AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG 2024

2.818 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 ... 137 138 139 140 141 » | Laatste
DeZwarteRidder
0
quote:

Lepre Chaun schreef op 23 februari 2024 18:59:

Elliott Management op jacht naar mijnbouwactiva ter waarde van minstens 1 miljard dollar

www.ft.com/content/6430d8db-a9cb-45cb...
Kobalt en nikkel voor batterijen is alweer ouderwets.
Lepre Chaun
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 23 februari 2024 19:07:

[...]

Kobalt en nikkel voor batterijen is alweer ouderwets.
Yep .alleen alles van AMG :) is top
Lepre Chaun
0
Fijne vrijdag!

Batterijrecycling zou de mijnbouwinspanningen kunnen ondersteunen door in 2040 voor 30 mijnen aan lithium toe te voegen aan het wereldwijde aanbod, volgens Benchmark's basisscenario Recycling Forecast.

Zonder recycling zouden er 273 nieuwe lithium-, nikkel- en kobaltmijnen nodig zijn om in dat jaar aan de vraag te voldoen.

Hoewel lithium uit gerecycleerde bronnen goed zou kunnen zijn voor een kwart van de vraag in 2040, moeten zowel technologische als economische hindernissen worden overwonnen om de industrie op te schalen.

China's exportregels voor grafiet voor 2023 blijven de uitbouw van westerse anodes stimuleren.

en Lithium en Grafiet dan ook nog eens overname kandidaat zijn We .

Fijn weekend

Bron :Benchmark

Albemarle al weer 3% Up vet groen
christo1
0
Lepre Chaun
1
Rapport Morningstar 23 februari 2024.

Seth Goldstein, CFA, is aandelenstrateeg voor Morningstar.

Het marktcommentaar van het management Albemarle ,bevestigt ook onze visie dat de groeiende vraag en het afnemende aanbod zullen leiden tot prijzen stijgen in 2024.

Wij zijn van mening dat de huidige lithiumprijzen zich op een cyclisch laag niveau bevinden, onder de marginale productiekosten.
Als reactie daarop is de bestaande productie met hogere kosten stilgelegd, terwijl nieuwe projecten bij alle grote producenten, waaronder Albemarle, zijn uitgesteld.
Naarmate de verkoop van elektrische voertuigen groeit en er meer batterijen op grote schaal worden gebouwd, voorspellen we dat de vraag naar lithium tegen eind 2024 met 10% zal groeien tot 1,1 miljoen ton.
Naarmate de groei van het totale aanbod vertraagt, verwachten we dat de markt in een aanbodtekort terecht zal komen. waardoor de prijzen stijgen, vooral in de tweede helft van het jaar.

We verwachten dat de contractprijzen voor lithium in 2024 zullen stijgen.
De spotprijzen voor lithiumcarbonaat, die doorgaans een leidende indicator zijn voor contractprijzen, liggen momenteel rond de $13.500 per ton (gebaseerd op gepubliceerde indexen), een daling ten opzichte van de $75.000 eind 2022. tot een vertraging van de lithiumaankopen als gevolg van voorraadafbouw.

Omdat de vraaggroei echter krachtig blijft en het aanbod overtreft, verwachten we dat de prijzen zich in de eerste helft van 2024 zullen stabiliseren en in de tweede helft van het jaar zullen stijgen.

Op de langere termijn verwachten we dat de lithiumprijzen de rest van het decennium ruim boven onze langetermijnvoorspelling voor lithiumcarbonaat zullen blijven, namelijk $12.000 per ton.
Op basis van onze prijselasticiteitsanalyse voorspellen wij dat de indexprijzen de rest van het decennium gemiddeld iets meer dan $25.000 per ton zullen bedragen.
We verwachten dat lithiumhydroxide van hoge kwaliteit dat in langeafstandsbatterijen wordt gebruikt, duurder zal blijven verkopen dan carbonaat, als gevolg van de hogere conversiekosten.

Onze prijsvoorspelling is gebaseerd op onze voorspelling voor de marginale kosten van de lithiumproductie op basis van all-in duurzame kosten.
We verwachten dat de vraag naar lithium jaarlijks met bijna 20% zal groeien, van ongeveer 800.000 ton in 2022 tot ruim 2,5 miljoen ton in 2030.
Tegen die tijd zal ruwweg 95% van de vraag naar lithium afkomstig zijn van batterijen die lithium van hoge kwaliteit met weinig onzuiverheden nodig hebben.
Om aan de vraag te voldoen zal het duurdere aanbod online moeten komen uit bronnen van lagere kwaliteit, waarvoor hogere verwerkingskosten nodig zijn.
Fox WIld
2
quote:

christo1 schreef op 23 februari 2024 20:48:

Seat uit bezorgdheid over accu fabriek in Valencia wegens tegenvallende vraag.

Mvg.
Heeft Seat die bezorgdheid bij jou geuit?
geldmaker
5
quote:

christo1 schreef op 23 februari 2024 20:48:

Seat uit bezorgdheid over accu fabriek in Valencia wegens tegenvallende vraag.

Mvg.
Christo, wij weten het, je hebt geen aandelen wil ze wel voor 12/ 15 euro kopen en probeert met iedere post negatief te zijn om een negatief sentiment te scheppen. Stop hier mee ga met je vriend een glaasje wijn drinken en blijf aub weg met dit soort sturende post...

Niet met MVG
christo1
0
De auto-industrie staat volgens Renault-ceo Luca de Meo voor de grootste transitie in de afgelopen 150 jaar. Het terugdringen van de milieu-impact, het uitfaseren van de brandstofmotor in 2035 en steeds veranderende wetgeving behoren tot de grootste uitdagingen, aldus De Meo op de website van het Britse Autocar.

“De gemiddelde Europese auto is 60 procent zwaarder dan 20 jaar geleden en hij is 50 procent duurder.” Het gevolg is volgens De Meo dat de gemiddelde leeftijd van het wagenpark in Europa is opgelopen van 7 naar 12 jaar. In Nederland waren auto’s in 2022 volgens brancheorganisatie ACEA 11,7 jaar oud.

Andere uitdagingen die De Meo noemt zijn de ontwikkeling van elektrische auto’s, software, mobiliteitsdiensten en de circulaire economie. Er is volgens hem een hele nieuwe wereld ontstaan die bovendien enorm volatiel is. “Een miljardeninvestering in een gigafactory kan zo weer in twijfel worden getrokken als er een nieuwe technologie opkomt. Daarnaast is de afgelopen drie jaar de prijs van lithium eerst vertwaalfvoudigd en daarna gehalveerd.” De discussie over de Euro7-norm is volgens hem een goed voorbeeld van een onvoorspelbare politiek.

Volgens De Meo is de Europese auto-industrie niet meer leidend en ligt de oplossing niet meer, zoals vroeger, in schaalgrootte en efficiency maar in innovatie en strategische flexibiliteit. “Dat moeten autofabrikanten in de kern centraal stellen bij alles wat ze doen. Met de brandstofmotor waren we 100 jaar toonaangevend. Nu moeten we investeren in nieuwe technologieën en producten voor betaalbare en duurzame mobiliteit. ”

One-stop shop
De Meo denkt dat een groot deel van de oplossing bij de Europese politiek ligt. “Laten we een one-stop shop opzetten voor onze regelgeving. Een kader van stabiele regels en normen in heel Europa, naar het voorbeeld van wat de Chinezen met succes hebben bereikt. Dat hebben we in het verleden ook gedaan, met Airbus.”

Ook roept De Meo op tot meer samenwerking tussen verschillende industrieën die te maken hebben met de transitie van de autosector naar schone mobiliteit. “Denk aan mijnbouw, chemie, energie, productie en infrastructuur.”

De Meo ziet tot slot een sleutelrol voor lokale overheden en de 200 grootste steden in Europa om hun beleid meer op elkaar af te stemmen richting zero-emissie. Dit leidt volgens hem tot de ontwikkeling van een markt voor compacte en betaalbare elektrische auto’s die weinig tot geen invloed hebben op hun omgeving. “De auto moet meer terug in het centrum van het publieke debat,” concludeert de Renault-ceo.

christo1
0
quote:

christo1 schreef op 23 februari 2024 22:04:

De auto-industrie staat volgens Renault-ceo Luca de Meo voor de grootste transitie in de afgelopen 150 jaar. Het terugdringen van de milieu-impact, het uitfaseren van de brandstofmotor in 2035 en steeds veranderende wetgeving behoren tot de grootste uitdagingen, aldus De Meo op de website van het Britse Autocar.

“De gemiddelde Europese auto is 60 procent zwaarder dan 20 jaar geleden en hij is 50 procent duurder.” Het gevolg is volgens De Meo dat de gemiddelde leeftijd van het wagenpark in Europa is opgelopen van 7 naar 12 jaar. In Nederland waren auto’s in 2022 volgens brancheorganisatie ACEA 11,7 jaar oud.

Andere uitdagingen die De Meo noemt zijn de ontwikkeling van elektrische auto’s, software, mobiliteitsdiensten en de circulaire economie. Er is volgens hem een hele nieuwe wereld ontstaan die bovendien enorm volatiel is. “Een miljardeninvestering in een gigafactory kan zo weer in twijfel worden getrokken als er een nieuwe technologie opkomt. Daarnaast is de afgelopen drie jaar de prijs van lithium eerst vertwaalfvoudigd en daarna gehalveerd.” De discussie over de Euro7-norm is volgens hem een goed voorbeeld van een onvoorspelbare politiek.

Volgens De Meo is de Europese auto-industrie niet meer leidend en ligt de oplossing niet meer, zoals vroeger, in schaalgrootte en efficiency maar in innovatie en strategische flexibiliteit. “Dat moeten autofabrikanten in de kern centraal stellen bij alles wat ze doen. Met de brandstofmotor waren we 100 jaar toonaangevend. Nu moeten we investeren in nieuwe technologieën en producten voor betaalbare en duurzame mobiliteit. ”

One-stop shop
De Meo denkt dat een groot deel van de oplossing bij de Europese politiek ligt. “Laten we een one-stop shop opzetten voor onze regelgeving. Een kader van stabiele regels en normen in heel Europa, naar het voorbeeld van wat de Chinezen met succes hebben bereikt. Dat hebben we in het verleden ook gedaan, met Airbus.”

Ook roept De Meo op tot meer samenwerking tussen verschillende industrieën die te maken hebben met de transitie van de autosector naar schone mobiliteit. “Denk aan mijnbouw, chemie, energie, productie en infrastructuur.”

De Meo ziet tot slot een sleutelrol voor lokale overheden en de 200 grootste steden in Europa om hun beleid meer op elkaar af te stemmen richting zero-emissie. Dit leidt volgens hem tot de ontwikkeling van een markt voor compacte en betaalbare elektrische auto’s die weinig tot geen invloed hebben op hun omgeving. “De auto moet meer terug in het centrum van het publieke debat,” concludeert de Renault-ceo.


Zelfde geldt voor AMG, fors geïnvesteerd in lithium productie maar kan binnen enkele jaren een andere technologie zijn.

AMG is zelfs niet meer zeker van hun nog te bouwen lithium carbonaat fabriek in Brazilië, gaan de beslissing afwachten naargelang de omstandigheden!!!!!.

Trouwens lithium hydroxide prijs staat nu onder de lithium carbonaat prijs, indien de verhouding nog lang zo blijft zal AMG moeten betalen om lithium hydroxide te kunnen produceren ipv te ontvangen.

Ik hoor het graag zeggen vanaf dat jaar lithium tekorten......maar hier en daar worden al nieuwe technologie ontwikkeld zonder lithium mede door die zeer hoge prijzen van een paar jaar terug.

En overal hoor je van fabrikanten dat de vraag naar EV niet loopt zoals verwacht door allerlei oorzaken.

Mvg
Fox WIld
3
quote:

christo1 schreef op 23 februari 2024 22:12:

[...]

Zelfde geldt voor AMG, fors geïnvesteerd in lithium productie maar kan binnen enkele jaren een andere technologie zijn.

AMG is zelfs niet meer zeker van hun nog te bouwen lithium carbonaat fabriek in Brazilië, gaan de beslissing afwachten naargelang de omstandigheden!!!!!.

Trouwens lithium hydroxide prijs staat nu onder de lithium carbonaat prijs, indien de verhouding nog lang zo blijft zal AMG moeten betalen om lithium hydroxide te kunnen produceren ipv te ontvangen.

Ik hoor het graag zeggen vanaf dat jaar lithium tekorten......maar hier en daar worden al nieuwe technologie ontwikkeld zonder lithium mede door die zeer hoge prijzen van een paar jaar terug.

En overal hoor je van fabrikanten dat de vraag naar EV niet loopt zoals verwacht door allerlei oorzaken.

Mvg
Niet liegen!!!!!

Je hebt duidelijk de cc niet geluisterd. Maar waarom zou je ook? Je hebt geen aandelen AMG en zo maar wat loze kreten op het forum gooien is veel makkelijker.
Fox WIld
7
Stuk uit de cc over de lithium plant in Brazilië:

De bouw van de lithium chemicals plant in Brazilië is uitgesteld, omdat vanwege een verplaatsing van de locatie van deze faciliteit van het terrein van de Mibra mijn naar de haven (tax free zone) de FEL3 studie geactualiseerd dient te worden. Management verwacht echter start bouw in 2025.

Er wordt dus helemaal niet getwijfeld over de bouw. Het proces is alleen vertraagd omdat de fabriek niet bij de Mibra mijn gebouwd wordt maar bij een haven vanwege de taxfree zone waardoor geen invoerrechten betaald hoeven te worden.
Lepre Chaun
2
Dr. Heinz Schimmelbusch : Nee. De lithiumstrategie is ongewijzigd. In het bijzonder wat betreft het project: het lithiumproject in Brazilië, de chemische lithiumfabriek.
De lithiumchemische fabriek in Brazilië beschikt over een volwaardige haalbaarheidsstudiedefinitie, FEL3.
Maar we hebben de locatie om verschillende redenen gewijzigd van Mibra naar een locatie in een haven [ph] in Brazilië.
Het zijn risicomanagementredenen.
We willen dat die fabriek naast spodumeen ook spodumeenvoorraden uit onze mijn in Mibra kan ontvangen uit andere bronnen in Brazilië en dat is een cruciale stap om het risico te beperken, en daarom moeten de haalbaarheidsstudies worden aangepast Zoals elk van -- dan is een FEL3-haalbaarheidsstudie natuurlijk sterk afhankelijk van de locatie.
Deze locatie heeft ook voordelen omdat deze zich in een belastingvrije zone bevindt, waardoor de locatie zonder invoerbelasting apparatuur uit het buitenland kan ontvangen.
Dat grote project blijft dus ongewijzigd, behalve dat we dit aanpassen vanwege de locatiewijziging.
De andere projecten zijn in wezen ongewijzigd gebleven, behalve dat we onze kritische analyse van de kwestie van de lage kosten hebben vergroot.
Wij – onze maatstaf is onze eigen goedkope productie in Brazilië en we willen die niet verwateren.
Dus elk van de hulpbronnenprojecten waaraan we werken, wordt een andere keer beoordeeld of het aan die norm voldoet.
We hebben dat al eerder beoordeeld, maar nu koppelen we dit aan deze benchmark en zijn we selectiever dan voorheen.

Volledig transcript - Geen (AMVMF) Q4 2023:

www.investing.com/news/stock-market-n...

Om in het weekend rustig na en goed door te lezen!
Lepre Chaun
0
gerrit graaier
0
quote:

Geeninspiratie schreef op 22 februari 2024 21:49:

[...]

Ze worden steeds goedkoper, de actieradius begint toe te nemen, de batterijen gaan lang mee, de tweedehands elektrisch komen op de markt, de laadpalen nemen toe, 1/3de bevolking heeft zonnepanelen. Kwestie van tijd.
Kwestie van tijd en noodzaak. We kunnen het milieu niet blijven belasten. En dus kunnen we niet op brandstof blijven rijden, de electrificatie is niet te stoppen.
T. Edison
1
quote:

gerrit graaier schreef op 24 februari 2024 07:58:

[...]

Kwestie van tijd en noodzaak. We kunnen het milieu niet blijven belasten. En dus kunnen we niet op brandstof blijven rijden, de electrificatie is niet te stoppen.
is de vraag of electrificatie niet ook het milieu belast.
Helemaal mee eens dat we zuinig moeten zijn op deze planeet, we hebben er maar één.
Er wordt nu meer gevlogen dan ooit, de energiebehoefte blijft groeien, zelfs de vraag naar fossiel blijft groeiend.

Omdat op dit moment electrificatie hot is zijn grondstoffen voor productie, transport, gebruik en opslag van elektriciteit had nodig en gaat daar geld te verdienen zijn.
Hoogwaardige metalen voor motoren/dynamo's. Koper en andere metalen, elektronica ( chips) voor transport en verdeling, en natuurlijk de grondstoffen voor energieopslag waar AMG een rol speelt, zijn kansen voor het moment.
Althans, dat is mijn verwachting
Lepre Chaun
0
De Chinese toekomst voor lithiumcarbonaat stijgt terwijl een nieuwe milieustorm opdoemt

De prijs van Chinese lithiumcarbonaatfutures bleef vandaag stijgen, te midden van marktgeruchten dat de regering een nieuwe ronde van milieu-inspecties zal uitvoeren in de lithiumhub van Yichun, in de oostelijke provincie Jiangxi. Het onderzoek van vorig jaar had wereldwijd grote gevolgen voor de prijs van de grondstof die wordt gebruikt om accu's voor elektrische auto's te maken.

Het belangrijkste futurescontract op lithiumcarbonaat steeg vandaag met 2,97 procent naar CNY 100.500 (USD 14.000).
Gisteren ging het 0,77 procent omhoog
en eergisteren 4,42 procent.

Regelgevers kunnen tegen het einde van volgende maand een nieuwe ronde van inspecties in Yichun starten vanwege hernieuwde milieuproblemen in het lithiumrijke gebied, waar 28 procent van de lithiummica-reserves van het land te vinden is, volgens een rapport van de Shanghai Metals Market. Dit zou leiden tot de sluiting van bedrijven die niet op de juiste manier met lithiumslakken kunnen omgaan.

Lithiumzoutproducenten in de provincie Jiangxi werken nog steeds zoals gewoonlijk en de geruchten hebben voorlopig geen invloed op de activiteiten, aldus het rapport.
De projecten waarvoor onderhoud gepland was, verlopen volgens plan.

Vorig jaar werd de lithiumslak die vrijkomt bij het productieproces van lithiumcarbonaat een punt van zorg voor het milieu, wat aanleiding gaf tot een onderzoek van de overheid naar mogelijke illegale mijnbouwactiviteiten in Yichun, en veel lithiummijnwerkers en -verwerkers kregen de opdracht hun activiteiten stop te zetten.

www.yicaiglobal.com/news/chinas-lithi...
christo1
0
quote:

Fox WIld schreef op 23 februari 2024 22:29:

Stuk uit de cc over de lithium plant in Brazilië:

De bouw van de lithium chemicals plant in Brazilië is uitgesteld, omdat vanwege een verplaatsing van de locatie van deze faciliteit van het terrein van de Mibra mijn naar de haven (tax free zone) de FEL3 studie geactualiseerd dient te worden. Management verwacht echter start bouw in 2025.

Er wordt dus helemaal niet getwijfeld over de bouw. Het proces is alleen vertraagd omdat de fabriek niet bij de Mibra mijn gebouwd wordt maar bij een haven vanwege de taxfree zone waardoor geen invoerrechten betaald hoeven te worden.
Mijn excuses dan voor de misvatting.

Mvg
2.818 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 ... 137 138 139 140 141 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 29 apr 2024 15:04
Koers 21,960
Verschil +0,080 (+0,37%)
Hoog 22,200
Laag 21,900
Volume 95.068
Volume gemiddeld 239.806
Volume gisteren 313.927