voor Europese autofabrikanten is ook niet onverdeeld enthousiast over de koers van de Europese Commissie. 'We zijn blij met de hernieuwde aandacht voor de concurrentiekracht van Europa, maar we zijn absoluut niet voor protectionisme. Met China met al zijn grondstoffen wil je geen handelsoorlog starten', zegt directeur Sigrid de Vries. Ook de Duitse vereniging van de automobielindustrie vreest dat China tegenmaatregelen neemt.

Verwevenheid

Het is niet verwonderlijk dat de Europese autobranche zo reageert is, meent EV-specialist Burger. ‘De Chinese en Europese auto-industrie zijn sterk verweven geraakt. Het Zweedse automerk Volvo is een dochteronderneming geworden van het Chinese Geely en het van oorsprong Britse MG is inmiddels van SAIC uit Shanghai.' Ook zijn BMW en Volkswagen joint ventures gestart met Chinese producenten, omdat Europese bedrijven anders niet in het land actief mogen zijn.

Volgens ACEA kan Brussel zich beter richten op het gelijktrekken van het speelveld. 'Tot nog toe lag de focus in Europa vooral op het bepalen van ambitieuze doelstellingen wat betreft elektrisch rijden, maar er had al veel eerder ingezet moeten worden op wat er nodig is om op dat punt te komen'.

Nederlandse afdelingen

De Nederlandse afdelingen van de Chinese bouwers zijn niet happig om te reageren. Ceo Alain Visser van Lynk & Co laat weten schriftelijk noch telefonisch te kunnen reageren op vragen van het FD. Ook Ruben Keuter, ceo van Nio, wil op dit moment alleen kwijt dat het bedrijf zich niet positioneert als Chinese prijsvechter. Louwman Group, partner van BYD, houdt zich op de vlakte en meldt dat het bedrijf uitziet naar een Europese productielocatie.

Volgens Luman zijn alle Chinese merken de klos bij eventuele vervolgstappen van de EU. 'In welk segment zij ook zitten. Alle merken bouwen tot nu hun auto's in China. Een mogelijk hoger importtarief heeft dus effect op hen allemaal'.
christo1
0
quote:

nine_inch_nerd schreef op 17 september 2023 11:30:

De discussie China versus EU....

FD artikel:
fd.nl/bedrijfsleven/1489694/ook-al-ko...

Ook al komt hij uit China: Europese consument snakt naar goedkope elektrische auto

'Pap! Mam! Ik heb 58 Volkswagens, 33 Toyota's en 12 BMW's geteld.' Welke ouder heeft tijdens lange autoritten zijn kinderen niet beziggehouden met een merkenspelletje? Sinds enkele jaren klinkt vanaf de achterbank ook: '8 Tesla's'. Net als dat steeds vaker MG, Polestar, BYD, Nio en Lynk & Co de lijstjes halen.

Deze Chinese makers van elektrische en hybride auto's zijn in Europa namelijk steeds zichtbaarder, zegt Rico Luman, transporteconoom bij ING. De eerste acht maanden van dit jaar hadden volledig elektrische auto's uit China een marktaandeel van 7% in Nederland. Terwijl dat over heel 2022 nog slechts 5% bedroeg.

Daar komt het marktaandeel van de hybride auto van Lynk & Co nog bij; met 2% de best verkochte Chinese auto in Nederland. De cijfers kruipen in de richting van het marktaandeel van het Amerikaanse Tesla (bijna 15%).

'Voor de consument is de concurrentie goed', zegt Eric Berkhof, directeur van Van Mossel Automotive Group. Het bedrijf importeert en verkoopt auto's van MG, het bestverkopende 100% elektrische merk uit China in Nederland. Volgens transporteconoom Luman zijn het aantrekkelijke auto's en zijn de eerste reacties van Europese kopers positief. Dat beaamt Jaap Burger, specialist elektrisch vervoer bij de Brusselse denktank Regulatory Assistance Project. 'De software is zelfs vaak beter dan bij Europese fabrikanten. Zoals rij-assistentie, automatisch opladen en entertainment.'

Importheffing

Niet zo blij met de Chinese expansiedrift is Ursula von der Leyen. De voorzitter van de Europese Commissie kondigde vorige week een onderzoek aan naar Chinese autofabrikanten. Zij zouden de kansen van Europese autofabrikanten verstoren door met forse subsidies de prijs van hun elektrische wagens kunstmatig laag te houden. Na het onderzoek volgen mogelijk consequenties, zoals een verhoogde importheffing.

Stekkerauto's uit China zouden nu zo'n 20% goedkoper zijn, terwijl het importtarief 10% is. De EU zegt 'significant bewijs' te hebben dat dit komt door ongeoorloofde staatssteun. Daarnaast zijn er zorgen over wat de Chinezen doen met in de stroomauto's gebruikte data. Ook zijn er zijn signalen dat er dwangarbeid plaatsvindt in de Chinese batterijenindustrie. Om die laatste reden houdt Amerika geïmporteerde elektrische auto's uit China vaker vast bij de grens.

Horrorscenario

Brussel vreest dat de Europese auto-industrie het net zo moeilijk krijgt als de zonnepanelensector. Duitsland stak jaren geld in de technologie, maar uiteindelijk wist China veel goedkoper zonnecellen te maken. Er zijn nu nauwelijks nog Europese zonnepaneelfabrikanten en de overgebleven bedrijven hebben het financieel zwaar. Dit jaar kwam 80% van de wereldwijd verkochte zonnepanelen uit China.

Wat in deze handelsruzie snel vergeten wordt, is hoe belangrijk betaalbare elektrische modellen zijn voor het klimaat, zegt Luman van ING. Juist China is daar erg goed in. Luman: 'De groeimarkt zit bij de particulieren, want veel leaserijders hebben al een elektrische auto. BYD verkoopt bijvoorbeeld nu de 'Dolphin' voor minder dan €30.000. Opel en Volkswagen hebben vergelijkbare modellen aangekondigd, maar pas voor na 2025'.

Volgens klimaatwetenschappers moeten landen veel sneller hun fossiele brandstofverbruik afbouwen om opwarming van de aarde tegen te gaan. Net als dat Chinese zonnepanelen nu zorgen voor recordopbrengsten zonnestroom, kunnen Chinese auto's ook een positief effect hebben. Luman: 'Ze dagen de traditionele autobouwers flink uit. Die prikkel is nodig.'

Peking reageerde geprikkeld en noemde de stap van Brussel 'oneerlijk en protectionistisch'. China kan de auto's goedkoop aanbieden, omdat het een concurrerende toeleveringsketen bezit, zo zegt het land. Ook MG-importeur Berkhof wijst de beweringen over oneerlijke concurrentie van de hand. 'Ik ben er geweest. De productiviteit ligt hoger omdat mensen meer uren werken. Bovendien is arbeid goedkoper.' Ook Luman vraagt zich af of Brussel bluft. 'Het is mij nog niet duidelijk dat China bewust de markt verstoort. Het land maakt al jaren batterijen en bezit mijnen met benodigde grondstoffen.'

China zegt vanwege een schandaal in 2016 de financiële voordelen voor de auto-industrie al jaren af te bouwen. Tot dan had het Chinese handelsministerie een levendig subsidieprogramma, maar zeven grote autobouwers die daar gebruik van maakten bleken veel slechtere batterijen in de wagens te plaatsen dan waarmee ze adverteerden.

Handelsoorlog

Partijen vrezen dat China terugslaat. Berkhof: 'Europese fabrikanten verkopen jaarlijks veel meer auto's in China, dan zij hier. Bovendien moet Europa de situatie niet overdrijven', zegt hij. 'Er zijn nu pas zo'n drie, vier Chinese merken die een goede positie beginnen te krijgen.' Aangezien de Chinese automarkt de grootste ter wereld is, is toegang ertoe voor Europese automakers belangrijk.

Koepelorganisatie ACEA voor Europese autofabrikanten is ook niet onverdeeld enthousiast over de koers van de Europese Commissie. 'We zijn blij met de hernieuwde aandacht voor de concurrentiekracht van Europa, maar we zijn absoluut niet voor protectionisme. Met China met al zijn grondstoffen wil je geen handelsoorlog starten', zegt directeur Sigrid de Vries. Ook de Duitse vereniging van de automobielindustrie vreest dat China tegenmaatregelen neemt.

Verwevenheid

Het is niet verwonderlijk dat de Europese autobranche zo reageert is, meent EV-specialist Burger. ‘De Chinese en Europese auto-industrie zijn sterk verweven geraakt. Het Zweedse automerk Volvo is een dochteronderneming geworden van het Chinese Geely en het van oorsprong Britse MG is inmiddels van SAIC uit Shanghai.' Ook zijn BMW en Volkswagen joint ventures gestart met Chinese producenten, omdat Europese bedrijven anders niet in het land actief mogen zijn.

Volgens ACEA kan Brussel zich beter richten op het gelijktrekken van het speelveld. 'Tot nog toe lag de focus in Europa vooral op het bepalen van ambitieuze doelstellingen wat betreft elektrisch rijden, maar er had al veel eerder ingezet moeten worden op wat er nodig is om op dat punt te komen'.

Nederlandse afdelingen

De Nederlandse afdelingen van de Chinese bouwers zijn niet happig om te reageren. Ceo Alain Visser van Lynk & Co laat weten schriftelijk noch telefonisch te kunnen reageren op vragen van het FD. Ook Ruben Keuter, ceo van Nio, wil op dit moment alleen kwijt dat het bedrijf zich niet positioneert als Chinese prijsvechter. Louwman Group, partner van BYD, houdt zich op de vlakte en meldt dat het bedrijf uitziet naar een Europese productielocatie.

Volgens Luman zijn alle Chinese merken de klos bij eventuele vervolgstappen van de EU. 'In welk segment zij ook zitten. Alle merken bouwen tot nu hun auto's in China. Een mogelijk hoger importtarief heeft dus effect op hen allemaal'.



Europa moet streng zijn en dezelfde eisen stellen dat China heeft gedaan, geen verkoop zonder productielocaties in Europa.

Mvg.
nine_inch_nerd
0
Leesvoer.

NEW Lithium-ion Bull, Issue 88: Take it to the Limit
mcusercontent.com/9a8c41f471f338217d7...

"And Brazil is getting HOT. AMG Critical Minerals is ramping their lucrative operation from 90 to 130kt."
Sonic
0
Wat een spanning rond dit aandeel. In amper een jaar van 25 naar 50 en weer terug naar 30. Lijkt steeds meer op een gokmarkt. Volgens een oudere collega die al decennia belegt is de ratio van de beurs behoorlijk veranderd. Adyen, Alfen,… het vliegt tegenwoordig omhoog en omlaag. En AMG zit nu op een verwaarloosbare KW. Jammer maar we moeten we er maar mee leren omgaan.
Bedrijf blijft natuurlijk uitstekend gepositioneerd. De trend is steeds meer gericht op vergroening en elektrificatie en AMG ontwikkelt gestaag verder. Het aandeel is weer even hommeles maar ik blijf erin vertrouwen dat de potentie van een buitencategorie is en we over jaren zullen zeggen: zie je wel. Succes allemaal
christo1
1
quote:

nine_inch_nerd schreef op 17 september 2023 16:49:

Leesvoer.

NEW Lithium-ion Bull, Issue 88: Take it to the Limit
mcusercontent.com/9a8c41f471f338217d7...

"And Brazil is getting HOT. AMG Critical Minerals is ramping their lucrative operation from 90 to 130kt."
Wat verdient AMG aan een 50% productieverhoging als de prijzen gehalveerd zijn vraag ik me op korte termijn af.

Mvg.
Sonic
0
Vind je die korte termijn zo essentieel? Zelf ben ik slecht in timen of bodemvissen. Niemand weet wanneer het weer omhoog gaat. Ik heb vanaf 2018 gestaffeld (bij)gekocht, in 2019 achteraf gezien was het spotgoedkoop. Corona en allerlei andere externe negatieve factoren voorbij zien komen, huidige prijs is net zo tijdelijk, kwestie van geduld.
[verwijderd]
6
quote:

Geeninspiratie schreef op 16 september 2023 19:29:

[...]

Je blijft zeker beleefd Christo. Je dringt wel elke dag je mening op, ik stel voor dat je eens kritisch naar je eigen posts gaat kijken.

Komt op mij heel scherp over dat je iedereen van z’n aandelen af wilt helpen. Tot je in de buurt van je aankoopsprijs komt.

Als je nog niet weet dat Q3 geen topper gaat worden, heb je hier niks te zoeken. De outlook die gegeven gaat worden is veel belangrijker.

Wat een onzin. Alsof je hier op dit AMG-forum alleen maar mag posten wanneer je positief nieuws te melden heeft. Christo post veel en dat lijkt een aantal mensen niet te bevallen. Voorlopig heeft hij het gelijk nog steeds aan zijn zijde gehad. De koers is alsmaar gedaald op de laatste paar dagen na waar de koers een (piep)klein beetje is opgeveerd.
Het is ook onzin om hem te verwijten (en dat paar mensen daar dan ook nog 'duimpjes voor gaan geven) dat hij niet eerder deze posten heeft geplaatst. Dat heeft hij al paar keer uitgelegd. Ik heb ook zijn posten gelezen waarin hij zich veel positiever uitliet over AMG en de toekomst van dit bedrijf maar dat was met name voordat de cijfers en de presentatie daarover. Of zijn posten worden niet gelezen of mensen hebben een andere reden om hem dit iedere keer voor de voeten te gooien, temeer daar hij hierover al uitleg heeft gegeven.
Ik vind zijn posten nog steeds interessant. Die lees ik liever als goede berichten dat over tig jaar AMG grote successen gaat boeken. Want die grote successen moeten eerst maar eens gerealiseerd gaan worden. We weten ook niet hoe de wereld er dan uitziet.
[verwijderd]
3
quote:

christo1 schreef op 16 september 2023 17:34:

[...]

Rare vorm van beleefdheid heb jij, ik ben anders opgevoed, maar over smaken kan men verschillen.

Ik dring nergens mijn mening op, ik post feiten gebaseerd op nieuwsfeiten of op website waar je de lithium prijzen kan volgen en als het nog niet duidelijk is voor jou dat het de komende kwartalen gaat tegenvallen is jouw probleem en bewijst voor mij uw intelligentie om de situatie in te schatten.

Mvg.
Gewoon blijven posten wat jij belangrijk vind om te melden Chriso. Dat daarmee bepaalde berichten lijken op eerdere berichten geeft m.i. alleen maar aan dat de trend nog steeds actueel is en helaas voor een aantal mensen op dit forum lijkt de trend nog steeds zuidwaarts gericht te zijn.
Er zijn fora waar alleen maar een 'goed nieuws' gepost mag worden. Ik had gedacht (of gehoopt) dat het AMG forum daar niet toe behoorde maar ik begin hierover steeds meer te twijfelen.
Geeninspiratie
4
Als je nou nog niet opvalt dat alles wat ie post negatief is, dan zou ik je blinddoek even af doen.
Calendar
1
quote:

Mika schreef op 17 september 2023 20:54:

[...][/b]
Wat een onzin. Alsof je hier op dit AMG-forum alleen maar mag posten wanneer je positief nieuws te melden heeft. Christo post veel en dat lijkt een aantal mensen niet te bevallen. Voorlopig heeft hij het gelijk nog steeds aan zijn zijde gehad. De koers is alsmaar gedaald op de laatste paar dagen na waar de koers een (piep)klein beetje is opgeveerd.
Het is ook onzin om hem te verwijten (en dat paar mensen daar dan ook nog 'duimpjes voor gaan geven) dat hij niet eerder deze posten heeft geplaatst. Dat heeft hij al paar keer uitgelegd. Ik heb ook zijn posten gelezen waarin hij zich veel positiever uitliet over AMG en de toekomst van dit bedrijf maar dat was met name voordat de cijfers en de presentatie daarover. Of zijn posten worden niet gelezen of mensen hebben een andere reden om hem dit iedere keer voor de voeten te gooien, temeer daar hij hierover al uitleg heeft gegeven.
Ik vind zijn posten nog steeds interessant. Die lees ik liever als goede berichten dat over tig jaar AMG grote successen gaat boeken. Want die grote successen moeten eerst maar eens gerealiseerd gaan worden. We weten ook niet hoe de wereld er dan uitziet.
Zo interessant vind ik zijn berichten over het algemeen niet. Lithiumprijzen kun je zelf elke dag bekijken, als je daar behoefte aan hebt. Voor de rest veel herhaling. Berichten van Mrs. Smith zijn veel interessanter.
[verwijderd]
1
quote:

Calendar schreef op 17 september 2023 22:15:

[...]

Zo interessant vind ik zijn berichten over het algemeen niet. Lithiumprijzen kun je zelf elke dag bekijken, als je daar behoefte aan hebt. Voor de rest veel herhaling. Berichten van Mrs. Smith zijn veel interessanter.
Zeker, ook de berichten Mrs Smith zijn interessant. Het is voor mij geen wedstrijd wie de beste input heeft.
En inderdaad veel herhaling maar zo is de markt op dit moment blijkbaar. Zouden de reacties ook zo zijn geweest wanneer de herhalingen zeer positief waren geweest?
Ik hoef Christo niet te verdedigen want daar heb ik geen belang bij maar een kritische blik, ook al wordt die vaker geuit, lijkt soms op dit forum wat lastig te verteren voor sommige mensen.
Ruud132
2
quote:

Geeninspiratie schreef op 17 september 2023 22:08:

Als je nou nog niet opvalt dat alles wat ie post negatief is, dan zou ik je blinddoek even af doen.
Dat zie je goed ,de koers van AMG gaat ook steeds negatiever.
Dat is de realiteit helaas op dit moment en probeer er mee te leven.
Met deze lithium prijzen zou de 29.60 een normale koers zijn
Aandachtige lezer
1
quote:

christo1 schreef op 17 september 2023 08:16:

[...]

Nogmaals en de laatste keer, AMG was zeker van hun 400+ EBITDA tot aan de Q2 resultaten, dus ik ging ervan uit dat AMG geen winstwaarschuwing had uitgestuurd voor de Q2 resultaten terwijl AMG ervoor reeds wist dat Q3 en Q4 2024 ging tegenvallen door de dalende lithium prijzen en hun spodumene uitbreiding.

Ik dacht dat AMG de prijzen had gehedged omdat ze vasthielden aan hun prognose van 400+, blijkbaar niet en daarom mijn strategie aangepast aan de marktomstandigheden.

Mvg.
Helder. Er is dus alle reden om meer te koersen op de prognoses van AMG dan alleen op de spotprijzen op de markten. Tenzij AMG blijkt onbetrouwbare informatie naar buiten te brengen, wat ik vanuit mijn positie niet helemaal kan uitsluiten.
17.508 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 ... 872 873 874 875 876 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 21,880
Verschil -1,340 (-5,77%)
Hoog 23,380
Laag 21,880
Volume 313.927
Volume gemiddeld 239.806
Volume gisteren 108.936