OCI « Terug naar discussie overzicht

OCI 2023

7.165 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 ... 355 356 357 358 359 » | Laatste
objectief
0
quote:

Hijskraan schreef op 8 mei 2023 15:23:

[...]

Vreemd dat deze Jefferies de dag vóór de cijfers met zulke adviezen komt.
Zou dat bureau laag willen inkopen zo rond de sluiting?
Maak er gebruik van om te verkopen, morgen staan ze waarschijnlijk lager. (maar dat is geen garantie)
Woudloper
0
Het zijn niet alleen de cijfertjes die er morgen toe doen. Wie weet komt er nog wel een goed bericht bij over andere zaken die meer impact hebben op de koers, zoals strategische richting, aandelen inkoop programma etc.
Money Never Sleeps
0
Die Jefferies moeten dan toch iets van inside information hebben zou je zeggen? Eerst met allerlei getallen komen , die in principe niet heel erg positief klinken en dan met een koersdoel verlaging komen.
boialvo1978
1
En waar baseert Jefferies dit soort voorspellingen dan wel op? Laten we ons gek maken door de zogenaamde adviezen en voorspellingen? Als je niet tegen je verlies kunt, moet je dit spel niet spelen maar je zeker niet laten beïnvloeden door allerlei instellingen die voorspellingen doen. Misschien daalt de koers morgen, misschien niet. Jet bedrijf is volgens een eerdere reactie vrijwel schuldenvrij, welk bedrijf kan in nog geen jaar tijd 7,05 per aandeel uitkeren zonder in de financiële problemen te komen?? Er wordt duidelijk gekeken naar de toekomst maar we lopen achter de muziek aan, het bedrijf is sterk, balansverhoudingen zijn goed, intrinsieke waarde veel hoger dan blijkt uit de koers, kans op overname door fam. Sawaris of opknippen zoals Jeff Ubben opperde, we zullen zien, ik blijf zitten en als er een koersdaling komt dan is dat maar zo, de wereld kan niet zonder kunstmest etc. nu weer problemen met de doorvoer van graan omdat Rusland weer eens dwarsligt, ergens zal er toch verbouwd moeten worden en daarbij is kunstmest onmisbaar, helaas!
BultiesBrothers
0
Scheepvaart begint met emissiebeperkingen aan nieuw en onzeker tijdperk

Pieter Lalkens
Rederijen zijn voorstander van emissiebeperking, steeds meer grote opdrachtgevers vragen er immers om. Maar de 'mengelmoes van maatregelen' die op de sector afkomt maakt de gevolgen moeilijk te overzien. 'Je krijgt een beter label als je lange afstanden aflegt.'

De Franse rederij CMA CGM heeft schepen die op vloeibaar aardgas (LNG) varen. Door de nieuwe regels van de EU is dit een overgangsbrandstof. Uiteindelijk zijn alleen nog schonere brandstoffen toegestaan. Foto: Krisztian Bocsi/Bloomberg
In het kort
De scheepvaartsector moet aan de slag met vermindering van de CO2-uitstoot.
Rederijen krijgen te maken met een vloedgolf aan maatregelen van EU en IMO.
Het Groningse Seatrade heeft een speciale emissie compliance officer benoemd.
Lange tijd kon de scheepvaartsector ongemoeid doorvaren over de wereldzeeën, vrij van zorgen over het verminderen van de uitstoot van CO2 en andere broeikasgassen. In de Parijse klimaatakkoorden van eind 2015 bleef de sector, verantwoordelijk voor 3% van de mondiale CO2-uitstoot, buiten schot. Tot verontwaardiging van milieugroepen.
Houtwerf-2017
0
quote:

TonyDePony schreef op 8 mei 2023 14:16:

[...]

OCI en duidelijkheid is niet zo'n goed huwelijk, misschien dat de activist helpt maar in het verleden dikwijls gezien dat ze niet zo goed zijn in communicatie ... morgen weten we meer als we straks maar niet door de 23.09 zakken want de weerstand lijkt dan wel zoek
weerstand? steun zal je bedoelen
voda
0
Beursblik: Jefferies verlaagt koersdoel OCI

Prijs- en margedruk houdt aan.

(ABM FN-Dow Jones) Jefferies heeft het koersdoel voor OCI verlaagd van 30,00 naar 26,00 euro, in aanloop naar de eerstekwartaalcijfers van de kunstmestfabrikant.

Het advies blijft Houden.

De lagere marges op stikstof zijn reden voor de analisten om hun winstverwachtingen met 12 procent te verlagen.

Voor het eerste kwartaal zit Jefferies met zijn verwachting van een EBITDA van 378 miljoen euro 15 procent onder de analistenconsensus, op basis van zwakke volumes en dalende prijzen en marges.

Ook na het eerste kwartaal voorziet Jefferies een uitdagend klimaat, omdat boeren voorraden opgebruiken en mondjesmaat consumeren in afwachting van verder dalende prijzen. Dalende gasprijzen in Europa zorgen voor meer druk en dat geldt ook voor de groeiende capaciteit.

OCI opent dinsdag de boeken.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999
Porscheknakker
0
quote:

voda schreef op 8 mei 2023 16:23:

Beursblik: Jefferies verlaagt koersdoel OCI

Prijs- en margedruk houdt aan.

(ABM FN-Dow Jones) Jefferies heeft het koersdoel voor OCI verlaagd van 30,00 naar 26,00 euro, in aanloop naar de eerstekwartaalcijfers van de kunstmestfabrikant.

Het advies blijft Houden.

De lagere marges op stikstof zijn reden voor de analisten om hun winstverwachtingen met 12 procent te verlagen.

Voor het eerste kwartaal zit Jefferies met zijn verwachting van een EBITDA van 378 miljoen euro 15 procent onder de analistenconsensus, op basis van zwakke volumes en dalende prijzen en marges.

Ook na het eerste kwartaal voorziet Jefferies een uitdagend klimaat, omdat boeren voorraden opgebruiken en mondjesmaat consumeren in afwachting van verder dalende prijzen. Dalende gasprijzen in Europa zorgen voor meer druk en dat geldt ook voor de groeiende capaciteit.

OCI opent dinsdag de boeken.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999
Is al bekend.
weinigmazzel
2
quote:

boialvo1978 schreef op 8 mei 2023 15:53:

En waar baseert Jefferies dit soort voorspellingen dan wel op? Laten we ons gek maken door de zogenaamde adviezen en voorspellingen? Als je niet tegen je verlies kunt, moet je dit spel niet spelen maar je zeker niet laten beïnvloeden door allerlei instellingen die voorspellingen doen. Misschien daalt de koers morgen, misschien niet. Jet bedrijf is volgens een eerdere reactie vrijwel schuldenvrij, welk bedrijf kan in nog geen jaar tijd 7,05 per aandeel uitkeren zonder in de financiële problemen te komen?? Er wordt duidelijk gekeken naar de toekomst maar we lopen achter de muziek aan, het bedrijf is sterk, balansverhoudingen zijn goed, intrinsieke waarde veel hoger dan blijkt uit de koers, kans op overname door fam. Sawaris of opknippen zoals Jeff Ubben opperde, we zullen zien, ik blijf zitten en als er een koersdaling komt dan is dat maar zo, de wereld kan niet zonder kunstmest etc. nu weer problemen met de doorvoer van graan omdat Rusland weer eens dwarsligt, ergens zal er toch verbouwd moeten worden en daarbij is kunstmest onmisbaar, helaas!
Zo te zien ben jijzelf niet het prototype van rustig blijven.....hahaha
We wachten het natuurlijk gewoon af toch?
TonyDePony
0
quote:

Houtwerf-2017 schreef op 8 mei 2023 16:16:

[...]

weerstand? steun zal je bedoelen
Correct!
Porscheknakker
0
quote:

boialvo1978 schreef op 8 mei 2023 16:45:

ja hoor, ik blijf gewoon zitten.
Ik ook met mijn gehalveerde portie.
Ben toch stiekem blij, dat ik de helft op 4.4.2023 voor € 30,3296 verkocht heb.
Maar ja.... nu heb ik nog de andere helft en daar heb ik zwaar verlies mee.
Dus ik kan niets anders doen dan vasthouden.
Maar met een verwacht dividend van 2 euro per aandeel is dit geen straf.

Uit de Telegraaf van vandaag.

Oekraïne: Rusland dwarsboomt uitvoering van graandeal

Volgens Oekraïne dwarsboomt Rusland de uitvoering van de graandeal. Die moet de export van Oekraïens graan over de Zwarte Zee mogelijk maken, ondanks de oorlog. De Russen zouden weigeren binnenkomende schepen te registreren en te inspecteren.

Deze aanpak is in strijd met de voorwaarden van de huidige overeenkomst, aldus het Oekraïense ministerie van Wederopbouw in een verklaring. De autoriteiten in Kiev klagen regelmatig over Russische tegenwerking bij de deal.

De graandeal werd juli vorig jaar gesloten voor de uitvoer van Oekraïense tarwe, maïs en zonnebloemolie. Rusland dreigt zich nog deze maand terug te trekken uit het akkoord als de problemen met zijn eigen graan- en kunstmesttransporten niet worden opgelost.
de schaatser
0
Boeren gaan helemaal niet mondjesmaat kunstmest inkopen. We zitten nu op prijzen van 2 jaar geleden. Ik verwacht juist dat zij voorraad gaan inkopen. Dat wel mondjesmaat om de prijzen niet op te drijven.
Jos
1
Inderdaad, rustig abwarten und tee trinken.
En natuurlijk calletjes schrijven dan komen de gebraden haantjes vanzelf aangefladderd.
boialvo1978
0
ik heb de mond al open, gebraden haantjes jammie.... na adviesverlaging van jefferies ging de koers van 23,52 weer naar 23,41 en nu staat die weer op 23,54 dus idd afwachten. hopelijk worden de gebraden haantje geen sauerkraut, nou ja in tijd van nood eten we de worst ook zonder brood...
BultiesBrothers
0
quote:

BultiesBrothers schreef op 8 mei 2023 18:51:

Deze fertilizer toko kan bijna 25% van haar market cap terug kopen:
investors.lsbindustries.com/news-rele...
Publius
New: Today, 9:04 AM

Analyst
Comments (7.74K)
|
« Prev | Next »
So LXU has authorized a new buyback program. This one is for almost 25% of the outstanding shares. That should certainly put in a floor, if not light a fire under the stock.
investors.lsbindustries.com/...
Personally, I prefer to have the cash distributed to me, but to each their own.
Woudloper
0
quote:

BultiesBrothers schreef op 8 mei 2023 18:51:

Deze fertilizer toko kan bijna 25% van haar market cap terug kopen:
investors.lsbindustries.com/news-rele...
Kan je nagaan hoe ondergewaardeerd de sector is. Zoiets doe je anders niet. OCI had dat ook kunnen doen i.p.v. de eerdere dividend uitkeringen.
7.165 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 ... 355 356 357 358 359 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 3 mei 2024 17:35
Koers 25,120
Verschil -0,320 (-1,26%)
Hoog 25,530
Laag 24,580
Volume 305.709
Volume gemiddeld 369.955
Volume gisteren 365.172