Just Eat Takeaway « Terug naar discussie overzicht

Just Eat Takeaway 2024

14.057 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 ... 699 700 701 702 703 » | Laatste
déjà vu
5
quote:

Keep-it-simple schreef op 9 maart 2024 16:55:

Het lopende en daarop volgend jaar zal JET nettoverlies blijven rapporteren.
Aangepaste EBITDA in het zwart maar onder de laatste streep nettoverlies is voorlopig tot en met 2025 aan de orde.
Een koers van 13.00 euro is gezien deze toekomst behoorlijk betaald.
Sommige instituten beginnen het te begrijpen en trekken deels hun JET stukken terug.
Gedurende 2023 heeft Just Eat bewezen dat het conservatief is met drie outlookverhogingen. De nieuwe outlook voor 2024 zal de basisverwachting zijn met significant opwaarts potentieel.

Keep it simple zit zeker goed short he, je zal nog wel een keer goed beet genomen worden.
[verwijderd]
0
quote:

déjà vu schreef op 9 maart 2024 17:11:

[...]

Gedurende 2023 heeft Just Eat bewezen dat het conservatief is met drie outlookverhogingen. De nieuwe outlook voor 2024 zal de basisverwachting zijn met significant opwaarts potentieel.

Keep it simple zit zeker goed short he, je zal nog wel een keer goed beet genomen worden.
Heb daarover al diverse malen hetzelfde antwoord geven.
Ik verwacht dat je flink onder water staat met je buffetkoerier's stukken.
Zelden een belegger meegemaakt die zo weinig aan spreiding doet.
Ruval
10
quote:

Keep-it-simple schreef op 9 maart 2024 16:55:

Het lopende en daarop volgend jaar zal JET nettoverlies blijven rapporteren.
Aangepaste EBITDA in het zwart maar onder de laatste streep nettoverlies is voorlopig tot en met 2025 aan de orde.
Een koers van 13.00 euro is gezien deze toekomst behoorlijk betaald.
Sommige instituten beginnen het te begrijpen en trekken deels hun JET stukken terug.
Ik denk dat je analyse niet klopt. Veel instituten hebben belangen opgebouwd in de tijd dat JET focuste op groei en erg (bewust) verlieslatend was. Sinds een jaar is de weg naar rendabele groei ingezet, en dit gaat goed. Juist daarom worden er begin 2025 zwarte cijfers verwacht. De argumentatie dat beleggers om die reden nu uitstappen lijkt me volledig onjuist. En we hebben het over 2 beleggers die beiden 0,3% hebben afgebouwd. De redenen hiervoor kennen we niet en kunnen net zo goed helemaal niets met JET te maken hebben.

Ook de berichten dat restaurants de bezorging net zo goed zelf zouden kunnen doen, kloppen niet. Voor een gemiddelde restauranthouder is een bezorgdienst juist een win win situatie. Leidt tot meer inzet en ze betalen alleen hiervoor als ze zelf ook omzet krijgen. Tuurlijk willen ze liever minder fee betalen aan platforms, maar zelf doen is een veel duurdere optie.

En tot slot nog een ontkrachting dat de marges van JET laag zijn. De gerapporteerde marges zijn t.o.v. de GTV en dus logischerwijs optisch laag. Maar de daadwerkelijke bruto marges (tov omzet JET) zijn met 30-35% juist hoog. Kortom bezorgen is een rendabele business als je marktleider bent. Precies datgene wat in Europa heel goed is gelukt……
déjà vu
2
quote:

Ruval schreef op 9 maart 2024 18:07:

[...]
Ik denk dat je analyse niet klopt. Veel instituten hebben belangen opgebouwd in de tijd dat JET focuste op groei en erg (bewust) verlieslatend was. Sinds een jaar is de weg naar rendabele groei ingezet, en dit gaat goed. Juist daarom worden er begin 2025 zwarte cijfers verwacht. De argumentatie dat beleggers om die reden nu uitstappen lijkt me volledig onjuist. En we hebben het over 2 beleggers die beiden 0,3% hebben afgebouwd. De redenen hiervoor kennen we niet en kunnen net zo goed helemaal niets met JET te maken hebben.

Ook de berichten dat restaurants de bezorging net zo goed zelf zouden kunnen doen, kloppen niet. Voor een gemiddelde restauranthouder is een bezorgdienst juist een win win situatie. Leidt tot meer inzet en ze betalen alleen hiervoor als ze zelf ook omzet krijgen. Tuurlijk willen ze liever minder fee betalen aan platforms, maar zelf doen is een veel duurdere optie.

En tot slot nog een ontkrachting dat de marges van JET laag zijn. De gerapporteerde marges zijn t.o.v. de GTV en dus logischerwijs optisch laag. Maar de daadwerkelijke bruto marges (tov omzet JET) zijn met 30-35% juist hoog. Kortom bezorgen is een rendabele business als je marktleider bent. Precies datgene wat in Europa heel goed is gelukt……
En dan heeft Keep-it-simple (nu weet ik hoe Pedro aan Ge-wel-dig komt) het inderdaad over 2 beleggers die 0,3 procent hebben afgebouwd. Over de andere praat hij niet en maakt zich druk om 0,3% ?

J. Groen
15-Jun-2021 7.24%

Caledonia (Private) Investments Pty Limited
22-Feb-2022 6.25%

UBS Group AG
29-Feb-2024 5.53%

S.A. Klarman
13-Oct-2021 5.13%

Just Eat Takeaway.com N.V.
20-Oct-2023 5.02%

JP Morgan Chase & Co
28-Feb-2024 4.71%

BlackRock Inc.
17-Jan-2024 4.53%

Cat Rock Capital Management LP
02-Mar-2024 2.94%

Goldman Sachs Group Inc., The
01-Mar-2024 4.21%

Société Générale S.A.
06-Mar-2024 3.34%
Hendrik Roo
0
quote:

Ruval schreef op 9 maart 2024 18:07:

[...]
Ik denk dat je analyse niet klopt. Veel instituten hebben belangen opgebouwd in de tijd dat JET focuste op groei en erg (bewust) verlieslatend was. Sinds een jaar is de weg naar rendabele groei ingezet, en dit gaat goed. Juist daarom worden er begin 2025 zwarte cijfers verwacht. De argumentatie dat beleggers om die reden nu uitstappen lijkt me volledig onjuist. En we hebben het over 2 beleggers die beiden 0,3% hebben afgebouwd. De redenen hiervoor kennen we niet en kunnen net zo goed helemaal niets met JET te maken hebben.

Ook de berichten dat restaurants de bezorging net zo goed zelf zouden kunnen doen, kloppen niet. Voor een gemiddelde restauranthouder is een bezorgdienst juist een win win situatie. Leidt tot meer inzet en ze betalen alleen hiervoor als ze zelf ook omzet krijgen. Tuurlijk willen ze liever minder fee betalen aan platforms, maar zelf doen is een veel duurdere optie.

En tot slot nog een ontkrachting dat de marges van JET laag zijn. De gerapporteerde marges zijn t.o.v. de GTV en dus logischerwijs optisch laag. Maar de daadwerkelijke bruto marges (tov omzet JET) zijn met 30-35% juist hoog. Kortom bezorgen is een rendabele business als je marktleider bent. Precies datgene wat in Europa heel goed is gelukt……
Wanneer je als grootaandeelhouder afbouwt in JET, heeft dat automatisch met JET te maken. Hoewel ik zelf geschreven heb dat dit slecht nieuws is, kan het omgekeerde ook het geval zijn. Beide beleggers hebben de macht om de koers van het aandeel eigenhandig naar boven te doen exploderen. Beide hebben daar ook belang bij. Het is denkbaar dat ze een rol hebben in een plan om de shorters een toontje lager te laten zingen. Het zou me niet verbazen.
Henkie 1960
0
Ik lees CEO ,J Groen van Jet staat te popelen om het 50+ procent marktaandeel van zijn Spaanse concurrent Glovo over te nemen.Als dat gebeurd ,wat gaat dat met de koers doen?
Hendrik Roo
0
quote:

Henkie 1960 schreef op 9 maart 2024 19:54:

Ik lees CEO ,J Groen van Jet staat te popelen om het 50+ procent marktaandeel van zijn Spaanse concurrent Glovo over te nemen.Als dat gebeurd ,wat gaat dat met de koers doen?
Totale Spaanse markt is ongeveer 500 miljoen. Niet veel en niet weinig. Dat geldt ook voor het koerseffect
anders
0
quote:

FM70 schreef op 9 maart 2024 16:00:

[...]

Jefferies herhaalt advies voor Just Eat Takeaway.com

Gepubliceerd door Trivano.com op 28 februari 2024 om 09:47
De analisten van Jefferies waren woensdag opnieuw positief over Just Eat Takeaway.com. Jefferies herhaalde het advies kopen voor de aandelen van Just Eat Takeaway.com.

Ook het koersdoel van 25,50 EUR werd door de analisten herhaald. Dat betekent dat de analisten verwachten dat de aandelen van Just Eat Takeaway.com met 80% kunnen stijgen vanaf de huidige koers van 14,20 EUR. Daarmee is Jefferies heel wat positiever dan de gemiddelde analist, die de koers van Just Eat Takeaway.com met 44% ziet stijgen tot 20,34 EUR.
Had het over HelloFresh;)
Ruval
0
quote:

Hendrik Roo schreef op 9 maart 2024 20:14:

[...]

Totale Spaanse markt is ongeveer 500 miljoen. Niet veel en niet weinig. Dat geldt ook voor het koerseffect
In de kern heel positief, mits onderdeel van bredere strategie om zich te focussen op aantal kerngebieden.
StayCalmAndAnalyze
5
Los van de winstberekening van JET in de toekomst en of de nettowinst in 2025 of 2026 gaat komen. Als je JET nu op de markt te koop zou zetten voor 2.81miljard is het bedrijf zo verkocht. Oftewel de huidige marker cap is te laag.
Putschrijvert
0
quote:

StayCalmAndAnalyze schreef op 10 maart 2024 07:12:

Los van de winstberekening van JET in de toekomst en of de nettowinst in 2025 of 2026 gaat komen. Als je JET nu op de markt te koop zou zetten voor 2.81miljard is het bedrijf zo verkocht. Oftewel de huidige marker cap is te laag.
En wie koopt JET dan?
StayCalmAndAnalyze
0
quote:

Putschrijvert schreef op 10 maart 2024 08:03:

[...]
En wie koopt JET dan?
Dash, Uber, Prosus, Amazon of een Chinees bedrijf
kassa!
0
quote:

Hendrik Roo schreef op 9 maart 2024 13:12:

[...]

Zie mijn reactie van 11.12 uur. Met de gemeenteraad van NYC's zijn ze er niet uitgekomen. Een langdurig en kostbaar juridisch gevecht is het gevolg. Pas op 31 mei moeten er bij de rechtbank stukken worden ingeleverd en dan gaat het weer verder op de eindeloze weg. Niet voor niets neemt Jitse het voortouw in de gesprekken. Want Grubhub lijdt hier het meeste onder. Doordash vindt het dat prima en is in de procedure een onhandige "partner" geworden.
Doordash wel interessant. Die procederen imo meer om het principe dan om het percentage.

De fee cap is namelijk 23%. Tot begin januari dit jaar hanteerde Doordash 20%. Pas na verhoging van het minimumloon zijn zij naar 23% gegaan.

Las ergens dat Grub oorspronkelijk op 30% zat, dan is 23% ff slikken. En nu met verhoging minimumloon kunnen ze dat minder makkelijk compenseren dan DD.
Krentenmenten
0
quote:

StayCalmAndAnalyze schreef op 10 maart 2024 08:52:

[...]

Dash, Uber, Prosus, Amazon of een Chinees bedrijf


Ahold Delhaize is nog eerder een optie, maar dan zal de positie in Nederland afgestoten moeten worden. Ergo ik zie het (nog) niet (snel) gebeuren dat JET wordt overgenomen!
kassa!
1
quote:

Krentenmenten schreef op 10 maart 2024 09:45:

[...]

Ahold Delhaize is nog eerder een optie, maar dan zal de positie in Nederland afgestoten moeten worden. Ergo ik zie het (nog) niet (snel) gebeuren dat JET wordt overgenomen!
Het wachten is op DE gamechanger, Jitse die opstapt en zijn aandelen verkoopt.
Mr Trade
0
quote:

kassa! schreef op 10 maart 2024 09:37:

[...]

Doordash wel interessant. Die procederen imo meer om het principe dan om het percentage.

De fee cap is namelijk 23%. Tot begin januari dit jaar hanteerde Doordash 20%. Pas na verhoging van het minimumloon zijn zij naar 23% gegaan.

Las ergens dat Grub oorspronkelijk op 30% zat, dan is 23% ff slikken. En nu met verhoging minimumloon kunnen ze dat minder makkelijk compenseren dan DD.
Het gaat in dit verhaal voornamelijk om de market Place orders.
Dit is de grootste bron van inkomsten voor GRUB in NYC en die is momenteel ge-capped op 15% (geloof ik).
Eagle1959
0
quote:

Hendrik Roo schreef op 9 maart 2024 19:09:

[...]

Wanneer je als grootaandeelhouder afbouwt in JET, heeft dat automatisch met JET te maken. Hoewel ik zelf geschreven heb dat dit slecht nieuws is, kan het omgekeerde ook het geval zijn. Beide beleggers hebben de macht om de koers van het aandeel eigenhandig naar boven te doen exploderen. Beide hebben daar ook belang bij. Het is denkbaar dat ze een rol hebben in een plan om de shorters een toontje lager te laten zingen. Het zou me niet verbazen.
Die gedacht schoot mij ook door het hoofd. Als je 10 miljoen aandelen hebt kun je, wanneer de koers niet omhoog wil, deze stapsgewijs verkopen ( bijv 2 miljoen) en dan bij een positief sentiment snel terug kopen. Het tegenover gestelde wat shorters doen.
Snovkov
1
De JET VIX staat nu weer wat hoger.
Nog even doorzakken tot extreme fear.
Daarna kunnen we weer naar extreme greed.
Dit forum is beter dan de chaise longue bij de psychiater.
@Kassa: Leuk dat je met Pedro bent weg geweest naar deF1.
Heb je hem als mens nog wat beter leren kennen?
SEVA_
2
quote:

Hendrik Roo schreef op 9 maart 2024 19:09:

[...]

Wanneer je als grootaandeelhouder afbouwt in JET, heeft dat automatisch met JET te maken. Hoewel ik zelf geschreven heb dat dit slecht nieuws is, kan het omgekeerde ook het geval zijn. Beide beleggers hebben de macht om de koers van het aandeel eigenhandig naar boven te doen exploderen. Beide hebben daar ook belang bij. Het is denkbaar dat ze een rol hebben in een plan om de shorters een toontje lager te laten zingen. Het zou me niet verbazen.
Kan zijn dat ze een flinke uitstroom van participanten/ kapitaal hebben. Had CR eerder ook last van. Idem voor Eminence.
Gotcha70
3
quote:

FM70 schreef op 9 maart 2024 16:00:

[...]

Jefferies herhaalt advies voor Just Eat Takeaway.com

Gepubliceerd door Trivano.com op 28 februari 2024 om 09:47
De analisten van Jefferies waren woensdag opnieuw positief over Just Eat Takeaway.com. Jefferies herhaalde het advies kopen voor de aandelen van Just Eat Takeaway.com.

Ook het koersdoel van 25,50 EUR werd door de analisten herhaald. Dat betekent dat de analisten verwachten dat de aandelen van Just Eat Takeaway.com met 80% kunnen stijgen vanaf de huidige koers van 14,20 EUR. Daarmee is Jefferies heel wat positiever dan de gemiddelde analist, die de koers van Just Eat Takeaway.com met 44% ziet stijgen tot 20,34 EUR.
JET: koersdoel 25,50
Hello Fresh: Koersdoel 7,50
14.057 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 ... 699 700 701 702 703 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:36
Koers 13,975
Verschil -0,035 (-0,25%)
Hoog 14,285
Laag 13,815
Volume 1.643.771
Volume gemiddeld 2.408.655
Volume gisteren 2.412.741