Just Eat Takeaway « Terug naar discussie overzicht

Just Eat Takeaway 2023

Moriarty
0
quote:

pakman schreef op 17 oktober 2023 11:01:

[...]

kijk, now we are talking en er is HEEL wat aan de hand global/ economisch heb ik het nog niet over oorlogen /rampen zet je bril maar eens af.

ps, want mocht (wat ik niet hoop) Israel morgen het Grondoff starten zakt de hele markt met zo'n 20/30% ...
En dat weet jij al maanden? Chapeau.
Blijf vooral die medicatie nemen ajb...
Trx7
1
quote:

DeLa(s)Vega(s) schreef op 17 oktober 2023 10:56:

[...]

Het zijn allemaal verwachtingen van analisten, een dag voor de cijfers. Wat die verwachtingen waard zijn? En in hoeverre de verwachte cijfers (die, zoals ik het lees, niet geweldig goed zullen zijn volgens die verwachtingen) reeds in de koers zijn verwerkt?

Morgen weten we veel meer.

Maar wat ik wel weet, want zie, is dat in de aanloop naar de cijfers, de koersontwikkeling van JET ver, ver achterblijft bij die in de aanloop naar cijfers van Q1 en Q2.

Wat dit betekent voor morgen? Geen idee. Maar ben er bepaald niet gerust op.
Behoorlijk teleurstellend inderdaad. Had wel een koers van minimaal 15 verwacht voor de cijfers.
Recessie kom maar op
0
quote:

Darth Trader schreef op 17 oktober 2023 10:51:

[...]

9-10 % Groei in NE
3-4 % Groei in UKI
Adjusted EBITDA Bijgesteld naar 300-325 Mil.

Krimp van 15% in Noord Amerika

(nog) geen nieuws over fee-caps.

Ik denk dat het in lijn der verwachting ligt wat hier al een beetje de consensus was. Maar 15% krimp in de VS zal helaas een mogelijk blok aan de been worden. Hopelijk verrassen ze morgen
Een krimpt van 15% is wel heel veel. In één kwartaal? Zal wel op jaarbasis zijn?
boha
2
Sinds wanneer moet je leren beleggen? Als je rendement wil maken (wat iedereen wil)denk ik. moet je naar de dierentuin in Berlijn met een trosje bananen onder de arm en die slinger je naar die mensaap Bokito en als dank zal hij je zeggen welke aandelen je moet nemen , want deze famous aap verslaat al jaren die duurbetaalde analisten dus dat heb ik gedaan en ik kreeg als antwoord JET JET JET of dat nu betekent dat de bananen niet goed waren of dat hij het aandeel bedoelde weet ik niet maar dat gaan we morgen zien.Dus mensen doe hier je voordeel mee het advies is net zoveel waard als dat gelooeel van de (prof) analisten
PJF
2
Heel veel negatieve reacties hier, blijkbaar heeft iedereen zijn eigen belangen. Ook de verwachtingen van analisten lijken gematigd, hoewel ze bijna allemaal zonder uitzondering een koersdoel hebben afgegeven dat wezenlijk hoger is dan het huidige koersniveau.
Lijken mij prima omstandigheden voor positieve verrassingen morgen, met dito koersreactie.

Ik blijf bij mijn standpunt dat we best terug kunnen naar de range €10,50- €11,00. Het potentieel naar boven is echter vele malen groter. Met het hebben van een shortpositie zou ik me nu zeker niet comfortabel voelen.
OJ84
0
quote:

linke ro schreef op 17 oktober 2023 11:14:

ze proberen de laatste twijfelaars nog te ontmoedigen
Precies.
Zonder zuur geen zoet
0
Vertrouwen is helemaal zoek, dus met minimale inspanning rammen ze de koers weer even in elkaar en kunnen dan weer lekker stukken oppikken van wat in paniek schieters. -3% in een vlakke markt vlak voor de cijfers is echt te zot voor woorden.

Er is geen nieuws, eigenlijk weet niemand exact hoe de cijfers eruit gaan zien qua profitability en er is ook geen zicht op inkoop bijvoorbeeld. Jitse heeft interview vlak voor de stille periode gegeven en nu maar afwachten, maar niemand lijkt dicht bij profitable te geloven, als ze in de UK en US het marge % ook maar een klein beetje opgetrokken hebben is het cash flow effect groot en is FCF break-even/positief veel dichterbij
COUPEJET
1
Ik weet je kan weinig zeggen op dit forum als je JET een klote aandeel vindt, want dan word je meteen gebombardeert tot trol. Maar ik word van deze koersbeweging niet blij.
Jokakek
0
Happy
0
quote:

linke ro schreef op 17 oktober 2023 11:14:

ze proberen de laatste twijfelaars nog te ontmoedigen
Er zijn gewoon heel veel beleggers die op flink verlies staan en niet het risico kunnen/willen lopen dat bij tegenvallende berichten morgen de koers wellicht onder 10 duikt.

Gelukkig ook een flinke groep die dat als een kans zien om bij te kopen en hoopvol 2024 in gaan.
Degenerate
0
quote:

Jokakek schreef op 17 oktober 2023 11:21:

Ebusco blijft maar gaan, wat is er bij dat bedrijf aan de hand?
Procentueel lijkt het heel wat, staan gewoon weer op dezelfde koers als een maand geleden.
Synthe65
1
quote:

Jokakek schreef op 17 oktober 2023 11:21:

Ebusco blijft maar gaan, wat is er bij dat bedrijf aan de hand?
Hetzelfde als bij Jet, te lang gedaald, nu is er weer momentum en dan springt iedereen erop. Gaat bij Jet ook gebeuren, alleen, wanneer ?? Feit is dat JET nu zwaar ondergewaardeerd is. Op intrinsieke waarde, op omzet (0.75% tot 2 keer omzet is normale waarde) op cash, op leidende positie in Noord Europa, etc etc..... Ik vind dat ze Grubhub moeten houden nu, maar zelfs al zouden ze dat niet verkopen en gewoon laten vallen, dan is het bedrijf ook al veel meer waard dan het nu wordt gewaardeerd. JET heeft gewoon het vertrouwen verloren en moet dat terugwinnen. Dat is lastig, maar zodra JET weer het snoepje van de week wordt, zoals nu Ebusco, dan zie je wat er kan gebeuren. ER is niet echt nieuws rond Ebusco, maar er zijn er wat wakker geworden dat het zwaar ondergewaardeerd is.
Zonder zuur geen zoet
0
EBUSCO knalt idd lekker omhoog, gewoon bijna mijn verlies daar recht getrokken, dacht dat ik op die GAK nog wel even moest wachten, maar blijkbaar niet, nog 60 cent te gaan..maar ook EBUSCO knalde in een maand door de helft dus gaat snel beide kanten ook

Bij JET is dat helaas niet helemaal het geval, daar moet er nog een 800 cent bij ;-) en fors omhoog is 3 maanden geleden..

bizarre is wel dat volume in JET en EBUSCO ongeveer hetzelfde is terwijl de free float bij JET aanzienlijk groter is (factor 9 ofzo)
boha
0
mensen niet vergeten voor iedere verkoper staat een koper die er wel vertrouwen in heeft zegt die aap in Berlijn
Recessie kom maar op
0
quote:

Synthe65 schreef op 17 oktober 2023 11:29:

[...]

Hetzelfde als bij Jet, te lang gedaald, nu is er weer momentum en dan springt iedereen erop. Gaat bij Jet ook gebeuren, alleen, wanneer ?? Feit is dat JET nu zwaar ondergewaardeerd is. Op intrinsieke waarde, op omzet (0.75% tot 2 keer omzet is normale waarde) op cash, op leidende positie in Noord Europa, etc etc..... Ik vind dat ze Grubhub moeten houden nu, maar zelfs al zouden ze dat niet verkopen en gewoon laten vallen, dan is het bedrijf ook al veel meer waard dan het nu wordt gewaardeerd. JET heeft gewoon het vertrouwen verloren en moet dat terugwinnen. Dat is lastig, maar zodra JET weer het snoepje van de week wordt, zoals nu Ebusco, dan zie je wat er kan gebeuren. ER is niet echt nieuws rond Ebusco, maar er zijn er wat wakker geworden dat het zwaar ondergewaardeerd is.
Mag van mij nu wel. Net Ebusco verkocht en JET gekocht :-).
pakman
0
quote:

Synthe65 schreef op 17 oktober 2023 11:29:

[...]

Hetzelfde als bij Jet, te lang gedaald, nu is er weer momentum en dan springt iedereen erop. Gaat bij Jet ook gebeuren, alleen, wanneer ?? Feit is dat JET nu zwaar ondergewaardeerd is. Op intrinsieke waarde, op omzet (0.75% tot 2 keer omzet is normale waarde) op cash, op leidende positie in Noord Europa, etc etc..... Ik vind dat ze Grubhub moeten houden nu, maar zelfs al zouden ze dat niet verkopen en gewoon laten vallen, dan is het bedrijf ook al veel meer waard dan het nu wordt gewaardeerd. JET heeft gewoon het vertrouwen verloren en moet dat terugwinnen. Dat is lastig, maar zodra JET weer het snoepje van de week wordt, zoals nu Ebusco, dan zie je wat er kan gebeuren. ER is niet echt nieuws rond Ebusco, maar er zijn er wat wakker geworden dat het zwaar ondergewaardeerd is.
No Ebusco is een echt Groeiaandeel weet je nog de Energie -transitie die MOET doorgevoerd worden, daarentegenover JET kun je links laten liggen en daarbij gaat Ebu ook in de waterstof zijn weg vinden, dat zijn de Aandelen die je nu in porto MOET hebben EV/Waterstof
tmaster
1
quote:

Jokakek schreef op 17 oktober 2023 11:21:

Ebusco blijft maar gaan, wat is er bij dat bedrijf aan de hand?
Altijd apart dat als een aandeel binnen paar weken met 40% zakt dat niemand zich dat afvraagt maar als we ineens weer 40% stijgen dat er allemaal vraagtekens zijn waarom het zo hard stijgt..

Ebusco had gewoon last van toeleveringen van bepaalde onderdelen. Bussen konden niet uitgeleverd worden en maar voor 80% afgebouwd worden. Dit is inmiddels opgeschroeft naar 95 tot 98% en voor de laatste onderdelen hebben ze nieuwe contracten afgesloten met een chinese leverancier (oa kabelboom wat normaal uit ukraine moest komen maar nu door de oorlog nauwelijks meer kan leveren)
Dus vanaf 2024 verwacht men gewoon weer bussen te kunnen uitleveren en de backlog is mooi gevuld met orders die ook gewoon blijven binnen komen. Dus het vertrouwen komt gewoon weer terug en daarom stijgt het aandeel.
58.668 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 2536 2537 2538 2539 2540 2541 2542 2543 2544 2545 2546 ... 2930 2931 2932 2933 2934 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 30 apr 2024 17:36
Koers 13,870
Verschil -0,330 (-2,32%)
Hoog 14,230
Laag 13,820
Volume 1.563.751
Volume gemiddeld 2.437.358
Volume gisteren 1.798.628