Just Eat Takeaway « Terug naar discussie overzicht

Just Eat Takeaway 2023

T. Edison
0
quote:

Robeke20 schreef op 4 november 2023 14:09:

[...]

Absulute niet, dacht dat het grappig was..dus niet:)
Dit wetend leest je post wel ineens anders.
Ben het overig wel met je eens dat shorters wel een makkelijke groep is om overal de schuld van te geven.
De invloed van, stilzittende, shorters lijkt me sowieso overdreven. Handelende shorters zijn net zo vervelend al handelende longers die ook graag hoog verkopen en laag terug kopen.
GakGak
2
quote:

Hendrik Roo schreef op 3 november 2023 18:15:

[...]

Ik vind dat jij zo langzamerhand een abtje hebt verdiend.
.
Vond ik ook ;O)

Deze koers blijft steeds maar terugkomen en ik blijf volhouden dat op vrijdagmiddag de eindkoers
al vroeg vaststaat, 12,50 dus.

Na een hoogste koers van 12,81, precies ''voorspeld'' door de stoploss theorie bij de turbo''s.
Dan snel draaien naar short als de koers niet hoger wil dan 12,81...

Toch weer een mooie dag vrijdag en het is allemaal lang niet zo hopeloos als men soms afschildert hier.

En er zijn nog veel meer mooie aandelen met of zonder slimme turbo''s.
Rechterzijde
1
Mooi herstel, 6 handelsdagen op rij groen.
Inflatie verder omlaag, rente niet verder omhoog. Shorters die afbouwen.
Hopen dat het herstel de komende week voortzet. De meeste seinen staan in ieder geval op groen.
Hernia
3
quote:

Rechterzijde schreef op 4 november 2023 16:01:

Mooi herstel, 6 handelsdagen op rij groen.
Hooen dat het herstel de komende week voortzet
Klopt, ik zie op dit moment geen obstakels meer. De trend is gezet.
@monkeytail
2
quote:

Rechterzijde schreef op 4 november 2023 16:01:

Mooi herstel, 6 handelsdagen op rij groen.
Inflatie verder omlaag, rente niet verder omhoog. Shorters die afbouwen.
Hopen dat het herstel de komende week voortzet. De meeste seinen staan in ieder geval op groen.
De meeste seinen staan op Jitse GROEN!
Hernia
3
quote:

Jaantje2 schreef op 4 november 2023 19:03:

Eerst de 13 euro maar voorbij , we gaan het zien komende week.
De seinen staan nu op groen.
Uniek
1
quote:

Steef89 schreef op 3 november 2023 11:46:

Voor de leuk, vandaag is het precies een jaar geleden toen Robert Holden de bill introduceerde om de fee caps aan te passen.

Een jaar...
Wet en regelgeving veranderen in Nederland duurt meestal ook een tijdje maar in dit geval is het wel wat vreemd. Je zou een beetje meer vaart verwachten sinds uitspraak september om niet meer schade te veroorzaken maar misschien kan NYC nog in beroep? Ik heb geen idee van de processen daar. Iemand een idee?

@Mercurius-adept en Goedekans en de likers bedankt voor jullie steun na mijn schorsing zonder waarschuwing vooraf enkel door het plaatsen van die ene link.
Moriarty
0
quote:

Uniek schreef op 5 november 2023 13:03:

[...]

Wet en regelgeving veranderen in Nederland duurt meestal ook een tijdje maar in dit geval is het wel wat vreemd. Je zou een beetje meer vaart verwachten sinds uitspraak september om niet meer schade te veroorzaken maar misschien kan NYC nog in beroep? Ik heb geen idee van de processen daar. Iemand een idee?

@Mercurius-adept en Goedekans en de likers bedankt voor jullie steun na mijn schorsing zonder waarschuwing vooraf enkel door het plaatsen van die ene link.
Welkom terug!
De NYC heeft onmiddellijk laten weten dat ze niet akkoord waren met de uitspraak van de rechter, dus ze gaan er alles aan doen om het zo lang mogelijk tegen te werken. Het staat ook nog steeds niet op de agenda en die is intussen al gekend tot begin december.
Ik weet ook niet op wat we nu moeten wachten. Het proces of de agenda van NYC. Zou mij niet verbazen als er pas in 2024 een oplossing zou komen, maar de mogelijke boete voor NYC blijft dan ook groeien natuurlijk. En gezien Doordash nu een gigantische omzet kent, gaat die boete ook wel aanzienlijk groeien.
Iemand een beter zicht op de situatie?
Uniek
0
quote:

Moriarty schreef op 5 november 2023 15:05:

[...]

Welkom terug!
De NYC heeft onmiddellijk laten weten dat ze niet akkoord waren met de uitspraak van de rechter, dus ze gaan er alles aan doen om het zo lang mogelijk tegen te werken. Het staat ook nog steeds niet op de agenda en die is intussen al gekend tot begin december.
Ik weet ook niet op wat we nu moeten wachten. Het proces of de agenda van NYC. Zou mij niet verbazen als er pas in 2024 een oplossing zou komen, maar de mogelijke boete voor NYC blijft dan ook groeien natuurlijk. En gezien Doordash nu een gigantische omzet kent, gaat die boete ook wel aanzienlijk groeien.
Iemand een beter zicht op de situatie?
Bedankt :-) Ja dat tegenwerken denk ik ook. Mijn vermoeden is dat NYC minder sterk in de schoenen zal staan als ze de bill van Holden ondertussen aannemen en dat ze hierom met de stemming van die bill wachten.

Maar dat is meer een gevoel, geen idee hoe het juridisch allemaal precies in elkaar zit en hoe zo'n wet/regelgeving normaal verloopt.

Zelf zou ik als ik NYC was inderdaad de schade beperken en zsm die Bill er doorheen jagen. Vervolgens alle tijd om het voorgaande af te handelen.
GakGak
1
Er loopt nu een forumlid in NYC de marathon, ben even vergeten wie dat was.

Misschien te herkennen aan een fee cap ?
.
(straks op eurosport).
dinkyron
0
[quote alias=GakGak id=15072595 date=202311051600]
Er loopt nu een forumlid in NYC de marathon, ben even vergeten wie dat was.

Misschien te herkennen aan een fee cap ?
.
(straks op eurosport).
[/quote

was t niet happy?
dinkyron
0
quote:

Happy schreef op 30 oktober 2023 14:50:

Morgen opweg naar NY voor de marathon zondag.
Waarschijnlijk ga ik het 13 euro feestje missen hier maar laat het gewoon doorgaan hoor.
wiegveld
0
Net even tijd gehad de podcast van de concurrent te beluisteren.
Dash +24% Grub -20% orders.
Uitgemaakte zaak volgens de heren. Dat er 2-3 partijen overblijven zoals Jitse G ookaltijd gezegd heeft. Dat worden Meituan en Dash op huidige marketcap.

Grub als feecaps araf gaan max 0,5 miljard waard maar JET Noord Europa is enkele keren meer waard dan huidige koers.
Daar maar aan vasthouden, hoewel t wel lang duurt. Dash opties hebben goed gerendeerd gelukkig.daar zit de winst.
Return on Equity/vh Free1
0
Ik begrijp jullie enthousisme niet zo, het bedrijf publiceert alleen Adjusted EBITDA cijfers, en verwacht een "fast approaching our positive free cash flow target" op korte termijn.

Maar per saldo al jaren netto verlieslatend met een onzekere toekomst, naast 9 miljard boterzachte goodwill op de balans.

Wat is jullie motivatie en waar moet ooit die winst vandaan komen, gezien de stijgende loonkosten en de grens aan het aantal te bezorgen bestellingen per uur ?
Warrem Buffet
1
Ik ben absoluut geen kenner, ik ga op mijn gevoel af. En persoonlijk denk ik dat we de bodem hebben gezien
Zelf denk ik dat we dit kwartaal de €16,-- zien. Ben ik bevooroordeeld, zeker!
Hendrik Roo
0
quote:

wiegveld schreef op 5 november 2023 20:38:

Net even tijd gehad de podcast van de concurrent te beluisteren.
Dash +24% Grub -20% orders.
Uitgemaakte zaak volgens de heren. Dat er 2-3 partijen overblijven zoals Jitse G ookaltijd gezegd heeft. Dat worden Meituan en Dash op huidige marketcap.

Grub als feecaps araf gaan max 0,5 miljard waard maar JET Noord Europa is enkele keren meer waard dan huidige koers.
Daar maar aan vasthouden, hoewel t wel lang duurt. Dash opties hebben goed gerendeerd gelukkig.daar zit de winst.
Deel aub de link van de podcast met ons.
Moriarty
7
quote:

RoE & P/B schreef op 5 november 2023 20:56:

Ik begrijp jullie enthousisme niet zo, het bedrijf publiceert alleen Adjusted EBITDA cijfers, en verwacht een "fast approaching our positive free cash flow target" op korte termijn.

Maar per saldo al jaren netto verlieslatend met een onzekere toekomst, naast 9 miljard boterzachte goodwill op de balans.

Wat is jullie motivatie en waar moet ooit die winst vandaan komen, gezien de stijgende loonkosten en de grens aan het aantal te bezorgen bestellingen per uur ?
Bijvoorbeeld:
+ Momenteel spenderen ze ongeveer 1 miljard euro aan marketing. Na consolidatie zal dit aanzienlijk minder worden.
+ De markt blijft groeien, dus hoe meer orders, hoe minder de kosten worden per order, de grootste investeringen zijn al gemaakt, dus die worden sneller winstgevend doordat ze bijvoorbeeld orders combineren.
+ Door nu ook boodschappen en andere zaken te leveren, verdienen ze plots meer per order zonder die even snel te moeten leveren als warm eten, dus die kan je gemakkelijk meenemen op je ronde.
+ Hoe meer mensen dit platform gebruiken, hoe meer bedrijven gaan betalen aan reclame op hun platform.
+ De lonen stijgen en alles wordt duurder, dus het wordt ook duurder voor een restaurant om een persoon in dienst te nemen, een voertuig te kopen en te verzekeren, om dan SOMS een levering te doen. JET wordt dan goedkoper om te gebruiken.
+ Van zodra ze cashflow positief zijn, wordt de kans op een overname door een grote concurrent groter.

Nog zaken?
58.668 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 2686 2687 2688 2689 2690 2691 2692 2693 2694 2695 2696 ... 2930 2931 2932 2933 2934 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:36
Koers 13,975
Verschil -0,035 (-0,25%)
Hoog 14,285
Laag 13,815
Volume 1.643.771
Volume gemiddeld 2.408.655
Volume gisteren 2.412.741