win some... schreef op 30 maart 2022 09:50:
[...]
Volgens mij heeft Ikea vorig jaar de samenwerking met Postnl stopgezet. Dat is toch wel heel duidelijk bewijs van geleden schade. En zo zullen er wellicht nog wel wat klanten zijn die om dezelfde redenen afscheid hebben genomen. Ook de extra kosten die gemaakt zijn vanwege het sluiten van depots is wel in cijfers weer te geven.
In algemene zin is de geleden reputatieschade inderdaad moeilijker te bewijzen. Alleen lijkt het me goed om hier toch stappen voor te ondernemen. Zelfs al levert dit niet een groot bedrag op, dan nog is de media-aandacht goed om de eigen reputatie weer wat te herstellen. Ook kan het helpen de reputatie van de Belgische justitie eens flink onder druk te zetten. Dit verhindert misschien dat ze in de toekomst nogmaals van dit soort idioot gedrag gaan vertonen.
Ik zou ook zeker kijken of er op Europees niveau actie mogelijk is. Is er bijvoorbeeld nog bezwaar te maken tegen de subsidie op de krantenbedeling? Doe dat dan en geef daarbij aan dat de Belgische overheid ook via dit soort juridische acties haar eigen staatsbedrijf probeert te bevoordelen. Dan komt de druk ook rechtstreeks op de Belgische overheid te liggen. Handschoenen uit, tijd voor actie.