AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG 2024

2.804 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 ... 137 138 139 140 141 » | Laatste
Just lucky
0
Blijft bijzonder, vaak totaal geen omzet en leeg boekje. Staat er een keer een koper op en vlak daarna begint iemand blokjes te dumpen, soms wel 20 a 30k in 15 minuten.
Fox WIld
1
Dan was die koper blijkbaar zo hongerig dat die stukken toch makkelijk opgepakt zijn want de koers is bijna op +5% en dayhigh gesloten.
Fox WIld
0
quote:

Kruimeldief schreef op 26 januari 2024 18:05:

Dayhigh 21,13 toch?
Bijna was voor zowel de 5% als dayhigh bedoeld :-)
Libertel
0
Het is de shorters niet gelukt de koers te drukken, dat is een goed teken! Stukken werden makkelijk opgevangen en winst werd behouden.
Fox WIld
0
Norges Bank heeft tussen 12 en 23 januari al weer ruim 300.000 aandelen opgeruimd. Belang is gedaald van 3,81% naar 2,83%.

www.afm.nl/nl-nl/sector/registers/mel...
Lamsrust
0
Tijdens de Q3 call heeft HS aangekondigd dat de RvC in december 2023 groen licht zou geven voor de investering van USD 300 miljoen in de Braziliaanse spodumene -> lithium carbonaat technical grade conversie fabriek. Hier heb ik nog geen persbericht over zien langskomen, dus waarschijnlijk is dit nog even uitgesteld.
Fox WIld
0
quote:

Lamsrust schreef op 26 januari 2024 18:53:

Tijdens de Q3 call heeft HS aangekondigd dat de RvC in december 2023 groen licht zou geven voor de investering van USD 300 miljoen in de Braziliaanse spodumene -> lithium carbonaat technical grade conversie fabriek. Hier heb ik nog geen persbericht over zien langskomen, dus waarschijnlijk is dit nog even uitgesteld.
In de presentatie van januari 2024 staat bij de fabriek: under basic engineering, commissioning Q4 2026.
Het lijkt mij dan toch dat er inmiddels groen licht gegeven is.
lanciared
1
quote:

Just lucky schreef op 25 januari 2024 09:57:

[...]Ik neem aan dat je ook in andere sectoren belegt, bijv. de chipindustrie.
Hallo JL, Andere beleggingen , neen, niet in de chipsector. Geen Nl semiconductor aandelen, geen Amerikaanse Big Tech.
Nooit gehad.
Had en heb steeds een grote voorliefde voor wat kleinere ( alhoewel ) Nl mid en small cap aandelen.
Heb momenteel 2 portefeuilles, de ene gevuld met 90 % AMG, ander deel is Fugro.
Andere portefeuille, gevuld met rond de 60 % AMG, ander deel is JET, Alfen, Aperam en B & S group.
( Nu is het zo, dat ik afgelopen 6 maanden toch ook andere bedrijven kon kopen, moest niet uitsluitend AMG meer zijn, vandaar mijn 2e portefeuille, waar het niet AMG deel gestaag groeit. ( laatste tijd flink wat JET en B & S gekocht / bijgekocht )

Ach, ben al bij al toch tevreden dat ik in het huidige klimaat flink belegt ben in duurzame aandelen, gericht op, of centraal in de aan de gang zijnde energie transitie.
AMG maakt er ook van uit. Bedrijf groeit, en zal in de toekomst verder door blijven groeien.
Aandelen worden vastgehouden, vermoedelijk nog wel wat jaren.
Zie de koers wel terug hoger gaan. Maar bij mij is nu ook ruimte gekomen om het niet-AMG deel te laten oplopen.
LR
Lamsrust
0
quote:

Fox WIld schreef op 26 januari 2024 19:41:

[...]

In de presentatie van januari 2024 staat bij de fabriek: under basic engineering, commissioning Q4 2026.
Het lijkt mij dan toch dat er inmiddels groen licht gegeven is.
Dank. Zoals het gepresenteerd wordt in de ODDO presentatie heeft de RvC reeds akkoord gegeven dan wel is het vrijwel zeker dat de RvC akkoord gaat geven. Normaliter komt voor een investering van een dergelijke omvang een apart persbericht. Zeker nu het HS gelukt is dit project voor 100% extern te financieren, hetgeen meldenswaardig is lijkt me.
Lepre Chaun
3
Lithiummijnwerkersnieuws voor de maand januari 2024

AMG Critical Materials NV [NA:AMG] [GR:ADG] ( OTCPK:AMVMF ) (voorheen AMG Advanced Metallurgical Group NV)

Geen lithiumgerelateerd nieuws deze maand.

Aankomende katalysatoren:

H1, 2024 - Fase 2-productie in de Mibra Lithium-Tantalum-mijn (extra 40 ktpa) zal naar verwachting beginnen, waardoor de totale productiecapaciteit op 130 ktpa komt. De sluiting van de lithiumconcentraatfabriek om de uitbreiding van 90.000 ton naar 130.000 ton te vergemakkelijken, zal plaatsvinden in het eerste kwartaal van 2024.

2025-2028 - Uitbreidingsplan voor Duitse LiOH-faciliteit met modules 2-5 (100.00tpa LiOH).

seekingalpha.com/article/4665243-lith...
Take a sisi
1
Core inflatie in de US nu 2.9% bizarre reactie alsof dat rede voor een feestje geeft , die inflatie daalt ten gevolgen van het monetair verkrappen namelijk veel te hard , maar goed die Amerikanen doen weer echt hun best om alles positief uit te lichten .
Ondertussen schrapt Salesforce 700 banen en microsoft is kicking 1900 werknemers out .
Dan hebben we Intel die afgelopen vrijdag met een slechte outlook kwam , ze hebben zoals Tesla al wat eerder deze week ook 12% ingeleverd , hun core business de chipsector draait niet slecht echter Intel gaat de komende jaren zeer grote investeringen doen , met de bedoeling om een duidelijk marktleider in de chipindustrie te worden , daarbij krimpen nu actueel haar andere bedrijfstakken .
De vooruitzichten in Intel's Auto-tak welke ongeveer 5 procent van hun totale omzet is , wordt volgens Intel in Q1 hard geraakt .
Laten we dus even stil staan bij het feit dat de sneeuwbal nog maar net begint te rollen , en dat de autoindustrie er al een ingrediënt van is .
Kan iemand mij vertellen hoe de autoindustrie kan herstellen , als de economische sneeuwbal groter wordt en in snelheid toe gaat nemen .
Met andere woorden als wat verder in de toekomst de economie er nog verder op achteruit gaat , en massa's ontslagen gaan vallen , klinkt het dan logisch dat de consument midden in dat slechte klimaat weer volop EV's gaat kopen .

....... ik ben het wel eens met het feit dat er op langere termijn herstel zal komen , maar dan spreken we imo van een nieuwe monetaire cyclus , vooralsnog een behoorlijk lange tijd de bèta blockers op het nachtkastje .

De monetaire cyclus
Geld bijdrukken ...
Money supply up
Assets up
Stockmarket up
Real estate up
.... vervolgens
Economie up
..... als laatste de price changes
en inflatie up

Dan de downsite monetaire verkrappen
Inflatie down
Economie down
Stockmarket down
Money gone .
Alles wordt bewust zo gecreëerd om de economie te laten groeien .
Het is nog nooit anders geweest en het gaat ook nu niet anders lopen .

.... Succes met de soft landing , helm bij de hand houden .
lanciared
2
quote:

Gewoonomdathetkan schreef op 28 januari 2024 16:58:

www.autovisie.nl/nieuws/nieuwe-nuclea...

Daar zit je dan tzt met al je mijnen.
Vraag is natuurlijk of dit de eerst komende 10 jaren in een wagen kan komen.
Duurt nog wel even.
teppo
0
quote:

Gewoonomdathetkan schreef op 28 januari 2024 16:58:

www.autovisie.nl/nieuws/nieuwe-nuclea...

Daar zit je dan tzt met al je mijnen.
Energiedichtheid volgens artikel 10 x die van een lithium accu.
Maar dus niet oplaadbaar.
En levensduur 50 jr.
Dit kan dus (bij een zelfde gewicht) een oplaadbare accu vervangen die je in 50 jr 10x oplaad.

Nog even los van of deze ook nog eens altijd 'aan' staat. Bij gesloten cell zal verval continue zijn, dus zodra je hem niet gebruikt gaat de energie weg als warmte.
Maartenz
0
Waar ik dan altijd nieuwsgierig naar ben, is waar zo'n shorter als Marshall Wace zijn informatie vandaan haalt. In korte tijd zijn positie verhoogd... wat weten zij wat ik niet weet?

Meldingsdatum Houdende partij Netto shortpositie
24 Jan 2024 D.E. Shaw + Co. 1.04%
24 Jan 2024 Marshall Wace 1.40%
22 Jan 2024 Marshall Wace 1.31%
T. Edison
0
quote:

Maartenz schreef op 28 januari 2024 20:57:

Waar ik dan altijd nieuwsgierig naar ben, is waar zo'n shorter als Marshall Wace zijn informatie vandaan haalt. In korte tijd zijn positie verhoogd... wat weten zij wat ik niet weet?

Meldingsdatum Houdende partij Netto shortpositie
24 Jan 2024 D.E. Shaw + Co. 1.04%
24 Jan 2024 Marshall Wace 1.40%
22 Jan 2024 Marshall Wace 1.31%
Volgens mij volledig door een logaritme gestuurd,
Zonder nieuws stijgen van de koers is shortpositie vergroten.
Zit mijn inziens geen diep liggende analyse achter, Lithium koers stabiliseert, AMG stabiliseert. Zou een vlees en bloed bedrijfsanalys toch ook zien, nets als wij dat zien.
Mashall Wace zit in zoveel aandelen short, die volgen ze zeker niet allemaal met de hand.
Lepre Chaun
0
De Amerikaanse auto-industrie steeg in het vierde kwartaal met 8%, terwijl de EV-industrie met 29% groeide.

De Amerikaanse auto-industrie blijft groeien na het lange herstel na de COVID-19-epidemie en de economische stilstand van 2020-2021. In het 4e kwartaal van 2023 steeg de autoverkoop in de VS met 8% vergeleken met het 4e kwartaal van 2022.

Ondertussen steeg de verkoop van puur elektrische voertuigen (BEV) met 29%.

Dus ondanks het verhaal dat mensen geen elektrische auto’s willen of geen elektrische auto kopen, is de groei van de EV-verkoop veel sterker geweest dan de normale groei van de autoverkoop.

Geloof niet alle EV-antihypes.

Als je naar de grafiek voor autoverkopen per merk kijkt, kun je zien dat Toyota, Ford, Chevrolet en Honda bovenaan de hitlijsten blijven staan, maar er is iets meer spreiding tussen elk van hen dan in veel andere kwartalen. Tesla houdt stand op de 8e plaats, een indrukwekkende positie voor een jong, volledig elektrisch autobedrijf. Bovendien staat hij heel dichtbij #7 Kia, #6 Nissan en zelfs #5 Hyundai.
Zou Tesla in 2024 naar de 5e plaats kunnen stijgen?
Dromen mag!
En vaker wel dan niet heeft Tesla zijn dromen waargemaakt.
Verderop moet Rivian zijn omzet meer dan verdubbelen om in de top 20 te komen, maar ik heb er vertrouwen in dat het bedrijf dat zal kunnen doen.
Misschien zelfs in 2024?

cleantechnica.com/2024/01/28/us-auto-...
Take a sisi
1
Mooie poging Lepre , toch maar hier en daar even wat bijsturen .

Ik licht er Ford even uit

EV price wars .
In short , it’s not going so well but Ford is doing all it can to put a positive spin on the situation .
A lot of moving parts make the future quite uncertain for now .

The Blue Oval predicted that its electric vehicle Model e side of the business would lose about $3 billion this year as it began to scale .
It’s now expecting a $4.5 billion loss as it just posted a $1.8 billion loss in the second quarter alone .
That’s just over $32,000 in losses on every EV that it sold .
The pricing wars with Tesla certainly didn’t help that figure .

Het zijn mooie statistieken echter wat er al een hele tijd speelt op de EV markt ligt toch wel even iets anders .
- Even in de gaten houden 6 feb aftermarket Ford earnings -
Statistieken liegen niet , dat moet ik je meegeven , maar daar hoort een verhaal bij .
Doelen worden bijgesteld de verkoop loopt minder vlot dan aanvankelijk gedacht werd , gevolg , er moet geld bij .

Economie komt in zwaar weer en de EV markt gaat dat voelen .
Als de marges kleiner worden en er wordt ondeling gevochten voor de kruimeltjes dan gaan verkopen terug lopen .
Wat uiteindelijk volgt zijn de ontslagen , die gaan er echt wel komen .
Zeker in die fase zie ik het somber in , dus ook voor aanbieders waarover wij spreken .
Het hakt er ofschoon jou statistieken lijken te schitteren , in de EV markt momenteel al behoorlijk in .
Het feit dat momenteel alles wat minder florisant is , kun je al duidelijk in de resente cijfers van Tesla terug lezen .
En er zijn meer signalen die jou statistieken in een ander daglicht zetten .
Zoals onder andere de Intel automotive-tak die flinke klappen moet incasseren .
Wellicht komt het er een beetje op neer dat lithium als het nieuwe goud gezien werd , maar dat de aanbieders daarvan nu of toekomstgericht eerst nog even in de rij bij de afnemers moeten gaan staan .

Afijn iedereen heeft recht op zijn eigen waarheid , ik respecteer de jouwe , ikzelf houd vast aan de mijne .
Het volgende zegt natuurlijk niets over de richting , maar het geldt voor iedereen , hoe sterker je geloof , des te beter voor je vertrouwen , en dat is goed .
Lepre Chaun
1
Nou ik vind jou veelste negatief als ik eerlijk ben , wat ik natuurlijk ook ben :)

De beste lithiummijn van Australië gaat de productie afbouwen als stimulans voor rivalen.

De eigenaren van Greenbushes geven prioriteit aan de productie van lithiumchemicaliën voor batterijen, en niet aan tussenproducten zoals het spodumeenconcentraat dat Australische mijnwerkers verkopen.

Greenbushes is 51 per cent owned by a joint venture of IGO and Tianqi, while the remaining 49 per cent is owned by New York-listed Albemarle

Prima nieuws voor AMG dus aangezien zij ook een hydroxide fabriek hebben en een eigen lithium mijn
2.804 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 ... 137 138 139 140 141 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 21,880
Verschil -1,340 (-5,77%)
Hoog 23,380
Laag 21,880
Volume 313.927
Volume gemiddeld 239.806
Volume gisteren 108.936