BAM Groep « Terug naar discussie overzicht

BAM Augustus 2018

4.334 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 ... 213 214 215 216 217 » | Laatste
boldie
0
quote:

HSpecter schreef op 30 augustus 2018 09:23:

Heijmans en VW weer dik in de plus, BAM het achtergebleven kind
nou als zelfs zicht op een opdracht van milj niks doet met de koers is marktwerking ver te zoeken geloof ik. plus 2 zou je wel mogen verwachten
anton128
0
Bam wordt al enkele dagen gemanipuleerd door 1 of een paar grote partijen.
Telkens als koers iets tever oploopt worden veel meer stukken aangeboden en daalt ie. Vooral t laatste uur van de handel is het grote verkoopaanbod opvallend!!! Dit nu al 3 dagen lang.
Fred107
0
Ik denk dat wij pas naar normale waarden voor dit aandeel gaan als we duidelijkheid hebben over die smerige rot brexit.
Die pond is wat ons de das omdoet denk ik. Het ding keldert als een malle.
Dat is waar dat shortersgilde op anticipeert.
Alle spookverhalen rondom die brexit helpen allemaal niet mee en BAM zit er 30% van zijn omzet vandaan te halen.
Ondertussen natuurlijk allang ingeprijsd maar daar heeft niemand een boodschap aan.
Dat verhaal moet eerst duidelijk worden eer we naar 5 euro kunnen denk ik.
OnoMatopee
0
nieuws
BAM, Heijmans en VolkerWessels slepen 3 miljard aan infra-orders bij Schiphol binnen

infra Premium 45

BAM, Heijmans en VolkerWessels gaan komende negen jaar alle infrastructuur op Schiphol uitbreiden en onderhouden. Met deze contracten is een bedrag van tussen de 2,5 tot 3,5 miljard euro gemoeid. Andere huisaannemers als Dura Vermeer, Strukton en Ballast Nedam vallen vooralsnog buiten de boot.
BAM, Heijmans en VolkerWessels slepen 3 miljard aan infra-orders bij Schiphol binnen

Schiphol verdeelde de opdrachten in zes percelen, waarbij de luchthaven via een Europese aanbesteding voor vijf percelen voorkeurskandidaten selecteerde. Voor de start- en landingsbanen is de gunning aangevochten en loopt een juridische procedure.

Kern van de opdrachten is het onderhouden van en investeren in bestaande infrastructuur op de luchthaven. Daarbij is steeds een vaste partner aanspreekpunt voor een perceel. Het gaat om zowel weg- als vliegtuiginfrastructuur.

Zoals bekend moet het asfalt van start en landingsbanen aan zeer hoge eisen voldoen. De opdrachtgever hanteert daar strenge eisen voor. De zwaarste Boeings landen met een kracht van 250 kilometer per uur op de 75 centimeter fundering met 20 centimeter asfalt. De bedrijven waarmee Schiphol de finaliserende fase van de aanbesteding ingaat, zijn BAM, Heijmans en VolkerWessels.
Vaste partners

Onder de noemer ‘Main contracts 2019’ startte Schiphol een Europese aanbesteding om voor de zes percelen een vaste partner te selecteren voor bouw, verbouw en onderhoud van de infrastructuur. Het strategisch partnership wordt voor maximaal negen jaar afgesloten.

De percelen worden in eerste instantie voor enkele jaren afgesloten en worden bij goede prestaties verlengd. Zo is bijvoorbeeld Heijmans geselecteerd als voorkeurskandidaat voor het perceel met Terminal 1 & 2, met een indicatieve jaaromzet van 37 miljoen euro. De initiële looptijd van het contract is drie jaar, met een optie tot tweemaal drie jaar verlenging.
“Fast and fair”

‘Fast and fair’ is de aanpak die Schiphol voor ogen staat bij de uitvoering, waarbij risico’s niet over de schutting naar de markt worden gegooid. “Kwaliteit, expertise en oplossingsgericht denken vinden wij heel belangrijk”, lichtten Bernardo Gogna en Deidre Chapman van Schiphol het begin van de tenderfase toe in een interview toe.
Kostenoptimalisatie

Schiphol beoordeelde de inschrijvingen zwaar op de ambitie van de bouwers om bij te dragen aan het doel om ‘Europe’s Preferred Airport’ te worden.

Daarom lag in de aanbesteding de nadruk op kostenoptimalisatie, verbeteren van de bedrijfsvoering, verduurzaming en het toepassen van (digitale) innovaties. De bouwbedrijven worden prestatiegericht beloond en de prestaties bepalen uiteindelijk ook het aandeel in de realisatie van de projectenportfolio.
Voorjaar 2019 buiten aan de slag

Met de geselecteerde bedrijven gaat Schiphol nu de concretiseringsfase in. Dat betekent dat de bouwbedrijven de komende maanden hun aangeboden plannen en prestaties uitwerken en afstemmen met Schiphol.

Als de definitieve uitwerking nog steeds past binnen de uitvraag en de operatie van Schiphol, dan gaan de partijen over tot het daadwerkelijk sluiten van de overeenkomsten. Naar verwachting is dat eind 2018, waarna in april 2019 de uitvoering start.
6 percelen

Perceel Vliegtuigopstelplaatsen – Combinatie KWS Infra -VolkerRail (VolkerWessels)
Perceel Landzijdige infrastructuur – BAM Infra
Perceel Ondergrondse Infrastructuur – BAM Infra
Perceel Terminal 1 & 2 – Heijmans Utiliteit
Perceel Terminal 3 & Schiphol Plaza – BAM Bouw en Techniek
Perceel Start- en landingsterreinen – Lopende bezwaarprocedure


Eerste publicatie door Ingrid Koenen op 30 aug 2018
Laatste update: 30 aug 2018
[verwijderd]
1
[verwijderd]
0
quote:

Fred107 schreef op 30 augustus 2018 09:34:

Dat is goed nieuws!
zie je ook direct aan de koers.....:)
anton128
0
Er is (zijn) partij(en) die blijkbaar baat heeft (hebben) bij een lage koers van het aandeel BAM. Je kunt zien hoe de koers van het aandeel duikt in het laatste uur van de handel. Groot aanbod dan.
[verwijderd]
0
quote:

HenkdeV schreef op 30 augustus 2018 08:50:

Wanneer de (vermeende) grote verkoper blijft verkopen, dan zal het ook vandaag geen topdag voor BAM worden. Ondanks de meevallende cijfers van VW.
Wie verkopen er nu?
(1) één grote verkoper (van Herk);
(2) de shorters om de koers (nog verder) te drukken;
(3) de zgn angsthazen en broekenpoepers, die zich hun 'pareltjes' laten afpakken;
(4) ......

Zeg het me, a.u.b.
Fred107
1
quote:

snaike schreef op 30 augustus 2018 09:35:

[...]

zie je ook direct aan de koers.....:)
lees mijn post over het waarom ik denk dat ze BAM links laten liggen.
Marinus-86
1
quote:

boldie schreef op 30 augustus 2018 09:38:

echt bizar dit
'Schiphol-klus goed nieuws voor Heijmans'Het is niet te geloven !
manuss
0
quote:

Eurowin schreef op 30 augustus 2018 09:37:

En NOG dumpen ze BAM, niet te geloven dit weer.....
Vreemde zaak! Vooral omdat de andere bouwers flink stijgen!
boldie
0
onderzoekje zou niet gek zijn. andere kant is wel shorters zou lang bezig om stukken los te weken van jan met de pet en dan het niet de bedoeling zijn om ze met winst van de hand te doen.
Marinus-86
0
quote:

Fred107 schreef op 30 augustus 2018 09:35:

BAM Heijmans en VW worden nog grote vrienden.
?????????
[verwijderd]
0
ongelooflijk....ook zonder brexit staan we weer in het rood...
ik denk gewoon vasthouden dit aandeel, zelfs iets bijkopen.
unisex
0
quote:

OnoMatopee schreef op 30 augustus 2018 08:33:

[...]3 miljard in 9 jaar gedeeld door 3 partijen en nog geen getekende contracten en verdeelde onderdelen geeft geen miljard per partij. Dus criterium voldoet niet aan het plan Sterk. Dus koers doet daar voor BAM vandaag niks moois mee in tegenstelling tot Heij, want die is 'dichtbij' een opdracht. ;)
Hoop dat ik het fout heb en dat de Bam-koers uit de greep van de witte boorden komt.
Dan ga je ervan uit dat de taart eerlijk verdeeld wordt. Dat denk ik niet.
4.334 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 ... 213 214 215 216 217 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 3 mei 2024 17:35
Koers 3,390
Verschil -0,028 (-0,82%)
Hoog 3,464
Laag 3,326
Volume 2.640.209
Volume gemiddeld 0
Volume gisteren 5.737.912