AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG 2023

17.508 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 ... 872 873 874 875 876 » | Laatste
Just lucky
0
quote:

Lepre Chaun schreef op 15 december 2023 17:01:

Sjonge jonge albemarle al dagen groen.
En wij weer stiefkind.
Blokjes he, 100% controle....Albemarle deze week +20% en AMG afgerond 0%.
Douwes
0
Teleurstellend dagje. Ik had op meer gehoopt.
De shorters hebben het aandeel flink in de tang.
geldmaker
0
Ja zie ook de huidige koers, heel frusterend deze manier van handel drijven. Het enige voordeel dadelijk een minimale belasting afdracht. Maar los van de lithium miners elders ook Arcelor en Aperam met mindere koersdoelen verder up..
Blijft wel kleven aan dit toch mooie aandeel....
Lepre Chaun
0
quote:

Just lucky schreef op 15 december 2023 17:22:

[...]Blokjes he, 100% controle....Albemarle deze week +20% en AMG afgerond 0%.
Nou wie weet wel een overname de komende 2 weken ,zou een mooie afsluiter van het jaar zijn . Toch ?
Gewoonomdathetkan
0
AMG trekt wel weer aan tzt. De echte vraag naar 'hun' grondstoffen staat nog steeds in de kinderschoenen.
aextracker
0
quote:

Gewoonomdathetkan schreef op 16 december 2023 12:29:

AMG trekt wel weer aan tzt. De echte vraag naar 'hun' grondstoffen staat nog steeds in de kinderschoenen.
Lithium wordt de komende jaren een goudmijn.
AMG staat goed gepositioneerd wereldwijd en investeert in differentiatie van sourcing & opwerkings capaciteit.
Koerspotentieel o.b.v. ratio's ?
Lepre Chaun
0
China's productie van lithium-ionbatterijen stijgt met 17 pct in september-oktober.

BEIJING, 16 december (Xinhua) -- De Chinese lithium-ionbatterijsector bleef groeien in september-oktober van dit jaar, met een totale productie van 17 procent op jaarbasis, zo bleek uit officiële gegevens.

Volgens het ministerie van Industrie en Informatietechnologie zag het land in de periode van twee maanden 185 gigawattuur (GWh) aan lithium-ionbatterijen van de productielijnen rollen.

De output van lithium-ionbatterijen voor energieopslag bedroeg meer dan 38 GWh. De geïnstalleerde capaciteit van stroombatterijen voor nieuwe energievoertuigen bedroeg ongeveer 76 GWh.

China's export van lithium-ionbatterijen steeg in die periode met 21 procent ten opzichte van een jaar eerder tot 82,46 miljard yuan (ongeveer 11,62 miljard dollar).

In de eerste 10 maanden van dit jaar bedroeg de totale productie van lithium-ionbatterijen meer dan 765 GWh, een stijging van 31 procent op jaarbasis.

english.news.cn/20231216/3bea1422fa2c...
Lepre Chaun
0
Professionele beleggers zeggen dat de vraag waarschijnlijk zal stijgen als gevolg van de grote toename van het gebruik van elektrische voertuigen.

Maar er zijn redenen voor optimisme in de lithiumsector, aangezien de vraag al in 2025 materieel groter zou kunnen zijn dan het aanbod.
Steven Glass, portefeuillemanager van Pella Funds Management, benadrukt dat de primaire markten voor lithium EV-batterijen, andere batterijen, keramiek en glas zijn. EV-batterijen zijn met een aanzienlijke marge het snelst groeiende segment en zijn de belangrijkste aanjager van de lithiummarkt.

Glass zegt dat de meeste mensen begrijpen dat de verkoop van elektrische auto’s waarschijnlijk aanzienlijk zal groeien, maar beseffen niet hoeveel de gemiddelde hoeveelheid lithium per elektrische auto waarschijnlijk zal stijgen. Dit is de belangrijkste reden waarom de vraag naar lithium waarschijnlijk de huidige verwachtingen zal overtreffen.

Glass legt uit dat er twee primaire typen lithiumbatterijen zijn: NMC, gemaakt van nikkel, mangaan en kobalt; en LFP, met behulp van ijzer en fosfaat. NMC-batterijen bieden superieure prestaties en domineren de EV-batterijmarkt buiten China. LFP-batterijen zijn aanzienlijk goedkoper dan NMC, en het prestatieverschil tussen beide is kleiner geworden. LFP-batterijen zijn populair in China en beginnen marktaandeel te veroveren in andere landen. Glass berekent dat LFP-batterijen 15 procent meer lithium nodig hebben dan NMC-batterijen.

Schakel over over naar grotere elektrische voertuigen
Chinese mini-EV’s gebruiken minder dan 5 kg lithium, zegt Glass, terwijl grote Amerikaanse pick-up trucks en luxe voertuigen meer dan 15 kg lithium per voertuig gebruiken.

De kritische trend die Glass verwacht is een verandering van Chinese mini-EV’s naar grotere BEV’s, vooral in de VS.
Zijn analyse suggereert dat de vraag naar lithium met 24 procent per jaar zal groeien tot 1540 kiloton in 2025.
De meest recente productievoorspelling van de Australische overheid voor 2025 is 1511 kiloton.

De hoge uitgaven van Gina Rinehart aan lithiumaandelen Liontown Resources en Azure Minerals zijn een voorbeeld van hoe beleggers altijd in de gaten moeten houden wat het slimme geld van plan is.

www.afr.com/wealth/personal-finance/t...
Ruud132
0
quote:

Lepre Chaun schreef op 16 december 2023 13:29:

China's productie van lithium-ionbatterijen stijgt met 17 pct in september-oktober.
En ondertussen is de lithium prijs na Q3 cijfers met ruim 40% gedaald.
M.a.w. de overcapaciteit aan lithium is enorm en Q4 zal AMG zeker naar de 15 euro gaan.
Bijlage:
john steed
0
quote:

Ruud132 schreef op 16 december 2023 17:29:

[...]

En ondertussen is de lithium prijs na Q3 cijfers met ruim 40% gedaald.
M.a.w. de overcapaciteit aan lithium is enorm en Q4 zal AMG zeker naar de 15 euro gaan.
Handig dat je dat allemaal al weet…..
Fox WIld
0
quote:

Ruud132 schreef op 16 december 2023 17:29:

[...]

En ondertussen is de lithium prijs na Q3 cijfers met ruim 40% gedaald.
M.a.w. de overcapaciteit aan lithium is enorm en Q4 zal AMG zeker naar de 15 euro gaan.
Ja, daar hoop jij natuurlijk op zodat je weer kunt instappen op de (inmiddels weer) rijdende trein.

De Q4 cijfers zijn een non-event. In de outlook 2023 wordt al rekening gehouden met een EBITDA van slechts $ 40 miljoen en in de outlook 2024 is de EBITDA van de lithiumtak bijna op nihil gezet.

En blijkbaar heb je ook de wederopstanding van Albemarle gemist met + 30% in 2 weken tijd.

Door het vele in en uit stappen heb je nu even de boot gemist. Dat kan gebeuren maar het mooie is, je kunt dat foutje maandag herstellen door alsnog in te stappen... :-)
Ruud132
0
Je denk toch niet dat ik stilzit als ik niet in AMG zit.
Als de laatste afstraffing komt met Q4 dan stap ik in AMG voor een lange tijd.
geldmaker
0
quote:

john steed schreef op 16 december 2023 18:28:

[...]

Handig dat je dat allemaal al weet…..
Denk dat Ruud nog steeds wacht op een lager instap nivo..
Lepre Chaun
3
India kan op zoek gaan naar het Braziliaanse witte goud ‘A Hard Rock Lithium’

Brazilië staat momenteel in het middelpunt van de belangstelling als het om lithium gaat, aangezien het Zuid-Amerikaanse land een belangrijke speler aan het worden is in de mondiale lithium industrie.
Brazilië beschikt over de op vier na grootste lithiumreserves ter wereld, die voornamelijk te vinden zijn in de Jequitinhonha-vallei in de zuidoostelijke staat Minas Gerais, ook wel bekend als de ‘Lithiumvallei’, ook wel ‘Misery Valley’ genoemd.
Deze regio herbergt naar schatting 85 procent van de bekende lithiumvoorraden van Brazilië.

Volgens het Braziliaanse ministerie van Mijnbouw en Energie “maakt hoogzuiver lithium uit Minas Gerais het gemakkelijker te gebruiken bij de productie van krachtigere batterijen.”
Het ministerie noemt ook een winningsaanpak voor hard gesteente waarbij minder water wordt gebruikt dan pekel.

Lithium-ionbatterijen zijn een essentieel onderdeel van de Indiase doelstellingen op het gebied van groene energie en slaan energie uit verschillende bronnen op en distribueren deze. India wil de mondiale race leiden in de verkoop van EV, met een doelstelling van 30% elektrische voertuigen verkocht in 2030. Omdat lithium essentieel is voor EV-batterijen, is het garanderen van een constante aanvoer essentieel om deze doelstelling te bereiken.

India kan op zoek gaan naar Braziliaans lithium als onderdeel van zijn strategie om zijn lithiumaanvoer veilig te stellen. Brazilië is in dit opzicht zelfs een veelbelovende partner voor India geworden, en beide landen onderzoeken actief mogelijke samenwerkingen.
Ook Brazilië is actief op zoek naar buitenlandse partners in de lithiumsector. Dit kan resulteren in voordelige overeenkomsten en joint ventures naarmate deze meer openstaan voor Indiase bedrijven en overheidsinspanningen. Indiase bedrijven kunnen samenwerken met Braziliaanse entiteiten om nieuwe lithiumafzettingen te verkennen en bestaande in de Lithiumvallei te ontwikkelen.
Veilige en betrouwbare langetermijnleveringsovereenkomsten voor de Braziliaanse lithiumimport kunnen de toegang van India tot deze cruciale hulpbron garanderen.

www.financialexpress.com/business/def...

Fijn voor AMG ook dat India lithium wilt uit Brazilië.
T. Edison
0
quote:

Ruud132 schreef op 16 december 2023 17:29:

[...]

En ondertussen is de lithium prijs na Q3 cijfers met ruim 40% gedaald.
M.a.w. de overcapaciteit aan lithium is enorm en Q4 zal AMG zeker naar de 15 euro gaan.
Zou er door de beleggers geen rekening gehouden zijn dat de de lithium prijs nog niet uitgebodemd was.
Ondertussen komen eer meer en meer berichten dat de vraag de productie gaat inhalen en schijnt het dat beleggers vooruit kijken ( al vermoed ik dat dat door de "game-ificatie" van beleggen dit een stuk minder is geworden)
geldmaker
0
quote:

Lamsrust schreef op 1 december 2023 18:29:

[...]

Op korte termijn (3 maanden) zullen de fundamentele aanjagers van de beurskoers m.i. alleen de prijzen van lithium en vanadium zijn. Ondertussen zal AMG stug doorwerken aan (i) optimalisatie Ohio II, (ii) vanadium elektrolyse faciliteit Duitsland, (iii) opschalen LIVA business, (iv) SP+ uitbreiding en (v) lithium raffinaderij, zodat ultimo 2024 - afgezien van de Shell JV projecten, de nieuwe projecten in Zinnwald en Portugal en de nieuwe converter in Brazilië - alle lopende capex projecten gereed zijn om vanaf 1 januari 2025 op volle toeren te draaien. Tegen die tijdstaat ook de nieuwe corporate structuur, zodat het dan veel makkelijker is om een grote strategische investeerder bijvoorbeeld een belang van 25% te laten nemen in AMG Lithium. Niet zozeer door aandelen aan hem te verkopen, maar AMG Lithium aandelen aan hem te laten uitgeven zodat er meteen een paar honderd miljoen beschikbaar is voor investeringen en deze niet langer gedaan hoeven te worden uit de operationele cash flow.

De waarde van AMG zit nu even niet in de winst genererende capaciteit, maar in de onderliggende waarde van de 3 business lines en alles wat daar vanaf ultimo 2024 gaat draaien.
_
AMG is een scale up en daarmee een echte lange termijn investering.
7

Nog even voor weer wat nieuwe beleggers hier dat de basis bij AMG zeer solide is . Shorters zijn al aan het uittreden, als de verwachte vraag naar de door AMG gevoerde grondstoffen maar even gaan aantrekken kunnen we begin 2024 wel een forse up swing verwachten. Gaan nog wat daagjes van bizarre bewegingen zien verwacht ik maar onderliggend staat AMG als een huis.....
nine_inch_nerd
0
Duitsland schrapt per direct premie op aankoop elektrische auto

Het gaat slecht in Duitsland, waardoor deze directe actie.

www.nu.nl/economie/6294504/duitsland-...
17.508 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 ... 872 873 874 875 876 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 2 mei 2024 17:35
Koers 23,420
Verschil +1,300 (+5,88%)
Hoog 23,740
Laag 22,200
Volume 239.094
Volume gemiddeld 237.158
Volume gisteren 101.402