Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

elektrische auto, redding van de autobranche?

3.217 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 ... 157 158 159 160 161 » | Laatste
voda
0
Nederlandse fabrikant toont fysiek en virtueel interieur zonne-auto Lightyear One

De Nederlandse autobouwer Lightyear heeft op de Dutch Design Week in Eindhoven een wit model interieur getoond om ideeën en feedback op te halen. Het interieurmodel gaf de mogelijkheid de auto fysiek te ervaren.
De virtual-reality-demonstratie voegde daar een realistische visuele weergave aan toe. Bezoekers konden met hun eigen handen zelfs bepaalde functies van de aanstaande zonneauto bedienen.

‘Vroege feedback is essentieel’, zegt Koen van Ham, Chief Design bij Lightyear. ‘Ons doel is om een interieur te ontwerpen waar de gebruiker écht centraal staat. Te vaak slaan nieuwe producten de plank mis zodra ze de markt bereiken. Doordat nieuwe technieken zich steeds sneller ontwikkelen, dient men deze nog eerder te valideren met daadwerkelijke gebruikers. Dit is voor ons een kans om heel vroeg al de juiste inzichten op te halen en de wensen van de klant de hoogste prioriteit te geven.’

Om snel verbeteringen in het ontwerp te testen, maakt Lightyear gebruik van een virtual-reality-model, wat op dagelijkse basis veranderd kan worden om verbeteringen te testen. Daardoor kunnen meer gewaagde concepten worden geprobeerd die een veel beter comfort, gebruiksgemak of rijervaring opleveren. In de auto-industrie is het gangbaar om het ontwerp alleen op gezette tijden in besloten testgroepen te laten testen. ‘Dat is zonde, daarmee loop je een hoop potentiële verbeteringen in het ontwerp mis’, aldus Van Ham.

Lightyear werkt inmiddels met bijna 100 mensen in Helmond op de Automotive Campus aan de eerste prototypes van de Lightyear One. Het model onderscheidt zich door zijn zonnedak en grote actieradius. Met de energie opgewekt door de geïntegreerde zonnecellen kan jaarlijks tussen de 8.000 en 10.000 kilometer op zonne-energie gereden worden. De rest van de kilometers wordt geladen via het net. In praktijk hoeft de Lightyear One in de zomer in Nederland 1 tot bijna 2 maanden helemaal niet aan de stekker.

solarmagazine.nl/nieuws-zonne-energie...
voda
0
Auto's moeten sneller aan de stekker

De milieu- en transportministers van de Europese Unie hebben in het Oostenrijkse Graz een gezamenlijke verklaring onderschreven om zich in te spannen ,,voor een schone, veilige en betaalbare mobiliteit in Europa’'. Ze beloven versneld maatregelen te nemen om meer elektrische voertuigen de weg op te krijgen en meer mensen aan het fietsen en wandelen.

Niek Schenk 30-10-18, 14:48 Laatste update: 15:00

Tegen 2021 moeten er nieuwe wetten klaar zijn voor schonere, duurzame transport en een bijpassende infrastructuur, staat in de Verklaring van Graz. De ministers willen dat er meer Europees geld wordt gestoken in die groene transformatie. Ook pleiten ze voor meer initiatieven als de jaarlijkse autoloze zondag in België.

Het Europese Milieu Bureau, een netwerk van 143 milieuorganisaties in dertig landen, juicht de verklaring toe als een ,,mogelijk keerpunt voor luchtkwaliteit en transport in Europa, met meer geld voor fietsers, voetgangers en veiligere straten.’' Tegelijk wijst het Bureau erop dat er geen streefcijfer in staat over scherpere eisen voor de CO2-uitstoot van nieuwe auto’s tot 2030.

www.ad.nl/auto/auto-s-moeten-sneller-...
voda
0
Audi and Umicore develop closed loop battery recycling

Audi and Umicore have successfully completed phase one of their strategic research cooperation for battery recycling. The two partners are developing a closed loop for components of high-voltage batteries that can be used again and again. Particularly valuable materials are set to become available in a raw materials bank. Already before the start of the cooperation with Umicore in June 2018, Audi had analyzed the batteries in the A3 e-tron plug-in hybrid car and defined ways of recycling. Together with the material technology experts, the car manufacturer then determined the possible recycling rates for battery components such as cobalt, nickel and copper. The result: In laboratory tests, more than 95 % of these elements can be recovered and reused.

The partners are now developing specific recycling concepts. The focus is on the so-called closed-loop approach. In such a closed cycle, valuable elements from batteries flow into new products at the end of their lifecycle and are thus reused. The Ingolstadt-based company is now applying this approach to the high-voltage batteries in the new Audi e-tron electric car. The aim is to gain insights into the purity of the recovered materials, recycling rates and the economic feasibility of concepts such as a raw materials bank. Security of supply and shorter delivery cycles are the goals.

Mr Bernd Martens, Member of the Board of Management for Procurement and IT at AUDI AG said that “We want to be a pioneer and to promote recycling processes. This is also an element of our program to reduce CO2 emissions in procurement.”

For Audi, battery recycling is a key element of sustainable electric mobility. From the extraction of raw materials to the CO2-neutral e-tron plant in Brussels to the recycling of components, the premium brand is committed to environmentally compatible concepts along its entire value chain.

Source : Strategic Research Institute
voda
0
Elektrische auto’s moeten vanaf juli klinken als benzine- of dieselmotor

Nieuwe elektrische auto's moeten vanaf juli zijn voorzien van een akoestisch waarschuwingssysteem. Dit moet voorkomen dat deze voertuigen niet gehoord worden. Wereldwijd hebben bonden voor blinden en slechtzienden het verbod geïnitieerd.

Erik Kouwenhoven 31-10-18, 20:00 Laatste update: 20:26

De meeste inwoners van dorpen en steden waren juist zo blij dat de wereld een beetje stiller wordt door het stijgende aantal elektrische auto’s. Ze verhogen de levenskwaliteit, want geluid is letterlijk ziekmakend. Ook de bestuurders van elektrische auto's zelf genieten van de stilte aan boord. Maar de vreugde is van korte duur, want komende zomer is de introductie van een zogeheten Acoustic Vehicle Alerting Systems (AVAS) verplicht.

Elektrische voertuigen kunnen namelijk levensgevaarlijk zijn en niet alleen voor blinden. Het Amerikaanse Department of Transportation heeft geconstateerd dat elektrische voertuigen 37 procent vaker betrokken zijn bij ongevallen met voetgangers dan hun conventionele tegenhangers. Daarom moeten alle nieuw toegelaten auto's met een elektromotor vanaf 1 juli zijn voorzien van een waarschuwingssysteem. Een jaar later geldt die regeling voor álle elektrische auto's, plug-in hybrides en brandstofcelauto’s. Het gaat daarbij niet alleen om auto’s, maar ook om commerciële voertuigen met vier of meer wielen, zoals bussen.

De EU-verordening bepaalt dat het geluid tot een snelheid van 20 km/u wordt uitgezonden. Daarboven maken de banden zoveel geluid dat men ze daardoor kan horen aankomen. Het geluid moet lijken op een verbrandingsmotor en bestaan ??uit frequenties die ook door ouderen goed waarneembaar zijn. Het volume moet minimaal 56 dB bedragen en niet meer dan 75 dB bij 20 km/u. Achteruitrijgeluiden zijn ook verplicht, standgeluid is optioneel. Een ‘pause switch’, een schakelaar om bijvoorbeeld ‘s nachts toch onhoorbaar door een woonwijk te kunnen rijden, is toegestaan.

www.ad.nl/auto/elektrische-auto-s-moe...
voda
0
Bentley mulls electric car to help reduce carbon footprint

Auto News reported that Bentley is considering launching its first full electric vehicle to help reduce its fleet CO2 emissions as lawmakers throughout the world introduce stricter reduction targets. If approved, the EV would be launched before 2025 on a platform under development by Volkswagen Group sister brands Porsche and Audi. Bentley has amongst the highest carbon footprints of any brand at the group due to its reliance on heavy sedans and the Bentayga large SUV. So far, the automaker has only considered plug-in hybrids as a response to more stringent CO2 emission limits.

Bentley may use an EV architecture currently under development by Porsche and Audi called Premium Platform Electric (PPE). The platform is expected to underpin a new generation of performance cars starting 2021 with faster acceleration, higher top speeds and quicker recharging times. By teaming up with Audi, Porsche estimates it will save costs by 30 percent.

Bentley CEO Mr Adrian Hallmark said the brand faces a decision within around a year over developing a full-electric vehicle that it hopes could be available by mid-way through the next decade. He added that "When is the first full-electric Bentley? That is currently in the decision process, but our target is definitely before 2025.”

VW Group finance chief Mr Frank Witter said electrification is an important issue for Bentley and the brand's alignment with Porsche as part of the group's superpremium business unit could help.

A key aspect under discussion is whether Bentley can potentially borrow the PPE electric vehicle platform for luxury vehicles," Witter told reporters at VW Group's earnings call here Tuesday.

Source : Auto News
Bijlage:
voda
0
Ardea Resources Ltd (ASX:ARL) Goongarrie Pilot Plant Trial Produces Battery Grade Crystals

Ardea Resources announced that it has taken a major step forward in the development of the Goongarrie Nickel Cobalt Project with the pilot plant trial producing crystalline battery-grade nickel and cobalt sulphate.
- Ardea pilot plant testing has successfully produced nickel and cobalt sulphate crystals
- Crystals meet specifications of several battery industry off-takers
- Marketing samples can now be evaluated by off-takers and battery end-users

The successful test is significant as nickel and cobalt sulphates are key ingredients in the manufacture of lithium-ion batteries but not all orebodies are amenable to producing the quality required.

Ardea Executive Chair Katina Law described the event as a significant milestone by saying "The pilot plant trial has demonstrated that a high-quality product can be produced from the ore at Goongarrie and this will be critical during our current search for a strategic partner and potential off-takers. The samples we have produced will now be sent to interested parties for evaluation."

The Ardea pilot plant testing utilised the refined Goongarrie flowsheet which is an optimised version of the PFS flowsheet. Piloting has produced crystals that meet the strict specifications of several potential off-takers including trading houses and electric car manufacturers.

The pilot plant run was completed in two stages. In the first stage, continuous piloting produced a Mixed Sulphide Product (MSP). Leaching extractions for nickel and cobalt for Goongarrie goethite ore exceeded 95% in continuous piloting, using the refined Goongarrie flowsheet.

In the second stage, which was completed at SGS in Perth, the MSP was refined using pressure oxidation, neutralisation, solvent extraction and ion exchange to produce battery grade crystals.

The pilot plant testing forms part of the Definitive Feasibility Study programs that are currently underway following the release of the positive Pre-Feasibility Study results in March 2018.

Source : Strategic Research Institute
Bijlage:
voda
0
Auto's van Hyundai en Kia rijden vanaf volgend jaar op zonne-energie

Auto's van de merken Hyundai en Kia krijgen vanaf volgend jaar zonnepanelen om elektrisch te kunnen rijden. De fabrikant heeft een omvangrijk plan gepresenteerd om zonne-energie toe te passen in alle toekomstige modellen, zelfs in auto's die op benzine of diesel rijden.

Niek Schenk 01-11-18, 15:22

Hyundai ontwikkelt drie verschillende oplaadsystemen die gebruikmaken van zonne-energie: een siliconen zonnepaneel, een semi-transparant zonnepaneel én lichtgewicht flexibele zonnecellen. Het siliconen zonnepaneel wordt bevestigd op het dak en laadt per dag 30 tot 60 procent van de batterij van een elektrische auto op.

De flexibele zonnecellen integreert Hyundai in de motorkap of het dak en deze zijn eveneens bedoeld om de batterij van een elektrische auto op te laden. Deze flexibele cellen komen later op de markt. Het semi-transparante zonnepaneel is bedoeld om van auto's met benzine- of dieselmotor milde hybrides te maken. Zij kunnen ervoor zorgen dat deze auto's korte afstanden elektrisch afleggen en ze helpen ook mee om het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot te verlagen. Bovendien kan dit doorzichtige paneel dienst doen als glazen panoramadak.

Het complete oplaadsysteem dat Hyundai ontwikkelt bestaat uit een zonnepaneel, een regulator en een batterij. Het zonnepaneel zet het licht om in elektriciteit en met een vermogen van 100 watt produceert het, in de volle zon, 100 kW per uur. Een computergestuurd systeem controleert de maximumspanning en vertaalt dit naar een bruikbaar voltage om de batterij op te laden.

Hyundai implementeert de eerste generatie van deze systemen volgend jaar in een beperkt aantal modellen. ,,In de toekomst verzorgen verschillende elektrische systemen de energietoevoer in auto’s. Dit transformeert de auto’s tot rijdende energiecentrales die actief stroom opwekken’’, zegt ontwikkelingsdirecteur Jeong-Gil Park van Hyundai. ,,De auto verandert van een energieverbruiker in een energie-opwekker.’’

Het is overigens niet voor het eerst dat zonnepanelen in auto's worden toegepast. De Fisker Karma had ze al en ook de Toyota Prius is ermee verkrijgbaar. Mercedes paste ze jaren geleden al toe in de S-Klasse, om de motoren van het ventilatiesysteem in een geparkeerde auto draaiend te houden. Ook het Duitse Sono Motors en het Nederlandse Lightyear willen binnenkort auto's introduceren die voor een groot deel op zonne-energie kunnen rijden.

www.ad.nl/auto/auto-s-van-hyundai-en-...
Bijlage:
voda
0
Trendwatcher Everts vecht boetes aan voor vasthouden telefoon in ‘zelfrijdende’ auto

VIDEO
Trendwatcher en Tesla-evangelist Vincent Everts vecht morgen voor de rechter de verkeersboetes aan die hij kreeg voor het vasthouden van zijn telefoon achter het stuur terwijl de autopilot zelfstandig reed.

David Bremmer 07-11-18, 19:14 Laatste update: 21:12

Rijden met de autopilot is veel veiliger dan een menselijke chauffeur

Vincent Everts, trendwatcher
Everts herinnert zich de bonnen nog als de dag van gisteren. ,,Het gebeurde op de A2. Jaarlijks rijd ik een slordige 50.000 km, op de snelweg zet ik daarom altijd de autopilot van mijn Tesla aan. Zo kan ik jaarlijks 600 tot 800 uur in de auto werken op mijn smartphone.”

Volgens de trendwatcher en voorvechter van elektrisch rijden is dat volledig veilig. ,,Ik doe het alleen op de snelweg - daar is de autopilot voor bedoeld - en rijd dan netjes met constante snelheid op de rechter strook.”

Helaas voor Everts dacht de politie daar anders over. De verkeerspolitie bekeurde hem op 10 en 16 oktober 2017 voor rijden met een smartphone in de hand. Dat kost hem dus tweemaal 239 euro. ,,Ik reed volkomen veilig volgens de politie en slingerde niet,” repliceert de trendwatcher.

Hij accepteert de boetes niet en laat de zaak voorkomen. Morgen, ruim een jaar later, staat hij voor de rechtbank van Utrecht. ,,Ik hoop aan te tonen dat rijden met Tesla's autopilot veel veiliger is dan met de handen aan het stuur.” Hij krijgt hulp van verkeersjurist Axel Mille.

Vincent Everts bij zijn Tesla. © Jan de Groen

Rij-instructeur
Everts wijst op diverse onderzoeken waaruit blijkt dat rijden met de autopilot vele malen (‘wel zeven maal’) veiliger is dan via een menselijke chauffeur. Het aantal ongelukken ligt zo liefst 40 procent lager.

Ook juridisch heeft de Tesla-liefhebber zijn verweer klaar. ,,Ik dien als toezichthouder behandeld te worden, als een rij-instructeur,” stelt hij. ,,Het systeem vraagt mij elke minuut of ik er nog ben en dan moet ik even met mijn handen op het stuur tikken. Ik ga er zeer verantwoordelijk mee om.”

De vraag is uiteraard of de rechtbank van Utrecht met Everts’ lezing mee gaat. Inmiddels zijn er in Europa en de VS de nodige ongelukken met Tesla's bekend. Zo knalde er afgelopen augustus in Nijmegen een Tesla tegen een boom, waarbij twee gewonden vielen en een vrouw haar ongeboren kind verloor. Niet duidelijk is of de autopilot was ingeschakeld. In veel gevallen bleek later van niet. Bij een crash in de Amerikaanse staat Utah was dat eerder dit jaar wél het geval.

Een foto van de Amerikaanse politie van South Jordan, Utah. Een Tesla Model S crashte eerder dit jaar met de autopilot aan. Twee mensen raakten gewond. De eigenaar wist een seconde voor de crash nog het rempedaal in te duwen.
Een foto van de Amerikaanse politie van South Jordan, Utah. Een Tesla Model S crashte eerder dit jaar met de autopilot aan. Twee mensen raakten gewond. De eigenaar wist een seconde voor de crash nog het rempedaal in te duwen. © AP
Vrijspraak
Zelf zegt Everts dat ongelukken met Tesla's onder het vergrootglas liggen. ,,Alles rond Tesla is groot nieuws, ook ongelukken. Relatief ligt het aantal ongelukken echter veel lager.”

De ideale uitspraak is volgens hem zijn als de rechter hem vrijspreekt en daarbij bepaalt dat de huidige wet niet meer van deze tijd is. Everts gaat daar alles aan doen en zal tijdens de zitting een presentatie houden waarin hij met foto en video zijn argumenten gaat toelichten.

Vincent Everts achter het stuur met smartphone in de hand © Jan de Groen

www.ad.nl/economie/trendwatcher-evert...
voda
0
'VW klaar voor 50 miljoen elektrische auto's'

Gepubliceerd op 12 nov 2018 om 14:30 | Views: 2.541

FRANKFURT (AFN/RTR) - Volkswagen is van plan groots uit te pakken met elektrische auto's. Het Duitse autoconcern is voorbereid op de productie van 50 miljoen elektrisch aangedreven voertuigen, zei topman Herbert Diess in het blad Automobilwoche.

Zowel de inkoopprocessen voor accu's als de productielijnen voor elektrische auto's worden volgens Diess klaargestoomd om de miljoenen e-auto's te kunnen produceren. Eerder kondigde de autofabrikant al aan eind 2022 zestien fabrieken te willen voor elektrische auto's.

De eerste volledig elektrische auto's moeten in 2019 van de band rollen. Onlangs meldden bronnen aan persbureau DPA dat Volkswagen ook een e-auto van minder dan 20.000 euro op de markt wil zetten. Dit instapmodel zou in 2022 te koop zijn.

Voor Duitse automakers is het zaak op tijd met auto's te komen die minder vervuilend zijn. Steeds meer steden in Duitsland willen dieselvoertuigen verbieden om luchtvervuiling tegen te gaan.
[verwijderd]
0
quote:

voda schreef op 12 november 2018 17:02:

'VW klaar voor 50 miljoen elektrische auto's'

Gepubliceerd op 12 nov 2018 om 14:30 | Views: 2.541

FRANKFURT (AFN/RTR) - Volkswagen is van plan groots uit te pakken met elektrische auto's. Het Duitse autoconcern is voorbereid op de productie van 50 miljoen elektrisch aangedreven voertuigen, zei topman Herbert Diess in het blad Automobilwoche.

Zowel de inkoopprocessen voor accu's als de productielijnen voor elektrische auto's worden volgens Diess klaargestoomd om de miljoenen e-auto's te kunnen produceren. Eerder kondigde de autofabrikant al aan eind 2022 zestien fabrieken te willen voor elektrische auto's.

De eerste volledig elektrische auto's moeten in 2019 van de band rollen. Onlangs meldden bronnen aan persbureau DPA dat Volkswagen ook een e-auto van minder dan 20.000 euro op de markt wil zetten. Dit instapmodel zou in 2022 te koop zijn.

Voor Duitse automakers is het zaak op tijd met auto's te komen die minder vervuilend zijn. Steeds meer steden in Duitsland willen dieselvoertuigen verbieden om luchtvervuiling tegen te gaan.
Nu nog even uitzoeken welke grondstoffen en sectoren daar weer van profiteren.
voda
0
Caterpillar talks up its new ultra-class electric drive mining trucks

Caterpillar announced more details on the two new ultra-class mining trucks to join its portfolio, the Cat 798 AC and Cat 796 AC. IM was on site in Tinaja Hills, Arizona, to witness the grand unveiling and saw the 798 AC in action. The company said the decision to add the new models was based on providing its customers with more options at the highest end of its payload scale regarding electric or mechanical drive. The 798 AC features a 372 t payload and joins the mechanical-drive Cat® 797F in the 400-short-ton size class. The 797F has been a popular choice with more than 1,000 sold to the oil sands, copper, coal and iron ore markets. The electric-drive 796 AC delivers 326-tonne (360-ton) payload. With Cat deciding the 795 AC will not being offered in Tier 4 Final configuration, the 796 AC is likely to act as a replacement in regions where engine emissions are highly regulated, such as the US and Canada.

When comparing field test data of the 795F and 798 AC, the new and larger model was shown to carry, on average, carry 12.9% more payload, boost productivity by 17.2% and exhibit 4% faster cycle times.

Cat’s Jeff Castleman, in charge of new product introduction in the large mining trucks range, said at the truck unveiling the company was able to move from design to production in the field with the 798 AC in just one year. It was able to achieve this as the machine is based off the old Unit Rig MT6300 AC design, a product line that came with the 2011 acquisition of Bucyrus.

Cat says both trucks will be available in June quarter of 2019, but IM understands two 798 ACs have been undergoing trials at Arch Coal’s Black Thunder coal mine in Wyoming, US, for close to six months, an operation that formerly used at least one MT6300 AC.

Source : International Mining
Bijlage:
voda
0
Fuel types of new cars: diesel -18.2%, petrol +15.2%, electric +30.0% in third quarter of 2018

In the third quarter of 2018, almost 58% of all new passenger cars sold in the EU ran on petrol, while roughly one third was fuelled by diesel. All alternatively-powered vehicles (APV) combined accounted for 7.8% of the market, and just 2% of cars registered across the EU during the third quarter of 2018 was electrically-chargeable.

Petrol and diesel cars
Petrol’s market share increased by almost 7 percentage points compared to the third quarter of 2017, now accounting for almost 58% of the market. Demand for petrol cars increased in all the EU member states – except Sweden – growing by 15.2% in the region.

At the same time, diesel car sales declined in most of the EU countries except Denmark, Romania, Bulgaria and Poland. As a result, the share of diesel cars fell from 43.1% to 34.7% of the market compared to the same quarter one year ago.

Alternatively-powered vehicles (APV)
In the third quarter of 2018, demand for alternatively-powered cars in the European Union continued to post strong growth (+29.7%), mostly driven by the strong performance of battery (+37.4%), hybrid (+37.1%) and plug-in hybrid electric vehicles (+24.5%). Demand for LPG and NGV vehicles also increased up 11.8% in the third quarter of the year supported by growth of both natural gas and propane-fuelled cars.

Demand for alternatively-powered vehicles significantly increased in all the major EU markets. APV registrations saw the highest percentage gains in Spain (+62.5%) – thanks to a notable uplift in the LPG and NGV segments – and Germany (+51.4%).

Source : Strategic Research Institute
voda
0
Volkswagen plans to sell electric Tesla rival for less than USD 23,000 - Report

Reuters quoted a source familiar with the plans as saying that Volkswagen intends to sell electric cars for less than EUR 20,000 (USD 22,836) and protect German jobs by converting three factories to make Tesla rivals. The report quoted a source as saying that ‘Plans for VW's electric car, known as MEB entry and with a production volume of 200,000 vehicles, are due to be discussed at a supervisory board meeting on November 16. Another vehicle, the I.D. Aero, will be built in a plant currently making the VW Passat, a mid-sized sedan.”

VW and other carmakers are struggling to adapt quickly enough to stringent rules introduced after the carmaker was found to have cheated diesel emissions tests, with its chief executive Mr Herbert Diess warning last month that Germany's auto industry faces extinction. The November 16 strategy meeting will discuss Volkswagen's transformation plan to shift from being Europe's largest maker of combustion engine vehicles into a mass producer of electric cars, another source familiar with the deliberations said.

VW's strategy shift comes as cities start to ban diesel engine vehicles, forcing carmakers to think of new ways to safeguard 600,000 German industrial jobs, of which 436,000 are at car companies and their suppliers.

Source : Reuters
voda
0
VW schakelt tandje bij met elektrisch rijden

Gepubliceerd op 16 nov 2018 om 15:13 | Views: 13

FRANKFURT (AFN/BLOOMBERG) - Volkswagen gaat flink dieper in de buidel tasten voor een overstap naar volledig elektrische en zelfrijdende auto's. Dat blijkt uit de nieuwe investeringsplannen die het bestuur van het Duitse autoconcern vrijdag heeft goedgekeurd.

In de periode tot en met 2023 wil Volkswagen in totaal 44 miljard euro steken in nieuwe technologieën, fabrieken en materieel voor de bouw van elektrische auto's. Dat is 10 miljard euro meer dan de Duitsers aanvankelijk hadden begroot.

Het geld voor de investeringen moet onder meer met behulp van herstructureringen en kostenbesparingen worden vrijgemaakt. Onder de dit voorjaar aangetreden topman Herbert Diess staat Volkswagen ook meer open voor samenwerkingen die de kosten drukken.

Volkswagen zet volgend jaar de eerste volledig elektrische modellen van zijn duurdere merken Porsche en Audi op de markt. Vanaf 2020 willen de Duitsers ook goedkopere elektrisch aangedreven auto's aanbieden.
voda
0
Germany hopes to kickstart EU battery making in 2019

AFP quoted German economy minister Peter Altmaier as saying that Berlin would provide one billion euros (USD 1.3 billion) of funding for electric car battery production by 2021, as talks with companies reach an advanced stage. Mr Altmaier after meeting European Union energy commissioner Maros Sefcovic in Berlin said that "In the coming months we want to create the conditions for batteries to be produced on a mass scale in Europe.”

The close ally of Chancellor Angela Merkel added that "several consortiums are in the process of forming" with talks involving firms from France, Poland, the Netherlands and Austria.

Mr Altmaier said that the first results of the talks should emerge by year's end, with "concrete investment decisions" falling by the end of March 2019 ahead of a factory opening in 2021. He aims for the EU to supply 30 percent of global demand by 2030 with "several production sites" in Germany and elsewhere.

EU carmakers currently buy cells from foreign manufacturers mostly in Asia before building them into the massive batteries needed to power electric vehicles.

After years of scandal over diesel pollution and with tougher carbon reduction targets biting, most producers plan to renew their fleets with dozens of electric models in the coming years -- setting demand for electricity storage soaring.

Commissioner Sefcovic said that "According to available forecasts, the battery market in Europe could be worth 250 billion euros per year from 2025 onwards.”

But while manufacturers acknowledge batteries' place at the heart of their future products, none has so far been willing to risk setting up a battery cell factory in Europe.

Source : AFP
voda
0
Mahindra launches electric 3-wheeler Treo

Mahindra & Mahindra Ltd part of the USD 20.7 billion Mahindra Group, today showcased its latest electric vehicles, the lithium ion battery powered electric three wheelers, Treo and Treo Yaari, at MOVE 2018, the Global Mobility Summit organised by NITI Aayog. The vehicles were showcased to the Honourable Prime Minister of India, Shri Narendra Modi, in the presence of Mr. Anand Mahindra, Chairman, Mahindra Group and Dr. Pawan Goenka, Managing Director, M&M Ltd, among other key dignitaries from the Government and the company. Mr. Anand Mahindra delivered the key note address at the opening session of MOVE 2018, which focused on the Future of Mobility.

The Treo and Treo Yaari will be available in the market as D+3 and D+4 variants of the electric three-wheelers respectively.

Speaking on the occasion, Dr Pawan Goenka, Managing Director, Mahindra & Mahindra Ltd said that “As India aspires to go all-electric, the time is right for us to develop sustainable solutions for urban mass mobility. As the pioneers of electric mobility in India, Mahindra has been working toward making the EV segment adoptable for masses and to facilitate mass transportation. Today, we are delighted to accelerate this large-scale adoption of EVs with the unveiling of the Treo, a vehicle we expect to become the default choice for the last mile commute in urban India”.

According to Mahesh Babu, CEO, Mahindra Electric, “The Treo which aspires to be the next generation of mobility, brings the advantages of electric vehicles and connectivity features to the masses. With the longest range in their respective segments, Treo and Treo Yaari are going to be a great fit for urban India’s last mile mobility needs. The three-wheeler segment, with its sheer size, has the potential to make a significant contribution to India’s all-electric mobility vision. The vehicles also give owners and drivers an opportunity to improve their earning potential by 20-25%, a very significant margin for them”.

The Treo is well positioned to serve as the cleanest, most efficient urban last mile connectivity solution in the country. This electric 3-wheeler range is powered by the latest lithium ion battery technology, which is more durable and requires lower maintenance compared to other battery chemistry.

The company also displayed its other mobility innovations at MOVE 2018. They included the modular and scalable electric platform, MESMA, the demonstration of the software mobility solution, NEMO and futuristic muscle electric pod concept, UDO. Mahindra also presented a digital showcase of its Future of Mobility ecosystem, which will be clean, connected and convenient.

Source : Strategic Research Institute
Bijlage:
voda
0
Volkswagen to make Zwickau plant top-performing electric car factory

The Volkswagen brand is moving forward with its electric offensive and gradually creating the production capacity needed for building more than 1 million electric cars per year throughout the world from 2025. The Group’s largest and highest- performance electric car plant is currently being created in Zwickau: in future, up to 330,000 electric models per year are to roll off the production line there – more than at any other plant of the Volkswagen Group. As the first high-volume automaker in the world, Volkswagen is therefore converting an entire plant from the internal combustion engine to e-mobility. Currently, the Golf and Golf Estate are produced at Zwickau. At the end of 2019, in slightly more than a year, the production of the ID.1), Volkswagen’s first electric model based on the new modular electric toolkit (MEB), is due to start at Zwickau. In the final stage of development, six electric models of three Group brands are to be produced at the plant from 2021 onwards.

Mr Thomas Ulbrich Volkswagen Brand Board Member responsible for E-Mobility said that “The start of production of the ID.1) in a good 12 months’ time will herald a new era for Volkswagen – comparable with the first Beetle or the first Golf. We intend to take e-mobility out of its niche and to make the electric car affordable for millions of people. Efficient, modern production facilities will be the key. This is why we are bundling electric car production across the Group’s brands at Zwickau. In one year, this plant will become the starting point for our global electric offensive. As the first MEB plant in the Volkswagen Group, Zwickau will therefore play a pioneering role for this future-oriented technology.”

Green production
With the ID.1) produced in Zwickau, Volkswagen intends to deliver to customers for the first time a vehicle produced with an entirely neutral CO2 balance over the entire delivery and production chain. In the production process, the emission of CO2 is to be avoided or reduced as far as possible. Climate protection measures will be taken to compensate for unavoidable emissions. The CO2 avoidance measures in the production of the ID.1) also include the energy-intensive production of battery cells. It has been agreed that our suppliers will use “green” power from renewable sources for the production of the cells. This will be a major lever for further improving the life cycle analysis of the electric car.

Power supplies at the Zwickau plant were already changed over to 100 percent eco-power in 2017. By the start of production of the ID.1) , the remaining emissions from the compact cogeneration plant at the facility and the entire supply chain will be compensated for by climate protection projects certified to officially approved standards. Mr Thomas Ulbrich said that “With our electric cars we want to make a substantial contribution to climate protection. The decisive factor is that electric cars will be both built and used sustainably. The ID.1) will be a model for sustainable mobility.”

Source : Strategic Research Institute
voda
0
Nornickel aims to boost output to tap electric car boom

Reuters reported that Russian nickel and palladium producer Norilsk Nickel plans to ramp up output over the next five years to tap an expected boom in demand from electric vehicle makers. CEO Mr Vladimir Potanin told Reuters the company has been profitable for years thanks to its resource-rich Arctic operations, but output has been relatively stable due to a decline in metal content in ore and as it focused on revamping production facilities. He said that now, with nickel set to benefit from its use in batteries for electric vehicles, Potanin thinks the time is right to step up production.

The firm could lift nickel and copper output by 15 percent, and production of platinum group metals (PGMs) by 25 percent, by 2025 from 2017 levels if it launches two new projects. Nickel output alone could rise to 240,000 tonnes by 2025 from 210,000 tonnes in 2017. This 30,000 tonnes equates to about a third of Nornickel's estimate of the world's nickel deficit for 2019.

The two projects being considered by Nornickel, which currently accounts for 23 percent of global high-grade nickel output and is the world's top palladium producer with the share of 40 percent, are the third stage of its Talnakh concentrator upgrade and South Cluster, which may start PGM production. These projects would require the company to raise capital expenditure (capex) by USD 1.3-1.5 billion to USD 10.5-11.5 billion in 2019-2022, Potanin said, adding he hoped Russia would support some of Nornickel's projects as part of the list of strategic projects which metals and mining companies are discussing with the government.

Nornickel's current capex plan includes USD 6.5 to USD 7.5 billion for its base investment programme and USD 2.5 billion for its environmental program. These programmes remain a priority, and are expected to add USD 1 billion to core earnings in 2019-2020 as well as boosting output of nickel and PGMs by up to 5 percent.

Source : Reuters
voda
0
Varta plans to mass produce electric car battery cells

Reuters reported that German battery maker Varta has sealed a research agreement to lay the groundwork for mass production of lithium-ion battery cells for electric cars as it seeks to take on Asian leaders in the sector. Varta, which currently specialises in batteries for hearing aids and large storage systems for solar energy, has agreed on a cooperation deal with Germany's Fraunhofer Institute, a scientific research body.

The German government has earmarked 1 billion euros (USD 1.1 billion) to support domestic companies looking to produce battery cells for electric vehicles as a way to reduce German carmakers' dependence on Asian suppliers and protect jobs at risk from the shift away from combustion engines.

Mr Herbert Schein CEO of Varta told reporters in Stuttgart that with the research project, Varta wants to gain technical advantages in battery cell production over Asian manufacturers and is in intensive discussions with relevant market players to broaden its product line.

Sources have told Reuters that Varta, chemical giant BASF and Ford's German subsidiary Ford-Werke GmbH are among companies involved in talks with Germany's Economy Minister Peter Altmaier about building local battery cell alliances.

Source : Reuters
voda
0
Volkswagen increases spending on new tech by USD 11 billion to speed overhaul

Volkswagen Group is significantly raising investment plans for the next five years in the race to keep up with the shift to electric and self-driving cars, as well as new services in connected cars. VW will spend 44 billion euros (USD 50 billion) through 2023, part of a push for now more than 50 full-electric models by 2025. This is 10 billion euros more compared with last year’s planning round.

The company's supervisory board voted on Friday far-reaching capital spending plans to begin mass production of electric vehicles in Europe, the most radical strategy shift since VW's diesel cheating scandal in 2015.

VW said it could build up to 15 million electric cars over several years on its new MEB electric vehicle platform. Management this week outlined plans for converting Germany car plants in Zwickau, Emden and Hanover to build electric cars, providing job guarantees to workers until 2028.

The I.D. Neo hatchback, the first of VW brand's I.D. family of affordable electric cars, is due to roll off the production line in Zwickau in 2019, as the plant ramps up to a production capacity of 330,000 electric vehicles.

Mass producing electric cars will help VW reduce the cost to the same level as current diesel vehicles, VW Group CEO Mr Herbert Diess said at a news conference in Wolfsburg, VW's home town. He said that "Very emotional vehicles, high economies of scale, I think we will be the most profitable company in electric vehicles.”

Source : Auto News
Bijlage:
3.217 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 ... 157 158 159 160 161 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
882,63  +12,36  +1,42%  26 apr
 Germany40^ 18.177,90 +1,45%
 BEL 20 3.874,87 +0,44%
 Europe50^ 5.011,70 +0,10%
 US30^ 38.211,61 0,00%
 Nasd100^ 17.698,09 0,00%
 US500^ 5.095,29 0,00%
 Japan225^ 38.345,55 0,00%
 Gold spot 2.337,95 0,00%
 EUR/USD 1,0694 -0,33%
 WTI 83,64 0,00%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

EBUSCO HOLDING +9,33%
NX FILTRATION +8,77%
ASMI +7,26%
Alfen N.V. +5,89%
PostNL +3,82%

Dalers

SIGNIFY NV -11,28%
Wereldhave -7,62%
AMG Critical ... -5,77%
IMCD -4,90%
ABN AMRO BANK... -4,19%