AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG 2024

2.840 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 ... 138 139 140 141 142 » | Laatste
Hans_U
1
quote:

Lepre Chaun schreef op 30 januari 2024 09:39:

The converted BYD EV plant is located in Camaçari, Bahia. It is expected to generate 10,000 jobs in the area.

www.teslarati.com/byd-ford-plant-ev-p...

En hier rotten ze gewoon AMG weg .
Interessant bericht. En ze lijken snel aan de slag te gaan.
Je kunt je haast niet voorstellen dat BYD niet met AMG in gesprek is........

En wat gaat er met de produktie gebeuren? Export? Of (vooral) voor eigen gebruik in Brazilie? In het laatste geval hebben ze nog wel een klusje te doen qua laad infrastructuur.
Zou op zich een goede ontwikkeling zijn : EV opmars in een niet-westers/chinees land.

Time will tell
Lekker Truitje
0
Brazilië klinkt voor velen als een ontwikkelingsland, maar naast (enorme) armoede heb je er ook immense rijkdom, naast achtergebleven bevolkingsgroepen ook hoogontwikkelde mensen, naast krotjes ook al in 1975 enorme wolkenkrabberwijken. Ben er toen geweest en een deel van de auto's van dit ook veel suiker-producerende land reed op gasohol, een combinatie van benzine met alcohol die dan weer geproduceerd werd uit rietsuiker. Dus electrische auto's, het zou mij totaal niet verbazen. Deels zijn ze daar ultramodern.
VLiTaNbase
1
Alfen verzekert zich van voldoende batterijen
Vandaag 10:37,
Bron: ABM Financial News
(ABM FN-Dow Jones) Alfen heeft een meerjarig contract getekend met CATL voor de levering van batterijen. Dit meldde Alfen dinsdagochtend.
Met deze meerjarige overeenkomst kan Alfen voldoen aan de toenemende vraag en versterken ze hun leveringsketen voor energieopslagsystemen in Europa, aldus Alfen.
Alfen denkt dat de opslag van energie in Europa alleen al in 2024 met circa 60 procent zal groeien.

Zie web link IEX:
www.iex.nl/Nieuws/789571/Alfen-verzek...

Dat zegt ook iets over het perspectief van AMG (battery grade Lithium, LIVA).
Lepre Chaun
0
quote:

Hans_U schreef op 30 januari 2024 10:46:

[...]
Interessant bericht. En ze lijken snel aan de slag te gaan.
Je kunt je haast niet voorstellen dat BYD niet met AMG in gesprek is........

En wat gaat er met de produktie gebeuren? Export? Of (vooral) voor eigen gebruik in Brazilie? In het laatste geval hebben ze nog wel een klusje te doen qua laad infrastructuur.
Zou op zich een goede ontwikkeling zijn : EV opmars in een niet-westers/chinees land.

Time will tell
En ja dan hebben We het alleen over BYD maar Great Wall Motors opens EV factory in Brazil
s scheduled to go into operation on 1 May 2024. It is said to have an annual capacity of 100,000 vehicles and to create about 2,400 new jobs.
Stork 49
0
quote:

T. Edison schreef op 29 januari 2024 17:41:

[...]Eens, lijkt niet eens op elkaar...haha.
Moet vaker mijn post nalezen voor het te plaatsen.
Hielp het ook niet dat ik de hele dag twee kemphaan imitaterende dochters uit elkaar moest houden
nagelezen? imitaterende? Heb een fijne dag verder.
wilcool
0
quote:

tmaster schreef op 30 januari 2024 10:00:

[...]

In Europa heb je 1001 regeltjes en allerlei soorten protectie constructies. Vind je gek dat chinezen dan gewoon naar een 3de wereldland gaan kijken waar ze goedkoop kunnen investeren.
Brics landen !
DeJef
5
Gisteren heb ik geluisterd naar de Global Lithium podcast Episode 179 with Joe Lowry. Hier schets hij een mooi overzicht rondom het huidige lithium klimaat. Ik heb de key take aways hieronder samengevat:

Supply & demand:
• Prolonged time of price below high end of the cost curve to produce lithium is not logical. Can occur temporary to re-balance supply and demand;
• A lot of the excess supply in 2023 wasn’t lithium chemicals, it was inventory of cells, cathodes. The supply chain was stuffed in 2022 when we went to peak prices. In 2023 we saw a lot of unwinding of the supply chain, and we might see a bit of unwinding in 2024;
• When we look at the lithium-ion battery supply chain there is excess capacity, and what China typically does is overproducing when it can. We are going to see de-stocking and re-stocking in the supply chain and that is going to impact lithium chemicals. This cycle always repeated historically. This will keep on happening and as long as China has a disproportionally large position in the global lithium-ion supply chain, China`s lack of discipline in this regard of too many suppliers, to many capacities that’s going to affect lithium chemicals and spodumene;

Press and Politics:
• Popular press creates negative sentiment, especially in the US regarding EVs (eg.: Tesla project slower growth in 2024 and EV demand softens). There is a negative EV story virtually every day. It is a political issue, as we are also in an election year. EVs have been completely politicized: `Prices are down 80%` narrative: Yes, the Chinese spot price decreased if you count down from the peak to the lows. The contract prices in Japan and Korea in 2023 were higher than in 2022;
• The US media distorts what is happening. EVs had a great year last year globally. You can’t just take the US in isolation when you are writing these headlines;
• China is so far ahead in producing EVs that the US press only follows the narrative of Tesla, Ford and GM and the 2 last ones have not done a very good job of making the transition;
China can make and sell EVs at each price point. The growth has slowed globally, but if you look at absolute numbers, then is still increasing;

US vs Chinese EV makers:
• Tesla, Ford and GM don’t make low priced EVs. They will only catch up if they produce lower priced models which an average person can afford.
New Supply pipeline;
• Investments in early-stage projects is drying up. That will exacerbate the shortage later in the decade and we will likely have a similar cycle as we have seen at the lows in 2020 to the miraculous rise to the ridiculous levels in 2022;
In this cycle we still have lithium chemical prices, even in the Chinese spot markets in the low $10ks/ton. If you go back to 2020 there was lithium sold at $4k/ton into China;
• $80k/ton in a short term brought in garbage lithium carbonate to China, shipped from Africa etc. A lot of it was lepidolite. During the last cycle where prices peaked around $30k/ton, lepidolite didn’t see the kind of rice as in this cycle with peaks at $80k/ton. In this environment it made sense to use lepidolite;
• There is not a shortage of lithium values in the world and at a high enough price you can have a lot of poor quality supply of lithium carbonate;
• We should watch in 2024 how the narrative unfolds, how much lepidolite can stay in the market at these prices. Some of it can, most of it won’t. A lot of these projects in Africa were started when people thought that the endless summer of high prices would not end. Most lithium which comes from Africa is of poor quality;

On prices:
• This time, we had higher lows, and hopefully in the next cycle lower highs (Lithium is still a small immature market);
• If you look at current spot prices in China, then they are still substantially higher than in the past;
• A $13k/ton lithium prices is still very attractive to the low end of the cost curv;

Outlook 2024:
• The sentiment is still so negative that I expect prices will keep current levels for 1-2 quarters. I think that prices will come up as I don’t believe that we can maintain the number of supply that we had at the current price levels. As the cost curve has substantially changed there is more low-quality material in the market that costs more to produce;
• In China, they will keep operating as long as they are cash positive and that is a reality we have to live with. We need an incentive price in the mid $20k/ton. $30k-40$k/ton is the next prices bandwidth by the end of 24Q3 or in 24Q4. I don’t know exactly what is going to happen of course. I do believe that you can’t have prices behind the high end of the cost curve for an extended period of time;
• Lower prices create additional demand, as new project funding is drying up supply will decrease. This will not only play in 2024 but are long term factors;

On direct Lithium extraction:
• Watch on how this plays out. There will be no massive DLE projects coming online in 2024. Some of the majors are now doing demos (e.g. Exxon). I don’t believe DLE will yield much production in this decade.
rewi
1
Mijn aankoopprijs is 26,50 ,mocht nog verder zakken ga ik bij kopen om te middelen want komt goed .
Take a sisi
0
tmaster
0
quote:

nine_inch_nerd schreef op 30 januari 2024 08:29:

Ter info. Sentiment.

ODDO BHF verlaagt koersdoel AMG
Gepubliceerd door Trivano.com op 30 januari 2024 om 08:25

De analisten van ODDO BHF waren dinsdag opnieuw neutraal over AMG. ODDO BHF herhaalde het advies neutraal voor de aandelen van AMG.
Het koersdoel werd verlaagd van 23,50 naar 22,00 EUR. Dat betekent dat de analisten verwachten dat de aandelen van AMG met 6% kunnen stijgen vanaf de huidige koers van 20,67 EUR. Daarmee is ODDO BHF heel wat negatiever dan de gemiddelde analist, die de koers van AMG met 51% ziet stijgen tot 31,25 EUR.

Waarschijnlijk naar aanleiding van deze presentatie?

amg-nv.com/wp-content/uploads/ODDO-BH...
Lepre Chaun
0
quote:

Take a sisi schreef op 30 januari 2024 12:16:

Zometeen GM voorbeurs ben benieuwd wat die uit de hoge hoed gaan toveren .
Het aandeel GM steeg voorbeurs bijna 7 procent.
Tesla gaat ook als een speer
Erny
0
Als de aandelenkoers van een bedrijf wat een belangrijke rol zou moeten spelen bij de grootschalige elektrificatie meer dan halveert, dan is dat bedrijf toch gewoon niet gezond? Of zie ik dat verkeerd.
Take a sisi
0
quote:

Lepre Chaun schreef op 30 januari 2024 13:25:

[...]

Het aandeel GM steeg voorbeurs bijna 7 procent.
Tesla gaat ook als een speer
Ja zie het nu ook , dat is niet wat ik er van verwacht had .
Take a sisi
1
quote:

Jan de Man schreef op 30 januari 2024 14:22:

Firma kommer en kwel wat heeft die heinz steken laten vallen zeg
Welke dan , ben benieuwd hoe je je argument gaat toelichten .
watergeus
0
quote:

Erny schreef op 30 januari 2024 13:42:

Als de aandelenkoers van een bedrijf wat een belangrijke rol zou moeten spelen bij de grootschalige elektrificatie meer dan halveert, dan is dat bedrijf toch gewoon niet gezond? Of zie ik dat verkeerd.
Best een goede vraag met een nietszeggend antwoord. Dat AMG management zit er alleen voor zichzelf met een uitgebluste 80 jarige CEO die perse 4,2 miljoen per jaar moet verdienen met de nodige hoeveelheid aandelen. Het management is gemiddeld 65. De supervisory board gemiddeld 75. Hoeveel verfrissende ideeën en energie hebben deze mensen nog om echt een wereldwijde energie transitie door te voeren en daarbij zelf leading te worden? Kijk naar Trump of Biden. Ze staan voor hun doodskist over de wereld te regeren. En vooral ruzie te maken als demente bejaarden. AMG management valt me ook altijd tegen bij iedere presentatie. Komt weinig zinnigs uit.
Het zijn vast knappe professoren met veel kennis over metallurgie maar kunnen geen bedrijf runnen.

Daarbij wordt het 'zeldzame' van de grondstof lithium totaal overschat. Zelf in Nederland schijnen we heel veel lithium te hebben . Het is bijna in ieder land in de bodem aanwezig. De prijs zal de komende jaren laag blijven en je moet dus goed een bedrijf kunnen managen wil je er winst uit halen of van andere bijzondere metallurgische verbindingen profiteren.
DeZwarteRidder
3
De koers van AMG is op het ogenblik volledig afhankelijk van de lithiumprijs.

En het is onvermijdelijk dat deze prijs weer gaat stijgen.
Lepre Chaun
0
Pilbara Minerals-baas Dale Henderson gokt op lithium-somberheid terwijl hij wacht op 'perfecte storm'

Ondanks de somberheid die rond lithium hangt, zegt de baas van Pilbara Minerals dat zijn bedrijf doorgaat met zijn groeiplannen, in een poging een 'perfect storm' te
creëren.

Het hoofd van een van de grootste lithiumbedrijven van Australië kijkt door de somberheid en zegt dat het het tempo van zijn investeringen zal aanhouden in de hoop een “perfecte storm” te vangen.

Daarmee bedoelt hij dat er een hogere productiecapaciteit moet zijn als de prijzen van het batterijmetaal zich herstellen.

Hij staat niet alleen in zijn optimisme: een Benchmark-analist die beweert dat de lithiumtekorten sneller zullen aankomen dan verwacht, en een collega-mijnbouwleider die een “zeer sterke” vraag voorspelt.

Een vertraging van de investeringen in die jaren leidde tot een periode van onderaanbod, waardoor het klimaat ontstond voor de manische prijsexplosie van 2022.

En de vraagprojecties op lange termijn blijven optimistisch, wat erop wijst dat de tekorten zullen terugkeren.

Benchmark schat dat er ongeveer 582 miljard dollar aan investeringen nodig is om de toeleveringsketen op te bouwen om de groeivoorspellingen voor de capaciteit van lithiumionbatterijen van 4000 GWh tegen 2030 te halen. Dat zal groeien tot 8000 GWh in 2040 – elf keer de huidige markt.

Henderson betwistte het verhaal van een “vertraging” van de vraag naar elektrische voertuigen, vooral in het economisch achtergestelde China, en zei dat het mondiale groeipercentage van 31 procent van de elektrische voertuigen “zeer, zeer positief” was.

"Als we naar het komende jaar kijken, schatten de meeste (voorspellingen) nog een stijging van 24 procent voor elektrische auto’s alleen al, dus hoe dan ook, in welke markt dan ook, dat is een ongelooflijk groeipercentage, ook al is het op dit moment enigszins getemperd”, zei hij.

Henderson zei dat het volume aan maatregelen in het Westen om downstream-capaciteit te financieren ook een positief teken was van wat komen ging, waarbij de vraag van klanten erop wees dat hun langetermijnvooruitzichten voor de markt sterk bleven.

“Afgelopen kwartaal heb ik een paar reizen naar China gemaakt, een reis naar Korea en wat echt positief was door al die betrokkenheid bij al onze klanten is.
Maar ze zijn allemaal erg overtuigd van de langetermijnvooruitzichten. Ze blijven allemaal op één of andere manier bouwen en blijven Pilbara om meer aanbod vragen, zowel grotere volumes als op de langere termijn."

In een update van deze maand heeft PLS met name aangekondigd dat het de gecontracteerde leveringen aan het Chinese Ganfeng voor de komende drie jaar zal verhogen.

Lithiumtekort 'moet naar voren worden gebracht'
Nu het aanbod al tegen de huidige prijzen uit de markt komt, zien de vooruitzichten voor nieuwe bronnen die naar verwachting de komende jaren zullen arriveren er al somberder uit.

Benchmark-hoofdanalist Cameron Perks zei dat BMI 2024 altijd als een ‘evenwichtige markt’ heeft gezien, en voegde eraan toe dat de huidige zwakte van de lithiumprijzen zou leiden tot tekorten die later dit decennium worden verwacht.

Wat we nu zien zijn lagere prijzen en minder interesse in investeringen in deze projecten en de financiering van deze projecten.

“We hebben al een zeer snelle reactie gezien op de lage prijzen in deze markt. En je zult in onze Q1-update een verkorting van deze overschotperiode zien en we zullen veel eerder een tekortperiode ingaan dan wat we in het laatste kwartaal, nog maar drie maanden geleden, hadden voorspeld.

“Dus we hebben nieuwe projecten nodig en we hebben ze nodig om voortdurend te ontwikkelen, maar dat zal niet gebeuren tijdens deze prijscyclus en die … projecten van hoge kwaliteit en managementteams die dat wel doen, zullen degenen zijn die in een geweldige positie verkeren. wanneer de prijzen weer omkeren en dat zal ook gebeuren.”

stockhead.com.au/resources/pilbara-mi...
2.840 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 ... 138 139 140 141 142 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 30 apr 2024 17:35
Koers 22,120
Verschil -0,220 (-0,98%)
Hoog 22,440
Laag 22,040
Volume 101.402
Volume gemiddeld 237.028
Volume gisteren 164.778