BAM Groep « Terug naar discussie overzicht

BAM augustus 2023

1.044 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 ... 49 50 51 52 53 » | Laatste
hvasd2
0
quote:

Zwijnash schreef op 23 augustus 2023 14:00:

[...]

Waarschijnlijk horen wij niets van ander analisten
Jammer blijkbaar te druk met andere bedrijven
OnoMatopee
2
quote:

Zwijnash schreef op 23 augustus 2023 13:49:

[...]

Hij woont 50 meter veder op dus kent zijn klant wel goed - weet dat hij zelf niet gaat de dak op voor de prijs - zal ik ook niet doen.

20 jaar geleden wel maar tegenwoordig niet meer !
zijn excuus was: dat hij 2 man van het werk moest halen waardoor er daar niemand meer werkte en dat hij vond dat één de ladder moest vasthouden en de ander het dak op moest klauteren. Dat het aan het begin van de dag gebeurde maakte niet uit. Dat hij vroeger zelf even kwam voor 25 gulden was achterhaald. Ik groet hem nog met duim en wijsvinger.;]
OnoMatopee
0
quote:

Gordon gekko schreef op 23 augustus 2023 15:55:

Bijna alle grote aantallen gaan buiten het boekje om
transparantie ten top
Gordon gekko
0
quote:

OnoMatopee schreef op 23 augustus 2023 16:07:

[...]transparantie ten top
ja bizar blok staat op 1,953
lohere fou
1
Als ik de redenatie van Hollestelle volg, dan ben ik niet ontevreden over zijn bevindingen, ook wat Breukink over de desinvesteringen te melden had viel bij mij in goede aarde.

Verstandig is als je zaken verkoopt waar geen muziek in zit, dan mag je door desinvesteringen wat minder omzet boeken maar door een meer geconcentreerde aandacht op de overblijvende activiteiten is dat toch een goede zet.

Ook het door Joosten veranderde beleid ten aanzien van dubieuse risicoprojecten geeft een zekere vorm van stabiliteit en geeft een stukje vertrouwen, dat miskleumen hierdoor ontweken worden.

Dan een koersdoel van euro 3,30 is bij een dagkoers van rond de 2,00 euro is een acceptabel potentieel doel en gezien het huidige beleid van BAM, zeker in de redelijk nabije toekomst niet onmogelijk.

Vind de laatste halfjaarcijfers, zeker afgezet tegen de huidige omstandigheden bevredigend,
en passen bij de mogelijkheden.
Zwijnash
0
quote:

Gordon gekko schreef op 23 augustus 2023 16:13:

[...]ja bizar blok staat op 1,953
Zo te zien was ingetrokken
Gordon gekko
0
quote:

Zwijnash schreef op 23 augustus 2023 16:44:

[...]

Zo te zien was ingetrokken
nee is gegaan nieuw blok op 1,962
HenkdeV
0
quote:

lohere fou schreef op 23 augustus 2023 16:23:

Als ik de redenatie van Hollestelle volg, dan ben ik niet ontevreden over zijn bevindingen, ook wat Breukink over de desinvesteringen te melden had viel bij mij in goede aarde.

Verstandig is als je zaken verkoopt waar geen muziek in zit, dan mag je door desinvesteringen wat minder omzet boeken maar door een meer geconcentreerde aandacht op de overblijvende activiteiten is dat toch een goede zet.

Ook het door Joosten veranderde beleid ten aanzien van dubieuse risicoprojecten geeft een zekere vorm van stabiliteit en geeft een stukje vertrouwen, dat miskleumen hierdoor ontweken worden.

Dan een koersdoel van euro 3,30 is bij een dagkoers van rond de 2,00 euro is een acceptabel potentieel doel en gezien het huidige beleid van BAM, zeker in de redelijk nabije toekomst niet onmogelijk.

Vind de laatste halfjaarcijfers, zeker afgezet tegen de huidige omstandigheden bevredigend,
en passen bij de mogelijkheden.
Mooi om te zien dat er waarde wordt gehecht aan de woorden van de/een analist.
OnoMatopee
0
quote:

OnoMatopee schreef op 23 augustus 2023 08:50:

Utrecht - Bouwbedrijf BAM Infra gaat de afslag Eemnes van de A27 uitbreiden en een snelbusverbinding realiseren. Met de gewonnen aanbesteding is ruim 7 miljoen gemoeid.
Eemnes gunt aanleg snelle busbaan aan aannemer waar buurman Huizen mee in de clinch ligt
23 augustus 2023, 15.02 uur · Door Ingmar Meijer

Langer dan verwacht, maar dit najaar gaat komt de snelle HOV-bus ook naar Eemnes. Opvallend is dat de gemeente BAM Infra de halte voor de snelle bus en de uitbreiding van de afslag van de A27 laat aanleggen. Die aannemer was ook in Huizen bezig met het realiseren van de infrastructuur voor de bus, maar dat ligt inmiddels al maanden stil vanwege een conflict over geld.

Volgend jaar al moet er een nieuwe A27-afslag zijn. - NH Nieuws

"Toen ik BAM hoorde, moest ik ook aan Huizen denken", geeft wethouder Theo Reijn aan. Bij de buren liggen de werkzaamheden sinds eind mei stil. De aannemer heeft aangegeven dat de aanleg van het tracé veel duurder uitvalt dan is begroot en de gemeente vindt dat het voor de afgesproken prijs moet gebeuren. Een oplossing is nog niet gevonden.

Aan de andere kant is BAM ook verantwoordelijk voor de realisatie van de Alexiatunnel, dat onderdeel is van het HOV-traject in Hilversum. Deze onderdoorgang wordt gezien als een succes en een aanwinst, ook al betekende dat een bouwput van 2,5 jaar.

Daarnaast is daar volgens Reijn ook sprake geweest van kostenoverschrijdingen. Die hebben in tegenstelling tot Huizen niet geleid tot het tijdelijk stopzetten van de werkzaamheden.

Gooi
De Alexiatunnel is eindelijk open: "Ze hebben het fantastisch gedaan"
Maar de Eemnesser bestuurder legt uit dat de aannemer met beste plan van aanpak is aangekomen. Volgens Reijn is het een minutieus plan dat bijna met militaristische precisie is opgesteld. De planning is strak. De klus begint in november en is in juni 2024 klaar. Dat komt mooi uit, want die nieuwe bus moet vanaf juli volgend jaar ook Eemnes aan kunnen doen.

Daarnaast voldoet BAM goed aan de bereikbaarheids- en veiligheidseisen van Eemnes. Daar komt bij dat de keuze ook niet reuze was. Vier marktpartijen hebben interesse getoond in de klus, maar uiteindelijk hebben zich er maar twee daadwerkelijk ingeschreven.

Bereikbaarheid
De aanleg van de haltes, de P+R-plaatsen en daarbij het realiseren van een nieuwe afslag op de snelweg heeft grote impact voor het verkeer en de omgeving. De afslag er meer dan een half jaar uitgooien, is geen optie. Eemnes en Laren moeten immers zo goed mogelijk bereikbaar blijven.

Om het verkeer niet eindeloos om te laten rijden via bijvoorbeeld de Wakkerendijk of de Laarderweg komt er een tijdelijke rotonde bij de af- en toerit van de A27 op de Zuidersingel. Daarnaast legt de aannemer aparte bouwwegen aan, zodat het verkeer zo goed en veilig mogelijk kan doorrijden.

Spaarpaal
Veiligheid heeft volgens Reijn veel aandacht gehad. Zo is er uitvoerig overleg geweest met de basisscholen, die in de buurt zitten van de Zuidersingel. Het moet goed zijn ingericht voor onder meer het vele fietsverkeer. Op de Verlegde Laarderweg, die ook aangepast wordt, komt een spaarpaal te staan. Als de automobilist zich netjes aan de snelheid houdt, dan komt er een geldbedrag bij. Eerder stond er al eens een spaarpaal op de Laarderweg. Dat leverde toen een dikke 900 euro op voor het goede doel.
Xxxx
0
Nou dat zal de rest van de week uitwijzen maar vooralsnog is de stijging mooi maar marginaal
g=wvak
0
Boven 96,1 komt bouwput droog te liggen ,aanstampen en we storten werkvloertje tot ca 2 euri , verwachting in 2 werkdagen.
innicksname
0
quote:

HenkdeV schreef op 23 augustus 2023 14:07:

[...]

Tijd voor een helikopter.
Of drone.
boldie
0
quote:

Daytripper schreef op 23 augustus 2023 18:16:

Nou dat zal de rest van de week uitwijzen maar vooralsnog is de stijging mooi maar marginaal
herzien dit volume wel. Sta toch wel van te kijken deze handrem
bartbas
0
quote:

OnoMatopee schreef op 23 augustus 2023 17:08:

[...]Eemnes gunt aanleg snelle busbaan aan aannemer waar buurman Huizen mee in de clinch ligt
23 augustus 2023, 15.02 uur · Door Ingmar Meijer

Langer dan verwacht, maar dit najaar gaat komt de snelle HOV-bus ook naar Eemnes. Opvallend is dat de gemeente BAM Infra de halte voor de snelle bus en de uitbreiding van de afslag van de A27 laat aanleggen. Die aannemer was ook in Huizen bezig met het realiseren van de infrastructuur voor de bus, maar dat ligt inmiddels al maanden stil vanwege een conflict over geld.

Volgend jaar al moet er een nieuwe A27-afslag zijn. - NH Nieuws

"Toen ik BAM hoorde, moest ik ook aan Huizen denken", geeft wethouder Theo Reijn aan. Bij de buren liggen de werkzaamheden sinds eind mei stil. De aannemer heeft aangegeven dat de aanleg van het tracé veel duurder uitvalt dan is begroot en de gemeente vindt dat het voor de afgesproken prijs moet gebeuren. Een oplossing is nog niet gevonden.

Aan de andere kant is BAM ook verantwoordelijk voor de realisatie van de Alexiatunnel, dat onderdeel is van het HOV-traject in Hilversum. Deze onderdoorgang wordt gezien als een succes en een aanwinst, ook al betekende dat een bouwput van 2,5 jaar.

Daarnaast is daar volgens Reijn ook sprake geweest van kostenoverschrijdingen. Die hebben in tegenstelling tot Huizen niet geleid tot het tijdelijk stopzetten van de werkzaamheden.

Gooi
De Alexiatunnel is eindelijk open: "Ze hebben het fantastisch gedaan"
Maar de Eemnesser bestuurder legt uit dat de aannemer met beste plan van aanpak is aangekomen. Volgens Reijn is het een minutieus plan dat bijna met militaristische precisie is opgesteld. De planning is strak. De klus begint in november en is in juni 2024 klaar. Dat komt mooi uit, want die nieuwe bus moet vanaf juli volgend jaar ook Eemnes aan kunnen doen.

Daarnaast voldoet BAM goed aan de bereikbaarheids- en veiligheidseisen van Eemnes. Daar komt bij dat de keuze ook niet reuze was. Vier marktpartijen hebben interesse getoond in de klus, maar uiteindelijk hebben zich er maar twee daadwerkelijk ingeschreven.

Bereikbaarheid
De aanleg van de haltes, de P+R-plaatsen en daarbij het realiseren van een nieuwe afslag op de snelweg heeft grote impact voor het verkeer en de omgeving. De afslag er meer dan een half jaar uitgooien, is geen optie. Eemnes en Laren moeten immers zo goed mogelijk bereikbaar blijven.

Om het verkeer niet eindeloos om te laten rijden via bijvoorbeeld de Wakkerendijk of de Laarderweg komt er een tijdelijke rotonde bij de af- en toerit van de A27 op de Zuidersingel. Daarnaast legt de aannemer aparte bouwwegen aan, zodat het verkeer zo goed en veilig mogelijk kan doorrijden.

Spaarpaal
Veiligheid heeft volgens Reijn veel aandacht gehad. Zo is er uitvoerig overleg geweest met de basisscholen, die in de buurt zitten van de Zuidersingel. Het moet goed zijn ingericht voor onder meer het vele fietsverkeer. Op de Verlegde Laarderweg, die ook aangepast wordt, komt een spaarpaal te staan. Als de automobilist zich netjes aan de snelheid houdt, dan komt er een geldbedrag bij. Eerder stond er al eens een spaarpaal op de Laarderweg. Dat leverde toen een dikke 900 euro op voor het goede doel.
Dit artikel toont weer eens aan hoe moeilijk het is om in de bouw flink geld te verdienen. Er is bij groterebedrojven altijd wel iets wat misgaat.Hoeveel van deze kleinere projecten heeft Bam nog? Dat is de vraag die bij mijopkomt.
Bb
Doemebest
0
quote:

boldie schreef op 23 augustus 2023 19:51:

[...]herzien dit volume wel. Sta toch wel van te kijken deze handrem
Ik vermoed dat Norges weer aan het kopen is, als die echt zouden willen en doorzetten, kunnen ze met gemak alle shorters de korte broek uit doen, trouwens NVIDIA heel bijzonder, heeft weinig met BAM van doen maar dit geeft de hele beurs wel een boost denk ik.
1.044 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 ... 49 50 51 52 53 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 7 mei 2024 17:35
Koers 3,416
Verschil +0,008 (+0,23%)
Hoog 3,438
Laag 3,368
Volume 1.095.931
Volume gemiddeld 1.590.269
Volume gisteren 971.281