Flow Traders « Terug naar discussie overzicht

Flowtraders 2024

2.335 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 112 113 114 115 116 117 | Laatste
am1993
1
quote:

Tordan schreef op 10 mei 2024 18:19:

Bitcoin vanaf 4 uur behoorlijk down.
Goed voor Flow:).
Daexter
0
quote:

am1993 schreef op 9 mei 2024 20:32:

[...]
Ik denk dat Tordan wel gelijk heeft met zijn standpunt dat Trump de US op 1 zet en door aan te geven, dat er geen cent meer naar Oekraïne (Israël en al die andere staten) gaat, de zaken in de wereld weer even goed op scherp zet.
Terzijde: in plaats van Sinterklaas te spelen voor zijn eigen baantje bij de NAVO had Rutte er goed aan gedaan om ook Nederland een beetje meer op 1 te zetten en niet al die miljarden aan geld en munitie in dat door en door corrupte land te steken. Ik heb er alleen geen kabinetslid of Kamerlid zijn/haar vingertje over op zien steken, terwijl er voor dat enorme bedrag heel veel goeds in Nederland had kunnen gebeuren.
Het hoofd van de Nationale contraspionage in Oekraïne is pas ontslagen en had $ 1.8 miljoen cash in huis.
Er rollen heel wat koppen momenteel daar, omdat Zelensky ook wel weet, dat de hulp aan het afnemen is. Zelfs in de US zien ze Zelensky liever verdwijnen. Men vermoed ook dat circa 1/3 e van de wapens weer het land uit wordt gesmokkeld naar het Afrikaanse continent. Rusland heeft niet voor niets aangedrongen op controle van de graanschepen, want onder het graan kan je een hoop oorlogstuig e.d. kwijt. Maar goed: dat is allemaal te lezen via internet en officiële sites.
Al met al ziet de wereld er belabberd uit, maar dat is vast geen nieuwtje voor u.
Wat beleggen betreft: FT verdient aan onrust en beweging, dus er staat ons nog wat te wachten. Ik denk dat FT op dit moment een "weggevertje" is, maar ik zit al > 45% in Flow belegd en dat vind ik even genoeg.
Stel dat dat zo zou zijn..... dan nog blijft Amerika de komende 1,5 jaar gewoon wapens leveren, Trump heeft dan namelijk alleen invloed op een nieuw pakket en zoals iedereen weet is er net een enorm pakket goedgekeurd en onderweg. Daar zal Oekraiene ongeveer 1,5 jaar op kunnen teren, mits ze in hetzelfde tempo verstoken als de afgelopen 2 jaar en mits Europa hetzelfde levert als de afgelopen 2 jaar. Europa zal in elk geval meer leveren als de afgelopen 2 jaar.
Julián Aldaya
0
Het is opvallend rustig met b2020. Zou hij z’n vingers ergens aan verbrand hebben?
Marcel H.
1
Beetje geschrokken van de koersontwikkeling van zijn shortdoelen. ASMi en Prosus.
Ook FT kwam er in de voorbije week niet echt gunstig uit.
beleggertje2020
0
quote:

Julián Aldaya schreef op 11 mei 2024 09:34:

Het is opvallend rustig met b2020. Zou hij z’n vingers ergens aan verbrand hebben?
Nee hoor , ik was er gewoon effe uit i.v.m stralend weer en klusjes voor mezelf (tuin e.d) + erop uit overdags zo bij heel mooi weer . 25K stuks FLOW in bezit + 91K euro winst sinds 1 Jan . Dividend Flow komt nu ook dichterbij a slechts 15ct/share. Feit is wel dat charttechnisch gezien FLOW nog mooi in de stijgende lijn zit met heel erg weinig handelsomzet op momenten dat de koers terugzakte ! Verder zie ik dat de Bitcoin-VIX CVI toch gewoon aardig hoog blijft zo rond de 60 terwijl m.i zo aan de grafiek van de bitcoin te zien, er daar straks nog heel erg veel CVI aan ziet te komen, zeker als het zodadelijk (zeer lage VIX op 12, is m.i zeer verraderlijk) ook op de beurzen weer es wat minder goed gaat . De economie is nog steeds teveel oververhit . Kan niet anders dan dat rentes toch bij nader inzien mogelijk zelfs nog wat omhoog moeten i.p.v. omlaag zoals nu graag door beursgoeroes wordt gesuggereerd .
Tordan
0
quote:

Marcel H. schreef op 11 mei 2024 09:42:

Beetje geschrokken van de koersontwikkeling van zijn shortdoelen. ASMi en Prosus.
Ook FT kwam er in de voorbije week niet echt gunstig uit.
Ik gun iedereen een fantastisch rendement, maar één aandeel kopen is gewoon gokken.
Als je dan putopties koopt die binnen 2 maanden aflopen, speel je Russische roulette. Stel we krijgen een mooie beursweek, dan kunnen Prosus en ASMi fors stijgen en FT juist behoorlijk dalen. Dan zit je al met de gebakken peren.
Puur persoonlijk hoop ik nog FT op 19,50 iets uit te breiden, maar dat is dan mijn belang.
beleggertje2020
0
quote:

Tordan schreef op 11 mei 2024 10:15:

[...]
Ik gun iedereen een fantastisch rendement, maar één aandeel kopen is gewoon gokken.
Als je dan putopties koopt die binnen 2 maanden aflopen, speel je Russische roulette. Stel we krijgen een mooie beursweek, dan kunnen Prosus en ASMi fors stijgen en FT juist behoorlijk dalen. Dan zit je al met de gebakken peren.
Puur persoonlijk hoop ik nog FT op 19,50 iets uit te breiden, maar dat is dan mijn belang.
Ik zit niet meer in Prosus en ASMI m.b.t puts , daar heb ik juist tijdig mijn verlies genomen omdat ik denk dat juist FLOW binnenkort wel weer es flink omhoog kan gaan knallen . Shorten ASMI en Prosus, daar wacht ik mee tot ze weer es serieus uitgestegen zijn. Nu mooi vol op FLOW !
Tordan
0
quote:

beleggertje2020 schreef op 11 mei 2024 10:25:

[...]
Ik zit niet meer in Prosus en ASMI m.b.t puts , daar heb ik juist tijdig mijn verlies genomen omdat ik denk dat juist FLOW binnenkort wel weer es flink omhoog kan gaan knallen . Shorten ASMI en Prosus, daar wacht ik mee tot ze weer es serieus uitgestegen zijn. Nu mooi vol op FLOW !
Uitgestegen? hoe weet je dat dan? Als ik dat wist was ik miljonair.
beleggertje2020
0
quote:

Tordan schreef op 11 mei 2024 10:43:

[...]

Uitgestegen? hoe weet je dat dan? Als ik dat wist was ik miljonair.
Dat weet je nooit voor 100% helaas ! Maar denk wel dat als rentes toch nog juist weer wat verder omhoog gaan met bijv stagflatie erbij, dat ze dan heel gauw uitgestegen raken bij een wellicht weer wat hogere TOP. We zullen zien. Voorlopig hou ik Flow aan ( slot-div 0,15 ct/share in Juni en wie weet mogelijk wel >1 euro/share interim div in Aug ) . Stagflatie kan m.i ook optreden in een oververhitte economie met blijvende personeelstekorten . Binnenkort moeten meer mensen wellicht toch in de defensie-industrie gaan werken. Dus m.i wellicht stagflatie m.b.t de "welvaarts-industrie "'. Meer defensie betekend uiteindelijk minder welvaart ! Kan m.i vooral ten koste gaan van de energietransitie met wederom weer hogere olieprijzen.
Marcel H.
1
Goed dat je redelijk tijdig je put-opties van de hand hebt gedaan.
De chippers zaten in de voorbije week allemaal in een leuke
plus.
Voorlopig blijf ik short in ASMi en BESI. Na opnieuw een snelle
stijging komt ook wel weer een (onverwachte) correctie.
beleggertje2020
0
Biden legt 100% heffing op import elektrische auto’s China lees ik zo net op de telegraaf !
Tuurlijk prima voor de USA maar zeer zeker niet goed voor China met ook nog al hun vette vastgoedprobklemen . Dit is alweer een grote bijdrage aan het vet volatiel maken van de beurzen met voor de bitcoin nog vetter volatiel denk ik.
beleggertje2020
0
Tja mensen, ik draai met mijn beleggingsbeslissingen ( nu vol FLOW ) uiteindelijk gewoon mee met : eurovisionworld.com/eurovision/1977/n...
Was m.i gewoon een echt toplied ! Jammer dat ze geen winnaar werd toen ! Jammer dat het nu zo overdreven politiek gevoelig ligt allemaal . Wat mij betreft gaan we gewoon terug naar de NL se gulden en de Europese Economische gemeenschap ( EEG ) . Veel consumenten gaan de komende tijd nog flink genaaid worden met hun al verdiende centen in de afgelopen decennia. Als ASML bijv zomaar 50% zakt omdat ze te hoog gewaardeerd zijn gebeurd dat bij andere aandelen mogelijk nog erger ! Zulke zaken gebeuren nu eenmaal vaak in een klap ( zomaar binnen een paar dagen of hooguit een weekje ) .
Marcel H.
1
quote:

beleggertje2020 schreef op 11 mei 2024 18:13:

Biden legt 100% heffing op import elektrische auto’s China lees ik zo net op de telegraaf !
Tuurlijk prima voor de USA maar zeer zeker niet goed voor China met ook nog al hun vette vastgoedprobklemen . Dit is alweer een grote bijdrage aan het vet volatiel maken van de beurzen met voor de bitcoin nog vetter volatiel denk ik.
Biden maakte dat op donderdag jl. bekend. USA vreest de kracht van de Chinese
autoindustrie, Zelfs Elon Musk is met zijn Tesla's onaangenaam verrast.
Met stevige prijsverlagingen, ook in Europa, probeert hij zijn aandeel te houden.
Gevolg is wel dat ook de gebruikte Tesla's flink in prijs dalen.
Je zou maar net een dure Tesla hebben gekocht.
Voorlopig komt de rust op de beurzen niet terug.
De AEX is tegen de stroom in de laatste tijd nog steeds gestegen.
beleggertje2020
0
quote:

Marcel H. schreef op 11 mei 2024 19:12:

[...]

Biden maakte dat op donderdag jl. bekend. USA vreest de kracht van de Chinese
autoindustrie, Zelfs Elon Musk is met zijn Tesla's onaangenaam verrast.
Met stevige prijsverlagingen, ook in Europa, probeert hij zijn aandeel te houden.
Gevolg is wel dat ook de gebruikte Tesla's flink in prijs dalen.
Je zou maar net een dure Tesla hebben gekocht.
Voorlopig komt de rust op de beurzen niet terug.
De AEX is tegen de stroom in de laatste tijd nog steeds gestegen.
Tja , wel zeer bewonderenswaardig te noemen dat de AEX nog steeds gestegen is ! Het wordt m.i gewoon hartstikke link op de beurzen. Die BOM op de beurzen is m.i ook niet zo heel ver meer weg ! Denk wel dat je dan graag in FLOW zit als dat gebeurd , zekers tegen deze nog steeds vette peanutskoers !
Marcel H.
0
quote:

beleggertje2020 schreef op 11 mei 2024 19:17:

[...]
Tja , wel zeer bewonderenswaardig te noemen dat de AEX nog steeds gestegen is ! Het wordt m.i gewoon hartstikke link op de beurzen. Die BOM op de beurzen is m.i ook niet zo heel ver meer weg ! Denk wel dat je dan graag in FLOW zit als dat gebeurd , zekers tegen deze nog steeds vette peanutskoers !
Voorlopig hou ik ASMi en BESI in het oog.
vrijdag reageerde de chip-sector bijna dolenthousiast
op een paar procenten stijging.
2.335 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 112 113 114 115 116 117 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 10 mei 2024 17:35
Koers 19,940
Verschil -0,100 (-0,50%)
Hoog 20,100
Laag 19,920
Volume 152.652
Volume gemiddeld 231.747
Volume gisteren 121.998