Alfen « Terug naar discussie overzicht

Alfen 2023

6.355 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 ... 314 315 316 317 318 » | Laatste
Lor3032
0
quote:

Henkie 1960 schreef op 20 september 2023 15:38:

Ach hou toch op man,reageer op een ander,de koers gaat omhoog,chagrijn Vertel jij eens waarom de koers vandaag het dan goed doet.
Nee ik wacht op jouw goed nieuws show. En vandaag. Met dit volume zijn we dat over eenmaal dagen weer kwijt, net als alle vorige keren. Maar vandaag is een kwestie van meer kopers dan verkopers.
Klatergoud
0
Met Aspiravi, Luminus, Energy Solutions Group, Weerts Energy en Katoen Natie duiken opnieuw vijf kandidaten op om grote batterijparken neer te poten in België. Die installaties moeten een extra buffer vormen voor momenten met weinig wind- en zonne-energie.
Lor3032
0
quote:

Henkie 1960 schreef op 20 september 2023 13:49:

Hebben we dit koersverloop toch aan de AVA van gisteren te danken?Waarschijnlijk pakken we morgen ook wat procenten,en zet dit door?
Zo glazenbol belegger. Waren het procentjes up of down die je gisteren voorspelde. Ik probeer je maar weer eens een spiegel voor te houden over de onzin die je weet uit te kramen. Zelfs technisch gezien met de omzet van gisteren had je beter moeten weten.
VLiTaNbase
0
RWE geeft groen licht voor batterijopslag project in Eemshaven

Het gaat om Lithium-ion batterijen.

En er zullen er veel meer gaan volgen!
Behalve RWE werken ook andere ontwikkelaars van zonne- en windparken en energiebedrijven aan superbatterij-projecten. De verwachting is dat in Groningen binnen enkele jaren tientallen velden vol batterijopslagen staan.

2 Web links:
www.duurzaam-ondernemen.nl/rwe-geeft-...

www.rtvnoord.nl/nieuws/1069095/rwe-bo...
VLiTaNbase
0
quote:

VLiTaNbase schreef op 21 september 2023 12:41:

RWE geeft groen licht voor batterijopslag project in Eemshaven

Het gaat om Lithium-ion batterijen.

En er zullen er veel meer gaan volgen!
Behalve RWE werken ook andere ontwikkelaars van zonne- en windparken en energiebedrijven aan superbatterij-projecten. De verwachting is dat in Groningen binnen enkele jaren tientallen velden vol batterijopslagen staan.

2 Web links:
www.duurzaam-ondernemen.nl/rwe-geeft-...

www.rtvnoord.nl/nieuws/1069095/rwe-bo...
En zie:
www.rtvnoord.nl/nieuws/1009307/de-sup...
en:
www.rtvnoord.nl/nieuws/1034433/tennet...
Lor3032
0
Hé henkie. Wat zeg jij ervan vandaag. Heeft de Bava geholpen, en de goed nieuws show z’n vruchten geworpen? Allemaal jouw punten kerel.
Henkie 1960
0
Maak je niet zo druk man.Het rentebesluit van de FED ,deed de koers geen goed,wat ook anders uit had kunnen pakken.Maar de Alfen koers is weer groen,hopelijk boven de €45 de week uit.
Klatergoud
0
Voor veel mensen blijft elektrisch rijden onbetaalbaar. 70 procent van de automobilisten is dan ook niet van plan om binnen een paar jaar een elektrische wagen te kopen, dat blijkt uit representatief onderzoek onder het Hart van Nederland-panel.
aextracker
2
quote:

Klatergoud schreef op 22 september 2023 19:15:

Voor veel mensen blijft elektrisch rijden onbetaalbaar. 70 procent van de automobilisten is dan ook niet van plan om binnen een paar jaar een elektrische wagen te kopen, dat blijkt uit representatief onderzoek onder het Hart van Nederland-panel.
www.bing.com/ck/a?!&&p=bdf445...

Aanschaf alleen al kost electrisch; Euro 35 K - 100K.
Dat is de mediaan-range.....
In NL ligt het modaal inkomen op Euro 41K......, let's say dat gem. modale spaarder 5K\paar kan wegleggen.
Die is dus 7 - 20 jaar bezig om een electrische auto te kunnen gaan rijden....... zonder leningen aan te gaan.....

De Grean Graai Deal programmering wordt een sociaal democratisch succes.......
In welke auto trijd Frans Timmermans trouwens in zijn op ËU wachtgekld betaalde"overstap en campagne voerings tijd naar de PvdA-GL.............. hoezo "vrindjes politiek en a-sociaal.......... ?

www.bing.com/ck/a?!&&p=da7504...

www.bing.com/ck/a?!&&p=b3495c...

www.bing.com/ck/a?!&&p=a2c2a4...

www.bing.com/ck/a?!&&p=30cbed...

En deze man gaat nederland uitleggen wat "bestaanszekerheid" is en mag kosten ?
vanzelfsprekend, dat hij recht moet hebben op wachtgeld Jesse !
Henkie 1960
0
Ik weet het niet, de benzine en diesel wordt steeds duurder.Mogelijk besluit de " nieuwe regering" dat het elektrisch rijden belasting vrij blijft.De elektrische auto's zijn er veel goedkoper dan boven genoemd.Er komen steeds meer goede 2e hands elektrische auto's.Ja elektrisch rijden,met een eigen Alfen laadpaal,als je misschien veel moet rijden,kan zich snel terug verdienen.Dat weten ook steeds meer bus en vrachtwagen bedrijven.
bezinteergebelegt
0
quote:

Henkie 1960 schreef op 22 september 2023 18:01:

Netto shortpositie Alfen van 8,28% naar 7,80% Leuk om te melden.
Je moet wel even verder kijken. 1 partij ging van 0,58 naar 0,49. Ofwel. Onder de meldingsgrens en verdwijnt dus uit het overzicht > 0.5%

Per saldo is het toegenomen met 0.01%.
MFCONSwasonschuldig
0
quote:

aextracker schreef op 22 september 2023 20:11:

[...]

www.bing.com/ck/a?!&&p=bdf445...

Aanschaf alleen al kost electrisch; Euro 35 K - 100K.
Dat is de mediaan-range.....
In NL ligt het modaal inkomen op Euro 41K......, let's say dat gem. modale spaarder 5K\paar kan wegleggen.
Die is dus 7 - 20 jaar bezig om een electrische auto te kunnen gaan rijden....... zonder leningen aan te gaan.....

De Grean Graai Deal programmering wordt een sociaal democratisch succes.......
In welke auto trijd Frans Timmermans trouwens in zijn op ËU wachtgekld betaalde"overstap en campagne voerings tijd naar de PvdA-GL.............. hoezo "vrindjes politiek en a-sociaal.......... ?

www.bing.com/ck/a?!&&p=da7504...

www.bing.com/ck/a?!&&p=b3495c...

www.bing.com/ck/a?!&&p=a2c2a4...

www.bing.com/ck/a?!&&p=30cbed...

En deze man gaat nederland uitleggen wat "bestaanszekerheid" is en mag kosten ?
vanzelfsprekend, dat hij recht moet hebben op wachtgeld Jesse !
Politiek is ondertussen de molensteen om de nek van de waarde toevoegende Nederlander. Een beetje zoals de overbodige managementlagen remmend werken op bedrijven. Uiteindelijk stort het huis van corruptie in als profiteurs een te grote last leggen op de 'echte' werkenden.

Wie heeft een antwoord: waar kan ik heen? Toch maar een eigen community beginnen op een Spaanse berg te koop voor een appel en een ei?
MFCONSwasonschuldig
0
quote:

Erny schreef op 25 september 2023 18:28:

Wat. Een. Drama.
Grootste drama. Short op 110. Verkocht op 90.

Maar vanaf 30 is Alfen wel weer interessant.
GJF1959
1
quote:

Henkie 1960 schreef op 24 september 2023 17:49:

Ik weet het niet, de benzine en diesel wordt steeds duurder.Mogelijk besluit de " nieuwe regering" dat het elektrisch rijden belasting vrij blijft.De elektrische auto's zijn er veel goedkoper dan boven genoemd.Er komen steeds meer goede 2e hands elektrische auto's.Ja elektrisch rijden,met een eigen Alfen laadpaal,als je misschien veel moet rijden,kan zich snel terug verdienen.Dat weten ook steeds meer bus en vrachtwagen bedrijven.
Ik hou dit aandeel al een tijd in de gaten. Ik heb een elektrische KIA. KIA komt nu met korting op laadpalen. Die blijken van Alfen te zijn. Ik heb er net één van ABB en die is een stuk goedkoper dan de aanbieding van KIA. En waar zit het prijsverschil in? Ook ontwikkelingen in energieopslag hou ik al een tijd in de gaten. Die zal bij particulieren gelieerd zijn aan het reeds in gebruik zijnde systeem. Een combi van zonnepanelen/omvormer , laadpaal en energieopslag van de zelfde leverancier met goed ontwikkelde software om alles uitstekend te laten samenwerken is een toekomst waar ik inmiddels in geloof. Hier is geen of in ieder geval onvoldoende potentie voor Alfen. Er zijn verder ook ongelofelijk veel aanbieders. Kijk ook voor meer informatie solarmagazine.nl/productzoeker/5/batt...
Met andere woorden: ik ga, na aanvankelijke interesse, uiteindelijk definitief geen aandelen kopen. (en ik heb ook geen shortpositie om de azijnzeikerds voor te zijn). Toch hoop ik dat ik ongelijk krijg want ik gun Alfen een mooie toekomst.
Klatergoud
1
Particulieren die een nieuwe of tweedehands zero-emissiewagen koopt, zullen een premie krijgen. Zo wil de Vlaamse regering de vergroening van het wagenpark een duwtje in de rug geven. Uit recente cijfers blijkt namelijk dat het marktaandeel van elektrische bedrijfswagens snel stijgt, omdat dit fiscaal gestimuleerd wordt door de federale regering. Maar de verkoop van elektrische wagens aan particulieren ligt nog steeds erg laag. De subsidie moet dus mensen zonder bedrijfswagen over de streep trekken om elektrisch te rijden. De steun geldt voor een dertigtal modellen uit het lagere segment, met een maximale kostprijs van 40.000 euro inclusief btw. Wie een nieuwe auto koopt, kan volgend jaar rekenen op 5.000 euro premie. In 2025 daalt de premie tot 4.000 en in 2026 tot 3.000 euro. Voor tweedehandswagens bedraagt de premie volgend jaar 3.000 euro, in 2025 2.500 euro en in 2026 2.000 euro.
Lor3032
0
Leuk al die buitenlandse snoep potjes met geld maar Alfen heeft juist als groot manko dat ze buiten Nederland bijna niets verkopen. Lees jezelf goed in mocht je daar aan twijfelen. Binnen Nederland doet Alfen het aardig maar daarbuiten is het echt minimaal
Klatergoud
0
Er zit zwaar geschut bij de concurrentie en die zijn heel talrijk en slagkrachtiger dan Alfen.
Amsterdam19
0
quote:

Lor3032 schreef op 26 september 2023 08:38:

Leuk al die buitenlandse snoep potjes met geld maar Alfen heeft juist als groot manko dat ze buiten Nederland bijna niets verkopen. Lees jezelf goed in mocht je daar aan twijfelen. Binnen Nederland doet Alfen het aardig maar daarbuiten is het echt minimaal
Ongeveer 65% (per 30 juni 2023) van de omzet is binnen Nederland. 33% van andere EU-landen en de rest van buiten EU/buiten Europa (net aan 2%). Inderdaad een zwakte bij Alfen (sales buiten EU/Europa).
6.355 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 ... 314 315 316 317 318 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 29 apr 2024 17:35
Koers 41,050
Verschil +5,280 (+14,76%)
Hoog 41,210
Laag 38,500
Volume 808.300
Volume gemiddeld 279.899
Volume gisteren 319.367