PostNL « Terug naar discussie overzicht

PostNL 2019

3.400 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 ... 166 167 168 169 170 » | Laatste
prinszicht
0
quote:

Jeliazkov schreef op 23 januari 2019 22:11:

[...]

Waarom zouden de Sanddmannetjes met dergelijke berichten naar buiten komen als een consolidatie aanstaande is? Klinkt nu als ‘we roeien door tegen de stroom in’.

Level playing field. Zoveel poststukken. Maar dure uitzendkrachten. En dan ook nog FNV boete. En een gevecht om grote klanten. Wachten is misschien wel de oplossing. De ACM als bliksemafleider.
[verwijderd]
0
quote:

A3aantje schreef op 23 januari 2019 22:24:

[...]

Gewoon op de plaats waar ze al stonden voor aflevering. Het gelijk weer terug zetten in de auto vraagt dus geen extra ruimte. Het pakket staat er immers al.
oww dus de retour pakketten zijn even groot als de af te leveren pakjes?
Toekomstbeeld
0
quote:

painter75 schreef op 23 januari 2019 22:39:

[...]

oww dus de retour pakketten zijn even groot als de af te leveren pakjes?
Ik vind dat het retourbeleid niet ver genoeg gaat. Het service level moet echt verbeteren! Ik zie de ideale A3aantje wereld als volgt voor me:

De dame gaat effe de bestelde kleding passen en de geduldige (per pakket betaalde) ZZper PostNL bezorger wacht net zo lang tot de dame besloten heeft welke kleding weer mee retour kan.
Dat is pas een retourbeleid! Daar kan elke andere pakketbezorger een puntje aan zuigen! Er is nog 120 mln UCOI over bij de pakketten dus er kan nog best wat besteed worden aan de ultieme perfecte service. Is maar geld van de aandeelhouder.

Oh ook nog een pakket voor haar man, een nieuwe TV. Eerst effe installeren en testen. Uurtje later, de bezorger compleet relaxed in zijn bestelbus wachtend, en nee toch maar niet. Ah, er is nog ruimte in de bus. Waar is het labeltje? Oh shit, nog effe printen. Ach, doe maar rustig aan. 120 mln UCOI nog over.

Sorry voor het cynisme!

Krijg het men strot bijna niet uit maar ben het voor 1 keer eens met de FNV.

DWB Happy
0
[verwijderd]
0
quote:

painter75 schreef op 23 januari 2019 22:39:

[...]

oww dus de retour pakketten zijn even groot als de af te leveren pakjes?
De verhouding is niet 1 pakket eruit...1 retour er in DUNKT mij!!

Verhouding 10 pakketten afleveren 1 retour lijkt mij reëel. En dus ruimte zat voor dat ene pakket.

Toekomstbeeld
0
quote:

Kundigheid schreef op 23 januari 2019 22:56:

[...]

De verhouding is niet 1 pakket eruit...1 retour er in DUNKT mij!!

Verhouding 10 pakketten afleveren 1 retour lijkt mij reëel. En dus ruimte zat voor dat ene pakket.

Ze mogen 5 pakketjes in 1 keer retour afgeven. Lees het persbericht van PostNl toch eens.
[verwijderd]
0
quote:

Toekomstbeeld schreef op 23 januari 2019 22:57:

[...]

Ze mogen 5 pakketjes in 1 keer retour afgeven. Lees het persbericht van PostNl toch eens.
Met die hoeveelheden heb je met het volgende te maken:

1) Een groothandel waar je ook 5 of meer hebt afgeleverd. En dus zat ruimte hebt in je auto.

2) oerdomme mensen die voor ze iets bestellen niet nadenken !! Ik heb nog nooit een pakket teruggestuurd. Ik weet toch wat ik bestel.

3) ik snap niet hoe je pakketjes die je niet bevallen gaat opsparen tot het moment dat PostNL eindelijk weer eens langskomt voor het leveren van de nieuw pakketje.

DWB Happy
1
quote:

Toekomstbeeld schreef op 23 januari 2019 22:57:

[...]

Ze mogen 5 pakketjes in 1 keer retour afgeven. Lees het persbericht van PostNl toch eens.
Wat ben je toch negatief, ze hebben deze extra service echt niet bedacht als er geld bij zou moeten, op elke retour zending pakken ze ook weer een bedrag, dat mogelijk net zo groot als van een normale zending!

prinszicht
0
quote:

Toekomstbeeld schreef op 23 januari 2019 22:52:

[...]

Ik vind dat het retourbeleid niet ver genoeg gaat. Het service level moet echt verbeteren! Ik zie de ideale A3aantje wereld als volgt voor me:

De dame gaat effe de bestelde kleding passen en de geduldige (per pakket betaalde) ZZper PostNL bezorger wacht net zo lang tot de dame besloten heeft welke kleding weer mee retour kan.
Dat is pas een retourbeleid! Daar kan elke andere pakketbezorger een puntje aan zuigen! Er is nog 120 mln UCOI over bij de pakketten dus er kan nog best wat besteed worden aan de ultieme perfecte service. Is maar geld van de aandeelhouder.

Oh ook nog een pakket voor haar man, een nieuwe TV. Eerst effe installeren en testen. Uurtje later, de bezorger compleet relaxed in zijn bestelbus wachtend, en nee toch maar niet. Ah, er is nog ruimte in de bus. Waar is het labeltje? Oh shit, nog effe printen. Ach, doe maar rustig aan. 120 mln UCOI nog over.

Sorry voor het cynisme!

Krijg het men strot bijna niet uit maar ben het voor 1 keer eens met de FNV.

Uiteindelijk moeten we gewoon betalen voor deze service. Of per retour of in abonnementvorm. De keuze aan de consument. Gemak boven moeite. Maar het had mooi geweest als ze er een bedrag voor hadden gerekend. Einde gratis!
ErikG
1
Wat die retour pakketten betreft, je mag toch aannemen dat ze hier wat langer over hebben nagedacht dan een klein uurtje. Dus je mag aannemen dat dit wat oplevert. Het is in ieder geval wel iets wat de andere sorteerders niet doen.

Wat betreft het artikel, ik maak er wel uit op dat Sandd graag wil samengaan. Er dus geen andere gegadigden zijn en dat ze ook niet alleen door willen gaan. Daarnaast is ee hele toonzetting van het bericht ook nederig. Het gaat niet goed en er moet wat gebeuren, maar het ligt niet aan PostNL deze keer.

Ik hou mijn stukken vast, handel ook niet meer want dan zal je net zien dat er wel een positief bericht komt. Als dat dan ook nog voor de ex dividend datum is gaan de shorters het nog leuk krijgen.
[verwijderd]
0
quote:

Kundigheid schreef op 23 januari 2019 23:02:

[...]

Met die hoeveelheden heb je met het volgende te maken:

1) Een groothandel waar je ook 5 of meer hebt afgeleverd. En dus zat ruimte hebt in je auto.

2) oerdomme mensen die voor ze iets bestellen niet nadenken !! Ik heb nog nooit een pakket teruggestuurd. Ik weet toch wat ik bestel.

3) ik snap niet hoe je pakketjes die je niet bevallen gaat opsparen tot het moment dat PostNL eindelijk weer eens langskomt voor het leveren van de nieuw pakketje.

;-)) dit vereist wel enige kundigheid.
[verwijderd]
0
quote:

Lector schreef op 23 januari 2019 20:43:

Sandd en PostNL zijn nu nog in oorlog
Door YTEKE DE JONG

Updated 26 min geleden
27 min geleden in FINANCIEEL

AMSTERDAM - Postbedrijf Sandd heeft in 2018 720 miljoen poststukken verwerkt, een stijging van 6% ten opzichte van het jaar ervoor. De verdiensten staan echter blijvend onder druk door de ’postoorlog’.

Het sorteercentrum van Sandd in Apeldoorn. Er wordt steeds minder post verstuurd.? ANP

„Daarmee is ons marktaandeel weliswaar gegroeid ten opzichte van onze concurrenten maar die stijging is vooral te danken aan de overname van VSP" zegt bestuurder Ronald van de Laar in gesprek met De Telegraaf.

Begin vorig jaar nam Sandd Van Straaten Post (VSP) over, waardoor PostNL en Sandd de enige partijen van betekenis zijn die over zijn gebleven. Dit ging deels ten koste van PostNL, dat naar eigen zeggen jaarlijks €40 miljoen extra aan inkomsten mist doordat steeds meer brieven van de concurrent worden aangeboden. PostNL is verplicht deze te bezorgen in gebieden waar de andere postbedrijven geen dekking hebben.

In 2018 zijn naar schatting 2 miljard fysieke brieven verstuurd. De postmarkt krimpt momenteel circa 10% per jaar, als gevolg van digitalisering. „Wat we er mee verdienen is een tweede vraag, want de postoorlog woedt nog hevig. Ook worden we op onnodige kosten gejaagd door de vakbonden”, zegt Van de Laar.

Gevecht om zakelijke klanten
Hoewel de postmarkt geliberaliseerd is, vechten de twee postbedrijven elkaar de tent uit om met name de zakelijke contracten, zoals die van de Belastingdienst. Beide postbedrijven gaven echter vorig jaar aan dat de resterende post in Nederland efficiënter bezorgd kan worden. Ze staan open voor een samengaan en werkten daartoe een voorstel uit.

„Dit proces loopt, daar kan ik nu niets over zeggen”, zegt Van de Laar over de vordering van de postfusie. PostNL had het in december over ’korte termijn’, terwijl eerder deze zomer meer duidelijkheid verwacht werd.

De Autoriteit Consument en Markt (ACM) speelt hierin een cruciale rol. Deze moet een samengaan Sandd en PostNL goedkeuren, maar uit recente stappen blijkt dat de ACM ondertussen doorgaat met het afdwingen van concurrentie.

Vorig jaar september deed het College van Beroep van het Bedrijfsleven de uitspraak dat PostNL geen monopolist is, omdat er ook nog zoiets als digitale post bestaat. PostNL hoefde Sandd daardoor niet langer geen toegang te geven op haar netwerk tegen een lagere prijs dan gewone klanten.

De ACM kondigde in december tot ieders verbazing aan dat ze opnieuw een onderzoek naar de postmarkt wil doen. Dit lijkt mosterd na de maaltijd, gezien de plannen voor consolidatie, die al maanden bekend zijn. De Tweede Kamer heeft geen bezwaar tegen een samengaan van PostNL en Sandd en heeft de weg al vrijgemaakt om eventueel via wetgeving een fusie af te dwingen.

’FNV zet de fik erin’
De postbedrijven zijn het laatste jaar verder onder druk gekomen door met name vakbond FNV.

De vakbonden dwongen begin vorig jaar af dat 80% van het personeel in de vaste dienst moet. Dit heeft Sandd volgens Van de Laar geld gekost, omdat zij vaak maar voor een paar uur per dag werk hebben. „Die cao-eis heeft er toe geleid dat honderden mensen ineens hun baan hebben opgezegd. Zij willen vooral flexibel blijven. Dit hebben we op moeten vangen met dure uitzendkrachten. Uiteindelijk wordt vooral de werkgelegenheid er alleen maar slechter van. Deze FNV-bestuurders zetten de zolder in de fik en kijken vervolgens toe hoe het hele huis afbrandt.”
Lijkt vooral een appèl waaruit blijkt dat het niet goed gaat met Sandd; ondanks hogere volumes lijkt ze er weinig mee te zijn opgeschoten.

Wellicht ook een signaal richting de toezichthouder.

(Zou mij niet verbazen als we n.a.v. deze 'noodbel' van Sandd, morgen weer een deel van de terugval van afgelopen dagen goed kunnen gaan maken)
[verwijderd]
0
quote:

Martijn van M schreef op 23 januari 2019 23:40:

[...]

Lijkt vooral een appèl waaruit blijkt dat het niet goed gaat met Sandd; ondanks hogere volumes lijkt ze er weinig mee te zijn opgeschoten.

Wellicht ook een signaal richting de toezichthouder.

(Zou mij niet verbazen als we n.a.v. deze 'noodbel' van Sandd, morgen weer een deel van de terugval van afgelopen dagen goed kunnen gaan maken)
Op het nieuws zag ik dat er sneeuw is gevallen in Nederland. Misschien kunnen PostNL bezorgers hierdoor minder pakketjes rondbrengen waardoor omzet tegen gaat vallen in kwartaal uno.

Ps vergeet lexxxus niet te volgen op insta want maybe gaat hij nog ooit iets vertellen over het leven op straat waar ook de PostNL bezorgers zich begeven.

Komende tijd ben ik niet hier te vinden want ga een oversteek maken dus geen zorgen om mij maken
Go Go Go !
0
Ik krijg een een glimlach op de lippen wanneer ik de discussies lees over Bol.com, de kwestie over retour pakketten via PNL, de rechtszaak FNV/PNL en het commentaar van Van der Laar in de Telegraaf (zie hierboven).

Op de geplande zittingsdag van de Rechtbank Overijssel zelf was te constateren dat deze niet op de rol stond.

UPS was een jaar geleden al zodanig flexibel t.a.v. retouren dat een bij ons, en door diezelfde UPS afgeleverd pakket (aangekocht via een Duitse internetshop in (winter)kleding), binnen 3 uur na aflevering weer werd opgehaald. Het verhaal van PNL over retouren is voor mij een beetje oude wijn in nieuwe zakken. Lees het nog eens terug die vorige zin ... een belletje naar de Nederlandse helpdesk om een afspraak te maken voor een retour werd diezelfde middag ingewilligd. Geheel ongevraagd aangeboden. Ik belde enkel met de vraag hoe ik het pakketje retour kon laten gaan richting verzender.

Bol.com ... Tsja, PNL gaat bewust voor het concentratierisico, luister de CC nog maar eens na. De allergrootste klanten eerst ! Bol.com, Coolblue ... noem ze maar op. Degenen die verhoudingsgewijs de meeste cash in de la werpt en de grootste bek open trekt krijgt ook de meeste aandacht en service van HV. Tot het moment komt dat er nog eens onderhandeld moet worden over prijzen ! Dan is kwaliteit leveren als pakketbezorger één ding, maar prijs voor de geleverde dienstverlening staat dan pardoes ook zo maar in eens op plaats één. Laat je dan die grote klant gaan (en neem je afscheid) of buig je voor de voorwaarden, die de klant stelt ? Durf je dan te kiezen voor de "Peijenburg"-benadering of ga je letterlijk de "Pijnbank" op ? Je hebt uiteindelijk in het geval van Bol.com te maken met de moeder Ahold Delhaize. Van kruideniers is het maar moeilijk winnen. Zij kennen het klappen van de zweep. Veel beter dan HV als het aankomt om onderhandelen. Informeer eens bij de Nederlandse kwekers/toeleveranciers/producenten van aardbeien/jam/confiture of producenten van ijs voor consumenten waar het inkopers betreft van Ahold Delhaize. En nee, heb het hier dan niet over de Unilever's van deze wereld. En ja, ik weet dat dat Unilever in het heel verre verleden ook een conflict had met Ahold. Veer je mee met je klant en buig je terug of veer je zo ver mee dat je plotseling ... KNAK ... hoort ?

Tip aan allen ... lees de berichten van Cerburus, zoals een aantal maanden geleden gepost, nog eens terug. Daar waar hij sprak over de werking en totstandkoming van contracten in de logistiek. Ik ben van mening dat hij redelijk dicht op de problematiek zit.

Jammer ook, dat ik geen fel commentaar lees op de zinsnede van Van der Laar in het Telegraaf artikel. Ik citeer deze daarom nog maar een keer onderstaand.

"De vakbonden dwongen begin vorig jaar af dat 80% van het personeel in de vaste dienst moet. Dit heeft Sandd volgens Van de Laar geld gekost, omdat zij vaak maar voor een paar uur per dag werk hebben. „Die cao-eis heeft er toe geleid dat honderden mensen ineens hun baan hebben opgezegd. Zij willen vooral flexibel blijven. Dit hebben we op moeten vangen met dure uitzendkrachten. Uiteindelijk wordt vooral de werkgelegenheid er alleen maar slechter van. Deze FNV-bestuurders zetten de zolder in de fik en kijken vervolgens toe hoe het hele huis afbrandt.”

Hoezo de 80% eis begin vorig jaar door de FNV afgedwongen ? Waar is de realiteitszin ? Elke boerenl@l begrijpt dat het gaat om wetgeving die jaren geleden tot stand is gekomen, maar nooit op strikte uitvoering (in het geval van Sandd) is uitgevoerd. Schuldige ... politiek en ACM. Voorts ...vele honderden bezorgers, die hun baan opgezegd hebben, omdat zij flexibiliteit verkozen boven een (aanvulling op een) inkomen en een CAO. Dan moet je toch werkelijk van een geheel andere planeet komen wil je dit geloven. Ervan uitgaande dat hij deze woorden ook daadwerkelijk aan Yteke heeft toe vertrouwd bewijst hij er ons m.i.ons geen dienst mee. Misschien bedoeld om de opinie te beïnvloeden, maar werkt averechts. Koren op de molen van de FNV bij een eventuele overname van Sandd door PNL. Vul het maar in.

Just my 2p.
Leefloon
0
quote:

Go Go Go ! schreef op 24 januari 2019 01:06:

Voorts ...vele honderden bezorgers, die hun baan opgezegd hebben, omdat zij flexibiliteit verkozen boven een (aanvulling op een) inkomen en een CAO. Dan moet je toch werkelijk van een geheel andere planeet komen wil je dit geloven.
Bij dat laatste oordeel vraag ik mij toch echt af wat de arbeidsvoorwaarden zijn. Als bijna het enige verschik is dat je dan in het blauw voor gek moet lopen, en de werkgever meer andere eisen mag stellen, lijkt de keuze mij makkelijk: vrije vogel blijven.

Op de planeet Aarde, via een depothouder (verzorgingsgebied) van wat langer geleden van DHL Global Mail meen ik te weten dat zij precies één moderne bezorgslaaf met een soort vast contract hadden. De overigen niet. Niet iedere slaaf zit er namelijk op te wachten dat er dan ook meer verplichtingen bij kunnen horen. Aan een CAO heb je weinig, wanneer je in de praktijk moet sprinten om aan 4 euro per uur te komen, in door de werkgever voorgeschreven kledij en binnen een onhaalbare "normtijd". Plichten, die bij rechten horen.

De CAO en dergelijke klinken leuk, alsof het altijd een positieve keuze is, maar wat zijn dus de werkelijke arbeidsvoorwaarden? Toen, langer geleden, koos effectief eigenlijk niemand bewust voor de ongelofelijke oplossing van zo min mogelijk gezeur voor het maandelijkse fooitje. In de praktijk een even hoog/laag inkomen, maar wel meer plichten en relatief onbelangrijke voordeeltjes. Volgens mij had Sandd toentertijd mogelijk zelfs een beleid om de personeelsgegevens te verkopen, met een snel door de werkgevers pen aangekruist vakje "ja, ik wil graag leuke aanbiedingen ontvangen" op je arbeidscontract. Wie wil dat nou niet...
[verwijderd]
1
quote:

DWB Happy schreef op 23 januari 2019 23:04:

[...]

Wat ben je toch negatief, ze hebben deze extra service echt niet bedacht als er geld bij zou moeten, op elke retour zending pakken ze ook weer een bedrag, dat mogelijk net zo groot als van een normale zending!

ja de koers spoot omhoog bij dit nieuws! overname datum al bekend?
Gaston Lagaffe
0
quote:

s1138421 schreef op 23 januari 2019 22:29:

Dit klinkt niet alsof Ronald uitstekend aan het nieuwe jaar is begonnen. Hij irriteert zich aan de langzame gang van zaken omtrent de consolidatie.... elke dag wordt er weer verlies gedraaid en krimpt de markt verder, dit komt het natuurlijk erg slecht uit....wellicht had hij gehoopt niet meer opzoek te hoeven naar nieuwe financiering maar komt Juli op deze manier natuurlijk wel rap dichterbij..... kortom Ronald verliest de controle
Daar bovenop komt nog eens dat hij dankzij de vakbonden nog verder in de hoek wordt gedreven nu zn personeelskosten marktconform gaan worden. Slechts voor zn onderhandelingspositie en slecht voor de cash outflow... Ronald maakt zich (waarschijnlijk terecht) zorgen!

Goed geformuleerd, hier komt het wel op neer. De vraag blijft natuurlijk gaat er "onder deze druk" iets gebeuren ? Ik twijfel wat, eigenlijk had er allang wat moeten gebeuren. Schijnbaar komt het er niet van en dat is toch vreemd. Sandd staat eigenlijk op instorten omdat haar financiële positie de huidige financiële tegenslagen (uitknijpen personeel als verdienmodel wordt ingeperkt dus hogere personeelskosten) niet kan dragen. PostNL hangt in de touwen maar kan vanwege haar financiële positie nog net een volgende ronde halen. Wie gaat hier nu eindelijk een beslissing nemen. Nog even en de financiers van Sandd nemen de beslissing !
3.400 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 ... 166 167 168 169 170 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 7 mei 2024 17:35
Koers 1,219
Verschil +0,025 (+2,09%)
Hoog 1,230
Laag 1,190
Volume 3.409.674
Volume gemiddeld 2.192.224
Volume gisteren 7.621.396