AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG 2024

3.887 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 ... 191 192 193 194 195 » | Laatste
Lord Apollyon
0
quote:

Just lucky schreef op 12 februari 2024 08:48:

[...]Gewoon wachten tot 2028, dood geld tot die tijd. Eigenlijk moet je alles verkopen en herinvesteren in een groeiende sector. Dan kan je in 2028 het dubbele investeren in AMG.
Mijn AMG's groeien vandaag al lekker
Senior 1936
0
quote:

Goed bezig schreef op 10 februari 2024 14:24:

De prijs van lithium staat nu zo laag, dat veel producenten momenteel op of onder de kostprijs produceren en dit omdat de vraag vanuit China nog laag is. Deze producenten kunnen dit tijdelijk doen maar niet voor langaangezien zij er anders niets op verdienen. Het kan best zijn dat er net als voor olie ook voor Lithium wereldwijd productie afspraken gemaakt gaan worden, immers er vallen zo producenten om.Waardoor de toekomstige vraag niet beanrwoord kan worden en dus alsnog de prijs omhoog schiet. Daarnaadt verwacht ik naast de Lithium vraag voor EV ook een toenname in vraag ten behoeve van thuisbatterijen. Mensen willen hen opgewekte zonneenergie eerst opslaan voor eigen verbtuik ipv terugleveren.
beleggen in uranium dmv een ETF lijkt me een goed alternatief
StartendeBelegger
1
quote:

Just lucky schreef op 12 februari 2024 08:48:

[...]Gewoon wachten tot 2028, dood geld tot die tijd. Eigenlijk moet je alles verkopen en herinvesteren in een groeiende sector. Dan kan je in 2028 het dubbele investeren in AMG.
Laat mij niet lachen, wachten tot 2028?!

Hopelijk meen je dit niet serieus, want dat zou nergens op slaan.
Just lucky
0
quote:

StartendeBelegger schreef op 12 februari 2024 10:30:

[...]

Laat mij niet lachen, wachten tot 2028?!

Hopelijk meen je dit niet serieus, want dat zou nergens op slaan.
Lees je de vraag en aanbodanalyses niet, de verwachting is dat in 2028 er weer een tekort ontstaat.
HenkdeV
2
Miljardeninjectie in drie grote batterijfabrieken Europa
THEO BESTEMAN EN GERT VAN HARSKAMP

2 uur geledenin FINANCIEEL

AMSTERDAM - De Europese autobatterijfabrikant ACC, mede-eigendom van autobouwers Stellantis, Mercedes en energiebedrijf TotalEnergies, heeft voor €4,4 miljard aan financiering rond voor de bouw van drie ’gigafabrieken’ in Frankrijk, Duitsland en Italië.

Europa wil onafhankelijker worden voor zijn grondstoffen voor batterijen. Bedrijven investeren in nieuwe fabrieken.

De deal, waaraan ING in een consortium met BNP Paribas, Deutsche Bank, Intesa Sanpaolo en Bpifrance naast verzekeraar Euler Hermes, meewerkte voor de bankfinanciering geldt als een volgende stap in de uitbouw van een eigen Europese batterijsector. Het consortium leunt hiervoor op de lithium-iontechnologie, wat een snelle uitrol van batterijen kan betekenen.

Voor de totale financiering is rond €7 miljard nodig. Deze maandag bevestigde financieringsronde geldt als een van de grootste in de Europese autosector ooit.

Extra batterijen
Met dit kapitaal zijn de lopende plannen voor de bouw van vier nieuwe ACC-productielijnen te financieren. Dat betekent concreet een tweede lijn in Frankrijk, een eerste productie in het Duitse Kaiserslautern en twee productielijnen in Termoli in Italië.

ACC heeft al een fabriek in Billy-Berclau in Noord-Frankrijk, die vorig jaar werd geopend.

Volgens het consortium zal de financiering van €4,4 miljard, die bovenop de al toegekende overheidssubsidies komt, worden aangevuld met nieuwe kapitaalinjecties van de drie grote aandeelhouders van ACC. Die geven daar maandag nog geen nadere details van.

Northvolt
ING was eerder betrokken bij de financiering van de grote batterijenfabriek van Northvolt, een van de voorlopers in Europa. Mei vorig jaar kondigde het Zweedse concern met het Taiwanese ProLogium aan voor zo’n €10 miljard te willen besteden. De fabrieken worden in 2026 gebouwd en moeten batterijen maken voor de Europese elektrische-autoindustrie.
De Energieadviseur
0
nos.nl/artikel/2508506-groei-remt-af-...

Het is overigens ook niet zo dat Li-On accu's alleen worden gemaakt voor EV's. Naar verwachting zal er straks ook een markt ontstaan voor thuisbatterijen, zeker nu de salderingsregeling gaat worden afgebouwd.
Daarnaast is opslag van energie de sleutel tot succes voor de energietransitie, dit hoeft overigens niet alleen d.m.v. accu's maar deze zullen ongetwijfeld een rol gaan spelen.
DeZwarteRidder
0
quote:

De Energieadviseur schreef op 12 februari 2024 12:24:

nos.nl/artikel/2508506-groei-remt-af-...
Het is overigens ook niet zo dat Li-On accu's alleen worden gemaakt voor EV's. Naar verwachting zal er straks ook een markt ontstaan voor thuisbatterijen, zeker nu de salderingsregeling gaat worden afgebouwd.
Daarnaast is opslag van energie de sleutel tot succes voor de energietransitie, dit hoeft overigens niet alleen d.m.v. accu's maar deze zullen ongetwijfeld een rol gaan spelen.
Voor thuisbatterijen zal weinig of geen lithium gebruikt gaan worden.
StartendeBelegger
0
quote:

Just lucky schreef op 12 februari 2024 10:33:

[...]Lees je de vraag en aanbodanalyses niet, de verwachting is dat in 2028 er weer een tekort ontstaat.
Die lees ik zeker wel.

1. Dat wilt niet zeggen dat tot 2028 de prijs op dit niveau blijft.
2. In deze tijd blijft AMG zich gewoon verder uitbreiden, dus zal het echt wel meer inkomen hebben.
3. Dit jaar is China het probleem, dat zal niet blijven duren tot 2028.
Goed bezig
1
Wat (in)direct ook ten gunste is van AMG, is Trump zijn dreigement dat elk land minimaal 2% van zijn BBP aan de NAVO zou moeten besteden aangezien dat land anders geen bescherming zou genieten.
Los van deze ridicule uitspraak, gaat het wel al langer rond dat met name Europa veel en veel meer moet investeren in defensie en dan met name in materieel (munitie, wapens/ drones/voertuigen). Dit zal naast de EV transitie ook effect kunnen hebben op de omzet van AMG verwacht ik zo en dat is mijn inziens nog nauwelijks in de koers verwerkt.
Bulletje Rozenwater
1
quote:

Goed bezig schreef op 12 februari 2024 15:50:

Wat (in)direct ook ten gunste is van AMG, is Trump zijn dreigement dat elk land minimaal 2% van zijn BBP aan de NAVO zou moeten besteden aangezien dat land anders geen bescherming zou genieten.
Los van deze ridicule uitspraak, gaat het wel al langer rond dat met name Europa veel en veel meer moet investeren in defensie en dan met name in materieel (munitie, wapens/ drones/voertuigen). Dit zal naast de EV transitie ook effect kunnen hebben op de omzet van AMG verwacht ik zo en dit is nog onvoldoende ingeprijst.
Ik volg je niet. Rijden tanks op batterijen tegenwoordig?
Goed bezig
0
quote:

Bulletje Rozenwater schreef op 12 februari 2024 15:53:

[...]

Ik volg je niet. Rijden tanks op batterijen tegenwoordig?
AMG is toch meer dan alleen Lithium en ja allerlei soorten drones wel.
Maar ik heb uiteraard ook niet de wijsheid in pacht, echter kan ik mij wel voorstellen dat dit effect kan hebben op de toekomstige koers van AMG.
gerrit graaier
0
quote:

Goed bezig schreef op 12 februari 2024 15:55:

[...]

AMG is toch meer dan alleen Lithium en ja allerlei soorten drones wel.
Maar ik heb uiteraard ook niet de wijsheid in pacht, echter kan ik mij wel voorstellen dat dit effect kan hebben op de toekomstige koers van AMG.
beetje ver gezocht denk ik. Accu's voor drones, serieus? Dat wordt nooit de massa waar je het van moet gaan hebben
VLiTaNbase
0
quote:

gerrit graaier schreef op 12 februari 2024 16:18:

[...]

beetje ver gezocht denk ik. Accu's voor drones, serieus? Dat wordt nooit de massa waar je het van moet gaan hebben
Goed om hier te kijken:
amg-nv.com/about-amg/amg-technologies/
Douwes
0
3.887 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 ... 191 192 193 194 195 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 31 mei 2024 17:35
Koers 20,500
Verschil -0,120 (-0,58%)
Hoog 20,720
Laag 20,300
Volume 163.140
Volume gemiddeld 209.719
Volume gisteren 137.743