AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG 2023

17.508 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 ... 872 873 874 875 876 » | Laatste
Just lucky
0
quote:

Take a sisi schreef op 15 november 2023 18:34:

Vandaag de helft verkocht , verwacht wel herstel maar mogelijk komt er binnenkort een zaagtand aan , heb op de eerste helft 14% gepakt en daarmee mag ik voor enkele dagen bijzonder tevreden zijn .
Zat zo te denken , de Dow vandaag opnieuw in het groen en morgen de futs ook , hoe groot is die kans na de dagen die we al achter de rug hebben , vond het tijd om er enkele van in de aanbieding te zetten , morgen nieuwe kansen , ik blijf echter optimistisch maar heb nu keuze gecreëerd , het feest duurt voort , of morgen wellicht goedkoper inkopen .
U heeft vast ook een eenarmige bandiet in uw woonkamer staan....
Just lucky
0
quote:

Take a sisi schreef op 15 november 2023 19:02:

[...]
Als je 14% op staat ziet liggen , loop jij vast voorbij in de hoop dat er morgen meer ligt , daarin verschil je met mij ik raap ze met plezier op , en ben blij ongeacht wat de volgende dag brengt , heb dus niet het gevoel dat ik me daar voor moet schamen .
Ik verdien meer met een visie op aandelen dan dagelijks gokwerk.
christo1
0
De transitie is niet te stoppen in België en waarschijnlijk geldt dit voor de hele EU en de US.

Mvg.

Zijn we klaar voor de golf aan elektrische wagens die op ons afkomt? Vooral in de steden dreigen problemen, van grote vertragingen tot weerstand om snel veel palen te plaatsen. ‘Er is meer ruimtelijke visie nodig om bottlenecks te vermijden.’

Stijn is een van de 160.000 Belgen met een elektrische firmawagen. Hij woont in Ledeberg bij Gent en heeft twee laadpalen in zijn buurt. Eentje is bestemd voor autodelen en de andere bijna altijd bezet. ‘Best uitdagend’, zegt hij. ‘Ik huur een garagebox, maar omdat de stroomvoorziening er van de jaren 70 dateert, ziet de eigenaar het niet zitten laadpalen te plaatsen.’

Stijn diende in april een aanvraag in bij het Gentse stadsbestuur voor een nieuwe laadpaal in zijn straat. Kunt u thuis geen laadpaal installeren, dan hebt u voor uw elektrische wagen recht op een publieke laadpaal binnen een straal van 250 meter van uw woning. Zo'n paal vraagt u gratis aan via het loket van de Vlaamse overheid. In Antwerpen, Gent of Genk gebeurt de aanvraag op het lokale niveau. Na de aanvraag moet de paal in principe binnen zes maanden operationeel zijn.

Waar gaat het om?
Almaar meer bedrijven maken de omslag naar een volledig batterij-elektrisch wagenpark. Vanaf 2024 komen er naar verwachting jaarlijks 150.000 tot 200.000 stekkerwagens bij in België, waarvan het grootste deel in Vlaanderen.

Waar zit de knoop?
Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open VLD) kiest voor een paal-volgt-wagenaanpak. Die botst op zijn limieten. Vooral in de steden dreigen problemen, van grote vertragingen tot weerstand om snel veel palen te plaatsen.

Hoe gaat dit verder?
Volgens de belangenorganisatie EV Belgium zijn een ruimtelijke visie en een beleidsplan op de lange termijn nodig. Maar in veel gemeenten loopt dat debat niet nu de verkiezingen voor de deur staan.

250
METER
Kunt u thuis geen laadpaal installeren, dan hebt u voor uw elektrische wagen recht op een publieke laadpaal binnen een straal van 250 meter van uw woning.
Maar dat bleek niet uit het antwoord dat Stijn kreeg. ‘We kunnen niet overal tegelijk laadpalen plaatsen en zijn beperkt in wat we per jaar kunnen uitvoeren’, klonk het. De stad Gent werd overspoeld met aanvragen en kon niet overal daaraan voldoen. Toch kreeg Stijn de belofte dat er tegen de zomer een publieke laadpaal zou komen op 150 meter van zijn woning.

Die is er nog altijd niet. Stijn zag geen andere oplossing dan een abonnement te nemen op een publieke parking in de buurt, waar wel voldoende laadpalen staan. ‘Maar zelfs als er nieuwe laadpunten op straat bijkomen, denk ik niet dat het tempo zal volstaan om te voldoen aan de groei van het aantal elektrische wagens. Ik zie steeds meer Polestars, Tesla’s of elektrische Skoda’s rondrijden. Bijna iedereen die een nieuwe bedrijfswagen nodig heeft, kiest voor een elektrische.’

Jochen De Smet, de voorzitter van de belangenorganisatie voor de e-mobiliteitssector EV Belgium, is er niet gerust op. ‘Er komt een golf van elektrische bedrijfswagens op ons af’, zegt hij. ‘De kaap van 100.000 hebben we begin dit jaar bereikt en tegen eind dit jaar zal dat aantal verdubbelen. Almaar meer bedrijven maken de omslag naar een volledig batterij-elektrisch wagenpark. We gaan ervan uit dat er vanaf 2024 jaarlijks 150.000 tot 200.000 wagens met een stekker bijkomen in België, waarvan het grootste deel in Vlaanderen. De transitie is in volle gang en zal alleen versnellen, omdat vanaf 2026 alleen elektrische bedrijfswagens fiscaal aftrekbaar zijn.’
christo1
1
Vervolg.

Paal volgt wagen'
Bijna 80 procent van de nieuw bestelde firmawagens in België heeft een stekker. Maar lang niet iedereen heeft een garage, oprit of parkeerplaats om een eigen privélaadpunt te installeren. De Vlaamse minister van Mobiliteit en Openbare Werken Lydia Peeters (Open VLD) voerde daarom het principe ‘paal volgt wagen’ in.

Onder het motto ‘laden moet even evident worden als tanken’ mikt ze tegen 2025 op 35.000 publieke of semipublieke laadpaalequivalenten in Vlaanderen. Met die vakterm wordt het laadaanbod uitgedrukt, rekening houdend met het vermogen en de dagelijkse beschikbaarheid van elk laadpunt. Het streefdoel is volgens de Europese normen genoeg voor een vloot van 350.000 stekkerauto’s.

30.400
LAADPUNTEN
Alles samen zijn in Vlaanderen zowat 30.400 publieke en semipublieke laadpunten geïnstalleerd. Het doel is 35.000 laadpaalequivalenten in 2025.
Voor die laadpalenspurt rekent Peeters op privéspelers die hun laadpalen ruimer beschikbaar maken. Ook schreef ze subsidies uit voor (semi)publieke laadpaalprojecten van bedrijven, scholen, sportclubs en supermarkten. Daarnaast zijn er projectoproepen om elke 25 kilometer snelle of ultrasnelle laadinfrastructuur aan te bieden langs autosnelwegen en grote verkeersassen.

Alles samen zijn zowat 30.400 publieke en semipublieke laadpunten geïnstalleerd, blijkt uit onderzoek van De Tijd. Dat zijn er ruim 10.000 meer dan vorig jaar. Het streefdoel van 35.000 lijkt dus in zicht te komen.

LEES MEER

Colruyt begint ongezien laadpalenoffensief
Maar is dat voldoende? Semipublieke laadpunten zijn goed voor ruim twee derde van het totaal. De categorie groeide dit jaar met 70 procent, onder meer dankzij de subsidies die Peeters uitschreef. Daarnaast zijn 9.200 publieke laadpunten in Vlaanderen geïnstalleerd. Maar dat segment nam sinds eind vorig jaar slechts met 20 procent toe.

Limieten
Dat komt onder meer omdat de procedure stroef liep. Bij het e-loket van de Vlaamse overheid kwamen 2.450 aanvragen binnen voor een laadpaal in de lokale straat of wijk, waarvan 1.286 ontvankelijk werden verklaard. Maar dat leidde slechts tot de plaatsing van 800 laadpalen, waarvan amper een kwart in dienst is. Duizenden mensen kregen nog altijd geen laadpaal in hun buurt of zitten te wachten tot die functioneert.

We kunnen niet voor elke Gentenaar in een laadpaal voorzien.
FILIP WATTEEUW
SCHEPEN VAN MOBILITEIT
De Franse energiereuzen TotalEnergies en Engie, die vorig jaar van de Vlaamse overheid een concessie kregen voor de uitrol van die laadpalen, wijzen erop dat veel overleg nodig was tussen diverse partijen, zoals de gemeente, de netbeheerder, de installateur, de operator en de aanvrager. De netbeheerder Fluvius had door een tekort aan aannemers ook moeite om het tempo van de aansluitingen te volgen. ‘Maar alles is intussen in een werkbare plooi gevallen’, zegt Tom Claerbout, woordvoerder van TotalEnergies. ‘We komen stilaan op kruissnelheid.’

De paal-volgt-wagenaanpak van Peeters botst echter op zijn limieten. Vooral in de steden dreigen problemen, van grote vertragingen tot weerstand om snel veel palen te plaatsen. In Gent dienden sinds 2012 580 inwoners een aanvraag in voor een publieke laadpaal in hun straat, maar slechts iets meer dan de helft van die aanvragen mondde uit in een installatie.

‘We kunnen niet voor elke Gentenaar in een laadpaal voorzien’, zegt schepen van Mobiliteit Filip Watteeuw (Groen). ‘We moeten rekening houden met enkele technische en ruimtelijke beperkingen, zoals de vrije doorgang op het voetpad, de talrijke Gentse monumenten en beschermde stadsgezichten en de capaciteit van het elektriciteitsnet.’

Watteeuw benadrukt dat dit jaar nog 200 extra laadpunten worden geïnstalleerd, maar wijst erop dat het wagenbezit in Gent daalt en elders dan in het publieke domein een shift nodig is naar ultrasnelladen.
Take a sisi
1
quote:

Just lucky schreef op 15 november 2023 19:55:

[...]Ik verdien meer met een visie op aandelen dan dagelijks gokwerk.
Je bent de eerste die me verteld dat het een wedstrijdje is .
christo1
0
Vervolg.

Thuis opladen
Ook in Antwerpen kan het stadsbestuur niet aan elke aanvraag voldoen. ‘We willen erover waken dat straten en pleinen niet overbelast worden met laadinfrastructuur’, zegt schepen van Mobiliteit Koen Kennis (N-VA). ‘Dat zou het draagvlak voor elektrische wagens onderuithalen.’

Het aansnijden van nieuwe gronden in een dichtbebouwde stedelijke context is niet evident, zegt Kennis. ‘Als de helft van alle parkeerplaatsen een laadplaats wordt, zijn er de helft minder parkeerplaatsen. Ook handhaven is een uitdaging, zoals het tegengaan van foutparkeren en laadpaalkleven.’ Antwerpen rekent sinds kort een rotatietarief aan voor auto’s die langer dan nodig aan de laadpaal hangen. Als je overdag na 30 minuten nadat je wagen is opgeladen nog niet weg bent, betaal je 1 eurocent per minuut en 25 cent per minuut bij snelladers.

Experts wijzen erop dat meer dan de helft van de laadbeurten voor stekkerwagens thuis zal gebeuren.
Experts zoals Stefaan De Ganck, directeur laadoplossingen bij TotalEnergies, wijzen erop dat meer dan de helft van de laadbeurten voor stekkerwagens thuis zal gebeuren, wat de behoefte aan laadpalen in de wijk zal versterken. Hij verwacht dat ongeveer 35 procent op het werk zal verlopen en op bedrijfsterreinen waar medewerkers kunnen laden. De overige 15 procent laadt onderweg.

‘Een versnelling in laadinfrastructuur buiten het openbare domein is noodzakelijk’, zegt Tim Asperges, directeur mobiliteit van de stad Leuven. Publiek toegankelijke parkings, die in Leuven voor 80 procent in handen zijn van privéspelers, dienen volgens hem extra inspanningen te doen. ‘Ze moeten evolueren naar parkings met laadhubs. Sommige doen dat niet omdat de aanpassingen voor brandveiligheid te duur zijn.’

Asperges wijst ook naar appartementsgebouwen en grote kantoorcomplexen, waar de eigenaars(verenigingen) niet wensen te investeren in laadinfrastructuur wegens te duur. Ze vinden het ‘evident’ dat ze een beroep kunnen doen op publieke laadpunten. ‘Dat is een knelpunt’, zegt hij. Laadpalen in de ondergrondse parking van een flatgebouw zijn technisch niet zozeer een probleem, maar ze vergen wel investeringen in brandveiligheid en het akkoord van minstens twee derde van de mede-eigenaars (zie inzet).

‘Verplicht mede-eigenaars in actie te schieten’
Syndici krijgen steeds vaker vragen over de installatie van laadpalen in de parkeergarage van een flatgebouw. Is dat brandveilig? Hoeveel kost dat? En wat zijn de gevolgen? ‘Daarover is veel discussie’, zegt de Antwerpse schepen van Mobiliteit Koen Kennis (N-VA). ‘Er doen angstaanjagende verhalen de ronde.’

Een stekkerwagen met smeulende batterijen die door de brandweer uit de veel te smalle gangen van een ondergrondse parking getakeld wordt om hem in een waterbad te blussen. Het beeld jaagt flatbewoners de stuipen op het lijf. Zelden is er eensgezindheid onder de mede-eigenaars over de installatie van laadinfrastructuur.

Er is veel onduidelijkheid over de brandveiligheid. ‘Duidelijke federale wetgeving ontbreekt’, zegt Tim Renders, consultant en ex-brandweerman. ‘Per geval moet een risicoanalyse gebeuren, want elk gebouw of elke parking is verschillend. Maar de richtlijnen bij de brandweerzones zijn niet eenvormig. Het gaat om vragen als: moet er een branddeur zijn tussen de parking en het appartementsgebouw? Moet je een laadpaal op afstand kunnen uitschakelen en is er op elke verdieping een autoblusdeken nodig?’

Kennis vraagt zich af of de mede-eigenaars van een flat moeten worden verplicht om samen in actie te schieten als een medebewoner een laadpaal wil installeren. ‘Ik denk dat daar sterker op ingezet moet worden. Maar dat vereist een duidelijkere wetgeving en uniforme richtlijnen. Dan kunnen we de overbelasting van onze straten en pleinen voorkomen.’

Debat nodig
Kennis geeft aan dat Antwerpen meer brood ziet in ‘clusters’ van laadpalen op pleinen en laadstations, in plaats van individuele palen vlak bij de woning van een e-wagenbezitter. Dat vraagt een andere manier van verplaatsen, parkeren en laden.

We moeten elke gebruiker van een elektrische wagen het vertrouwen geven dat hij dichtbij en altijd kan laden.
LYDIA PEETERS
VLAAMS MINISTER VAN MOBILITEIT
‘Zo’n strategie vergt ruimtelijke visie en een beleidsplan op de lange termijn’, zegt Desmet. ‘Maar in veel gemeenten loopt dat debat niet. De verkiezingen staan voor de deur. Ze zijn nog niet bezig met de transitie vanaf 2025, terwijl je nu knopen moet doorhakken om bottlenecks te vermijden. De rush op installateurs is groot.’

Peeters blijft er rotsvast van overtuigd dat ze haar laadpaalambitie haalt. ‘Het doel is de bestuurder ontzorgen’, zegt ze. ‘We moeten elke gebruiker van een elektrische wagen het vertrouwen geven dat hij dichtbij en altijd kan laden. Uiteraard zullen we blijven bijsturen op basis van recente evoluties.’ De minister wil blijven inzetten op een vraaggestuurde uitrol. ‘Omdat een installatie pas zin heeft als er gebruik wordt gemaakt van de laadpaal. Het is niet logisch Vlaanderen vol te zetten met publieke laadpalen waar niemand ze nodig heeft.’

Dat sluit niet uit dat steden en gemeenten laadpunten kunnen aanvragen op zelfgekozen locaties. ‘Een 220-tal lokale besturen deed dat al, voor in totaal 2.588 locaties. Na afloop van de concessie zullen we zien welke aanpak het meest opportuun is.’
christo1
0
Specifieke problemen voor het Volkswagen concern, wat Volkswagen en Audi niet kan leveren zullen concurrenten wel leveren.

Dus sowieso allerlei lithium varianten zullen nodig zijn.

Mvg.

Volkswagen schrapt de nachtploeg in zijn elektrische autofabriek in Zwickau en Audi stelt de start van de verkoop van de al veel vertraagde elektrische Q6 e-tron nog eens verder uit.

De Volkswagen-groep (VW, Audi, Porsche, Skoda...) blijft worstelen met zijn elektrische auto's. De doorgaans goed geïnformeerde Duitse zakenkrant Handelsblatt meldt woensdag dat luxedochter Audi opnieuw de lancering van nieuwe elektrische modellen uitstelt.

Zo zal de middelgrote elektrische SUV Q6 e-tron niet voor de zomer van volgend jaar zijn intrede maken in de showroom. Oorspronkelijk had dat al eind 2021 het geval moeten zijn, maar hardnekkige softwareproblemen zorgden voor twee jaar uitstel. Op het autosalon van München in september klonk de belofte dat de elektrische Q6 begin volgend jaar toch echt op de markt zou komen.

Nu zijn het volgens Handelsblatt opnieuw softwareperikelen en problemen met de mechatronica, waardoor de productiestart nog maar eens met een paar maanden wordt uitgesteld. Daardoor loopt ook de introductie van de luxe elektrische sedan, de A6 e-tron, vertraging op: de productie daarvan start niet voor het eind van volgend jaar.

LEES MEER
De zes crisisfronten van Volkswagen
sluitADVERTENTIE

LEARN MORE
Boven op de aanhoudende ontwikkelingsproblemen bij Audi, worstelt zustermerk Volkswagen met de tegenvallende verkoop van zijn elektrische ID-modellen. Het bedrijf heeft besloten om de nachtploeg van één productielijn in de e-autofabriek in het Oost-Duitse Zwickau voor onbepaalde tijd te schrappen als gevolg van 'marktomstandigheden'. Eerder dit najaar schrapte Volkswagen al een kleine 300 tijdelijke jobs in Zwickau.

De malaise in Zwickau was ook een strop voor Audi Brussels. Die fabriek zou de Audi Q4 e-tron als overloopmodel uit Zwickau mogen gaan bouwen. Maar die opdracht werd ingetrokken nadat de Duitse fabriek door de tegenvallende vraag naar VW's zelf alle Audi's kon maken. Dat leidde tot aanzienlijke sociale onrust in de Brusselse fabriek. De rust keerde terug toen de directie een werkgarantie tot en met volgend jaar beloofde.

Vrijdag raad van bestuur
De zenuwen bij de Volkswagen-groep staan door een opeenstapeling aan problemen strak gespannen. De raad van bestuur van de grootste autobouwer van Europa komt vrijdag op het hoofdkwartier in Wolfsburg samen om de productieplanning voor de komende vijf jaar af te kloppen.

In de Duitse pers verschenen de voorbije dagen meerdere verhalen over een grootschalig saneringsplan dat onder leiding van de Volkswagen-merkbaas Thomas Schäfer wordt uitgewerkt en vooral onder het kantoorpersoneel duizenden banen zou kunnen kosten.

Bij groeps-CEO Oliver Blume en beleggers groeit ondertussen de ontevredenheid over de traagheid waarmee de elektrificatie en digitalisering van het immense industriële concern verloopt. Het aandeel Volkswagen heeft op de beurs van Frankfurt in een jaar tijd 20 procent van zijn waarde verloren.

MEER OVER DIT ONDERWERP
christo1
0
Het WESTEN heeft CHINA de kans gegeven zich economisch te ontwikkelen maar is vandaag een heuse teleurstelling gebleven doordat CHINA misbruik heeft gemaakt van de goede bedoelingen van het WESTEN en oneerlijke economische praktijken toegepast heeft.

Naar mijn mening heeft het WESTEN te lang zijn ogen gesloten voor deze praktijken omdat er voor het WESTEN toen geen land was voor een alternatief, dit is er nu wel het democratische INDIË.

De VS heeft dit eerder al ingezien dat voort doen met CHINA geen optie is, de EU volgt op kousenvoeten.

Alle gevoelige economische banden verbreken met CHINA is de enige optie voor het WESTEN en de hand rijken naar aartsvijand van CHINA namelijk INDIË.

Wij en het WESTEN & INDIË zullen er wel bij varen in de toekomst en die economische relatie zal beter zijn dan toentertijd met CHINA.

INDIÊ heeft praktisch dezelfde troeven als CHINA destijds, namelijk :

- Goedkope arbeidskrachten waardoor vele WESTERSE bedrijven willen investeren in het land waardoor de inflatie kan dalen op termijn en op zijn beurt de INDIAANSE bevolking uit de armoede tillen.
- Jonge bevolking.
- Groot bevolkingsaantal, meer dan het huidige CHINA en dus in de toekomst een groot potentieel consumerende bevolking dus goed voor de afzet van WESTERSE bedrijven
- Laten de vrije markteconomie spelen ipv de planeconomie van CHINA.
christo1
0
quote:

pietje-2005 schreef op 15 november 2023 20:53:

Neem aan dat het over India gaat ?
Inderdaad, maar ook over het potentieel voor allerlei Westerse bedrijven, lees ook westerse autoproducenten.

Indië zal liever geen autoproducenten van hun aartsrivaal China laten investeren in hun land en zal liever andere autoproducenten in hun enorme markt toelaten naarmate de groei in Indië toeneemt door investeringen zal de modale burger ook meer centen overhouden om te consumeren en dat zullen een pak EV zijn in de toekomst en dus lithium gerelateerde producten.

Mvg.
Niks is wat het lijkt
1
quote:

Jan de Man schreef op 15 november 2023 18:52:

Waarom zou je instappen met de huidige verwachting is de vraag
Omdat op het moment dat de verwachtingen een stuk beter zijn het aandeel al veel hoger staat.
Niks is wat het lijkt
5
Shortpositie opgelopen tot 4,35%. World Quant heeft zich voor het eerst gemeld. Ik maak mij er niet druk om, maar eerlijk gezegd snap ik er weinig van dat de shortpositie dagelijks verder oploopt. En ondanks dat het niet zo heel veel zegt ben ik shorters toch liever kwijt dan rijk.
Aandachtige lezer
0
quote:

christo1 schreef op 15 november 2023 20:41:

Het WESTEN heeft CHINA de kans gegeven zich economisch te ontwikkelen maar is vandaag een heuse teleurstelling gebleven doordat CHINA misbruik heeft gemaakt van de goede bedoelingen van het WESTEN en oneerlijke economische praktijken toegepast heeft.

Naar mijn mening heeft het WESTEN te lang zijn ogen gesloten voor deze praktijken omdat er voor het WESTEN toen geen land was voor een alternatief, dit is er nu wel het democratische INDIË.

De VS heeft dit eerder al ingezien dat voort doen met CHINA geen optie is, de EU volgt op kousenvoeten.

Alle gevoelige economische banden verbreken met CHINA is de enige optie voor het WESTEN en de hand rijken naar aartsvijand van CHINA namelijk INDIË.

Wij en het WESTEN & INDIË zullen er wel bij varen in de toekomst en die economische relatie zal beter zijn dan toentertijd met CHINA.

INDIÊ heeft praktisch dezelfde troeven als CHINA destijds, namelijk :

- Goedkope arbeidskrachten waardoor vele WESTERSE bedrijven willen investeren in het land waardoor de inflatie kan dalen op termijn en op zijn beurt de INDIAANSE bevolking uit de armoede tillen.
- Jonge bevolking.
- Groot bevolkingsaantal, meer dan het huidige CHINA en dus in de toekomst een groot potentieel consumerende bevolking dus goed voor de afzet van WESTERSE bedrijven
- Laten de vrije markteconomie spelen ipv de planeconomie van CHINA.
Indië?
We spreken al sinds jaar en dag over Indonesië.
geldmaker
2
quote:

Niks is wat het lijkt schreef op 15 november 2023 22:25:

Shortpositie opgelopen tot 4,35%. World Quant heeft zich voor het eerst gemeld. Ik maak mij er niet druk om, maar eerlijk gezegd snap ik er weinig van dat de shortpositie dagelijks verder oploopt. En ondanks dat het niet zo heel veel zegt ben ik shorters toch liever kwijt dan rijk.
Kan niet wachten op de verkiezingen in veel verkiezingsprogramma's zijn belasten flitshandel opgenomen. Ze hebben geld nodig en volgen de Belgische regering hoop dat we dan eindelijk een eerlijk speelveld terugkrijgen wat betreft de koers.
Douwes
0
Ah, de shorters doen hun werk. Lekker laten uitrazen. Binnenkort kiezen ze wel weer het hazenpad.
Laat je niet gek maken. Vasthouden die aandelen!
Just lucky
0
quote:

Douwes schreef op 16 november 2023 09:06:

Ah, de shorters doen hun werk. Lekker laten uitrazen. Binnenkort kiezen ze wel weer het hazenpad.
Laat je niet gek maken. Vasthouden die aandelen!
Het zijn niet altijd shorters he, gewoon een paar particuliertjes die wat stukjes verkopen.
Niks is wat het lijkt
4
quote:

Just lucky schreef op 16 november 2023 09:12:

[...]Het zijn niet altijd shorters he, gewoon een paar particuliertjes die wat stukjes verkopen.
Particuliertjes komen allemaal gelijktijdig op het idee om in de opening te verkopen? Vergeet dat maar. Typische actie van shorters: zwakke opening veroorzaken om dan juist particulieren mee te krijgen.
17.508 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 ... 872 873 874 875 876 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 21,880
Verschil -1,340 (-5,77%)
Hoog 23,380
Laag 21,880
Volume 313.927
Volume gemiddeld 239.806
Volume gisteren 108.936