AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG 2024

2.783 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 ... 136 137 138 139 140 » | Laatste
christo1
1
quote:

Musketier schreef op 26 maart 2024 11:42:

[...]

ach jee, dan ga je ons nu vrijwel zeker verlaten, op welk aandeel ga je je nu richten?
Waarheid mag hier toch gezegd worden, velen hadden op een sterke opleving van de lithium prijzen en koers van AMG gerekend.

Ik wil dit nog eens zien de komende maanden.

Trouwens die nieuwe mega fabriek van northvolt die gebouwd wordt in Duitsland was dit niet voor natrium batterijen voor de nieuwste generatie elektrische wagens, het woord lithium kwam daar niet in voort.

Kijk maar naar Umicore die hadden eerst gewed op NMC technologie om nu ter veranderen in een andere technologie die nog niet aanslaat want de trend neigt weer naar andere technologieën en je ziet het ook aan hun koers, bij laagstepunt van de afgelopen jaren.

Mvg
Musketier
5
Jazeker, maar op welk aandeel ga je je nu richten dan, AMG is overduidelijk niet iets voor jou.. dat maak je nu al driekwart jaar elke dag kenbaar
christo1
1
quote:

Musketier schreef op 26 maart 2024 12:24:

Jazeker, maar op welk aandeel ga je je nu richten dan, AMG is overduidelijk niet iets voor jou.. dat maak je nu al driekwart jaar elke dag kenbaar
Heb wel AMG gehad één keer met winst kunnen verkopen en één keer met verlies.

Trouwens ik heb nooit gezegd dat AMG niets voor mij is maar volgens de recente ontwikkelingen omtrent lithium en de vraag en AMG zijn eigen interne uitdagingen momenteel stel ik mij de vraag of de huidige koers niet te hoog is en ik meen van wel, ik zal wel zien.

Trouwens AMG zijn enthousiasme omtrent hun lithium carbonaat fabriek in Brazilië hoor je ook niets meer, ging normaal laatste december daar de beslissing over vallen, hoe langer de beslissing duurt hoe langer de fabriek in werking kan treden als ze nog in het slechtste geval gecanceld is.

Mvg
DeZwarteRidder
0
Energie / 21 maart 2022
Northvolt opent Duitse megafabriek Northvolt Drei

Het Zweedse Northvolt opent een nieuwe gigafabriek voor accu’s in het Duitse Heide. De fabriek krijgt een jaarlijkse productiecapaciteit van 60 GWh. Het moet hiermee een belangrijke bijdrage leveren aan de beschikbaarheid van lithium-ion batterijen op de Europese markt. Northvolt meldt dat de fabriek accu’s gaat produceren voor zo’n miljoen elektrische voertuigen (EV’s).

Northvolt is in 2016 opgericht door Peter Carlsson, een voormalig manager van EV-fabrikant Tesla. Het Zweedse bedrijf legt zich specifiek toe op de ontwikkeling van lithium-ion accu’s. Deze zijn niet alleen bedoeld voor EV’s, maar ook voor allerlei andere toepassingen zoals energienetwerken en industriële toepassingen.
Schaalgrootte en geautomatiseerde productie

Kenmerkend voor de aanpak van Northvolt is dat het bedrijf de productie van lithium-ion accu’s wil transformeren door een combinatie van schaalgrootte, verticale integratie en geautomatiseerde productie. Het bedrijf wil hiermee naar eigen zeggen de grenzen van accuprestaties, -kwaliteit en -kosten verleggen.

De nieuwe gigafabriek in het Duitse Heide moet hieraan bijdrage. De totale productiecapaciteit van Northvolt wereldwijd overstijgt met de komst van de fabriek de 170 GWh op jaarbasis. Carlsson: “We zijn verheugd met de aankondiging van Northvolt Drei. Het project past goed in een veelbelovend toekomstig cluster van bedrijven rondom schone technologie dat in opkomst is in het noorden van Duitsland. En brengt de bredere Europese transitie naar een duurzame maatschappij vooruit, iets waarin Duitsland een cruciale rol speelt.”

De eerste accu’s moeten in 2025 van de productieband rollen in Northvolt Drei. De nieuwe fabriek moet zo’n 3.000 nieuwe arbeidsplaatsen opleveren.
Fox WIld
1
quote:

christo1 schreef op 26 maart 2024 12:39:

[...]

Heb wel AMG gehad één keer met winst kunnen verkopen en één keer met verlies.

Trouwens ik heb nooit gezegd dat AMG niets voor mij is maar volgens de recente ontwikkelingen omtrent lithium en de vraag en AMG zijn eigen interne uitdagingen momenteel stel ik mij de vraag of de huidige koers niet te hoog is en ik meen van wel, ik zal wel zien.

Trouwens AMG zijn enthousiasme omtrent hun lithium carbonaat fabriek in Brazilië hoor je ook niets meer, ging normaal laatste december daar de beslissing over vallen, hoe langer de beslissing duurt hoe langer de fabriek in werking kan treden als ze nog in het slechtste geval gecanceld is.

Mvg
Je valt weer in herhaling met je roddels over de fabriek in Brazilië.
Tijdens de cc na de Q4 cijfers heeft Heinz duidelijk aangegeven dat de fabriek op een andere plek (niet bij de mijn maar aan de kust bij de haven) gebouwd zal worden waardoor de start enigszins vertraagd is.
En van cancelen is al helemaal geen sprake.
AanDeelnemer
0
Import van Chinese auto's 'ontwrichtend' voor Europa

Europese Commissie zoekt antwoord
Is de tsunami van Chinese elektrische auto's nog te stoppen? China exporteert zich suf. Zonder overheidssteun zullen kleine Europese autofabrikanten het onderspit delven.

Eerst even wat feiten om aan te geven hoe groot de Chinese auto-industrie is geworden de afgelopen jaren. Vorig jaar werd China de grootste auto-exporteur ter wereld. Toen was niet langer de Amerikaanse Tesla de meest verkochte elektrische auto, maar BYD uit China. Build Your Dreams, zoals BYD voluit heet, produceerde in 2023 meer dan 3 miljoen elektrische auto's.

Bijna alles wat BYD bouwt, is nu nog voor de Chinese markt, maar dat verandert snel. In februari meerde de BYD Explorer No. 1 aan in Vlissingen met aan boord 6000 elektrische auto's voor de Europese markt. BYD is zo overtuigd van de eigen exportkracht dat het nu zelf in de scheepvaart stapt om de auto's naar Europa te krijgen. In China worden momenteel tientallen autovrachtschepen gebouwd, ook voor BYD, en die worden ook steeds groter. Er is zelfs een versie in de maak die 12.000 auto kan vervoeren. Een op de tien nieuwe elektrische auto's is inmiddels van Chinese makelij en de import groeit jaarlijks met dubbele cijfers.

De Europese auto-industrie hapt ondertussen naar adem. De Chinezen verkopen al bijna evenveel auto's in Europa als bijvoorbeeld Citroën en Fiat. De Europese auto-industrie heeft dringend steun vanuit Brussel nodig, anders dreigen Europese autobouwers verder achter te raken op hun rivalen in China en de VS. Dat meldt kredietverzekeraar Allianz Trade in een nieuw rapport over de auto-industrie. Volgens deskundigen van de organisatie zijn er in Europa wel heel veel regels, maar staat daar weinig stimulerend beleid tegenover.

,,Cruciaal is de ontwrichtende rol van China, vooral op het gebied van elektrische voertuigen. Ze liggen mijlenver voor'', waarschuwt Risk Director Benelux bij Allianz Trade Johan Geeroms. ,,Natuurlijk gebeurt er van alles om de achterstand in te lopen. Maar vooral als het gaat om de massamarkt van betaalbare middenklassers, wacht Europese fabrikanten een moordende concurrentiestrijd."

Importheffingen
De Europese Commissie zegt ondertussen bewijs te hebben dat de Chinese overheid de export naar de EU subsidieert en broedt op een antwoord. Mogelijk komen er hoge importheffingen op Chinese auto's. Dat ligt gevoelig, want de Europese auto-industrie exporteert altijd nog meer naar China dan andersom: Volkswagen was tot 2022 het grootste automerk in China. Als China antwoordt met hogere importtarieven voor Europese auto's, schaadt dat de Europese auto-industrie ook. ,,Mercedes heeft de zorgen hierover al geuit'', weet Rico Luman, sector- econoom automotive bij ING. ,,Iedere importheffing lokt een reactie uit. Dan zal de verkoop van met name Duitse merken in China ook moeilijker gaan.''

Momenteel is het Europese importtarief 10 procent voor auto's uit China en vice versa geldt hetzelfde tarief. ,,In de Verenigde Staten is het al veel verder. Daar wordt 27,5 procent importheffing gerekend. En de subsidieregelingen voor elektrische auto's in Amerika staan niet open voor auto's uit China'', zegt Luman.

Maar of het genoeg is om de Chinese exportdrift in toom te houden is de vraag. Luman: ,,Er is veel overcapaciteit in China, dus ze willen de export opvoeren. Dat mag ten koste gaan van de winstmarge, van de prijs. Een merk als BYD is heel druk met het opbouwen van het merk in Europa en marktaandeel verwerven. Dus dan kopen ze zich in met scherpe prijzen.'' De BYD Dolphin bijvoorbeeld kost 10.000 euro minder dan de vergelijkbare Volkswagen ID3.

Geeroms van Allianz voorziet dat de 'achterblijvers' moeite zullen hebben om te overleven. ,,Nu al zien we stijgende faillissementen in de automotive-sector. Niet alleen is de marge bij Chinese autoproducenten ruimer, ook hebben ze een veel langere adem. Dat is ook niet gek: Chinese autoproducenten zijn pure staatsbedrijven. Die dwingen Europese fabrikanten om verliesgevend te produceren. Dat hou je nooit lang vol.''

De Europese autobrancheorganisatie ACEA vroeg beleidsmakers in Brussel eerder zelf ook al om maatregelen. ACEA-voorzitter Luca de Meo, tevens de topman van Renault, riep in een open brief op tot meer samenwerking om te kunnen concurreren met Chinese fabrikanten van elektrische voertuigen. PSA (Fiat, Citroën, Peugeot) smeekte de Europese Commissie twee jaar geleden al om maatregelen tegen de import van auto's uit China.

Volgens Allianz Trade zijn stimuleringsmaatregelen in Europa nu nog veel te versnipperd. Volgens Geeroms zou er snel veel meer steun moeten komen om de hoeveelheid laadpalen en laadstations op te voeren. Zo'n 60 procent van alle Europese laadstations zou nu in slechts drie landen staan: Nederland, Duitsland en Frankrijk.

Weinig laadpalen
Hoe moet bijvoorbeeld Fiat, dat nog altijd sterk afhankelijk is van de Italiaanse thuismarkt, succesvol elektrische auto's ontwikkelen en verkopen als je in Italië niet overal kunt laden? En Italië is niet alleen. ,,In twintig EU-landen ontbreekt het aan infrastructuurstimulansen, zoals subsidie op laadpalen en laadstations. Er wordt bar weinig gedaan aan de acceptatie van elektrische auto's. En wat er gebeurt aan stimulering wordt in 2024 verder teruggeschroefd, zoals in Duitsland en Frankrijk waar subsidies door begrotingsbeperkingen aan banden zijn gelegd.''

China kan ondertussen verder met de ontwikkeling van Chinese auto's vanwege de enorme thuismarkt waar elektrisch rijden door de overheid fors wordt gestimuleerd. De grootste Chinese fabrikanten die hun pijlen op Europa richten zijn ook al bezig met de volgende stap: autofabrieken in Europa, om eventuele importheffingen voor te zijn.
christo1
1
quote:

Fox WIld schreef op 26 maart 2024 13:04:

[...]

Je valt weer in herhaling met je roddels over de fabriek in Brazilië.
Tijdens de cc na de Q4 cijfers heeft Heinz duidelijk aangegeven dat de fabriek op een andere plek (niet bij de mijn maar aan de kust bij de haven) gebouwd zal worden waardoor de start enigszins vertraagd is.
En van cancelen is al helemaal geen sprake.
Awel, Brazilië is Brazilië toch los van het feit waar in Brazilië.

Vertraagd kan ik best inkomen maar hoe langer de beslissing uitgesteld wordt hoe langer de bitterfield raffinaderij geen interne lithium carbonaat geleverd krijgt.

Tot op heden is de prijs van lithium carbonaat hoger dan de prijs van lithium hydroxide!!!!!!!!!!!

Hoe gaat AMG dat uitleggen aan zijn aandeelhouders, AMG moet duurder lithium carbonaat inkopen om goedkoper lithium hydroxide te verkopen en de verlies marge neemt AMG op zich.

Als de situatie blijft zoals nu kan AMG beter de hydroxide raffinaderij fabriek laten stilleggen want verkopen met verlies is ook niet de bedoeling.

Lithium hydroxide prijs : 13273,5 dollar.

Lithium carbonaat prijs : 15755,28 dollar.

Mvg
Douwes
2
Zo langzamerhand ga ik me wel wat zorgen maken over de ontwikkeling van de koers. Vanuit AMG is het angstvallig stil. Het herstel waar we allemaal op hopen duurt lang. Hopelijk snel wat positieve berichten.
4finance
3
quote:

Douwes schreef op 26 maart 2024 15:51:

Zo langzamerhand ga ik me wel wat zorgen maken over de ontwikkeling van de koers. Vanuit AMG is het angstvallig stil. Het herstel waar we allemaal op hopen duurt lang. Hopelijk snel wat positieve berichten.
Ik maak mij geen enkele zorg met AMG. Ik richt mij op 2025.
Daar heb ik geschreven posities in DEC25 en de nodige aandelen inmiddels verzameld.
2024 zal nog wel behoorlijk wat schommelingen geven. Maar de huidig koers is "laag"te noemen.
Kortom; nu wat geduld opbrengen en niet elke 10 seconden kijken of beoordelen ;-)
Just lucky
0
quote:

Douwes schreef op 26 maart 2024 15:51:

Zo langzamerhand ga ik me wel wat zorgen maken over de ontwikkeling van de koers. Vanuit AMG is het angstvallig stil. Het herstel waar we allemaal op hopen duurt lang. Hopelijk snel wat positieve berichten.
Zal ik nog even 100 stuks verkopen, dalen we direct weer een duppie ;)
geldmaker
0
quote:

Douwes schreef op 26 maart 2024 15:51:

Zo langzamerhand ga ik me wel wat zorgen maken over de ontwikkeling van de koers. Vanuit AMG is het angstvallig stil. Het herstel waar we allemaal op hopen duurt lang. Hopelijk snel wat positieve berichten.
Ja Douwes het is inderdaad tenenkrommend om de koers te zien. Je ziet ook de dagelijkse manipulatie terug. Rucksichloos de koers terugzetten..maar vertrouwen houden in een zonnigere toekomst, en op het wakker worden in den Haag..de dagelijkse kassa ( zie I borrow) gaat gewoon door..
Lepre Chaun
0
Aandachtige lezer
0
quote:

Lepre Chaun schreef op 26 maart 2024 18:37:

Albemarle vet groen .
Laten We maar hopen op een snelle overname door Ze .
Europese aandelen blijken door de bank genomen goedkoper, en vooralsnog wordt dat beeld alleen nog maara sterker: fd.nl/opinie/1511955/be-warned-amerik...
Douwes
1
quote:

4finance schreef op 26 maart 2024 16:01:

[...]

Ik maak mij geen enkele zorg met AMG. Ik richt mij op 2025.
Daar heb ik geschreven posities in DEC25 en de nodige aandelen inmiddels verzameld.
2024 zal nog wel behoorlijk wat schommelingen geven. Maar de huidig koers is "laag"te noemen.
Kortom; nu wat geduld opbrengen en niet elke 10 seconden kijken of beoordelen ;-)
Je hebt helemaal gelijk. Mijn frustratie kreeg even de overhand.
am1993
0
quote:

christo1 schreef op 26 maart 2024 11:29:

Lithium prijzen zetten dalende trend in.

Prijzen zijn nu reeds gekend voor Q1 en Q2 2024, dit samen met de productiestop van hun spodumene zullen rampzalige resultaten weergeven.

Mvg.
Ik vrees dat je gelijk hebt. Begin 2023 werd gevraagd of de AvA even onderbroken moest worden om aandelen te kopen, maar het zou zo maar kunnen zijn dat we nu de zelfde vraag krijgen om de aandelen te verkopen!
AMG vind ik nog steeds een veelbelovend aandeel, maar dit jaar moet er al iets (veel misschien wel) héél positiefs gebeuren om een goed resultaat neer te zetten. Staan de zaken bij AMG eenmaal goed op de rails, DAN wordt het m.i. best wel een succes. Maar nu (en m.i. op korte termijn/dit jaar) even niet.
Dus het schrijven van die puts december 2025 kan ik goed begrijpen. Prima premie ook natuurlijk. Kassa.
AMG zit m.i. nu in een downtrend. Eerste steun 20,75. Volgende (zware) steun op 20.30. Daarna luik open richting 18 en 17.26/16.65.
Ik vrees dat we die nog gaan zien, dus ik wacht nog even met het schrijven van puts.
Lepre Chaun
1
Welkom bij de editie van maart 2024 van het lithiummijnnieuws.

De afgelopen maand was er sprake van een krachtig herstel van de lithiumprijzen, wat erop wijst dat de bearmarkt voor lithiumprijzen mogelijk voorbij is. Zo zijn de Chinese spotprijzen voor lithiumcarbonaat de afgelopen maand met 19,9% gestegen , en zijn ze hoger gestegen dan het dieptepunt van medio februari.

Lithiumprijsnieuws
Asian Metal meldde dat de door China geleverde lithiumcarbonaatprijs (min. 99,5%) de afgelopen 30 dagen met 6,92% was gestegen en dat de prijs van lithiumhydroxide uit China (min. 56,5%) met 14,13% was gestegen . De prijs voor lithiumijzerfosfaat (min. 3,9%) steeg met 4,93% . De prijs van Spodumeen (min. 6%) is de afgelopen 30 dagen met 12,18% gestegen .

Aankomende katalysatoren:

H1, 2024 - Fase 2-productie in de Mibra Lithium-Tantalum-mijn (extra 40 ktpa) zal naar verwachting beginnen, waardoor de totale productiecapaciteit op 130 ktpa komt. De sluiting van de lithiumconcentraatfabriek om de uitbreiding van 90.000 ton naar 130.000 ton te vergemakkelijken, zal plaatsvinden in het eerste kwartaal van 2024.
2025-2028 - Uitbreidingsplan voor Duitse LiOH-faciliteit met modules 2-5 (100.00tpa LiOH).
Just lucky
1
quote:

am1993 schreef op 26 maart 2024 23:20:

[...]
Ik vrees dat je gelijk hebt. Begin 2023 werd gevraagd of de AvA even onderbroken moest worden om aandelen te kopen, maar het zou zo maar kunnen zijn dat we nu de zelfde vraag krijgen om de aandelen te verkopen!
AMG vind ik nog steeds een veelbelovend aandeel, maar dit jaar moet er al iets (veel misschien wel) héél positiefs gebeuren om een goed resultaat neer te zetten. Staan de zaken bij AMG eenmaal goed op de rails, DAN wordt het m.i. best wel een succes. Maar nu (en m.i. op korte termijn/dit jaar) even niet.
Dus het schrijven van die puts december 2025 kan ik goed begrijpen. Prima premie ook natuurlijk. Kassa.
AMG zit m.i. nu in een downtrend. Eerste steun 20,75. Volgende (zware) steun op 20.30. Daarna luik open richting 18 en 17.26/16.65.
Ik vrees dat we die nog gaan zien, dus ik wacht nog even met het schrijven van puts.
Daar hoef je geen geleerde voor te zijn om te voorspellen dat Q1 en Q2 slecht worden. Dat weet ieder nitwit en dan zit dan ook in de huidige koers inbegrepen. Er hoef maar iets te veranderen in de vooruitzichten en de koersen anticiperen daar ruim (half jaar of langer) van te voren op. En dat valt moeilijk te voorspelen. Kan dus alle kanten op. Zoals het verleden ons leert kan het bij het draaien van de markt heel snel gaan, 20 met de kerst is mogelijk, maar 30+ zeker ook. Maar ik denk dat we momenteel wel rond de bodem dobberen omdat vraag en aanbod van lithium meer in evenwicht zijn.
Douwes
1
quote:

am1993 schreef op 26 maart 2024 23:20:

[...]
Ik vrees dat je gelijk hebt. Begin 2023 werd gevraagd of de AvA even onderbroken moest worden om aandelen te kopen, maar het zou zo maar kunnen zijn dat we nu de zelfde vraag krijgen om de aandelen te verkopen!
AMG vind ik nog steeds een veelbelovend aandeel, maar dit jaar moet er al iets (veel misschien wel) héél positiefs gebeuren om een goed resultaat neer te zetten. Staan de zaken bij AMG eenmaal goed op de rails, DAN wordt het m.i. best wel een succes. Maar nu (en m.i. op korte termijn/dit jaar) even niet.
Dus het schrijven van die puts december 2025 kan ik goed begrijpen. Prima premie ook natuurlijk. Kassa.
AMG zit m.i. nu in een downtrend. Eerste steun 20,75. Volgende (zware) steun op 20.30. Daarna luik open richting 18 en 17.26/16.65.
Ik vrees dat we die nog gaan zien, dus ik wacht nog even met het schrijven van puts.
Die steun van 20,75 zijn we alweer heel gemakkelijk onderdoor gegaan. Ik verwacht dat de zware steun op 20,30 het ook niet gaat houden. De shorters hebben ons bij de strot.
pietje-2005
1
Weet het niet, met die shorters; is toch redelijk stabiel de laatste tijd ?
Er moeten meer beleggers geloof krijgen in het aandeel en de resultaten; denk dat dat het punt is nu, dat ze betere kansen elders te zien ? Volume is niet veel ?
AMG gaat einde boekjaar ook niets zeggen, begreep ik ?
Succes
2.783 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 ... 136 137 138 139 140 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 21,880
Verschil -1,340 (-5,77%)
Hoog 23,380
Laag 21,880
Volume 313.927
Volume gemiddeld 239.806
Volume gisteren 108.936