Just Eat Takeaway « Terug naar discussie overzicht

Just Eat Takeaway 2023

58.668 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 ... 2930 2931 2932 2933 2934 » | Laatste
FEBU
0
quote:

Gaston Lagaffe schreef op 4 april 2023 13:32:

[...]Ik ga er gemakshalve vanuit dat je waardes ongeveer kloppen. Je ziet dan gelijk dat een zelfstandig JET het niet gaat redden. DHER wordt 2,25 hoger gewaardeerd, DD 6,75 (Uber ?). JET is gewoon te klein geworden. De problemen/kansen in de sector zijn redelijk universeel. Er wordt dus door de markt een inschatting gemaakt wie het best met de problemen/kansen weet om te gaan. JET behoort duidelijk niet tot de kopgroep. Dit geeft op zich niks maar zet de toko dan tijdig (in delen ?) te koop en ga niet tot het laatst vol de concurrentie aan met (veel) grotere concurrenten. Zoals eerder aangegeven zou ik een fusie/overname van ROO door JET toejuichen (mits voorwaarden redelijk zijn). Je kan je dan concentreren op Europa waarbij je in NE en GBI duidelijk marktdominant bent. Stoppen met Grubhub en ANZ. JET is daar met geruime afstand marktvolger en kan geen deuk in een pakje boter slaan. Zonde van het geld, de tijd en de energie.
Jitse kan geen deals maken en is veel te eigenwijs. Koers van JET wordt door een aantal partijen bepaald. Wat is er nou gebeurd sinds 18 januari toen aandeel 28 bijna had aangetikt? Straks neemt ROO JET nog over als koers verder omhoog gaat
Rendementenier
0
quote:

Sir, St.- Pedro Ines Kuilen schreef op 4 april 2023 09:24:

[...]

Dus Euronext had het dus wrong! Ik verwacht dat JET uiteindelijk groen sluit dus dat kan nog steeds kloppen!! Weet jij toevallig waar Ff_relativeren is want ik ben benieuwd wat hij verwacht van de cijfers van JET later deze maand!!
euronext had het niet wrong, er zijn gewoon heel veel orders die de laatste minuut voor openen ineens wijzigen.
[verwijderd]
1
Jimnotaris
0
quote:

Gaston Lagaffe schreef op 4 april 2023 14:06:

[...]Mijn grote vrees is dat Groen nog steeds bezig is "de wereld te veroveren" in plaats van hetgeen jij schrijft : corporate action stappen te zetten. Je hoort ook niets op dit gebied. Geen idee waar ze heen willen. Met Grubhub zitten ze echter goed klem. Een mooie prijs ga je er niet voor kunnen krijgen.
"The bigger issue is how to turn the tide in markets such as southern Europe, Australia and New Zealand, which collectively generated an adjusted EBITDA loss of 161 million euros".

Bovenstaande kon wel eens een dringender issue zijn om schoon schip te maken dan Grubhub.

FEBU
0
quote:

Jimnotaris schreef op 4 april 2023 14:24:

[...]

"The bigger issue is how to turn the tide in markets such as southern Europe, Australia and New Zealand, which collectively generated an adjusted EBITDA loss of 161 million euros".

Bovenstaande kon wel eens een dringender issue zijn om schoon schip te maken dan Grubhub.

Stekker eruit trekken en je hebt 160 mio bespaart maar amateur CEO Jitse weet het allemaal beter en daarom staat koers op 16.xx
Feit is dat die man totaal onbetrouwbaar is, liegt en misleidt beleggers. Verdubbeling GTV zonder groei, verwacht Jitse dat inflatie stijgt met 30% ofzo?
bezinteergebelegt
4
Nogmaals, vanmorgen ook al aangegeven, deze koers willen verklaren heeft geen enkele zin meer.

Iedereen weet nu toch wel wat de situatie is m.b.t. JET, de hoofdpijndossiers en het gevecht te overleven binnen deze sector.

Geen wijziging in beleid of rigoreuze daden is koerslamlendigheid in optima forma. En verder down want dan neemt alle interesse gewoon verder af.

En we weten nu ook dat als J. Groen en co stug volhouden met deze kansloze missie dat JET uiteindelijk de TomTom binnen bezorgland zal worden, ofwel

Gouden kansen gehad, grote potentie en voorsprong maar door knullig management/foute beslissingen en plaat voor je kop gedrag, uiteindelijk alles vergooid. Met als beloning een plek binnen de echte Calimerobeurs ( AScX ) en daarbij behorend koersje.

En daar verder hobbyen totdat iedereen je echt vergeten is.
FEBU
0
quote:

bezinteergebelegt schreef op 4 april 2023 14:43:

Nogmaals, vanmorgen ook al aangegeven, deze koers willen verklaren heeft geen enkele zin meer.

Iedereen weet nu toch wel wat de situatie is m.b.t. JET, de hoofdpijndossiers en het gevecht te overleven binnen deze sector.

Geen wijziging in beleid of rigoreuze daden is koerslamlendigheid in optima forma. En verder down want dan neemt alle interesse gewoon verder af.

En we weten nu ook dat als J. Groen en co stug volhouden met deze kansloze missie dat JET uiteindelijk de TomTom binnen bezorgland zal worden, ofwel

Gouden kansen gehad, grote potentie en voorsprong maar door knullig management/foute beslissingen en plaat voor je kop gedrag, uiteindelijk alles vergooid. Met als beloning een plek binnen de echte Calimerobeurs ( AScX ) en daarbij behorend koersje.

En daar verder hobbyen totdat iedereen je echt vergeten is.
Abtje!
Goedekans
0
Ze zijn wakker in USA en de koers wordt weer naar beneden gedrukt. Helaas geen reactie van het JET management. Grub verkopen en AuNz de deur uitdoen zou een goede zaak zijn.
Just chill
1
quote:

bezinteergebelegt schreef op 4 april 2023 14:43:

Nogmaals, vanmorgen ook al aangegeven, deze koers willen verklaren heeft geen enkele zin meer.

Iedereen weet nu toch wel wat de situatie is m.b.t. JET, de hoofdpijndossiers en het gevecht te overleven binnen deze sector.

Geen wijziging in beleid of rigoreuze daden is koerslamlendigheid in optima forma. En verder down want dan neemt alle interesse gewoon verder af.

En we weten nu ook dat als J. Groen en co stug volhouden met deze kansloze missie dat JET uiteindelijk de TomTom binnen bezorgland zal worden, ofwel

Gouden kansen gehad, grote potentie en voorsprong maar door knullig management/foute beslissingen en plaat voor je kop gedrag, uiteindelijk alles vergooid. Met als beloning een plek binnen de echte Calimerobeurs ( AScX ) en daarbij behorend koersje.

En daar verder hobbyen totdat iedereen je echt vergeten is.
Abtje! Goed verwoord, JET heeft het heel moeilijk. Alleen een wissel van management zou wellicht iets kunnen doen. Anders is het gewoon een stervend zwaan.
Long_term_investor
0
quote:

Sir, St.- Pedro Ines Kuilen schreef op 4 april 2023 12:19:

IK durf tenminste een zeer gewaagde uitspraak te doen maar voor eind volgende maand zie je 30 op de koersborden!!
Dat geloof ik zonder meer!

Maar die 30 zie je niet bij Just Eat Takeaway.
Mr Trade
0
quote:

rendement69 schreef op 4 april 2023 15:05:

Heb toch net Jet aangekocht.Te zwaar afgestraft afgelopen maand
Succes!
Pedro Ines Kuilen
0
quote:

Fermín Romero de Torres XVII schreef op 4 april 2023 14:23:

[Modbreak iex: gelieve hier geen persoonlijke vetes uit te vechten.]
Bedankt voor het aanpassen! De daling is zuur, maar ik verwacht dat de koers vandaag herstelt als de de beurzen in de VS open zijn! Als DD (DoorDash) groen start dan keert JET ook snel groen want ordervolume is extreem laag!!
FEBU
0
quote:

Goedekans schreef op 4 april 2023 14:52:

Ze zijn wakker in USA en de koers wordt weer naar beneden gedrukt. Helaas geen reactie van het JET management. Grub verkopen en AuNz de deur uitdoen zou een goede zaak zijn.
Hoe lager aandeel staat des te lager opbrengst, hebben we ook gezien bij iFood. Beslissing Jitse heeft bedrijf 800 miljoen gekost
robvld
0
quote:

KCNIB schreef op 4 april 2023 15:13:

[...]

Hoe lager aandeel staat des te lager opbrengst, hebben we ook gezien bij iFood. Beslissing Jitse heeft bedrijf 800 miljoen gekost
Kan die toch de geschiedenis boeken in als kapitaal vernietiger
Steef89
0
Heeft er iemand een antwoord op de vraag waarom Jitse zijn eigen bedrijf naar de filistijnen zou helpen en dus ook zijn 200 miljoen euro aan eigen aandelen zou vernietigen?
valeo 325
0
Goed dat ik meestal precies reageer op ons pikje
Op het moment dat hij roept we gaan omhoog verkoop ik gelijk

Maar kan het soms niet laten om weer in te stappen
Het word bijna te mooi om in te stappen
Big dogs gotta eat - John
0
quote:

Steef89 schreef op 4 april 2023 15:23:

Heeft er iemand een antwoord op de vraag waarom Jitse zijn eigen bedrijf naar de filistijnen zou helpen en dus ook zijn 200 miljoen euro aan eigen aandelen zou vernietigen?
Denk niet dat hij dat wilt. Denk alleen nog steeds dat hij wilt groeien en als hij zich op dit moment terugtrekt uit landen waar hij aan het verliezen is blijven alleen NL en DE over.

De potentie van JET staat op een laagtepunt momenteel. Daarom kan je beter short gaan, tenzij je in een ommekeer gelooft.
58.668 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 ... 2930 2931 2932 2933 2934 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 20 mei 2024 17:35
Koers 13,960
Verschil -0,545 (-3,76%)
Hoog 14,470
Laag 13,960
Volume 1.925.078
Volume gemiddeld 2.417.719
Volume gisteren 1.245.717