Just Eat Takeaway « Terug naar discussie overzicht

Just Eat Takeaway 2023

Hendrik Roo
0
quote:

Jimnotaris schreef op 2 augustus 2023 12:11:

[...]

Restaurants kunnen hun bezorgers veel efficienter inzetten dan JET dat kan met zijn bezorgers:

geen dure payrolling,
geen dure hr managers/wervingskosten/coordinatoren etc etc.,
geen dure fietsenstalling met bijbehorend personeel,

Bovendien betaalt JET meer dan het gebruikelijke minimumloon en worden (eigen)bezorgers van de restaurants ingezet voor allerlei werkzaamheden in de keuken/restaurant, terwijl de JET mensen buiten ergens staan te wachten tussen de bestellingen door.

Een voorzichtige schatting is dat JET 30 tot 50% meer kwijt is aan loonk


Omdat ik weet dat je goed in de praktijk van deze business bent ingevoerd geloof ik je. Tegelijkertijd is het onlogisch. Naarmate je de kosten die jij benoemt, over meer restaurants kan verdelen en je de bezorgers ook op daluren omzet kan laten genereren, zou je verwachten dat dit op termijn kosten efficiënter is.
Jimnotaris
0
quote:

bedoekt schreef op 2 augustus 2023 12:33:

[...]

Dat is heel korte termijn gedacht.
Als je omzet voldoende is kun je efficienter plannen en dus meer omzetten per medewerker.
Efficienter plannen kan als het aantal klanten per (postcode) gebied toeneemt, doordat er bijvoorbeeld een concurrent afhaakt. Heel veel ga je er niet mee winnen. Het aantal bezorgingen per bezorger ligt nu rond de 2 per uur. Wij werken heel efficient en komen aan net geen 2,5 bestellingen per uur.
SEVA_
0
quote:

Steef89 schreef op 2 augustus 2023 12:06:

[...]

Stel je voor. Je hebt 1000 aandelen JET bij Degiro.
Onderliggend worden ze uitgeleend.
Onderliggend worden er 1000 in de laat gezet op 15.20.
Jij denkt, ik wil uitbreiden. Koop je 500 stukken bij op 15.20.

Koop je je "eigen" uitgeleende aandelen voor 15.20.

Bijzonder, niet?
Ja.
[verwijderd]
0
quote:

The Strategist schreef op 2 augustus 2023 12:44:

[...]

Blijf je een beetje bij de les? jonko is niet goed voor je!
Zit juist boven op de les..

Hoop dat mensen op tijd verkopen, die plug wordt er sowieso weer uitgetrokken.

Die verkoop blokken zie ik hier niet bijgehouden worden.

Trossen los!!
Jimnotaris
0
quote:

Hendrik Roo schreef op 2 augustus 2023 12:46:

[...]

Omdat ik weet dat je goed in de praktijk van deze business bent ingevoerd geloof ik je. Tegelijkertijd is het onlogisch. Naarmate je de kosten die jij benoemt, over meer restaurants kan verdelen en je de bezorgers ook op daluren omzet kan laten genereren, zou je verwachten dat dit op termijn kosten efficiënter is.
Natuurlijk is het efficienter inzetten van bezorgers (zeker als ze op dat moment niets te doen hebben) beter, maar verwacht geen wonderen van boodschappen. Elk afhaal/afleveradres adres is er 1(bij elkaar 2) en dan zitje weer aan het maximum wat een bezorger kan doen.

Ik zie liever dat er minder aanbieders voor maaltijdbezorging per land komen en de bezorgtijden korter worden. Veel beter dan boodschappen bezorgen met heel wat minder marge.
The Strategist
0
quote:

Rico VH schreef op 2 augustus 2023 13:01:

[...]

Zit juist boven op de les..

Hoop dat mensen op tijd verkopen, die plug wordt er sowieso weer uitgetrokken.

Die blokken zie ik hier niet bijgehouden worden.

Trossen los!!
Weer een blokje van 80K in de bied! Er is een enorme rotatie gaande, succes met je vrienden Beleggertje, GakGak etc!
Hendrik Roo
0
quote:

Jimnotaris schreef op 2 augustus 2023 12:49:

[...]

Efficienter plannen kan als het aantal klanten per (postcode) gebied toeneemt, doordat er bijvoorbeeld een concurrent afhaakt. Heel veel ga je er niet mee winnen. Het aantal bezorgingen per bezorger ligt nu rond de 2 per uur. Wij werken heel efficient en komen aan net geen 2,5 bestellingen per uur.
Begrijp ik het goed dat JET per bezorger gemiddeld 2 bezorgingen doet en jullie 2,5?
Dat betekent dat jullie het 25% beter doen. Maar als jullie het ten opzichte van het gemiddelde een stuk beter doen en JET weet nog iets te verbeteren, zal dat verschil voor veel restaurants verwaarloosbaar zijn. Zou het dan kunnen zijn dat veel kleine restaurants kiezen voor gemak en minder afhankelijkheid van bezorgers die niet komen opdagen ? Bovendien begrijp ik van jou dat JET de bezorgers meer betaalt. Ook dat zal er dan toch aan bijdragen dat JET gemakkelijker voldoende bezorgers kan opstellen en daarmee aan kleinere restaurants een stabielere bezorging kan bieden ?
[verwijderd]
0
quote:

The Strategist schreef op 2 augustus 2023 13:06:

[...]

Weer een blokje van 80K in de bied! Er is een enorme rotatie gaande, succes met je vrienden Beleggertje, GakGak etc!
Enorme rotatie? Pardon?

Bedoel je dat jij aan draaien ben op je stoel ?

15 euro zie ik nog steeds staan, zelfs na die mooie berichten.
COUPEJET
0
Gotcha70
0
quote:

Jimnotaris schreef op 2 augustus 2023 12:11:

[...]

Restaurants kunnen hun bezorgers veel efficienter inzetten dan JET dat kan met zijn bezorgers:

geen dure payrolling,
geen dure hr managers/wervingskosten/coordinatoren etc etc.,
geen dure fietsenstalling met bijbehorend personeel,

Bovendien betaalt JET meer dan het gebruikelijke minimumloon en worden (eigen)bezorgers van de restaurants ingezet voor allerlei werkzaamheden in de keuken/restaurant, terwijl de JET mensen buiten ergens staan te wachten tussen de bestellingen door.

Een voorzichtige schatting is dat JET 30 tot 50% meer kwijt is aan loonkosten.

raar dat er in de Belgische steden amper nog horecazaken bestaan met eigen bezorgers.
Jimnotaris
0
quote:

Hendrik Roo schreef op 2 augustus 2023 13:10:

[...]

Begrijp ik het goed dat JET per bezorger gemiddeld 2 bezorgingen doet en jullie 2,5?
Dat betekent dat jullie het 25% beter doen. Maar als jullie het ten opzichte van het gemiddelde een stuk beter doen en JET weet nog iets te verbeteren, zal dat verschil voor veel restaurants verwaarloosbaar zijn. Zou het dan kunnen zijn dat veel kleine restaurants kiezen voor gemak en minder afhankelijkheid van bezorgers die niet komen opdagen ? Bovendien begrijp ik van jou dat JET de bezorgers meer betaalt. Ook dat zal er dan toch aan bijdragen dat JET gemakkelijker voldoende bezorgers kan opstellen en daarmee aan kleinere restaurants een stabielere bezorging kan bieden ?
Ja, wij (ik ben niet de eigenaar/manager,maar doe een aantal dagen per week verschillende zaken waaronder bezorgen) bezorgen veel per auto en dan kan je soms wel 4 bestellingen (en verder)meenemen, maar vaak rij je ook maar 1 bestelling als er niets te combineren valt. Vandaar dat wij het iets beter doen dan het gemiddelde van JET/Uber(hun eigen opgaven). Het verloop van bezorgers( het zijn meestal scholieren/studenten) is groot en ze zijn altijd aan het ruilen of willen vrij nemen. Dat zal overal zijn en ik kan me voorstellen dat restauranst liever met JET in zee gaan en die hoofdpijn bij JET leggen.

Voorheen leverde JET alleen bezorgers voor de grote ketens voornamelijk in het centrum. Sinds kort ook voor kleine restaurants en ook een stuk buiten het centum. Bij mij in de buurt (bijna aan de rand van de stad) is er nu ook een snackbar waar JET de bezorging voor doet. Deze heeft maar een paar bezorgingen per dag en een eigen bezorger loont niet. Of het lucratief voor JET is (ondanks 5 euro bezorgkosten voor de klant die naar JET gaan) is de vraag.
Hendrik Roo
0
quote:

Jimnotaris schreef op 2 augustus 2023 13:50:

[...]

Ja, wij (ik ben niet de eigenaar/manager,maar doe een aantal dagen per week verschillende zaken waaronder bezorgen) bezorgen veel per auto en dan kan je soms wel 4 bestellingen (en verder)meenemen, maar vaak rij je ook maar 1 bestelling als er niets te combineren valt. Vandaar dat wij het iets beter doen dan het gemiddelde van JET/Uber(hun eigen opgaven). Het verloop van bezorgers( het zijn meestal scholieren/studenten) is groot en ze zijn altijd aan het ruilen of willen vrij nemen. Dat zal overal zijn en ik kan me voorstellen dat restauranst liever met JET in zee gaan en die hoofdpijn bij JET leggen.

Voorheen leverde JET alleen bezorgers voor de grote ketens voornamelijk in het centrum. Sinds kort ook voor kleine restaurants en ook een stuk buiten het centum. Bij mij in de buurt (bijna aan de rand van de stad) is er nu ook een snackbar waar JET de bezorging voor doet. Deze heeft maar een paar bezorgingen per dag en een eigen bezorger loont niet. Of het lucratief voor JET is (ondanks 5 euro bezorgkosten voor de klant die naar JET gaan) is de vraag.
Thnx...
Brugge4ever
0
Enkele weken geleden liet ik hier nog de naam Thunderbird Resorts vallen, niemand iets mee gedaan? Toen nog 8ct nu 10ct en dat orderboekje moet je gezien hebben, deze week nog 12ct?
Jimnotaris
2
Als laatste nog even dit. Juli was een prima maand voor de bezorging en zeker de laatste anderhalve week door dit k.... weer. Top omzetten.
The Strategist
0
quote:

Jimnotaris schreef op 2 augustus 2023 14:06:

Als laatste nog even dit. Juli was een prima maand voor de bezorging en zeker de laatste anderhalve week door dit k.... weer. Top omzetten.
Zeker weten Top omzetten elk nadeel heeft zijn voordeel zou ik zo zeggen!!
DeWalt
1
quote:

Jimnotaris schreef op 2 augustus 2023 14:06:

Als laatste nog even dit. Juli was een prima maand voor de bezorging en zeker de laatste anderhalve week door dit k.... weer. Top omzetten.
Mooi begin van Q3!
Gotcha70
0
quote:

Jimnotaris schreef op 2 augustus 2023 13:50:

[...]

Ja, wij (ik ben niet de eigenaar/manager,maar doe een aantal dagen per week verschillende zaken waaronder bezorgen) bezorgen veel per auto en dan kan je soms wel 4 bestellingen (en verder)meenemen, maar vaak rij je ook maar 1 bestelling als er niets te combineren valt. Vandaar dat wij het iets beter doen dan het gemiddelde van JET/Uber(hun eigen opgaven). Het verloop van bezorgers( het zijn meestal scholieren/studenten) is groot en ze zijn altijd aan het ruilen of willen vrij nemen. Dat zal overal zijn en ik kan me voorstellen dat restauranst liever met JET in zee gaan en die hoofdpijn bij JET leggen.

Voorheen leverde JET alleen bezorgers voor de grote ketens voornamelijk in het centrum. Sinds kort ook voor kleine restaurants en ook een stuk buiten het centum. Bij mij in de buurt (bijna aan de rand van de stad) is er nu ook een snackbar waar JET de bezorging voor doet. Deze heeft maar een paar bezorgingen per dag en een eigen bezorger loont niet. Of het lucratief voor JET is (ondanks 5 euro bezorgkosten voor de klant die naar JET gaan) is de vraag.
dit noemt men outsourcing. En waarom doet men dit? Omdat outsourcen meestal goedkoper is dan eigen personeel in te zetten.
58.668 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 1933 1934 1935 1936 1937 1938 1939 1940 1941 1942 1943 ... 2930 2931 2932 2933 2934 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 7 mei 2024 10:13
Koers 13,935
Verschil +0,015 (+0,11%)
Hoog 13,970
Laag 13,825
Volume 106.319
Volume gemiddeld 2.410.397
Volume gisteren 965.215