Flow Traders « Terug naar discussie overzicht

Flow Traders - 2022: To vix or not to vix

8.891 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 ... 441 442 443 444 445 » | Laatste
beleggertje2020
0
quote:

am1993 schreef op 4 juni 2022 19:35:

[...]
Zo, weer terug van 2 weekjes motorrijden in de Eifel (Duitsland). Wat is dat toch een prachtig land. En goedkóóp!! Waar doen ze het van?
Tussendoor af en toe wat meegelezen, maar geen nieuws onder de zon over FT. Wél af en toe paar mooie inhoudelijke posts gelezen. Dank.
Doe verder niets met mijn porto bestaande uit AMG en Flow. Is LT.
Wat deze post van B2020 betreft:
Misschien ben jij straks wel de aanleiding dat FT de komende weken daalt tot onder de 29 al is het alleen maar om de door jou daarin (voor mij onbegrijpelijk) geïnvesteerde € 24K binnen te harken.
Je had een schitterend rendement kort geleden en in plaats van dan lekker op je handen te gaan zitten moest het wederom behoorlijk over de balk worden gesmeten. Jammer, maar het is jouw geld.
Fijn dat je een mooie 2 weekjes gehad hebt in de Eifel. Ja mooi gebied, ben er ook vaak geweest (auto+fietsen langs de moezel he ha ha ) . Ik ben o/a binnen NL nog geregeld wezen fietsen bij mooi weer plus her en der wat "'hoveniersklusjes"" gedaan, zo ook bij mij thuis
Heb zelf trouwens geen 400 calls FLOW meer in bezit maar 200 calls nog , dat kun je teruglezen . Heb ooit hoger gestaan met mijn winst , maar sta nu toch alweer op dik 85K Euro winst sinds 1 Jan 2022 ( hoogste-punt was de top op ca 136K Euro winst en een hogere bodem die lag nog niet zo lang geleden op 57K euro winst)
Ik wacht nu weer even af met 21K stuks FLOW in bezit plus 200 calls FLOW JUN 2022 29 ! Ach ja ik heb gelukkig o.a op die inmiddels verkochte 200 calls afgelopen donderdag op sluitingsverkoop nog 6550 Euro winst kunnen maken . Met nu nog 200 calls in bezit heb ik nog de tijd totaan 17 juni , dat risico durf ik aan . Deze 200 calls waren afgelopen vrijdag na slot nog zeker dik 18K euro waard . Tja FLOW zou nu binnen 10 beursdagen nog maar es 2 euro stijgen o.i.d , dan hark ik zo alleen op die 200 calls al dik over de 40K euro winst binnen . Het is een gok die voor mij aanvaardbaar is met ook een risico van nu dik 18K Euro max verlies t.o.v de waarde afgelopen vrijdag indien koers Flow 29 Euro of lager is op 16 juni. Ik kan me ook niet voorstellen dat ik bij een aandeel als FLOW de handel daarin 10 beursdagen lang kan domineren omdat ik 200 van die calls in bezit heb ( denk dat dit een schijntje is van de hele optiemarkt rondom Flow ) . Ik acht de kans op verdere stijging Flow vele malen groter voor de komende week dan een daling . Flow is m.i gewoon flink oververkocht geweest de afgelopen tijd (nauwelijks tot geen verkopers meer te bekennen tegen de huidige koers 29,62 ) . Ben benieuwd m.b.t de koers FLOW waar het echt heen gaat in de komende 10 beursdagen .
am1993
2
@B2020. Las pas later over die verkoop van die 200calls. leuk gescoord en is je gegund. Het lijkt er op, dat er een stijging van de beurzen aan komt en mogelijk dus ook een stijging van FT. Of het een zogeheten bearrally is, moeten we afwachten. Zou ook wel weer gunstig zijn voor Flow. Tijdens de beurscrash in de US zijn er in de jaren 1932-1933 ook drie bearrallys geweest van 10-15%, dus wie weet.
beleggertje2020
0
quote:

am1993 schreef op 5 juni 2022 13:48:

@B2020. Las pas later over die verkoop van die 200calls. leuk gescoord en is je gegund. Het lijkt er op, dat er een stijging van de beurzen aan komt en mogelijk dus ook een stijging van FT. Of het een zogeheten bearrally is, moeten we afwachten. Zou ook wel weer gunstig zijn voor Flow. Tijdens de beurscrash in de US zijn er in de jaren 1932-1933 ook drie bearrallys geweest van 10-15%, dus wie weet.
Inderdaad ! Denk zelf zeker ook dat een bearrally tussendoor in een bearmarkt beter kan uitpakken voor Flow dan alleen maar dalingen ! Bij dovisch rentebeleid door ECB zit er denk ik zelf ook wel best nog een bearrally in van max een procent of 10 a 15 ! Tuurlijk wel weer goed voor middenlange termijn hogere vixen met ook nog veel handel. Zo beschouw ik 0,5 procentpunt renteverhoging zelfs nog in als behoorlijk dovisch ! Kun je nagaan wat er gebeurd als die renteverhoging slechts 0,25 procentpunt is . M.i loopt de ECB in beide gevallen immer nog zwaar achter de feiten aan , dus prima voor een korte heftige bearrally in de DOW denk ik. Nasdaq-rally + AEX-rally betwijfel ik zowieso wegens toenemende personeelstekorten plus toenemende rentelasten.
Lauw water
1
Dit weekend heb ik twee feestjes gehad, en daar kwam natuurlijk het gesprek over dat alles zo duur was geworden. Veel mensen gaven aan dat ze hierdoor aankopen toch maar uitstelde of niet meer deden. De rente verhogen doen ze eigenlijk om dit precies voor elkaar te krijgen, toch? Is het dan niet alleen maar goed dat de rente laag blijft? Denk dat de rente echt naar 5 procent moet, als je wilt mensen hun uitgave veranderen. En dan heb je de inflatie door energie nog niet eens meegenomen.
beleggertje2020
0
Mij hoor je niet klagen hoor . Mijn rendement sinds 1 jan 2022 met calls FLOW plus aandelen FLOW staat nu op :
Rendement van 1 januari t/m 6 juni

Rendement
76.257,00 EURPercentage
+ 16,17%
Aandelen
Flow Traders
21.000 stuks
29,460 EUR
0,473%Koersdaling
618.660,00 EUR
Opties
FLW C JUN 2022 29.00
200 stuks
0,650 EUR
13.000,00 EUR
, s
In een rustige markt is de VIX mooi op 25+ blijven liggen . Denk dat de gemiddelde Vix uiteindelijk zeker weer ruim boven de 30 zal zijn tot einde jaar . Dit rustige klimaat met zelfs nog steeds een VIX van 25+ blijft niet voortduren . Er is al onrust in de markt maar dat wordt weldra nog meer is mijn gedachte ! Juist in de EU waar FLOW het meeste geld verdiend wordt het m.i nog erger met de inflatie dan gedacht, simpelweg omdat de EU echt veel en veels te laks is met renteverhogingen . Nog efkes zo doorgaan beste EU en de bankencrisis ligt weer op de loer . Wel nog veel beter voor FLOW tuurlijk !
beleggertje2020
0
Denk dat Nasdaq100 de komende tijd hooguit een nieuwe top zet tot ca 12800 op een slot . Verder gaan ze m.i ook al niet komen. Dan te weten dat de USA er wel heel wat florisanter voorstaat als die hele EU bij elkaar. De ING-profeten praten uiteraard graag de idexkoersen wat omhoog . Logiisch tuurlijk , die hebben veel exposure richting Italie ! Daar kijken ze liever van weg he !
beleggertje2020
0
De extreem dunne handel in FLOW van vandaag bewijst eens te meer dat de koers FLOW extreem laag gewaardeerd is . De verkopers in FLOW laten het flink afweten bij deze huidige koers ! Er zijn dadelijk wellicht alleen nog kopers die de koers FLOW weer omhoog zullen gaan zetten. We wachten af. Misschien houden de kopers de boot nog af . Feit is wel dat de wellicht op z'n minst goede Q2-results en het dividend FLOW ( wellicht > 1 euro/aandeel) steeds dichterbij gaat komen ! Wat mijn rendementen betreft : Als ik ca 4000 euro /maand netto binnen kan harken vind ik het al heel prima hoor . Er is geen baas die mij dit zomaar uit zou betalen . Sterker nog: Ik zou er vet bij inschieten kwa reiskosten met de benzine nu al op ca 2,50 , pffffffft !
beleggertje2020
0
Verder nog efkes een order ingelegd voor terugkoop van de extra 200 calls FLOW JUN 2022 29 op slechts 40 cent koers. Ben benieuwd morgen of ie toch nog efkes gaat op openingskoop ! Ha ha !
€URO-Trader
1
Terugkomend over energiekosten. Voorbeeld: voorheen in Rdam stadsverwarming €.18 , heden €0,42 gem. Kortom 130% stijging. Stadsverwarming AVR in Chinese handen, distributeur Eneco in Japanse handen. Mitsubishi. Nederland in de uitverkoop en buitenlandse bedrijven schroeven de winsten op. De Nederlander loopt er achteraan en betaald.
beleggertje2020
1
quote:

€URO-Trader schreef op 6 juni 2022 21:27:

Terugkomend over energiekosten. Voorbeeld: voorheen in Rdam stadsverwarming €.18 , heden €0,42 gem. Kortom 130% stijging. Stadsverwarming AVR in Chinese handen, distributeur Eneco in Japanse handen. Mitsubishi. Nederland in de uitverkoop en buitenlandse bedrijven schroeven de winsten op. De Nederlander loopt er achteraan en betaald.
Ja jij bedoeld uiteraard 130% duurder geworden in korte tijd . Die gemiddelde NL er die bij de baas werkt joh die laat zich mooi naaien en vind een schamele loonsverhoging van pakweg 10% bij torenhoge oplopende inflaties nog steeds allemaal prima. Ik weet niet of ie het dadelijk nog heel prima gaat vinden als de Vixen de pan uit gaan rijzen en ie flink gaat verliezen op zijn of haar beleggingen . Er zijn immer nog genoeg beren op de weg sinds 2020 !
beleggertje2020
0
quote:

Bendelid schreef op 6 juni 2022 22:50:

Virtu gaat bijna 4,5% onderuit in USA oorzaak?
Mogelijk heeft Virtu steeds meer en meer last van de concurrentie van FLOW in de USA ??? . Bovendien heeft FLOW onder dezelfde marktomstandigheden een kwartaal eerder ook al veel beter gepresteert dan Virtu. Als een grote jongen in Virtu het hazenpad kiest vanwege bovengenoemde plus de waan van de dag , kan het effe hard gaan denk ik. Wie zal het zeggen: Misschien staat Virtu eind van de week weer 10% hoger en was het gewoon slechts een korte spike naar beneden o.i.d.
Triple A
1
quote:

Bendelid schreef op 6 juni 2022 22:50:

Virtu gaat bijna 4,5% onderuit in USA oorzaak?
Dit was de oorzaak
www.wsj.com/articles/sec-closes-in-on...

Volgens mij betreft dit activiteiten van Virtu die Flow Traders niet doet.

-
GBV-95
1
Is een nieuw voorgestelde maatregel tegen PFOF.

Hierdoor verschuift het betaalde marktaandeel van gevestigde spelers als Virtu en Citadel dat nu dus off exchange plaatsvindt naar on exchange, waar bijvoorbeeld Flow Traders ook kans maakt om die order te vervullen.

Tevens ligt er een voorstel om de tik size te verkleinen naar <0,01, dit zou eventueel margedruk op kunnen leveren mits dit niet teniet wordt gedaan door stijging in marktaandeel.

Beide maatregelen zouden de liquiditeit op de markt ten goede moeten komen, dat geeft aan dat de SEC problemen voorziet. Zal niet de eerste keer zijn dat ze ook daar achter de feiten aanlopen.
GBV-95
2
on.ft.com/399RZpT

Hierin wordt gesteld dat de liquiditeit niet zo slecht was sinds 2020 (Tot ‘unlimited QE’ werd afgeroepen).

We zijn ondertussen een week verder sinds de start van QT.

Tegelijkertijd klaagt Jane Street de LME aan vanwege opschorting van handel in Nickel en annulering transacties, dit aangezien het het risico van liquiditeitsvoorziening aanzienlijk doet stijgen.

Er komen in ieder geval hele interessante tijden aan voor Flow Traders.
Goed bezig
1
Nog 5 weken en dan weten we hoeveel Flow qua dividend uitkeert. Dat het nu even daalt heeft niets te maken met de prestaties van Flow.
devil80
0
quote:

GBV-95 schreef op 7 juni 2022 11:34:

on.ft.com/399RZpT

Hierin wordt gesteld dat de liquiditeit niet zo slecht was sinds 2020 (Tot ‘unlimited QE’ werd afgeroepen).

We zijn ondertussen een week verder sinds de start van QT.

Tegelijkertijd klaagt Jane Street de LME aan vanwege opschorting van handel in Nickel en annulering transacties, dit aangezien het het risico van liquiditeitsvoorziening aanzienlijk doet stijgen.

Er komen in ieder geval hele interessante tijden aan voor Flow Traders.
Interessant stuk over Jane ze zeggen:

“If your job?.?.?. is to essentially ensure an orderly smooth functioning of the global financial markets, they can’t do that if the counterparties, aka an exchange, don’t align with the contracts that they enter into,” the person said. They added that uncertainty created by actions such as the LME’s increased the risks of providing liquidity for exchange traded fund markets, one of the group’s biggest businesses.
Self Made
1
quote:

Self Made schreef op 3 juni 2022 17:38:

[...]

Netjes, congratz !

Hier enkele dagen geleden 400 stuks peabody ($BTU) aangekocht, gisteren al een aanzienlijk deel afgeroomd.
Sta zo'n 10% winst nog, dus in enkele dagen een "bijstandsuitkering" verdient, weliswaar loopt de trade nog (maar verlies zit er naar alle waarschijnlijkheid iig niet meer in).

Ik zal verder niet meer pochen, anders krijg ik dadelijk weer Ridderts in mijn nek.
+13% alweer vandaag.
beleggertje2020
0
Zeer lage handelsomzet in FLOW na de slotbel moest Flow toch effe gauw terugzetten naar 29,12 ! Impliceert m.i. dat de bodem Flow toch wel rond die 29+ euro zit . Denk dat ik voor morgen nog es die bijkooporder van 200 calls FLOW JUN 2022 29 ga inleggen tegen een openingskoopkoers van pakweg 40 cent .
8.891 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 ... 441 442 443 444 445 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 5 jun 2024 17:35
Koers 19,870
Verschil +0,140 (+0,71%)
Hoog 19,900
Laag 19,520
Volume 80.160
Volume gemiddeld 212.048
Volume gisteren 85.509