Just Eat Takeaway « Terug naar discussie overzicht

Just Eat Takeaway 2023

58.668 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 ... 2930 2931 2932 2933 2934 » | Laatste
Steef89
0
quote:

F.JETSEN schreef op 18 maart 2023 10:55:

realisme is dat DASH of UBER binnen een zeer korte tijd een bod op tafel leggen?, wie is er nog meer aan het voorsorteren...

ik kijk uit naar de AVA!
Hoop dat Brent weggestuurd wordt.
[verwijderd]
0
quote:

Steef89 schreef op 18 maart 2023 11:18:

[...]

Hoop dat Brent weggestuurd wordt.
Kleine kans denk ik, man van het eerste uur. Ik ben eerder benieuwd wie GRUBHUB gaat overnemen, ik zet mijn geld op UBER. De verschillen in marketcap zijn dusdanig aan het wijzigen, dat het bijna lijkt alsof er al dingen plaats vinden achter de schermen.
Just chill
0
quote:

Eagle1959 schreef op 18 maart 2023 07:59:

Je kunt shortposities niet zonder risico blijven uitbreiden, ergens is er een bodem. JET wordt 1 van de top 4 bedrijven, na de consolidaties die wel moeten volgen, of ze zijn overgenomen. Ik verwacht dat ondanks een stabiliserende markt JET cashflow breakeven zal zijn in 2024 ( excl aflossing obligaties). Balans is goed, ebitda is goed alleen is het in deze sector nog steeds “ groei mag wat kosten”. Men (investeerders) sorteert voor op een overname is mijn mening. Het wordt de komende maanden spannend wie overleeft en/ of wordt overgenomen. Kleine partijen die verliesgevend zijn met weinig cash zullen worden opgeslokt, geld is niet meer gratis en banken zullen risicomijdend gedrag laten zien. Vooralsnog lijkt dit voor JET gunstig te zijn. Maar de Wallstreet wolven lijken te hebben besloten hoe het moet gaan. Wolven leven in groepen en werken samen om een prooi te pakken. Ik wil het meemaken maar ga niet voor de hoofdprijs. Zit long en met geschreven puts 18,- en geschreven calls 20,- juni 23. Heb deze week verder een mooi ritje NN gemaakt en ben 50% liquide. Sta year to date nu min 2%, met 80% Handel in JET.
Waaruit blijkt eigenlijk dat men voorsorteert op een overname?
Just chill
0
quote:

F.JETSEN schreef op 18 maart 2023 10:55:

realisme is dat DASH of UBER binnen een zeer korte tijd een bod op tafel leggen?, wie is er nog meer aan het voorsorteren...

ik kijk uit naar de AVA!
Enige realisme die ik zie is dat de koers aan het dalen is, van een overname is geen sprake.
[verwijderd]
0
quote:

Just chill schreef op 18 maart 2023 11:30:

[...]

Enige realisme die ik zie is dat de koers aan het dalen is, van een overname is geen sprake.
In tegenstelling tot jouw zie ik daar dus de potentie in, ik zit in het kamp overname op zeer korte termijn met als favoriet UBER, lage koers is juist prima in deze fase. GRUBHUB is binnenkort niet meer van Jitse.

Mijn GAK is wel 18 euro dus heb makkelijk praten dat weer wel.
Steef89
0
Ok, maar hoe zie je dat dan voor je?
Want je zegt dat je op korte termijn een overname ziet.

Grub gaat naar Uber? En de rest van TKWY dan? Of neem Uber alles over?
[verwijderd]
0
quote:

Steef89 schreef op 18 maart 2023 11:39:

Ok, maar hoe zie je dat dan voor je?
Want je zegt dat je op korte termijn een overname ziet.

Grub gaat naar Uber? En de rest van TKWY dan? Of neem Uber alles over?
Ja hier begint het leuk te worden:

Scenario 1: BAUPOST + CATROCK + EMINENCE? sturen op een totale overname..

Scenario 2: GRUBHUB exit en de show goes on..

Ik ga zelf voor scenario 2.

feit: marketcap doordash : +- 24 miljard -vs de lullige 4 van Just Eat
Herbert
0
quote:

F.JETSEN schreef op 18 maart 2023 11:44:

[...]

Ja hier begint het leuk te worden:

Scenario 1: BAUPOST + CATROCK + EMINENCE? sturen op een totale overname..

Scenario 2: GRUBHUB exit en de show goes on..

Ik ga zelf voor scenario 2.

feit: marketcap doordash : +- 24 miljard -vs de lullige 4 van Just Eat
1) Uber krijgt Grub alleen bij overname JET want Jitse heeft altijd geroepen dat zodra markt VS is verdeeld winst in EU wordt geïnvesteerd.

2) Grub naar PE en Dash neemt JET over

3) Amazon/Prosus neemt JET over
Deventenaarforever
0
[quote alias=Herbert id=14714279 date=202303181201]
[...]

1) Uber krijgt Grub alleen bij overname JET want Jitse heeft altijd geroepen dat zodra markt VS is verdeeld winst in EU wordt geïnvesteerd.

2) Grub naar PE en Dash neemt JET over

3) Amazon/Prosus neemt JET over

4) Er gebeurt helemaal niks en de neergaande spiraal gaat maar door.
Hendrik Roo
0
We kunnen van alles vinden en er zijn veel goede redenen om kritisch op de JET directie te zijn. En dan druk ik mij extreem eufemistisch uit. Maar als je kijkt naar de marktposities van de grote spelers en je relateert dit aan de marketcaps, dan zijn de zaken totaal uit verband. Althans op basis van de informatie en wetenschap die we hebben. En daar zit de kruks, we weten met elkaar zo goed als niets. We kunnen dus niet anders doen dan raden waarom het spel tot nu toe wordt gespeeeld zoals het wordt gespeeld. Persoonlijk zit ik op de lijn van Eagle1959. Geef toe dat er in mijn scenario's flinke hiaten zitten. Met name waarom de concurrentie niet heeft toegeslagen toen de koers op € 12,- stond.
Validus
1
quote:

Herbert schreef op 18 maart 2023 12:01:

[...]

1) Uber krijgt Grub alleen bij overname JET want Jitse heeft altijd geroepen dat zodra markt VS is verdeeld winst in EU wordt geïnvesteerd.

2) Grub naar PE en Dash neemt JET over

3) Amazon/Prosus neemt JET over
Mooie opsomming Herbert.
En omdat het mooi weer is droom ik even mee ;-)

Optie 3 vind ik de meest voor de hand liggen.

Prosus:
Het is een ieder bekend hoe goed de activiteiten van JET aansluiten bij Prosus. Daarnaast zitten ze op een berg cash en zouden ze een overname ook daadwerkelijk kunt financieren. Tot slot zaten ze pas nog bij elkaar aan tafel voor de verkoop van het belang in iFood. Speelt rancune Jitse dan nog een rolletje wellicht? Een sterke emotie en we weten dat hij een ferme hekel heeft aan Dara.

Amazon:
Zou een prima match zijn. Willen zij zich echt richten op Food Delivery dan is dit een no brainer. de synergievoordelen voor Amazon zijn gigantisch. Zijn ze in 1 klap marktleider in Europa. De markt in de VS zal de nodige miljarden investeringen gaan vergen maar diepe zakken. Jitse blijft aan als CEO of krijgt een warm plekje in de board of directors
BW2017
0
quote:

Hendrik Roo schreef op 18 maart 2023 13:05:

We kunnen van alles vinden en er zijn veel goede redenen om kritisch op de JET directie te zijn. En dan druk ik mij extreem eufemistisch uit. Maar als je kijkt naar de marktposities van de grote spelers en je relateert dit aan de marketcaps, dan zijn de zaken totaal uit verband. Althans op basis van de informatie en wetenschap die we hebben. En daar zit de kruks, we weten met elkaar zo goed als niets. We kunnen dus niet anders doen dan raden waarom het spel tot nu toe wordt gespeeeld zoals het wordt gespeeld. Persoonlijk zit ik op de lijn van Eagle1959. Geef toe dat er in mijn scenario's flinke hiaten zitten. Met name waarom de concurrentie niet heeft toegeslagen toen de koers op € 12,- stond.
Ik vind het sowieso raar , natuurlijk we kunnen de tijden niet meer vergelijken toen er ruim 100 euro op de borden stond.
Maar als je nu kijkt, we zijn minder dan 4 miljard waard.
Als er nog 4,50 van de koers af zou gaan dus 3 miljard.
Dan hebben we 2 miljard cash en wordt alles op 1 miljard getaxeerd zelfs al zou de rente op 7-8% staan dan is dat toch absurd?
Tis wa!
0
quote:

Hendrik Roo schreef op 18 maart 2023 13:05:

We kunnen van alles vinden en er zijn veel goede redenen om kritisch op de JET directie te zijn. En dan druk ik mij extreem eufemistisch uit. Maar als je kijkt naar de marktposities van de grote spelers en je relateert dit aan de marketcaps, dan zijn de zaken totaal uit verband. Althans op basis van de informatie en wetenschap die we hebben. En daar zit de kruks, we weten met elkaar zo goed als niets. We kunnen dus niet anders doen dan raden waarom het spel tot nu toe wordt gespeeeld zoals het wordt gespeeld. Persoonlijk zit ik op de lijn van Eagle1959. Geef toe dat er in mijn scenario's flinke hiaten zitten. Met name waarom de concurrentie niet heeft toegeslagen toen de koers op € 12,- stond.
Ik had begrepen dat de concurrentie tot sowieso 1 april (geen grap) niets kunnen cq mogen doen?
Herbert
0
Blijft voor mij een raadsel waarom koers van bijna 28 euro is teruggezakt naar 17,xx. Dher is gezakt vanwege claimemissie maar JET?? Dash en Uber blijven het goed doen ondanks mega verliezen. Timing aandelenbonus blijft ook heel bijzonder, waarom nu. Staat er iets te gebeuren dat men nu ineens snel hiermee komt.
Hendrik Roo
0
quote:

BW2017 schreef op 18 maart 2023 14:19:

[...]

Ik vind het sowieso raar , natuurlijk we kunnen de tijden niet meer vergelijken toen er ruim 100 euro op de borden stond.
Maar als je nu kijkt, we zijn minder dan 4 miljard waard.
Als er nog 4,50 van de koers af zou gaan dus 3 miljard.
Dan hebben we 2 miljard cash en wordt alles op 1 miljard getaxeerd zelfs al zou de rente op 7-8% staan dan is dat toch absurd?
We hebben ook ongeveer 2 mld schuld.
Herbert
0
quote:

Hendrik Roo schreef op 18 maart 2023 15:34:

[...]

We hebben ook ongeveer 2 mld schuld.
Met opbrengst Grub kan schuld betaald worden. Hebben ze 2 miljard cash en voornamelijk winstgevende posities.
dinkyron
0
quote:

Herbert schreef op 18 maart 2023 16:03:

[...]

Met opbrengst Grub kan schuld betaald worden. Hebben ze 2 miljard cash en voornamelijk winstgevende posities.
Dat zouden ze met opbrengst ifood ook doen, denk echter dat dit gebruikt wordt om te verbranden en het nog 2 jaartjes uit te zingen. (nodig om te overleven)

de overnemers/concurenten wachten tot dit geld op is,pas als ze helemaal klem zitten komt er misschien een bod op uitverkoopniveau.

Het is toch ook duidelijk dat niemand grubhub hebben wil anders waren de biedingen toch allang gedaan,denk eerder dat ze wachten totdat just uit zich zelf van de USa markt vertrekt.(uitroken)

het is voor alle spelers goedkoper om te wachten tot dat grub vanzelf ten onder gaat dan er nu miljarden voor neer te leggen met alle risicos van dien.dat afgegleden grubhub wil nu gewoon niemand hebben.

begrijpelijk ook grubhub is van marktleider naar slechtste jongentje van de klas gegaan

ben bang dat just eat er in het geheel veel slechter voorstaat dan wij met ze allen denken en dat is allemaal begonnen met de aankoop van grub.hiermee is een kapitale en misschien wel fatale fout gemaakt

waarom deed/doet zelfs prosus geen bod op grub los of samen met ifood?
SEVA_
0
quote:

Steef89 schreef op 17 maart 2023 18:21:

En trouwens, Arrowstreet weer uitgebreid naar 0.73.
Ze ruiken bloed.

Marshall Wace LLP ook klein beetje uitgebreid.

www.afm.nl/nl-nl/sector/registers/mel...
Niet best dit. Zal vast door de Grub CEO wissel komen. Bevestiging dat Grub niet op korte termijn van de hand wordt gedaan.
Hendrik Roo
0
quote:

SEVA_ schreef op 18 maart 2023 17:21:

[...]

Niet best dit. Zal vast door de Grub CEO wissel komen. Bevestiging dat Grub niet op korte termijn van de hand wordt gedaan.
Bedenk me hoe dat gaat met die professionele shorters. Zo van; een telefoontje naar Prosus, Über of DD met de vraag. "We willen de koers van JET mollen wat indirect ook goed voor jullie is maar willen natuurlijk niet verrast worden door een overname of iets dergelijks. Nee hoor zijn we voorlopig niet van plan en zodra dat het geval is, geven we een seintje. Veel plezier !"
Denk dat de werkelijkheid er niet ver vanaf wijkt.
Bulletje
0
quote:

SEVA_ schreef op 18 maart 2023 17:21:

[...]

Niet best dit. Zal vast door de Grub CEO wissel komen. Bevestiging dat Grub niet op korte termijn van de hand wordt gedaan.
Kunnen we wel weer lager bijkopen SEVA :p
58.668 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 ... 2930 2931 2932 2933 2934 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 6 mei 2024 17:36
Koers 13,920
Verschil +0,120 (+0,87%)
Hoog 13,920
Laag 13,665
Volume 965.215
Volume gemiddeld 2.418.265
Volume gisteren 1.555.052