Just Eat Takeaway « Terug naar discussie overzicht

Just Eat Takeaway.com 2021

24.314 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 ... 1212 1213 1214 1215 1216 » | Laatste
Rennie
0
Ik twijfel om mijn GAK van 68 te verlagen, te wachten tot het stijgt of mijn verlies te nemen. Waarschijnlijk wordt het gewoon wachten...
Burtolovic
0
Gisteren een hele zooi eruit gegooid op 56,25. Net weer een pluk teruggekocht op 54,1. GAK is nu 57. Ik ga weer bijkopen op 53, 51.5 en 49,90. Over 3 maanden verkoop ik alles op 80 ;)
> Iannuzi
0
quote:

BowmoreBoerke schreef op 2 december 2021 10:43:

Het probleem met JET is, dat er geen duidelijke bodem aan te geven is. Het bedrijf is niet winstgevend en er zijn talloze concurrenten die hetzelfde kunnen en net zo schaalbaar zijn. JET is geen Amazon, wat langzaamaan terrein aan het winnen was en met een bepaalde voorsprong feitelijk niet meer in te halen is.

Voor de handelaren zie ik wel kansen omdat er nog steeds mensen instappen op de combinatie lage koers+hoge verwachtingen.

Omdat er geen bodem in JET zit zoals bijvoorbeeld dividend, mijd ik het aandeel voorlopig. Ik wilde ook al instappen op 65, 60, 58 en heb mij gelukkig steeds in weten te houden.

Voor de zittenblijvers: ik hoop op goede berichten waarop de koers omhoog spuit, ik zie dat evenwel niet in het verschiet liggen.

Talloze concurrente die hetzelfde kunnen....., ja maar dan moet je diepe zakken hebben. Schaalbaar is al een stuk minder door naamsbekendheid en diverse markten waar regulering van kracht is.

Nee Uber en Doordash gaan ook door het putje en JET doet lekker mee.
Fermín Romero de Torres III
0
quote:

Bert12345 schreef op 2 december 2021 11:24:

[...]

Je kunt geschreven calls nooit met geschreven puts afdekken.
Klopt, maar je schrijft dat je al je aandelen verkocht hebt en calls geschreven hebt. Vandaar mijn vraag.
Hendrik Roo
0
quote:

Marktwaarde schreef op 2 december 2021 11:24:

[...]

Hoe kan je nou positief zijn over JET met deze koersperformance.

Je kan toch beter realistisch zijn en proberen te begrijpen waarom de markt helemaal geen vertrouwen heeft in JET.

De meeste actieve forumleden op dit draadje zitten waarschijnlijk long en onderbouwen dat met historische koersen of relatieve waardering tov peers.

Als je niet gelooft in de markt van platforms en voedseldistributie en de daling van de markt daarop baseert, heb je gelijk. Zelf geloof ik wel in deze markt en de positie die JET daarin heeft opgebouwd. De oorzaak van de huidige koersdalingen hebben naar mijn mening dus andere oorzaken en redenen die ik niet ken.
Burtolovic
0
quote:

> Iannuzi schreef op 2 december 2021 11:28:

[...]

Talloze concurrente die hetzelfde kunnen....., ja maar dan moet je diepe zakken hebben. Schaalbaar is al een stuk minder door naamsbekendheid en diverse markten waar regulering van kracht is.

Nee Uber en Doordash gaan ook door het putje en JET doet lekker mee.
Uber gaat natuurlijk ook door het putje, vanwege het feit dat er een lockdown aankomt en niemand meer een taxi hoeft te nemen
Burtolovic
0
JET is by far de grootste in Europa en Grub doet het niet slechter dan de concurrenten in VS. Uiteindelijk is dit echt een gouden bijkoopmoment. Het kan niet anders of binnen 12 maanden: 1. JET krijgt een vijandelijk overnamebod of 2.Jitse wordt eruit gegooid 3. combinatie van beide
[verwijderd]
0
quote:

Rennie schreef op 2 december 2021 11:26:

Ik twijfel om mijn GAK van 68 te verlagen, te wachten tot het stijgt of mijn verlies te nemen. Waarschijnlijk wordt het gewoon wachten...
Pfff wat een zenuwlijers hier

Gaat iedergeval beneden de €50.
En zolang JET zich niet terugkeert uit USA wordt het ÜBERhaupt NOOIT meer wat met JET.

De Libertariër
3
Grappig hoe hier de meningen totaal uiteenlopen vwb de koersverwachting.

Ik kan alleen maar zeggen dat ik momenteel als een hert in de koplampen van een aanstormende auto zit te kijken.
Volledig verlamd.
Wat te doen?
Op deze instapniveau's nog verkopen?
Zou idioot zijn!
Maar dat denk ik nu al tijden. En ondertussen zakken we steeds verder weg in het moeras.
Wat is nu nog wijsheid?
Nu verkopen met dik verlies om volgende week de koers te zien opveren?
Nu verkopen met dik verlies om een nog dikker verlies te besparen?

Of maar gewoon de PC uitzetten, kop in het zand steken en hopen op iets groens?

ik weet het even niet meer...
torkom
0
Zou de daling ook kunnen komen doordat mensen op dit moment meer vertrouwen hebben in de eigen voedselbereiding dan die van een onbekende pizzabakker of shoarma tent en daardoor niet bestellen ?
Burtolovic
0
quote:

Turbo Mckwek schreef op 2 december 2021 11:37:

Grappig hoe hier de meningen totaal uiteenlopen vwb de koersverwachting.

Ik kan alleen maar zeggen dat ik momenteel als een hert in de koplampen van een aanstormende auto zit te kijken.
Volledig verlamd.
Wat te doen?
Op deze instapniveau's nog verkopen?
Zou idioot zijn!
Maar dat denk ik nu al tijden. En ondertussen zakken we steeds verder weg in het moeras.
Wat is nu nog wijsheid?
Nu verkopen met dik verlies om volgende week de koers te zien opveren?
Nu verkopen met dik verlies om een nog dikker verlies te besparen?

Of maar gewoon de PC uitzetten, kop in het zand steken en hopen op iets groens?

ik weet het even niet meer...
De enige optie is bidden!
Bertje Belegger
0
marktwaarde
0
quote:

Hendrik Roo schreef op 2 december 2021 11:29:

[...]

Als je niet gelooft in de markt van platforms en voedseldistributie en de daling van de markt daarop baseert, heb je gelijk. Zelf geloof ik wel in deze markt en de positie die JET daarin heeft opgebouwd. De oorzaak van de huidige koersdalingen hebben naar mijn mening dus andere oorzaken en redenen die ik niet ken.
Ik denk zelf dat JET met food een te beperkte en daarmee verkeerde focus heeft.

De markt lijkt zich te hebben verschoven naar 'snelle bezorging' van maakt niet uit wat. Hierin zit een strategische misstap van Jitse. Lack of judgement.

Een aantal maanden terug zou volgens Jitse geen droog brood te verdienen zijn met boodschappenbezorging en 2 weken terug zegt hij dat ze 'very big' gaan worden in grocery. Dit is al aanleiding genoeg over de kundigheid van het management om te anticiperen in deze nog jonge en snel veranderende markt.

Tenslotte is de winstgevendheid een heikel punt. Ondanks fees van 20 tot 30% van de orderwaarde, zijn de winsten nog steeds heel marginaal.
[verwijderd]
0
quote:

torkom schreef op 2 december 2021 11:38:

Zou de daling ook kunnen komen doordat mensen op dit moment meer vertrouwen hebben in de eigen voedselbereiding dan die van een onbekende pizzabakker of shoarma tent en daardoor niet bestellen ?
Zeker!!
Ik mot geen pizza waar overheen geniest is.
MrMarcie
0
quote:

Dhr. B. Legger schreef op 2 december 2021 11:27:

Gisteren een hele zooi eruit gegooid op 56,25. Net weer een pluk teruggekocht op 54,1. GAK is nu 57. Ik ga weer bijkopen op 53, 51.5 en 49,90. Over 3 maanden verkoop ik alles op 80 ;)
Ben net eens ingestapt op 54. Beetje op gevoel/gokken. Kan wachten en handel niet per dag. En zit meestal in heel andere aandelen. Maar over 3 maanden 80 daar doe ik het graag voor. We gaan het meemaken.
NoMoneyman
1
quote:

Dhr. B. Legger schreef op 2 december 2021 11:27:

Gisteren een hele zooi eruit gegooid op 56,25. Net weer een pluk teruggekocht op 54,1. GAK is nu 57. Ik ga weer bijkopen op 53, 51.5 en 49,90. Over 3 maanden verkoop ik alles op 80 ;)
Jij koopt waarschijnlijk helemaal niets, heb zelf flink gekocht op € 53,36 en € 53,40 en nu gewoon een jaar vasthouden met een koersdoel van € 75,- gaat altijd wat opleveren, JET heeft een vrachtwagen aan mogelijkheden.
marktwaarde
0
quote:

Bertje Belegger schreef op 2 december 2021 11:40:

We kunnen wel een stevig stukje goed nieuws gebruiken Jitse....kom er maar in!
Ik heb meerdere keren contact gehad met IR van JET en ze zeggen al maandenlang dat er spoedig nieuws zou komen.
24.314 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 ... 1212 1213 1214 1215 1216 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:36
Koers 13,975
Verschil -0,035 (-0,25%)
Hoog 14,285
Laag 13,815
Volume 1.643.771
Volume gemiddeld 2.408.655
Volume gisteren 2.412.741